Na jakie przeszkody napotykają użytkownicy księgarni Merlin.pl? Wyniki audytu UX – case study

Na jakie przeszkody napotykają użytkownicy księgarni Merlin.pl? Wyniki audytu UX – case study
Błędy krytyczne
0
Błędy istotne
3
Błędy standardowe
16
Mniejsze błędy
9
Kim był nasz klient?

Kim był nasz klient?

Nasi specjaliści przeprowadzili audyt UX dla księgarni internetowej Merlin.pl. Księgarnia działa od 1999 roku i od tego czasu zdobyła zaufanie milionów klientów. Co miesiąc dokonuje tu zakupu tysiące użytkowników, jednak mimo to wyniki sprzedażowe nie były satysfakcjonujące dla właściciela księgarni.

Nasze zadanie

Naszym zadaniem było zdiagnozowanie problemów sklepu internetowego i zaproponowanie zmian, które mają ulepszyć użyteczność strony. Intuicyjna witryna jest przyjazna użytkownikowi, a to przekłada się na wzrost współczynnika konwersji, czyli większą sprzedaż. Za pomocą audytu UX udało nam się ustalić, na jakie przeszkody napotykają użytkownicy korzystający z księgarni internetowej Merlin.pl.

Nasze zadanie
Nasza propozycja

Wynik audytu

Przeprowadziliśmy audyt użyteczności zgodnie ze standardową procedurą. Analiza przebiegała wieloetapowo i zawierała:

  • analizę danych,
  • analizę konkurencji,
  • analizę heurystyczną,
  • wędrówkę poznawczą.

Audyt UX wykazał łącznie 28 błędów wymagających poprawy. Główną bolączką były formularze oraz brak spójności wizualnej na stronie.

Rekomendowane rozwiązanie problemów

Brak podpowiedzi w wyszukiwarce produktowej

Po wpisaniu w wyszukiwarce konkretnej frazy nie wyświetlały się sugerowane tytuły, co sprawiało, że przeszukiwanie nie mogło przebiegać szybko i sprawnie. Jedynym słusznym rozwiązaniem tego problemu było zastosowanie sugerowania tytułów, które zaleciliśmy.

Brak podpowiedzi w wyszukiwarce produktowej
Nieczytelne informacje w karcie produktowej
Nieczytelne informacje w karcie produktowej

Na karcie produktowej znajdowały się informacje o szczegółach produktów przedstawione różnymi czcionkami. Ponadto, obraz produktowy nie był dostosowany rozmiarem do wielkości strony. Każda strona internetowa powinna cechować się czytelnością i wysoką estetyką, dlatego zaleciliśmy scalić tekst z grafiką.

Brak informacji o występującym błędzie

Użytkownik, po wpisaniu maila i hasła, nie otrzymywał informacji o błędzie, jaki wystąpił przy próbie zalogowania bądź założenia konta. Zaleciliśmy dodanie stosownego komunikatu, np. “Przepraszamy, podane konto nie istnieje w naszym serwisie” lub “Błędne hasło”.

Brak informacji o występującym błędzie

Korzyści płynące z UX

Audyt UX, sam w sobie, nie daje gwarancji podniesienia skuteczności witryny. Wszystko zależy od tego czy Klient, który się do nas zgłosił, wdroży w życie rekomendowane zmiany. Właściciel księgarni Merlin.pl zaufał nam w pełni i naprawił wszystkie wymienione w audycie błędy. W efekcie w sklepie dokonuje zakupu coraz więcej klientów. Przekonaj się, jak wiele w biznesie e-commerce jest w stanie zmienić poprawnie przeprowadzony audyt UX.

Korzyści płynące z UX
Bezpłatny audyt

    Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
    a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie