Najczęstsze błędy podczas tworzenia stron internetowych

Najczęstsze błędy podczas tworzenia stron internetowych

Christina Morillo / pexels.com

Z pewnością zauważyłeś, że dobry projekt strony internetowej odgrywa najważniejszą rolę w dalszych działaniach marketingowych. To właśnie ona przyciąga zainteresowanie. Dlatego musisz pamiętać, że zły projekt strony internetowej może odstraszać potencjalnych klientów. Istnieją cele, do których musi trafić jej projektant, aby stworzyć skuteczną witrynę. W tym artykule dowiesz się, jakie są największe błędy w projektowaniu stron internetowych i jak możesz ich uniknąć.

Zagubiony klient

Złą praktyką jest skupianie się na samym wyglądzie strony, a nie patrzenie na swojego potencjalnego klienta. Jeżeli on sam nie może odnaleźć się na stronie WWW i jest ona dla niego nieprzejrzysta i nieintuicyjna, to opuszcza ją tak szybko, jak na nią wszedł. Tak samo może być z kontaktem, jeśli klient nie widzi formy skontaktowania się z marką, to osiągnięcie postawionego celu nie będzie możliwe. Aby mieć pewność, że Twoi potencjalni klienci są zadowoleni od momentu wejścia na Twoją stronę, aż do momentu sfinalizowania transakcji, to sposób kontaktu z firmą musi być prosty, łatwy i widoczny dla nich. Dlatego ważne jest, aby dodać formularz kontaktowy lub baner z niezbędnymi informacjami.

Z pewnością chcesz, aby Twoja witryna wyróżniała się na tle konkurencji. W wielu przypadkach projektanci stron internetowych używają swoich narzędzi do tworzenia niesamowitej strony internetowej, ale mogą pomijać fakt, że wielu potencjalnych klientów ma problemy z poruszaniem się po witrynie. Dlatego potrzebny jest odpowiedni projekt strony WWW. Wybierz odpowiednie grafiki, widgety, treści. Jeżeli chcesz, aby Twoi klienci byli przyciągani do witryny, to stosuj zasadę przejrzystość strony ponad wszystko! Jeśli jest za dużo elementów na jednej stronie, to zaczniesz tracić uwagę swoich klientów. Potrzebujesz wyjątkowej strony internetowej, ale także prostego i przejrzystego projektu.

Samodzielne projektowanie strony WWW

Często zdarza się tak, że firmy próbują zaprojektować własną stronę internetową samodzielnie. Wiedzą tylko, jakie treści powinny znaleźć się na stronie, ale niekoniecznie znają odpowiednie techniki projektowania stron internetowych. Chodzi o to, żeby przyciągnąć potencjalnych klientów. Rozwiązanie “zrób to sam” nie zawsze okazuje się najlepsze.

Brak kompatybilności z urządzeniami mobilnymi

Obecnie duża część osób korzysta głównie z telefonów komórkowych, podczas przeglądania Internetu. Jeżeli strona internetowa nie jest kompatybilna z urządzeniami mobilnymi, to z pewnością zaczniesz tracić konwersję. Dlatego tak ważne jest, abyś pomyślał o responsywnym projekcie.

Źródło: Christina Morillo / pexels.com

Brak promocji w mediach społecznościowych

Musisz wiedzieć, że media społecznościowe to jedna z najważniejszych platform komunikacji pomiędzy firmą a odbiorcami. Pamiętaj, że platformy mediów społecznościowych są kluczem do zarządzania reputacją firmy, obsługi klientów i osiągania ich satysfakcji. Firmy tracą potencjalnych lub obecnych klientów, jeśli nie korzystają z marketingu w mediach społecznościowych. Komunikacja jest najważniejszą częścią strategii marketingowych firmy, dlatego warto znaleźć się na platformach mediów!

Słabej jakości treści

Musisz wiedzieć, że jeśli klient odwiedza Twoją witrynę i znajduje w niej treści, które są dla niego nieatrakcyjne, to nie pozostanie zbyt długo na takiej stronie. Pamiętaj, że najważniejsze to jest pisać dobrej jakości treści, które potrafią przyciągnąć i zaangażować odbiorców. W innym przypadku Twoje wysiłki nie będą miały sensu. Warto pomyśleć tutaj o doborze odpowiednich słów kluczowych. Może przyda Ci się do tego Google Analytics, z pewnością pomoże Ci w analizie konkretnych słów i doborze tych właściwych dla Twojej firmy.

Błędy na stronie internetowej

Z pewnością Twoja strona, jak i inne jest konstruowana starannie przez cały czas i wkładasz w to swój cały wysiłek. Praca z HTML, CSS i kompozytorami wizualnymi sprawia, że ​​jest to trudna i czasochłonna praca. Projektanci stron internetowych często zostawiają błędy w witrynie. Błędy te są czasami zbyt duże dla wygody odbiorców i postanawiają oni przejść na inną stronę WWW. Ważne jest, aby każdy widżet lub aplikacja na stronie działała prawidłowo i była przejrzysta.

Brak wiedzy na temat odbiorców

Musisz pamiętać, że grupa docelowa Twojej firmy jest jedną z najważniejszych informacji potrzebnych podczas prowadzenia wszelkich działań marketingowych marki. Jeśli chodzi o przyciąganie nowych i powracających klientów, ważne jest, aby firma wiedziała, z kim rozmawia i do kogo kieruje swoje treści na stronie. Jest to ważne podczas tworzenia strony internetowej, interakcji w mediach społecznościowych i analiz.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jakie są najczęstsze błędy popełniane podczas zarządzania swoją stroną internetową. Jeżeli popełniasz, któryś z nich, to czas najwyższy naprawić swoje działania!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce

    Skuteczny sposób na cenową rewolucję w Twoim e-commerce

    Cena ma duże znaczenie dla kupujących. Czytaj dalej i dowiedz się, jak kreować politykę cenową w e-commerce.
    Cross-border e-commerce. Co zrobić, by skutecznie wyjść za granicę ze sklepem internetowym?

    Cross-border e-commerce. Co zrobić, by skutecznie wyjść za granicę ze sklepem internetowym?

    Chcesz wypromować swój sklep na zagranicznym rynku? W takim razie koniecznie przeczytaj nasz artykuł.
    Jak pozyskiwać klientów w e-commerce?

    Jak pozyskiwać klientów w e-commerce?

    W sieci jest ponad 20 milionów sklepów internetowych. Jak dotrzeć do klientów i przykuć ich uwagę na dłużej? Oto 10 elementów dobrej strategii e-commerce.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę