Karolina Grabowska/pexels.com
Recesja to taki czas dla firm, w którym każde działanie jest na wagę złota. Gdy dochodzi do decyzji o redukcji kosztów, zwyczajowo – niestety – zmniejszane są środki przeznaczane na finansowanie marketingu. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że z chwilą pojawienia się recesji, marketing stanowi sposób jej przetrwania. No dobrze – doszło do niej, faktycznie trwa recesja, nie zmniejszyłem wydatków reklamowych, co dalej?
Waleczności w tym przypadku, nie należy rozumieć, rzecz jasna, jako zachęty do bezmyślnego trwonienia budżetu. Kierować powinna Tobą odwaga, która umożliwi podjęcie decyzji z chwilą, gdy analizująć inwestycję z każdej perspektywy, otwarcie przyznasz, że była ona konieczna i opłacalna. Walcz o swoje miejsce i przyszłość Twojej firmy. Zamiast redukować wydatki i żyjąc w obawie, sukcesywnie realizuj strategię, która pozwoli Ci, nie tylko pożegnać recesję z uniesioną głową, ale również poprawi dotychczas osiągane rezultaty firmy.
Marketing dla firmy, zawsze będzie mieć charakter inwestycji. Stanowi on działanie fundamentalne, które w kontekście recesji postrzegane powinno być jako koło ratunkowe. Dzięki niemu uzyskujemy nowych klientów, jednak niewykluczone, że w przypadku jego optymalnej efektywności, nie powrócą do nas poprzedni klienci.
Poniżej możesz zapoznać się z naszymi propozycjami organizacji budżetu, być może, któreś z nich okażą się przydatne dla Ciebie, jednak w sytuacji, gdy potrzebujesz wsparcia, zawsze możesz skorzystać z pomocy wykwalifikowanego zespołu, który ofiaruje Ci pomocną dłoń w realizacji kampanii marketingowej.
Nie sposób utrzymywać zadowalające wyniki, wykazując brak zainteresowania kluczowymi wskaźnikami. Każdy wynik, nawet ten wymierny, jest wartościowy i niesie za sobą pewną wskazówkę. Zachęcamy do pochylenia się w kierunku Search Marketingu, który przyjęło się określać najbardziej mierzalną formą marketingu. Musisz mieć świadomość, jak opłacalna jest analityka internetowa połączona z efektywnymi SEO i PPC – dzięki tym taktykom, uzyskujesz wysoki poziom kontroli swojej kampanii.
Operacjonalizacja w oparciu o mierniki, daje Ci wgląd w działanie i skuteczność podejmowanych przedsięwzięć. Otrzymując jak na dłoni dane, świadczące o pewnej dominującej i najbardziej opłacalnej formie działania, będziesz wiedzieć, gdzie powinieneś skoncentrować budżet kampanii marketingowej – musisz przyznać, że to naprawdę opłacalne działanie.
Badania w marketingu, można postrzegać jako synonim zysku. Stanowią one najprostszą drogę do rozsądnego i rentownego lokowania swoich funduszy. Marketing realizowany w przestrzeni internetowej, rządzi się jednak swoimi prawami i wymaga m.in. dwóch poziomów względnie regularnych badań właśnie, konsumenta i konkurencji.
Prowadzenie badań w tejże materii, nie różni się jednak za bardzo, od klasycznej metodologii realizacji badań, a więc musimy postawić sobie pytania badawcze – Jak to się dzieje, że konkurencja dociera do klienta? Czy moja konkurencja jest ode mnie zauważalnie lepsza? Jeżeli jest lepsza, to z jakiego powodu? Jakie są potrzeby moich przyszłych klientów? – szukając odpowiedzi na postawione pytania, z pewnością łatwiej będzi Ci utrzymać koncentrację na konkretnym celu.
Już na wstępie wystarczy przypomnieć, że niekiedy konwersja, równa się sprzedaży i jej wzrost zwyczajnie zwiększa jej prawdopodobieństwo. Właśnie z tego względu powinieneś dołożyć starań, aby skontrolować, czy Twoja strona maksymalizuje konwersję. W tym celu pomóc może Ci ekspert, który dokona analizy wszystkich jej ścieżek, upewniając się, że kontakt z Tobą, nie jest w żaden sposób utrudniony, lub nawet ograniczony.
Likwidacja barier jest kluczowa – możliwość nawiązania z Tobą kontaktu, to pożądany efekt świadczenia przez Ciebie usług, jeżeli klient nie może skontaktować się z Tobą, wygląda to tak jakby nie mógł wstąpić w progi Twojego sklepu, pomimo otwartych drzwi.
Brak doświadczenia w marketingu to nie powód do wstyd, każdy kiedyś rozpoczynał swoją drogę w konkretnej dziedzinie, a początki nie są ani łaskawe, ani przyjemne. Jeżeli Twoją intencję stanowi redukcja stałych wydatków, spróbuj zlecić to osobie doświadczonej. Zlecenie outsourcingu polega na zamianie stałego wydatku w wydatek zmienny.
Dodając jeszcze słowo o oszczędności – nie do każdej czynności potrzebny jest ci specjalista, lub zespół ludzi, niektóre czynności, które powinno się realizować w kampanii SEO, wymagają zaangażowania i zdobycia wiedzy, jeżeli gotów będziesz poświęcić temu trochę czasu, być może sam doskonale sobie poradzisz. Zaangażowanie w pracę, to pierwszy stopień do sukcesu.
Jak sam widzisz recesja to nie koniec świata, przychodzą momenty, że każdy musi przez to przejść, wówczas pojawia się prawdziwa próba sił charakterów. Pozostań nieugięty, nie poddawaj się i walcz tak długo, jak pozwala Ci na to twój marketing. Gdy postawisz na cięcia, prawdopodobnie nic z tego nie wyjdzie, a Ty na pewno nie zyskasz. Jeżeli uważasz, że nie dasz sobie rady w tej sytuacji, zapraszamy Cię do siebie.
Źródło: Mikhail Nilov/pexels.com
Jesteśmy zespołem ekspertów, który postawi na nogi Twoja kampanię marketingową, a recejsa nie będzię Cię niepokoić w żaden sposób. W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.