Myślisz, że nie potrzebujesz SEO? To błąd!

Myślisz, że nie potrzebujesz SEO? To błąd!

Andrea Piacquadio / pexels.com

Skąd wzięła się moda na pozycjonowanie stron? Historia sięga lat 90., kiedy wyszukiwarka Google dopiero zaczynała być czymś interesującym we współczesnym świecie. Niezwykle szybko zaczęły powstawać strony tematyczne, z czasem powstała ogromna globalna sieć, a tym samym zrodziła się konkurencja. Każdy chciałby, aby jego strona pojawiała się na pierwszym miejscu wyszukiwania. To stanowi o ważności, marce, autorytecie, statusie.

Search Engine Optimization

Mnogość problemów związanych ze stronami internetowymi, a także rosnąca liczba potrzeb konsumentów sprawiła, iż zaczęto budować strategię SEO. Mówiąc wprost, jest to dostosowanie treści witryny do sposobów działania SERP. To długoterminowe działanie pozwala poprawić konwersję i podwyższyć zyski pochodzące ze strony.

Dlaczego SEO jest takie ważne?

Jest to narzędzie przydatne prywatnym twórcom stron, niewielkim firmom, a przede wszystkim ogromnym przedsiębiorstwom działającym na rynku globalnym. Poprowadź swoją markę z laptopa, to prostsze niż myślisz. Nie ma znaczenia branża jaką się zajmujesz, stań się widzialny. SEO pozwoli Ci oszczędzić czas oraz fundusze. Dzięki tej strategii dotrzesz do konsumentów w świecie wirtualnym.

Zastanawiasz się, czy SEO jest dla Ciebie? Odpowiedź brzmi: Tak.

Od lat 90. XX wieku wiele się zmieniło. Dziś algorytmy wyszukiwarek są znacznie bardziej skomplikowane, a wszystko to z powodu milionów stron internetowych. Dodatkowo nie należy zapominać o urządzeniach mobilnych, które również działają na tych samych zasadach. Dziś jest to absolutne minimum, aby móc wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.

SEO jest jednym z elementów strategii marketingowej, który stał się niejako wymogiem. Jeśli jednak nadal masz wątpliwości, czy ta metoda jest dla Ciebie, oto kilka argumentów:

1. Powiększysz swoją grupę odbiorców

W e-marketingu, w przeciwieństwie do tradycyjnego, rola odbiorcy jest znacznie ważniejsza. Współcześni konsumenci poszukują wartości pozamaterialnych. SEO wraz ze wszystkimi swoimi technikami określania słów kluczowych, tworzenia wartościowej treści i przy wykorzystaniu narzędzi optymalizacji wyszukiwarek, pozwoli Ci dotrzeć do większej grupy odbiorców.

2. Określisz potrzeby klientów

Aby sukcesywnie powiększać swoje zasięgi i zdobywać nowych odbiorców, koniecznym jest poznanie ich problemów i potrzeb. Są one zależne od rodzaju wykonywanej pracy, zainteresowań czy lokalizacji. Narzędzia SEO pomagają tworzyć oraz analizować bazę danych w tym zakresie. Dzięki temu można dostosować strategię do pożądanej grupy docelowej. Dodatkowym atutem jest możliwość wglądu w to, kto udostępnia i promuje nasze materiały.

Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com

3. Poprawisz konwersję

Konwersja to nie tylko klikalność, to oczekiwanie na pożądane działanie odbiorcy bądź klienta. Jest ono głównie związane z wyświetlającymi się reklamami, które mają przyciągnąć naszą uwagę. Niestety inaczej to wygląda w przypadku małych firm, a inaczej w przypadku wielkich przedsiębiorstw. SEO wykorzystujące hasła i frazy kluczowe porządkują wyszukiwanie witryn, a co za tym idzie poprawiają pozytywną interakcję ze stroną.

4. Ułożysz długofalowy plan

Konwersja jest jednak wartością nieregularną, jej wykres przypomina sinusoidę. Za pomocą SEO znacznie łatwiej będzie Ci obserwować zmiany zachodzące w witrynie. Zwłaszcza w perspektywie miesięcy i lat. Określisz wówczas kim jest Twój odbiorca, w jaki sposób spędza czas, jak wiele uwagi poświęca Twojej stronie, etc. Jest to dodatkowy atut dla osób, które pragną wejść we współpracę lub starają się o zewnętrzne finansowanie.

5. Wpiszesz się w lokalną tkankę

SEO kojarzy się z firmami i sklepami internetowymi – to błąd. Wiele osób prowadzących działalność usługową może z niego korzystać. Mowa o lekarzach, prawnikach, korepetytorach, kwiaciarniach, itd. – które działają na lokalnym obszarze. Warto na to spojrzeć na własnym przykładzie – czego ostatnio szukałeś w swoim mieście? SEO pomoże Ci prześcignąć lokalną konkurencję.

6. Ustanowisz swój autorytet

Wypadkową powyższych korzyści jest z jednej strony zwiększenie przychodów i poprawienie widoczności w sieci, a z drugiej wzrost autorytetu. On jest podstawą zaufania pomiędzy marką a klientem. Wskaźnikiem autorytetu Twojej witryny jest jej jak najwyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. To sygnał nie tylko dla użytkowników, ale także znak dla potencjalnych wspólników, że warto się z Tobą liczyć.

7. Staniesz się bardziej dostępny

Pozycjonowanie jest prostym sposobem na zainteresowanie i zatrzymanie użytkownika. Dodatkowe platformy skorelowane ze sobą sprawią, iż staniesz się bardziej dostępny. Blogowanie czy publikowanie postów o wysokiej jakości treści wykreuje platformę zależności, którą odbiorcy mogą współtworzyć z Tobą i dla Ciebie.

8. Wyprzedzisz konkurencję i zoptymalizujesz swoją pracę

Warto wykorzystać SEO i jego narzędzia, a także zapoznać się ze światem wirtualnym. Ryzyko jest jedno: wyprzedzi Cię Twoja konkurencja, jeśli tego nie zrobisz. Należy sobie zdawać sprawę, że nie są to techniki na chwilę. Ich maksymalne wykorzystanie wymaga analizy wyników w określonym czasie oraz ciągłego poprawiania. Nagrodą jest jednak stałe zaufanie odbiorców, którzy powracają. Tak tworzy się brand.

Sprawdź: Pozycjonowanie plików PDF

Zakończenie

Na przestrzeni lat SEO i marketing internetowy niesamowicie się rozwinęło, co chwilę powstają nowe narzędzia i strategie. Właściciele stron, którym zależy na rozwoju starają się wyjść poza tradycyjne rozumienie marketingu i handlu, oferując odbiorcom nowe, ciekawe doświadczenia. SEO nie jest jedynym rozwiązaniem, do którego można sięgnąć. W jego obrębie wykształciło się jak choćby SEM (Search Engine Marketing) oraz płatne reklamy Pay-Per-Click, a wszystko to uzupełnia się przez social media. Warto więc wykorzystać podstawy SEO, aby móc maksymalnie zoptymalizować podstawy swojej pracy. Sprawdź to sam!

W każdym momencie możesz skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych firm, które pomogą Ci budować długoletni biznes. Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest czas przebywania na stronie i dlaczego jest istotny dla SEO?

    Czym jest czas przebywania na stronie i dlaczego jest istotny dla SEO?

    Czym jest czas przebywania użytkownika na stronie? Jakie ma to znaczenie w kontekście SEO? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule!
    Jak prawidłowo zaprojektować architekturę witryny pod kątem SEO?

    Jak prawidłowo zaprojektować architekturę witryny pod kątem SEO?

    Prawidłowy projekt witryny jest kluczem do jej sukcesu. Dlatego warto wiedzieć, w jaki sposób ją zaprojektować, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w SERP.
    Czym jest kanoniczny adres URL?

    Czym jest kanoniczny adres URL?

    Google preferuje strony WWW z adresem rel=canonical. Sprawdź dlaczego… Poznaj podstawy tagu kanonicznego już teraz.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę