Na czym polega projektowanie interakcji pod kątem UX?

Na czym polega projektowanie interakcji pod kątem UX?

cottonbro/pexels.com

Doświadczenie użytkowników jest niezwykle istotne dla projektujących witryny internetowe bądź aplikacje mobilne. W końcu to od nich zależy powodzenie stworzonego produktu. Zespoły odpowiedzialne za procesy kreacyjne cyfrowych rozwiązań dokładają zatem wszelkich starań, by wkraść się w łaski wymagających odbiorców.

W artykule poruszamy temat Interaction Design. Zanim rozpoczniesz wcielanie konkretnych pomysłów w życie, zapoznaj się z tym, jak projektowanie interakcji może Ci pomóc.

Co kryje się pod akronimem UX?

Gwoli przypomnienia, wyjaśniamy, czym jest UX. Termin User Experience dotyczy ogółu wrażeń, z jakimi użytkownik ma do czynienia podczas korzystania ze strony internetowej bądź innego produktu cyfrowego. Osiągnięcie celu jest tożsame z dostosowaniem projektu do preferencji i potrzeb internautów. Istotne jest to, aby dołożyć wszelkich starań celem opracowania wielofunkcyjnego, interaktywnego i niezawodnego w działaniu rozwiązania.

O User Experience jako dziedzinie mówimy wtedy, gdy połączymy sferę techniczną, użytkową z przestrzenią o wymiarze psychologicznym. Samo pojęcie najczęściej spotykane jest w tworzeniu programów komputerowych, aplikacji czy witryn internetowych.

Sprawdź: Jak działania UX mogą wpłynąć na SEO strony internetowej?

Interaction Design – odpowiadaj błyskawicznie na potrzeby klientów

Przejdźmy do meritum rozważań – czym właściwie jest projektowanie interakcji? To nic innego jak kontrolowanie, przewidywanie i określanie wzajemnych oddziaływań między internautą a interfejsem strony WWW (bądź innego produktu cyfrowego). Celem Interaction Design jest próba stworzenia witryny, która pozwoli użytkownikom osiągnąć zamierzone rezultaty w możliwie najprostszy i zadowalający sposób.

Źródło: fauxels/pexels.com

5 filarów nowatorskiego podejścia do projektowania interakcji

Aby skondensować najważniejsze oczekiwania użytkowników względem tworzonych interfejsów, G.C. Smith oraz K. Silver opracowali pięć najistotniejszych wymiarów Interaction Design. O jakich zasadach wskazanej koncepcji warto pamiętać?

Założenie pierwszego wymiaru – odpowiedni dobór słów

Nie ma wątpliwości, że słowa mają duże znaczenie, dlatego tak ważna jest dbałość o poprawność tworzonych przekazów. Decydując się na zastosowanie określonych zwrotów, masz poniekąd wpływ na sposób obsługi zarządzanej przez Ciebie strony internetowej.

Jeżeli powstałe przekazy będą zrozumiałe, jasne i czytelne, przełoży się to na całokształt odbioru powstałego produktu cyfrowego. Pamiętaj, aby komunikować zwięźle i nie wprowadzać użytkownika w błąd.

Założenie drugiego wymiaru – spójne elementy graficzne

Zamieszczając elementy graficzne na stronie (fotografie, ikony, ilustracje), nie można pominąć ich roli we wzmacnianiu werbalnych przekazów. Należy zadbać o koherentną całość, czyli połączyć w całość aspekty wizualne z przekazem tekstowym.

Założenie trzeciego wymiaru – konkretne sytuacje użycia i przestrzenie

Za interakcje odpowiedzialne są nie tylko wszelkiego rodzaju urządzenia (np. myszki czy touchpady), lecz również określone przestrzenie i sytuacje. Warto zadbać o kontekst korzystania z zasobów strony, ponieważ staje się on jednym z czynników wpływających na finalne doświadczenie użytkownika.

Założenie czwartego wymiaru – wartość czasu

Interakcja kojarzy się z czymś, co zmienia się z biegiem czasu. Nie sposób zatem pominąć wdrażania modyfikacji w obrębie przekazów audiowizualnych czy audialnych. To jednak niejedyne zagadnienie uwzględniane w tym wymiarze.

Niezwykle ważna jest obserwacja ilości czasu, jakiej użytkownik potrzebuje na zrealizowanie określonego działania, a tym samym osiągnięcie celów. Jej wartość upatruje się także we wszelkiego rodzaju wizualizacjach wyrażonych w przedziale czasowym. To również opcja dotycząca planowania określonych aktywności bądź wstrzymania konkretnych projektów.

Założenie piątego wymiaru – akcja, reakcja

Strony internetowe są najczęściej tworzone w taki sposób, aby pozwolić na realizację określonych zadań, finalizację zamierzonych celów w różnoraki sposób. Korzystając z Interaction Design, projektujący ma szansę na ukierunkowanie określonych zachowań w trakcie działań.

Zachowanie użytkownika to jedno, z kolei drugą rzeczą jest reakcja samej strony. Najprościej rzecz ujmując, mowa tu o sposobie przekazywania informacji o realizowanym zadaniu oraz odbiorze pojawiających się błędów i generowaniu feedbacku.

Dlaczego Interaction Design jest tak ważny?

Projektowanie interakcji (IxD) zakłada, że użytkownik korzystający z zasobów powstałego produktu cyfrowego czerpie satysfakcję z jego doskonałej funkcjonalności i nie spotyka na drodze żadnych trudności. Misją projektantów interakcji jest stworzenie intuicyjnych projektów, niewymagających większego wysiłku od internauty.

Aby cieszyć się funkcjonalnością cyfrowego rozwiązania, należy zadbać o interaktywność pomiędzy elementami, takimi jak przyciski, podstrony czy zamieszczane animacje. Jeżeli chcesz zyskać uwagę potencjalnych klientów, nie możesz pod żadnym pozorem pomijać wartości projektowania interakcji!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu z naszą agencją SEO z Poznania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SXO
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 14
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest UX Design?

    Czym jest UX Design?

    Korzystanie przez użytkownika z witryny czy aplikacji może budzić pozytywne doświadczenia. Jak osiągnąć taki efekt oraz czym jest UX Design? Czytaj dalej.
    Badania ilościowe UX

    Badania ilościowe UX

    Oszacowanie skali problemu pomaga w zrozumieniu jego istoty względem niezadowolonych użytkowników. Jaka metoda pozwala zweryfikować trudności na stronie?
    Badanie metodą wędrówki poznawczej – na czym polega?

    Badanie metodą wędrówki poznawczej – na czym polega?

    Badanie metodą wędrówki poznawczej zyskuje coraz większą popularność. Warto więc wiedzieć, na czym polega i jak wykorzystać je w swojej strategii.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę