Z pewnością zauważyłeś, że dobry projekt strony internetowej odgrywa najważniejszą rolę w dalszych działaniach marketingowych. To właśnie ona przyciąga zainteresowanie. Dlatego musisz pamiętać, że zły projekt strony internetowej może odstraszać potencjalnych klientów. Istnieją cele, do których musi trafić jej projektant, aby stworzyć skuteczną witrynę. W tym artykule dowiesz się, jakie są największe błędy w projektowaniu stron internetowych i jak możesz ich uniknąć.
Złą praktyką jest skupianie się na samym wyglądzie strony, a nie patrzenie na swojego potencjalnego klienta. Jeżeli on sam nie może odnaleźć się na stronie WWW i jest ona dla niego nieprzejrzysta i nieintuicyjna, to opuszcza ją tak szybko, jak na nią wszedł. Tak samo może być z kontaktem, jeśli klient nie widzi formy skontaktowania się z marką, to osiągnięcie postawionego celu nie będzie możliwe. Aby mieć pewność, że Twoi potencjalni klienci są zadowoleni od momentu wejścia na Twoją stronę, aż do momentu sfinalizowania transakcji, to sposób kontaktu z firmą musi być prosty, łatwy i widoczny dla nich. Dlatego ważne jest, aby dodać formularz kontaktowy lub baner z niezbędnymi informacjami.
Z pewnością chcesz, aby Twoja witryna wyróżniała się na tle konkurencji. W wielu przypadkach projektanci stron internetowych używają swoich narzędzi do tworzenia niesamowitej strony internetowej, ale mogą pomijać fakt, że wielu potencjalnych klientów ma problemy z poruszaniem się po witrynie. Dlatego potrzebny jest odpowiedni projekt strony WWW. Wybierz odpowiednie grafiki, widgety, treści. Jeżeli chcesz, aby Twoi klienci byli przyciągani do witryny, to stosuj zasadę przejrzystość strony ponad wszystko! Jeśli jest za dużo elementów na jednej stronie, to zaczniesz tracić uwagę swoich klientów. Potrzebujesz wyjątkowej strony internetowej, ale także prostego i przejrzystego projektu.
Często zdarza się tak, że firmy próbują zaprojektować własną stronę internetową samodzielnie. Wiedzą tylko, jakie treści powinny znaleźć się na stronie, ale niekoniecznie znają odpowiednie techniki projektowania stron internetowych. Chodzi o to, żeby przyciągnąć potencjalnych klientów. Rozwiązanie “zrób to sam” nie zawsze okazuje się najlepsze.
Obecnie duża część osób korzysta głównie z telefonów komórkowych, podczas przeglądania Internetu. Jeżeli strona internetowa nie jest kompatybilna z urządzeniami mobilnymi, to z pewnością zaczniesz tracić konwersję. Dlatego tak ważne jest, abyś pomyślał o responsywnym projekcie.
Musisz wiedzieć, że media społecznościowe to jedna z najważniejszych platform komunikacji pomiędzy firmą a odbiorcami. Pamiętaj, że platformy mediów społecznościowych są kluczem do zarządzania reputacją firmy, obsługi klientów i osiągania ich satysfakcji. Firmy tracą potencjalnych lub obecnych klientów, jeśli nie korzystają z marketingu w mediach społecznościowych. Komunikacja jest najważniejszą częścią strategii marketingowych firmy, dlatego warto znaleźć się na platformach mediów!
Musisz wiedzieć, że jeśli klient odwiedza Twoją witrynę i znajduje w niej treści, które są dla niego nieatrakcyjne, to nie pozostanie zbyt długo na takiej stronie. Pamiętaj, że najważniejsze to jest pisać dobrej jakości treści, które potrafią przyciągnąć i zaangażować odbiorców. W innym przypadku Twoje wysiłki nie będą miały sensu. Warto pomyśleć tutaj o doborze odpowiednich słów kluczowych. Może przyda Ci się do tego Google Analytics, z pewnością pomoże Ci w analizie konkretnych słów i doborze tych właściwych dla Twojej firmy.
Z pewnością Twoja strona, jak i inne jest konstruowana starannie przez cały czas i wkładasz w to swój cały wysiłek. Praca z HTML, CSS i kompozytorami wizualnymi sprawia, że jest to trudna i czasochłonna praca. Projektanci stron internetowych często zostawiają błędy w witrynie. Błędy te są czasami zbyt duże dla wygody odbiorców i postanawiają oni przejść na inną stronę WWW. Ważne jest, aby każdy widżet lub aplikacja na stronie działała prawidłowo i była przejrzysta.
Musisz pamiętać, że grupa docelowa Twojej firmy jest jedną z najważniejszych informacji potrzebnych podczas prowadzenia wszelkich działań marketingowych marki. Jeśli chodzi o przyciąganie nowych i powracających klientów, ważne jest, aby firma wiedziała, z kim rozmawia i do kogo kieruje swoje treści na stronie. Jest to ważne podczas tworzenia strony internetowej, interakcji w mediach społecznościowych i analiz.
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jakie są najczęstsze błędy popełniane podczas zarządzania swoją stroną internetową. Jeżeli popełniasz, któryś z nich, to czas najwyższy naprawić swoje działania!
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.