Andrea Piacquadio / pexels.com
Skąd wzięła się moda na pozycjonowanie stron? Historia sięga lat 90., kiedy wyszukiwarka Google dopiero zaczynała być czymś interesującym we współczesnym świecie. Niezwykle szybko zaczęły powstawać strony tematyczne, z czasem powstała ogromna globalna sieć, a tym samym zrodziła się konkurencja. Każdy chciałby, aby jego strona pojawiała się na pierwszym miejscu wyszukiwania. To stanowi o ważności, marce, autorytecie, statusie.
Mnogość problemów związanych ze stronami internetowymi, a także rosnąca liczba potrzeb konsumentów sprawiła, iż zaczęto budować strategię SEO. Mówiąc wprost, jest to dostosowanie treści witryny do sposobów działania SERP. To długoterminowe działanie pozwala poprawić konwersję i podwyższyć zyski pochodzące ze strony.
Jest to narzędzie przydatne prywatnym twórcom stron, niewielkim firmom, a przede wszystkim ogromnym przedsiębiorstwom działającym na rynku globalnym. Poprowadź swoją markę z laptopa, to prostsze niż myślisz. Nie ma znaczenia branża jaką się zajmujesz, stań się widzialny. SEO pozwoli Ci oszczędzić czas oraz fundusze. Dzięki tej strategii dotrzesz do konsumentów w świecie wirtualnym.
Od lat 90. XX wieku wiele się zmieniło. Dziś algorytmy wyszukiwarek są znacznie bardziej skomplikowane, a wszystko to z powodu milionów stron internetowych. Dodatkowo nie należy zapominać o urządzeniach mobilnych, które również działają na tych samych zasadach. Dziś jest to absolutne minimum, aby móc wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.
SEO jest jednym z elementów strategii marketingowej, który stał się niejako wymogiem. Jeśli jednak nadal masz wątpliwości, czy ta metoda jest dla Ciebie, oto kilka argumentów:
W e-marketingu, w przeciwieństwie do tradycyjnego, rola odbiorcy jest znacznie ważniejsza. Współcześni konsumenci poszukują wartości pozamaterialnych. SEO wraz ze wszystkimi swoimi technikami określania słów kluczowych, tworzenia wartościowej treści i przy wykorzystaniu narzędzi optymalizacji wyszukiwarek, pozwoli Ci dotrzeć do większej grupy odbiorców.
Aby sukcesywnie powiększać swoje zasięgi i zdobywać nowych odbiorców, koniecznym jest poznanie ich problemów i potrzeb. Są one zależne od rodzaju wykonywanej pracy, zainteresowań czy lokalizacji. Narzędzia SEO pomagają tworzyć oraz analizować bazę danych w tym zakresie. Dzięki temu można dostosować strategię do pożądanej grupy docelowej. Dodatkowym atutem jest możliwość wglądu w to, kto udostępnia i promuje nasze materiały.
Źródło: Andrea Piacquadio / pexels.com
Konwersja to nie tylko klikalność, to oczekiwanie na pożądane działanie odbiorcy bądź klienta. Jest ono głównie związane z wyświetlającymi się reklamami, które mają przyciągnąć naszą uwagę. Niestety inaczej to wygląda w przypadku małych firm, a inaczej w przypadku wielkich przedsiębiorstw. SEO wykorzystujące hasła i frazy kluczowe porządkują wyszukiwanie witryn, a co za tym idzie poprawiają pozytywną interakcję ze stroną.
Konwersja jest jednak wartością nieregularną, jej wykres przypomina sinusoidę. Za pomocą SEO znacznie łatwiej będzie Ci obserwować zmiany zachodzące w witrynie. Zwłaszcza w perspektywie miesięcy i lat. Określisz wówczas kim jest Twój odbiorca, w jaki sposób spędza czas, jak wiele uwagi poświęca Twojej stronie, etc. Jest to dodatkowy atut dla osób, które pragną wejść we współpracę lub starają się o zewnętrzne finansowanie.
SEO kojarzy się z firmami i sklepami internetowymi – to błąd. Wiele osób prowadzących działalność usługową może z niego korzystać. Mowa o lekarzach, prawnikach, korepetytorach, kwiaciarniach, itd. – które działają na lokalnym obszarze. Warto na to spojrzeć na własnym przykładzie – czego ostatnio szukałeś w swoim mieście? SEO pomoże Ci prześcignąć lokalną konkurencję.
Wypadkową powyższych korzyści jest z jednej strony zwiększenie przychodów i poprawienie widoczności w sieci, a z drugiej wzrost autorytetu. On jest podstawą zaufania pomiędzy marką a klientem. Wskaźnikiem autorytetu Twojej witryny jest jej jak najwyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. To sygnał nie tylko dla użytkowników, ale także znak dla potencjalnych wspólników, że warto się z Tobą liczyć.
Pozycjonowanie jest prostym sposobem na zainteresowanie i zatrzymanie użytkownika. Dodatkowe platformy skorelowane ze sobą sprawią, iż staniesz się bardziej dostępny. Blogowanie czy publikowanie postów o wysokiej jakości treści wykreuje platformę zależności, którą odbiorcy mogą współtworzyć z Tobą i dla Ciebie.
Warto wykorzystać SEO i jego narzędzia, a także zapoznać się ze światem wirtualnym. Ryzyko jest jedno: wyprzedzi Cię Twoja konkurencja, jeśli tego nie zrobisz. Należy sobie zdawać sprawę, że nie są to techniki na chwilę. Ich maksymalne wykorzystanie wymaga analizy wyników w określonym czasie oraz ciągłego poprawiania. Nagrodą jest jednak stałe zaufanie odbiorców, którzy powracają. Tak tworzy się brand.
Na przestrzeni lat SEO i marketing internetowy niesamowicie się rozwinęło, co chwilę powstają nowe narzędzia i strategie. Właściciele stron, którym zależy na rozwoju starają się wyjść poza tradycyjne rozumienie marketingu i handlu, oferując odbiorcom nowe, ciekawe doświadczenia. SEO nie jest jedynym rozwiązaniem, do którego można sięgnąć. W jego obrębie wykształciło się jak choćby SEM (Search Engine Marketing) oraz płatne reklamy Pay-Per-Click, a wszystko to uzupełnia się przez social media. Warto więc wykorzystać podstawy SEO, aby móc maksymalnie zoptymalizować podstawy swojej pracy. Sprawdź to sam!
W każdym momencie możesz skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych firm, które pomogą Ci budować długoletni biznes. Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.