Nikt nie jest nieomylny, błędy zdarzają się każdemu. W świecie SEO nie ma jednak wątpliwości, że nieświadome zarządzanie treścią przynosi więcej strat niż pożytku. Pozycjonując stronę, trzeba rozważnie podchodzić do działań promocyjnych celem wygenerowania na niej pożądanego ruchu. Z tego też względu warto zawczasu zapoznać z listą typowych błędów popełnianych w tekstach SEO.
W artykule skupimy się na omówieniu najczęstszych wpadek, nierzadko decydujących o pozycji stron WWW na liście SERP. Warto wiedzieć, jakie błędy w tekstach SEO mogą pociągnąć Cię w dół!
Metody pozycjonowania przy użyciu tekstów ulegają systematycznym przeobrażeniom. Właściciele stron internetowych, którzy pozostają bierni na aktualizację algorytmów czy zasad Google, tracą na tym dwa razy więcej. Przejdźmy jednak do meritum.
Jeżeli nie rozwijałeś biznesu w sieci 11 lat temu, być może nie wiesz tego, że Google zmodernizował nieco swój punkt widzenia na tworzone treści. Kiedyś popularną praktyką była implementacja słów kluczowych w nadmiernej ilości, teraz nad tym niechlubnym działaniem czuwa algorytm Panda. Liczy się merytortyka informacji. W niepamięć odeszły niskiej jakości teksty SEO. Ich miejsce zastąpiły profesjonalne wpisy, zyskujące aprobatę lidera wyszukiwarek.
Frazy kluczowe wciąż mają znaczenie, jednak trzeba wiedzieć, w którym momencie powiedzieć “stop”. Zamieszczenie słów w niemal każdym akapicie wzbudza podejrzliwość wśród samych odbiorców contentu. Powielanie identycznych wyrażeń również jest mało atrakcyjne z perspektywy Google. Co wówczas zrobić? Naszą wskazówką jest sięgnięcie po synonimy. Zachowają sens artykułu i go urozmaicą.
Co znajduje się pod hasłem “nieczytelne teksty”? Brak zastosowania pogrubień czy bagatelizowanie hierarchii nagłówków powodują, że czytelnik mniej przychylnie postrzega artykuł. Merytoryka to jedna sprawa, drugorzędną staje się formatowanie. Im mniej przejrzysta struktura, tym mniejszy komfort użytkownika śledzącego treści.
Przedsiębiorcy trudzą się w poszukiwaniu oryginalnych opisów oferty zamieszczanej na stronie WWW. Nie mamy najmniejszej wątpliwości co do tego, że stworzenie unikatowych treści to prawdziwe wyzwanie. Kolejną bolączką staje się troska o ich ilość i długość.
Treść to jeden z determinantów widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Jeżeli zatem ograniczysz się do kilku akapitów oraz zdawkowych opisów, nie będziesz mieć pola do popisu we włączeniu do tekstu większej liczby fraz kluczowych. Najważniejsze jest to, aby odpowiadać na potrzeby użytkowników, a nie na siłę upychać słowa kluczowe.
Kolejnym błędem pojawiającym się przy okazji tworzenia contentu jest jego powielanie. Zapominamy o podążaniu za innowacją w procesie twórczym, nie mówiąc już o moralnych rozterkach kopiowania czyjejś pracy. Na szczęście Google czuwa nad nieetycznymi praktykami i nakłada karę na stronę, która dopuściła się takich działań.
Wciąż pojawiają się przedsiębiorcy, którzy nie widzą sensu w postępowaniu według wytycznych SEO. To ogromny błąd. Odrzucając inwestycję w promowanie strony internetowej na liście wyszukiwania, tracisz możliwość wygenerowania pożądanego ruchu, a jednocześnie nowych klientów swojego e-sklepu.
Przekierowując użytkownika za pośrednictwem linku na nieistniejącą stronę, zdecydowanie nie wpisujesz się w łaski Google. Wynika to z jego szczególnej troski o budowanie profilu linkowego. Co więcej, internauta, którego spotka rozczarowanie po kliknięciu odnośnika, nie okaże zaufania, o które toczy się batalia wśród konkurentów podobnych marek.
Nie wiesz, jak pozbyć się tego niepochlebnego działania? Sięgnij po przekierowania typu 301 podstron, których z różnych względów nie ma w zasobach Internetu.
Integrując stronę docelową z mediami społecznościowymi, masz okazję do prowadzenia szeroko zakrojonych działań promocyjnych dla powstałego contentu. Google docenia łączenie dodatkowych kanałów z zarządzaną witryną internetową, dlatego warto przemyśleć przeprowadzenie kompleksowej strategii SEO.
We współczesnym świecie brak dostosowania strony WWW do różnej wielkości ekranów urządzeń mobilnych to strzał w kolano. Użytkownicy coraz chętniej dokonują zakupów za pośrednictwem smartfonów, dlatego mało przejrzysta bądź zupełnie nieczytelna witryna nie wchodzi w grę. Dla Google to również ważny czynnik uplasowania strony na liście SERP.
Ze względu na charakter aktywności SEO zalecamy unikanie omówionych wyżej, popularnych wpadek. Pozornie mogłoby wydawać się, że wszelkie wadliwe praktyki można zmienić, jednak skutki ich funkcjonowania często bywają nieodwracalnie i dotkliwe dla rozwijanego w sieci biznesu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.