W obecnym świecie prowadzenie biznesu online jest zarówno łatwe, jak i pod wieloma względami trudne. Istnieje bowiem wiele przydatnych i skutecznych narzędzi, takich jak Shopify Plus, które umożliwiają szybkie tworzenie nowych sklepów internetowych. Jednakże jest to bardzo konkurencyjny obszar, w którym nie każda firma jest w stanie sobie poradzić.
Aby zwiększyć przychody i rozwinąć markę w Internecie, sprzedawcy detaliczni muszą opracować dobrą strategię marketingową, czyli zbiór taktyk promocyjnych, które przyciągają odbiorców, zachęcą do zakupów i sprawiają, że konsumenci wrócą po więcej.
Najskuteczniejsze strategie marketingowe obejmują metody skierowane do użytkowników, gdy są na stronie i po jej opuszczeniu. Musisz przyciągnąć uwagę nowych konsumentów, gdy tylko dotrą do Twojego sklepu.
Jeśli więc chcesz zbudować ruch na swojej stronie i zwiększyć liczbę klientów, wypróbuj te cztery skuteczne strategie marketingowe, aby zmaksymalizować przychody i stać się liderem w swojej branży.
Według raportu BCG personalizacja daje możliwość zwiększenia przychodów nawet o 10 procent. Poza tym, aż 60% klientów uważa, że personalizacja ma zauważalny wpływ na decyzje zakupowe. Mimo to wielu sprzedawców wciąż zapomina o tej metodzie, przez co nie wykorzystuje swojego pełnego potencjału.
Jeśli sprzedawcy detaliczni chcą pokonać konkurencję i stworzyć bazę zaangażowanych użytkowników, konieczne jest zapewnienie kupującym jak najlepszego doświadczenia zakupowego, które jest dostosowane do ich potrzeb, zainteresowań i preferencji. Jeśli zatem Twój sklep internetowy starannie dobiera swoje produkty, oferty i sposoby ich promocji, realnie zwiększa szansę na to, że konsumenci coś kupią. Wcześniejsze badania wykazały, że ponad 70 procent kupujących woli przeprowadzać transakcje z markami, które wykorzystują ich dane osobowe w celu zwiększenia trafności wyświetlanych wyników.
Aby maksymalnie wykorzystać potencjał swojej firmy, możesz wziąć pod uwagę dane dotyczące ich zainteresowań, preferencji, historii przeglądania itd., gdyż pomoże Twojej marce stworzyć spersonalizowany obszar zakupowy, który z pewnością korzystnie wpłynie na Twoje wyniki. Pamiętaj o tym, gdyż aż 50 procent konsumentów przyznało, że ukierunkowane doświadczenia skutkowały zakupami przedmiotów, których kupować nie zamierzali.
Nie zapominaj jednak, że nadmierna personalizacja może również skutkować odwrotnym efektem. Nie możesz bowiem dopuścić, aby użytkownik pomyślał, że naruszasz jego prywatność.
Automatyzacja jest koniecznością, aby firmy mogły rozwijać się w Internecie. Jednym z najważniejszych aspektów strategii marketingowej jest więc zautomatyzowanie komunikacji e-mail. Może to pomóc markom e-commerce przyciągnąć konsumentów za pomocą wiadomości internetowych w odpowiednim czasie.
Badania wykazały, że prawie 90 procent firm uważa, że e-mail jest ich najskuteczniejszym sposobem generowania leadów i zwiększania sprzedaży.
Oznacza to, że automatyzując komunikację e-mailową na przykład w kierunku klientów, którzy porzucili swoje koszyki, sklepy internetowe mogą zachęcić ich do ponownego odwiedzenia strony i dokończenia zakupów. Tym sposobem zwiększana jest również lojalność wobec marki.
Należy jednak wspomnieć, że ta strategia jest możliwa tylko dzięki wykorzystaniu usług automatyzacji marketingu e-mailowego, takich jak MailChimp, gdyż ręczne wysyłanie wiadomości do poszczególnych klientów jest po prostu niewykonalne, zwłaszcza jeśli prowadzisz stosunkowo duży sklep.
Treści generowane przez użytkowników (UGC) są bardzo dobrym generatorem ruchu, sprzedaży i lojalności klientów, ponieważ zapewniają zaangażowanie obecnych klientów.
Kiedy konsumenci widzą, że inni ludzie dokonują transakcji i korzystają z zakupionych produktów, są znacznie bardziej skłonni do skorzystania z oferty Twojego sklepu. Wynika to z faktu, że prawie 85 procent konsumentów ufa recenzjom w internecie tak samo, jak rekomendacjom od przyjaciół i rodziny.
UGC można wykorzystać na wiele sposobów. Jeśli recenzje produktów w Twojej witrynie są rzeczywiście pochlebne, najlepszym ich elementem są zdjęcia klientów korzystających z produktów dostępnych w Twoim sklepie.
Badania wykazały, że prawie 85 procent konsumentów z całego świata wybiera robienie zakupów u sprzedawców detalicznych, którzy oferują programy lojalnościowe. Ponadto prawie 70 procent użytkowników stwierdziło, że potrzebują dowodów w postaci nagród, aby pozostać lojalnym wobec marki.
Wynika z tego, że wykorzystanie programu lojalnościowego jest niezbędną strategią pozyskiwania i zatrzymywania nowych klientów. Okazuje się być to kluczowym zadaniem, ponieważ zgromadzenie nowych odbiorców wymaga dziesięciokrotnie większego zaangażowania, niż generowanie sprzedaży z obecnych już klientów.
Zdecyduj więc, które działania kwalifikują się do nagród. Dla przykładu, Twój sklep może posiadać system punktów, które wymieniane są na bezpłatną wysyłkę, kody rabatowe, a nawet drobne prezenty.
Pamiętaj również, że program lojalnościowy to ważne narzędzie do utrzymania klientów. W ten sposób zachęcasz bowiem nowych odwiedzających i angażujesz obecnych odbiorców do dokonania kolejnego zakupu.
Zadbanie o to, aby sklep generował większy ruch i maksymalizował zyski sprzedażowe to proces, który wymaga czasu i niemałego poświęcenia. Musisz być aktywny i stale wdrażać nowe strategie marketingowe. Wykorzystaj więc wyżej wymienione metody, aby pomóc swojej marce się rozwinąć i stać się liderem w branży.
Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.