Nazwa kanału na YouTube to coś, co towarzyszy Ci podczas całej internetowej kariery. Warto więc, aby była dobrze przemyślana i pasowała do tego, czym się zajmujesz. Ale co jeśli wcześniej dokonałeś złego wyboru i aktualna nazwa zupełnie Ci nie odpowiada? Oto krótki przewodnik, jak zmienić nazwę kanału YouTube.
Z pewnością zastanawiasz się, czy wszystkie wymienione działania są jakkolwiek opłacalne. Odpowiedź brzmi: tak. Istnieje bowiem wiele zalet korzystania z konta marki jako kanału na YouTube. Umożliwia ono dodawanie innych osób, takich jak menedżerowie społeczności i osoby, które przesyłają filmy w Twoim imieniu oraz daje możliwość zmiany nazwy kanału, a nie korzystania z imienia i nazwiska.
Jeśli więc poważnie myślisz o YouTube, utworzenie konta marki będzie koniecznością.
Gdy stworzysz już konto firmowe i zaczniesz dodawać filmy, uzyskiwać wyświetlenia, gromadzić subskrybentów i zdobywać polubienia, decyzja, by zmienić nick i nazwy kanału YouTube zwykle byłaby niekorzystnym rozwiązaniem.
Wielu twórców popełniło błąd wybierając nieprofesjonalną nazwę na YouTubie, taką jak “ziemniak128” W miarę rozrostu kanału okazało się, że nie nadaje się ona do użytku i źle wpływa na wizerunek marki. Co wtedy? Spokojnie, jest rozwiązanie. Możesz zmienić nazwę kanału YouTube trzy razy w ciągu 90 dni, a następnie tylko raz na 90 dni. Nie możesz tego robić zbyt zbyt często ze względu na surowe zasady dotyczące zmiany nazwy, ponieważ wprowadzałbyś w błąd innych użytkowników, czego platforma zdecydowanie chce uniknąć.
Dzięki tej opcji możesz jednak zmienić zdanie co do nazwy kanału YouTube i użyć nowej, która według Ciebie okaże się lepsza. Czasami konieczne okazać się mogą testy A/B, dzięki którym odkryjesz, co sprawdza się w Twoim przypadku najlepiej oraz jakie słowa kluczowe warto wykorzystać.
Nie będziesz musiał martwić się o konsekwencje zmiany nazwy na YT, jeśli od razu użyjesz tej właściwej. Możesz po prostu wykorzystać nazwę swojej firmy. Jeśli jednak planujesz dołączyć do grona uznanych twórców YouTube, możesz włączyć ją do większej frazy, która dokładniej wyjaśni, czym się zajmujesz.
Wybierając idealną dla swojej marki nazwę kanału YouTube, pamiętaj o następujących kwestiach:
Zastanów się nad tym, jakie filmy chcesz publikować. Choć odpowiednia nazwa może się wydawać mało istotna, może mieć znaczący wpływ na sukces Twojego kanału.
Planujesz prowadzić kanał motoryzacyjny? Podejmij próbę włączenia takiego terminu do swojej nazwy. Jasno poinformujesz tym swoich odbiorców o tym, w jakiej branży się specjalizujesz.
Nawet jeśli uważasz, że nazwanie kanału czymś lekko wulgarnym jest zabawne, może być to bardzo ryzykownym zagraniem. Trudno przewidzieć, jaką ścieżkę wybierzesz w przyszłości. Nieodpowiednia nazwa może jednak zniechęcić widzów do udostępnienia Twojego filmu, co niekorzystnie wpłynie na rozwój Twojego kanału.
Nazwa Twojego kanału powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Użytkownicy lubią rymy i aliterację, ale uważaj aby nie przesadzić w tym kierunku.
Użytkownicy muszą mieć łatwy dostęp do Twojego kanału. Użycie trudnego do przeliterowania słowa może im to utrudnić, gdyż nie będą w stanie Cię wyszukać w Internecie. Postaw więc na nazwę, która nie zmyli Twoich potencjalnych widzów.
Jeśli uznasz, że znalazłeś już idealną nazwę dla swojego kanału, przeczytaj ją kilka razy na głos, aby upewnić się, że jest łatwa w wymowie. Prosta nazwa będzie skutkować tym, że ludzie częściej będą o Tobie rozmawiać i łatwiej Cię kojarzyć.
Powinieneś dokładnie sprawdzić, czy wybrana przez Ciebie nazwa nie jest już zajęta przez kogoś z Internetu, a w szczególności przez innego użytkownika YouTube. Upewnij się też, czy dany adres URL jest dostępny. YouTube nie przypisuje ich bowiem automatycznie i musisz później wybrać swój. Koniecznie zbadaj więc te elementy, aby nie mieć później nieprzyjemnej niespodzianki.
Skontaktuj się z nami już teraz, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.