Najlepsza nazwa kanału YouTube – jaką wybrać i dlaczego jest tak ważna?

Najlepsza nazwa kanału YouTube – jaką wybrać i dlaczego jest tak ważna?

freestocks.org/pexels.com

Nazwa kanału na YouTube, to coś, co towarzyszy Ci podczas całej internetowej kariery. Warto więc, aby była dobrze przemyślana i pasowała do tego, czym się zajmujesz. Ale co jeśli wcześniej dokonałeś złego wyboru i aktualna nazwa zupełnie Ci nie odpowiada? Oto krótki przewodnik dotyczący jej zmiany:

  • Upewnij się, że jesteś zalogowany na YouTube, a następnie wybierz „Ustawienia” w prawym górnym rogu ekranu. Twój kanał wraz ze zdjęciem profilowym i nazwą pojawi się na wyświetlaczu.
  • Po kliknięciu przycisku „Edytuj” powinno pojawić się okienko, w którym możesz dokonać zmiany nazwy kanału.
  • Po zapisaniu zmian nazwa kanału YouTube powinna zostać zaktualizowana.
  • Jeśli poważnie myślisz o twórczości na YouTube, dobrym pomysłem będzie stworzenie kanału swojej marki. W tym celu musisz wrócić do tego samego ekranu ustawień, co poprzednio i wybrać „Zobacz wszystkie moje kanały” lub utworzyć nowy.
  • Jeśli klikniesz „Utwórz nowy kanał”, zostaniesz przeniesiony do nowego ekranu.
  • Tutaj możesz utworzyć konto swojej marki, które będzie używać nazwy konta jako nazwy kanału, a nie imienia i nazwiska konta Google. Masz teraz jednak dwa kanały, prywatny kanał YouTube i ten konta firmowego, więc mogą wystąpić pewne problemy. Twoim zadaniem jest połączenie obu kanałów.
  • Aby to zrobić, wróć na stronę “Ustawienia konta” i wybierz „Ustawienia zaawansowane”.
  • Ponownie upewnij się, że jesteś zalogowany na konto obecnego kanału i wybierz opcję przeniesienia tego kanału na konto marki. Zostaniesz wówczas poproszony o potwierdzenie hasła.
  • Być może kanał YouTube został utworzony na tym samym koncie, co Twoja marka. Kliknij więc pole konta marki. Może pojawić się wówczas ostrzeżenie informujące, że kanał YouTube, który jest obecnie powiązany z kontem marki, zostanie usunięty
  • Potwierdź to, gdyż nie posiadasz ani subskrybentów ani filmów. Po kliknięciu przycisku “Usuń”, na następnym ekranie pojawi się potwierdzenie, że przenosisz swoje osobiste konto kanału YouTube na konto marki. Kliknij więc ”Przenieś kanał” w prawym dolnym rogu, aby przenieść osobiste konto kanału YouTube na konto marki.
  • Pamiętaj, że nie wszystkie Twoje informacje zostaną przesłane. Chociaż wszystkie Twoje filmy, wyświetlenia, subskrybenci i adres URL kanału pozostaną niezmienione, komentarze, znak weryfikacyjny na kanale, ustawienia filtru społeczności i niestandardowy adres URL . Tak, jeśli nie zostaną przeniesione. Jeśli więc masz już założony kanał, może to być poważna decyzja, którą musisz przemyśleć.
  • Teraz, zamiast zmieniać imię i nazwisko osobistego konta Google, przejdź do „Ustawień” na zdjęciu profilowym w YouTube, kliknij link „Edytuj w Google” i zmień nazwę swojego kanału.

Konto marki na YouTube - czy to się opłaca?

Z pewnością zastanawiasz się, czy wszystkie wymienione działania są jakkolwiek opłacalne.Odpowiedź brzmi: tak. Istnieje bowiem wiele zalet korzystania z konta marki jako kanału YouTube. Umożliwia ono dodawanie innych osób, takich jak menedżerowie społeczności i osoby, które przesyłają filmy w Twoim imieniu oraz daje możliwość zmiany nazwy kanału, a nie korzystania z imienia i nazwiska..

Jeśli więc poważnie myślisz o YouTube, utworzenie konta marki będzie koniecznością.

Jak ponownie zmienić nazwę konta?

Gdy stworzysz już konto firmowe i zaczniesz dodawać filmy, uzyskiwać wyświetlenia, gromadzić subskrybentów i zdobywać polubienia, zmiana nazwy kanału YouTube zwykle byłaby niekorzystnym rozwiązaniem.


Źródło: Brett Stone/pexels.com

Wielu twórców popełniło błąd wybierając nieprofesjonalną nazwę, taką jak “ziemniak128” W miarę rozrostu kanału okazało się, że nie nadaje się ona do użytku i źle wpływa na wizerunek marki. Co wtedy? Spokojnie, jest rozwiązanie. Możesz zmienić nazwę swojego kanału YouTube trzy razy w ciągu 90 dni, a następnie tylko raz na 90 dni. Nie możesz tego robić zbyt zbyt często ze względu na surowe zasady dotyczące zmiany nazwy, ponieważ wprowadzałbyś w błąd innych użytkowników, czego platforma zdecydowanie chce uniknąć.

Dzięki tej opcji możesz jednak zmienić zdanie co do nazwy kanału i użyć nowej, która według Ciebie okaże się lepsza. Czasami konieczne okazać się mogą testy A/B, dzięki którym odkryjesz, co sprawdza się w Twoim przypadku najlepiej.

Jaka nazwa kanału jest najlepsza?

Nie będziesz musiał martwić się o konsekwencje zmiany nazwy kanału, jeśli od razu użyjesz tej właściwej. Możesz po prostu wykorzystać nazwę swojej firmy. Jeśli jednak planujesz dołączyć do grona uznanych twórców YouTube, możesz włączyć ją do większej frazy, która dokładniej wyjaśni, czym się zajmujesz.

Wybierając idealną dla swojej marki nazwę kanału YouTube, pamiętaj o następujących kwestiach:

  • przemyśl swoją decyzję

Zastanów się nad tym, jakie filmy chcesz publikować. Choć odpowiednia nazwa może się wydawać mało istotna, może mieć znaczący wpływ na sukces Twojego kanału.

  • dobierz nazwę do zawartości

Planujesz prowadzić kanał motoryzacyjny? Podejmij próbę włączenia takiego terminu do swojej nazwy. Jasno poinformujesz tym swoich odbiorców o tym, w jakiej branży się specjalizujesz.

  • nie używaj żadnych wulgaryzmów

Nawet jeśli uważasz, że nazwanie kanału czymś lekko wulgarnym jest zabawne, może być to bardzo ryzykownym zagraniem. Trudno przewidzieć, jaką ścieżkę wybierzesz w przyszłości. Nieodpowiednia nazwa może jednak zniechęcić widzów do udostępnienia Twojego filmu, co niekorzystnie wpłynie na rozwój Twojego kanału.

  • stwórz nazwę, którą łatwo zapamiętać

Nazwa Twojego kanału powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Użytkownicy lubią rymy i aliterację, ale uważaj aby nie przesadzić w tym kierunku.

  • zadbaj o prostą pisownię

Użytkownicy muszą mieć łatwy dostęp do Twojego kanału. Użycie trudnego do przeliterowania słowa może im to utrudnić, gdyż nie będą w stanie Cię wyszukać w Internecie. Postaw więc na nazwę, która nie zmyli Twoich potencjalnych widzów.

  • spraw, aby o Tobie rozmawiano

Jeśli uznasz, że znalazłeś już idealną nazwę dla swojego kanału, przeczytaj ją kilka razy na głos, aby upewnić się, że jest łatwa w wymowie. Prosta nazwa będzie skutkować tym, że ludzie częściej będą o Tobie rozmawiać i łatwiej Cię kojarzyć.

  • upewnij się, że Twoja nazwa jest niepowtarzalna i niepodobna do żadnej innej

Powinieneś dokładnie sprawdzić czy wybrana przez Ciebie nazwa nie jest już zajęta przez kogoś z Internetu, a w szczególności przez innego youtubera. Upewnij się też czy dany adres URL jest dostępny. YouTube nie przypisuje ich bowiem automatycznie i musisz później wybrać swój. Koniecznie zbadaj więc te elementy, aby nie mieć później nieprzyjemnej niespodzianki.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Influencer marketing od A do Z

    Influencer marketing od A do Z

    Influencer marketing daje wiele możliwości pod względem zasięgu i zaangażowania odbiorców. Dowiedz się, jakie czynniki mają wpływ na powodzenie kampanii.
    Storytelling w komunikacji marketingowej

    Storytelling w komunikacji marketingowej

    W marketingu nie chodzi o to, byś mówił o sobie, a o kliencie i jego potrzebach. Jeśli nie zacząłeś jeszcze działań storytellingowych, to najwyższy moment, by znaleźć dla nich przestrzeń.
    Kierowanie geograficzne – czym jest i jak wykorzystać je w swojej kampanii marketingowej?

    Kierowanie geograficzne – czym jest i jak wykorzystać je w swojej kampanii marketingowej?

    Prowadzisz lokalną firmę i chcesz zdobyć nowych klientów? Kierowanie geograficzne to coś dla Ciebie! Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.