Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję SEO?

Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję SEO?

picjumbo.com / pexels.com

Pozycjonowanie to stosunkowo tani sposób pozyskiwania potencjalnych klientów. Decyzja o zatrudnieniu dobrej agencji SEO pozwoli znacznie poprawić pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania i zaoszczędzić Twój cenny czas. Jednak wybór nieodpowiedniej agencji może przysporzyć Ci więcej problemów niż pożytku. Właściciele stron internetowych, którzy poszukują usług optymalizacji, powinni rozważyć potencjalne korzyści, wady oraz ryzyko związane z działaniami agencji SEO.

Musisz wiedzieć, że istnieją nieuczciwe agencje SEO, tak samo jak firmy, które nie są sumienne. Nie chcemy, abyś miał problemy i wybrał nieodpowiednią agencję SEO dla swojej firmy. Dlatego postanowiliśmy wskazać Ci niezbędne czynniki, na które musisz zwracać uwagę podczas wyboru odpowiedniej firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru odpowiedniej agencji SEO?

  1. Czas trwania umowy

Pamiętaj, że powinieneś mieć możliwość rozwiązania umowy w dowolnym momencie. Powinien być przewidziany minimalny okres współpracy, jednak nie może on być za krótki, ponieważ agencja potrzebuje kilku miesięcy na sprawdzenie wszystkich danych i wdrożenie odpowiedniej strategii. Unikaj umów na czas nieokreślony! Najczęściej są to firmy, które chcą wyłudzić od Ciebie pieniądze i nie pomogą poprawić pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

  1. Gwarancja wyników

Jeśli jakaś agencja zapewnia, że szybko osiągnie dobre wyniki z pozycjonowania, to musisz wiedzieć, że zwyczajnie kłamie. Żadnego doświadczonego i uczciwego pracownika SEO nie stać na wykonanie tak trudnego zadania w bardzo krótkim czasie. Przede wszystkim algorytm Google zbyt często ulega zmianom, przez co nikt nie jest w stanie przewidzieć kolejnych jego aktualizacji. Poza tym nie wiesz, w jaki sposób działa konkurencja, która również walczy o wysoką pozycję w rankingu.

  1. Kary umowne

Należy również unikać umów SEO z karami umownymi, które odnoszą się wyłącznie do klienta. Takie zapisy znajdują się najczęściej na kontraktach długoterminowych, np. w umowach zawartych na 24 lub 36 miesięcy. Jeżeli agencja kusi Cię niskimi opłatami i długą umową, która zawiera wysokie kary za wcześniejsze rozwiązanie, to powinien być dla Ciebie znak, że coś jest nie tak. Współpraca SEO powinna być relacją partnerską, w której obie strony szanują się wzajemnie i są gotowe na wspólne działania. Wiele uczciwych agencji SEO zdecydowało się udzielać rabatów lub odroczyć płatności nawet o kilka miesięcy. Dlatego uważaj, co podpisujesz!

  1. Sposób rozliczenia

Pozycjonowanie zajmuje coraz więcej czasu, wiele projektów wymaga zaangażowania minimum 3 osób. Realizacja usługi, zakup drogich narzędzi oraz samo działanie może nie przynieść jednak rezultatów, ponieważ nawet najlepszy pozycjoner nie ma wpływu na aktualizacje algorytmów Google, trudności w komunikacji z klientem czy konkurencję. Dlatego agencja SEO, która w nieprawidłowy sposób rozlicza się z klientem albo ma zbyt wygórowaną cenę w stosunku do świadczonych usług i doświadczenia, nie jest warta wyboru.

Źródło: JESHOOTS.com / pexels.com

Co musisz wiedzieć, zanim podpiszesz umowę z agencją SEO?

Zanim wybierzesz odpowiednią agencję, sam powinieneś poznać wszelkiego rodzaju porady i triki marketingowe, ponieważ znajomość tych działań pomoże Ci negocjować ze specjalistami. Dzięki temu szybko wyeliminujesz potencjalnie nieuczciwą firmę lub wykonawców, których styl pracy nie odpowiada Twoim oczekiwaniom. Przed podpisaniem umowy z pewnością warto uzgodnić zakres pracy agencji, cele, do których realizacji się zobowiązuje. Ten zakres niekoniecznie musi być zawarty w umowie, jednak warto przeprowadzić rozmowę z przedstawicielem firmy i otrzymać potwierdzenie oferty na mailu. Warto również dowiedzieć się, czy firma posiada własnego programistę, który będzie umiał wdrożyć zmiany na Twojej stronie. Niestety według niektórych agencji jest on zbędny. Jeśli jednak taka osoba jest zatrudniona w firmie, musisz dowiedzieć się, czy jej usługi znajdują się w umowie, czy też będą obciążone dodatkową opłatą. Zalecamy również zainteresować się budowaniem linków na stronie. To nie od Ciebie zależy, jakie linki po nawiązaniu współpracy zacznie generować firma SEO. Często proces ten jest wykonywany w nieprawidłowy sposób, przez co wytwarzany jest spam, na co Google zwraca uwagę i przestaje wysoko pozycjonować stronę. Dobra agencja będzie wiedziała, w jaki sposób tworzyć backlinki i jak przeprowadzać inne tego typu działania. Oczywiście po zakończeniu współpracy strona zacznie stopniowo spadać w rankingu wyników wyszukiwania, ale jest to zupełnie normalne, jeśli sam nie będziesz kontynuował poprzednich praktyk.

Podsumowanie

Pamiętaj, aby przed podpisaniem umowy z agencją omówić z wykonawcą usługi szczegóły ewentualnego zakończenia współpracy. W innym wypadku możesz się zdziwić, jakie kary Cię czekają, jeśli będziesz chciał rozwiązać umowę przed końcem terminu.

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, na co zwrócić uwagę podczas wyboru odpowiedniej agencji SEO. Pamiętaj, że każda firma jest inna i musisz liczyć się z wieloma różnicami, chociażby w kontekście cen!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Broken Link Building – czym jest i jak może poprawić pozycję strony w wyszukiwarce?

    Broken Link Building – czym jest i jak może poprawić pozycję strony w wyszukiwarce?

    Na czym polega strategia Broken Link Building? Jakie może przynieść efekty? Jak wdrożyć ją do swojego SEO? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule!
    Czym są wyszukiwarki internetowe i co musisz o nich wiedzieć pod kątem SEO? Część 1

    Czym są wyszukiwarki internetowe i co musisz o nich wiedzieć pod kątem SEO? Część 1

    Czym jest wyszukiwarka internetowa? Jak indeksowanie, crawling i ranking wpływają na jej działanie? Czas zrozumieć świat online, aby móc działać z SEO.
    Protokół HTTP i protokół HTTPS – czym się różnią?

    Protokół HTTP i protokół HTTPS – czym się różnią?

    Chcesz wiedzieć, czym są HTTP i HTTPS? Te dwa sieciowe protokoły są nieodłącznym elementem przeglądania internetu – dowiedz się o ich najważniejszych cechach, różnicach i podobieństwach.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.