Najczęstsze błędy w marketingu internetowym i jak ich uniknąć?

Najczęstsze błędy w marketingu internetowym i jak ich uniknąć?

Tim Samuel/pexels.com

Musisz wiedzieć, że samo tworzenie treści nie wystarczy, aby stać się popularnym w wynikach wyszukiwania. Istnieją kroki, które należy podjąć oraz typowe pułapki, których trzeba unikać, aby znaleźć się w rankingu wyszukiwarek i zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej. Dlatego w tym artykule naszym celem jest zarówno wyjaśnienie niektórych z najczęstszych błędów w marketingu internetowym, jak i zaproponowanie rozwiązań najpopularniejszych problemów.

1. Słaba analiza słów kluczowych lub jej brak

Nawet jeśli treść jest wartościowa i pouczająca, musi być nakierowana na właściwe słowa kluczowe, zwłaszcza w tagach, tytułach, nagłówkach i adresie URL. Mimo że wyszukiwarki stają się coraz bardziej wyrafinowane i potrafią zrozumieć związek między synonimami, coraz częściej sensowne jest kierowanie na słowa, które są częściej wyszukiwane. Krótko mówiąc, staraj się stale analizować słowa kluczowe, aby znaleźć najlepsze, na które będziesz mógł pozycjonować swoją stronę WWW.

Sprawdź: Business Intelligence – co to jest?

2. Brak zrozumienia grupy docelowej

Jest to jeden z głównych powodów, dla których Twoje treści nie przyciągają odbiorców. Staraj się zrozumieć kim jest Twój odbiorca i czego potrzebuje od Ciebie. Tylko i wyłącznie wtedy zaczniesz pisać dobre i trafne treści. Musisz dowiedzieć się, czego w danej chwili potrzebuje i jak możesz mu pomóc, czy jest on nowy w danym temacie, czy potrzebuje bardziej szczegółowych opisów, a może jest ekspertem w konkretnej dziedzinie? Pamiętaj, że Twoja treść musi odzwierciedlać wiedzę w temacie, którym się zajmujesz – pokaż, że jesteś autorytetem w branży. Znajomość odbiorców jest niezbędna do stworzenia idealnej strategii marketingowej.

3. Brak CTA na stronie internetowej, czy w treściach

Brak używania wezwań do działania jest dość powszechnym problemem wśród wszystkich stron internetowych. Nikogo nie interesuje reakcja użytkowników, a to najpoważniejszy błąd, który wpływa negatywnie na Twoją markę. Pamiętaj, że każdy element treści powinien mieć swój konkretny cel i kończyć się wezwaniem do działania. Na przykład:

Źródło: Pixabay/pexels.com

Nie wiesz jak poradzić sobie z pozycjonowaniem strony internetowej? Skontaktuj się z nami już dziś!

Sprawdź: Jak reklamować się na Facebooku?

4. Brak linków w witrynie

Zdążyłeś już pewnie zauważyć, że wyszukiwarki cenią sobie bogatą zawartość strony internetowej. Wpływają na to również linki zwrotne. Tworząc je, nie zapomnij o takich czynnikach, jak autorytet witryny i konkurencja. Jeśli Twoja witryna jest nowa bez jakichkolwiek linków zwrotnych, może mieć ona trudności z przewagą nad konkurencją w wynikach wyszukiwania.

W tym miejscu ważny jest link building. Pamiętaj, aby generować linki do treści z autorytetem i bez jakiegokolwiek spamu. Takie działanie z pewnością poprawi pozycję Twojej witryny. To samo dotyczy stron internetowych, które mają już wysoki autorytet, ponieważ nawet one potrzebują od czasu do czasu trochę link buildingu.

5. Stawianie na ilość treści zamiast na jakość

Duża część firm myśli, że osiągnie wyniki, regularnym publikowaniem treści. Okazuje się, że to nie ma sensu. Lepiej tworzyć jeden unikalny, dobrze przemyślany wpis miesięcznie, a nie 20, które nie mają za sobą żadnej strategii. Treści niskiej jakości są najczęstszym współczynnikiem generującym odrzucenia strony, ponieważ nie mają żadnego znaczenia i zostały wyprodukowane bez zastanowienia się nad celem.

Pamiętaj, że dotyczy to również długości treści. Chociaż prawdą jest, że dłuższe, bardziej szczegółowe treści mają lepszą pozycję w rankingu, nie oznacza to, że musisz teraz pisać nic niewarte słowa, byle by zapełnić miejsce na stronie. Krótka treść może mieć dobrą pozycję w rankingu, jeśli zostanie napisana poprawnie. Staraj się tworzyć swoje treści na stronie w sposób pomocny dla użytkowników.

Sprawdź: Czy lazy loading może pomóc witrynie w optymalizacji?

6. Tworzenie jednorazowych treści

Tworzenie jednorazowych treści mija się z celem, ponieważ chodzi o to, aby były one stale na topie. Niektóre firmy rozwijają się dzięki artykułom i wiadomościom, w których liczy się świeżość treści, jednak nie jest to skuteczna strategia dla większości firm. Jeżeli nie masz stałych odbiorców, którzy wracają do Ciebie po nowe treści, to większość postów, czy artykułów, które są istotne przez krótki czas, później zmienią się w coś bezwartościowego.

Pamiętaj, że pisanie treści wiecznie popularnych i pożądanych będzie zawsze “w modzie”. Ten rodzaj treści nie opiera się na okresie czasu lub zakończonym wydarzeniu, ale raczej na pytaniach lub problemach, które czytelnicy zawsze będą mieli. Oczywiście, może to z czasem wymagać drobnych poprawek lub aktualizacji, ale celem jest stworzenie contentu, który będzie dostarczać informacji przez lata. W połączeniu ze znajomością swojej grupy docelowej, tworzenie wiecznie angażujących treści może być podstawą bardzo udanej strategii marketingowej.

Podsumowanie

Z pewnością już wiesz, czego nie robić w swojej strategii marketingowej. Niestety, wymienione wyżej błędy są dosyć powszechne wśród przedsiębiorców, dlatego czasami warto oddać działania optymalizacyjne w ręce profesjonalistów.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO razem z nami! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak powiadomienia web push mogą wspierać działania SEO na stronie?

    Jak powiadomienia web push mogą wspierać działania SEO na stronie?

    Powiadomienia web push to rozwiązanie z zakresu marketing automation, dzięki któremu możemy zwiększyć zaangażowanie użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową.
    Czym jest marketing lateralny?

    Czym jest marketing lateralny?

    Metod wkupienia się w łaski wymagającego klienta jest wiele. Jak zrobić to skutecznie? Omawiamy, czym jest marketing lateralny. Warto wiedzieć więcej.
    Yelp — czy można usunąć negatywne recenzje użytkowników?

    Yelp — czy można usunąć negatywne recenzje użytkowników?

    Zastanawiałeś się kiedyś, czy usuwać negatywne recenzje, czy je zostawić? Jak reagować na negatywne komentarze użytkowników? Jesteśmy tu, żeby Ci pomóc!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę