DARMOWY AUDYT SEO

Myślisz, że wiesz wszystko o SEO? Oto 5 nieoczywistych wskazówek, które ułatwią Ci pracę!

Myślisz, że wiesz wszystko o SEO? Oto 5 nieoczywistych wskazówek, które ułatwią Ci pracę!

Andrea Piacquadio / pexels.com

W sieci znajdziesz tysiące artykułów dotyczących optymalizacji i pozycjonowania. Nic dziwnego, bowiem jest to współcześnie jedna z najważniejszych strategii budowania widoczności w przestrzeni wirtualnej. Z tego powodu przygotowaliśmy kilka wskazówek, o których często zapominamy, zastanawiając się, dlaczego nasze działania nie są tak efektywne, jakbyśmy sobie tego życzyli. Czas otworzyć puszkę Pandory.

Mapa witryny

Pierwsze informacje na temat samej mapy sięgają 2005 roku. Jej zadaniem było wsparcie procesu indeksowania oraz zwiększenie liczby podstron. Jak widać, zadanie to się powiodło, a mapa jest jednym z dobrowolnych, jednak niezwykle pomocnych elementów strony. Jest to plik zawierający zbiór adresów URL wszystkich podstron należących do danej witryny. Mapa służy przede wszystkim do nawigowania robotów indeksujących, ale wpływa także na sprawniejsze poruszanie się po samej stronie. Większość użytkowników sieci tworzy jedną mapę – sitemap.xml. Jednak istnieją jeszcze dwie: mapa witryny dla obrazów oraz wideo. Warto jest z ich pomocą ułatwić pracę Googlebotom i wspierać swoje pozycjonowanie w Google Grafika i Google Wideo.

Sprawdź: Jakie czynniki wpływają na ocenę jakości witryny?

Kategorie a tagi

Większość z nas je myli, a są to dwa niezależne od siebie systemy organizacji treści na stronie. Właściciele stron stosują tagi w postaci słów kluczowych, licząc na wyższą pozycję rankingową. Jednak jest to dosyć niepewne założenie. Tagi stosuje się w bazach danych, social mediach oraz logach. Pozwalają one na szybką filtrację treści. Są one nieobowiązkowe i niepowiązane hierarchicznie. Cechuje je wysoki stopień zwężenia informacji. W obrębie jednej treści można wykorzystać ich więcej niż jeden. Kategorie z kolei są obowiązkowym elementem na stronie. Cechuje je większa ogólność. Od tagów odróżnia je fakt, że do jednego wpisu, wybieramy tylko jedną kategorię.

Wtyczki

Plug-in bądź dodatki mają na celu ułatwienie nam pracy bądź zwyczajnego przeglądania stron w internecie. Większość użytkowników używa choćby z AdBlocka, aby umilić sobie korzystanie z witryn, na których wyskakują męczące okna reklamowe. Specjaliści SEO jednak korzystają z nieco bardziej zaawansowanych narzędzi. Istnieje bardzo dużo wtyczek, warto jednak poznać przynajmniej te trzy:

Open SEO Stats

Nie jest ona już dostępna, więc cieszyć się mogą użytkownicy, którzy zdążyli ją jeszcze pobrać. Wtyczka ta umożliwia szybką, kompleksową analizę strony pod kątem SEO. Dostarcza informacji na temat meta tagów, tytułów, nagłówków, adresów URL, linków wewnętrznych i zewnętrznych. Jak widzisz, są to same fundamenty dobrej optymalizacji.

SEO Meta in 1 Click

Optymalizacja i pozycjonowanie za jednym kliknięciem? Owszem, jest to możliwe. Wtyczka ta pozwala na sprawdzenie atrybutów linków, ich jakości, mapy witryny oraz pliku robots.txt. Techniczne SEO może być łatwiejsze, niż myślisz, wystarczy wiedzieć, czego się szuka.

NoFollow

Każdy z nas jest nastawiony na pozyskiwanie jak największej liczby linków dofollow, które przekazują najwięcej mocy SEO naszej witrynie. Oczywiście, jest to bardzo ważne zadanie, jednak należy pamiętać o zasadzie złotego środka. Musisz zadbać o naturalny profil linków, dlatego warto sięgnąć do atrybutu nofollow, który sugeruje wyszukiwarkom, aby podczas procesu indeksowania nie brały danego adresu pod uwagę. Wtyczka NoFollow pozwoli w łatwy i szybki sposób zajrzeć do źródła strony. Dzięki niej sprawdzimy, czy linkowanie jest odpowiednio wdrożone, zarówno pod kątem wewnętrznym, jak i zewnętrznym.

Sprawdź: Wskaźniki SEO – wszystko, co musisz wiedzieć!

Indeksowanie

Dziś – wraz z rosnącą liczbą internautów oraz rozwojem technologii – jeśli nie masz strony dostosowanej do małego ekranu, to praktycznie nie istniejesz. Od marca 2021 roku Google przeszedł całkowicie na Mobile-First Index. Oznacza to, że zaczął traktować mobilną wersję strony jako podstawową. Jeśli więc nie jesteś przygotowany na urządzenia mobilne, to Twoja witryna nie trafi do pełnej puli użytkowników sieci. Ze 100% można spaść nawet poniżej 30%. Jest to duża zmiana w sposobie oceniania stron. Dlaczego do niej w ogóle doszło? Nic prostszego: trend urządzeń mobilnych ciągle rośnie (co ciekawe, nie zmieniło się to podczas pandemii), a Google dostrzegł wielkie różnice pomiędzy desktopowymi a mobilnymi wersjami strony.

Źródło: AlphaTradeZone / pexels.com

Alerty Google

Prowadzisz stronę internetową i zastanawiasz się, co piszą o Tobie na innych witrynach? Przeglądanie postów konkurencji może zająć ogromną ilość czasu, a i tak nie masz pewności, czy udało Ci się znaleźć wszystko. Mało kto wie, że rozwiązaniem tego problemu są alerty Google – to powiadomienia informujące o nowinkach z interesujących nas dziedzin. Może to być absolutnie wszystko – od najnowszych aktualizacji SEO dla stron internetowych, przez ciekawostki z show biznesu, po nasz wizerunek w sieci. Jeśli zależy Ci na najświeższych informacjach i wiadomościach oraz możliwości śledzenia najnowszych trendów, to alerty Google są świetnym rozwiązaniem.

Sprawdź: Jak bezpiecznie pozycjonować strony?

Słowo na koniec

Każda z tych wskazówek z pewnością ułatwi Ci życie. Nie wszystko musisz wykonywać ręcznie. Pozwól więc sobie na automatyzację części zadań. Zwracaj uwagę na szczegóły, to właśnie one pozwalają Ci wyprzedzić konkurencję, poprawić widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania oraz zdobyć wysoką pozycję rankingową. Nieważne, czy prowadzisz blog, czy też sklep internetowy, wykorzystaj dostępne narzędzia!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Proste techniki SEO, które musisz znać
    Proste techniki SEO, które musisz znać
    SEO jest strategią, którą powinien wdrożyć każdy właściciel strony WWW. Jednak które z działań są najważniejsze? Sprawdźmy to…
    Sprawdź wtyczki SEO do WordPressa, które wspomogą pozycjonowanie Twojej witryny
    Sprawdź wtyczki SEO do WordPressa, które wspomogą pozycjonowanie Twojej witryny
    W związku z tym, jak wartościowym medium stał się internet, coraz więcej osób zadaje sobie pytania związane z szeroko pojętą […]
    Niezbędne informacje SEO dla małych, lokalnych firm
    Niezbędne informacje SEO dla małych, lokalnych firm
    Prowadzisz lokalną firmę i chciałbyś zaistnieć w świecie online? SEO to rozwiązanie dla Ciebie! Przeczytaj nasz artykuł.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę