Zapytaj o ofertę
Najlepsze narzędzia Google i do czego ich używać?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Najlepsze narzędzia Google i do czego ich używać?

Najlepsze narzędzia Google i do czego ich używać?

10 min. czytania

Od kiedy ogromna część marketingu przeniosła się do świata online, narzędzia internetowe stały się jeszcze bardziej popularne. To one pomagają analizować skuteczność kampanii reklamowych, planować treści dla odbiorców, sprawdzać zachowanie użytkowników czy wreszcie nakłaniać ich do zakupu produktów. Z dzisiejszego wpisu dowiesz się m.in. jakie są najlepsze darmowe narzędzia Google, czego możesz się po nich spodziewać, które z nich będą przydatne w pozycjonowaniu strony, a które sprawdzą się w sektorze e-commerce.

Najpopularniejsze narzędzia Google

Ten przewodnik po narzędziach Google (Google Tools) rozpoczniemy od narzędzi absolutnie podstawowych, których nie tylko używa niemal każdy, ale też bez których wiele osób nie wyobraża już sobie codzienności. Uprzedzając wszelkie wątpliwości: czy narzędzia Google są płatne? Google narzędzia w przeważającej mierze są darmowe i ogólnodostępne. Wyjątek stanowi rozszerzanie czy ulepszanie poszczególnych programów, gdyż wiąże się to z pewnymi kosztami.

Gmail

Jest to skrzynka e-mailowa, która pozwala przede wszystkim na odbieranie i wysyłanie wiadomości elektronicznych. Co jednak wyróżnia ją na tle innych tego typu instrumentów, które umożliwiają przecież dokładnie to samo?

Posiadając pocztę na Gmailu możesz bez trudu wyszukiwać wiadomości na podstawie fragmentu treści lub adresów mailowych. Skrzynka od Google będzie także pomocna w organizowaniu pracy: dzięki funkcji etykietowania maili i przypisywania ich do konkretnych kategorii oraz folderów, łatwiej będzie Ci zapanować nad chaosem w wiadomościach.

Jeśli w którymś momencie stwierdzisz, że dany wątek aktualnie nie jest szczególnie ważny, możesz odłożyć go na konkretny dzień i godzinę, a Twoja skrzynka przypomni Ci o nim w odpowiedniej chwili.

Google Calendar

To kolejne narzędzie Google, które pomaga planować czas i to na wielu płaszczyznach! Oczywiście, jest również w pełni darmowe i – co ważne dla użytkowników Gmaila – w pełni zintegrowane ze skrzynką mailową Google.

Co zrobisz z jego pomocą?

  • Utworzysz wydarzenia, do których możesz zapraszać innych (np. współpracowników lub członków rodziny),
  • ustawisz przypomnienia dotyczące najważniejszych spotkań, które pojawią się nie tylko u Ciebie, ale również u pozostałych zainteresowanych osób,
  • będziesz miał wgląd w listę osób, które przyjęły zaproszenie lub z jakichś powodów je odrzuciły,
  • założysz różne kalendarze, które posłużą Ci w innych celach (np. prywatny i zawodowy). Dzięki temu swobodnie udostępnisz zawodowy kalendarz innym, nie martwiąc się jednocześnie o swoje prywatne zapiski w stylu „wizyta u dentysty”.

Google CalendarGoogle Calendar

Google Meet

Są pewne narzędzia Google, które w dobie pandemii przeżyły prawdziwy renesans. Oto jedno z nich: Google Meet!

To narzędzie, które umożliwia błyskawiczną organizację wideokonferencji lub zaplanowanie jej na przyszłość. Jego użytkowanie jest bardzo proste: po utworzeniu spotkania otrzymujesz link, dzięki któremu inni będą mogli do niego dołączyć.

W darmowej rozmowie uczestniczyć może maksymalnie 100 osób. Powyżej tej liczby, Google wymaga zakup odpowiedniego pakietu. Jednak, o ile nie masz naprawdę ogromnej rodziny, bezpłatny limit w zupełności wystarczy na Twoje prywatne potrzeby.

Google Keep

Ta darmowa aplikacja to wirtualny odpowiednik tablicy korkowej (czy ktoś ich jeszcze używa?), terminarza oraz listy zakupów w jednym. Z jej pomocą zapiszesz to, o czym musisz pamiętać, a dzięki synchronizacji będziesz miał dostęp do swoich notatek zarówno z perspektywy komputera, jak i urządzeń mobilnych (np. smartfona).

Jeśli zdarza Ci się zapomnieć o kupieniu najważniejszego produktu w sklepie lub często nachodzą Cię złote myśli, Google Keep to zdecydowanie Twoje narzędziowe must have.

Google KeepGoogle Keep

Narzędzia Google dla e-commerce

E-commerce to jeden z sektorów biznesu, który rośnie w siłę i nic nie zapowiada, by tendencja ta miała ulec zmianie. Rozwój sprzedaży online oznacza jednak także ogromną konkurencyjność na rynku, dlatego przedsiębiorcy sięgają po różne formaty reklam oraz narzędzia ułatwiające codzienną pracę. Sprawdź, które narzędzia Google mogą Ci pomóc, jeśli prowadzisz sklep w sieci!

Google Ads

System reklamowy Google, opierający się głównie na reklamach typu PPC (Pay Per Click). Oznacza to, że – jako reklamodawca – płacisz dopiero wtedy, gdy użytkownik rzeczywiście kliknie w reklamę (np. w postaci baneru reklamowego) i przejdzie na Twoją witrynę.

Google Ads to świetny sposób nie tylko na zwiększenie zysków ze sprzedaży, ale także wzbudzenie świadomości konsumenckiej oraz zbudowanie zasięgów marki.

W ramach tego narzędzia możesz realizować:

  • kampanie produktowe – tzn. te, które promują konkretne produkty z Twojego asortymentu,
  • kampanie wizualne – np. banery reklamowe, wyświetlane nie tylko w wyszukiwarce, ale także na stronach partnerów Google,
  • kampanie wideo – czyli spoty, w których ukryte jest hiperłącze do Twojej strony,
  • kampanie promujące aplikację – a więc te, które zainteresują twórców aplikacji mobilnych.

Nie zapomnij o odpowiednim doborze słów kluczowych. Im bardziej będą trafne, tym lepszy efekt osiągniesz.

Google AdsGoogle Ads

Google Merchant Center

Co to jest Google Merchant Center? To narzędzie, które pomoże Ci jeszcze lepiej prezentować i promować swoje produkty w sieci. Posłuży Ci ono do przesłania informacji o Twoim sklepie i jego asortymencie, a następnie umożliwi stworzenie urozmaiconej kampanii. W praktyce wygląda to tak:

Wyniki wyszukiwania dla frazy balony urodzinoweWyniki wyszukiwania dla frazy balony urodzinowe

Jak widzisz, po wpisaniu odpowiedniej frazy (w tym przypadku balony urodzinowe) klient w pierwszej kolejności otrzymuje propozycje konkretnych produktów, wraz z ich zdjęciem i ceną. Jeśli zdecydujesz się na tego typu reklamę, część użytkowników może zdecydować się na zakup Twoich artykułów bez odwiedzenia jakiejkolwiek witryny konkurencji.

Google Marketing Platform

Do tej pory omawialiśmy poszczególne narzędzia Google, ale w tym przypadku mowa o kompletnej platformie, która łączy w sobie część reklamową oraz analityczną. Jak dokładnie działa Google Marketing Platform?

Jest to przede wszystkim świetne narzędzie do koordynowania współpracy Twoich marketerów. Dzięki temu, że GMP integruje w sobie wiele innych narzędzi Google (m.in. Google Analytics, Google Ads oraz Google Data Studio), możesz lepiej optymalizować swój budżet oraz planować kolejne działania reklamowe.

Jeśli Twoja firma działa prężnie i ma wielu pracowników (zwłaszcza tych pracujących zdalnie), GMP naprawdę usprawni mnóstwo codziennych procesów.

Google Market Finder

Choć narzędzia Google w większości towarzyszą nam od lat, Google Market Finder jest stosunkowo nowe na naszym rynku (w Polsce udostępniono je w połowie 2019 roku). Do czego służy?

Pomaga ono w znajdowaniu potencjalnych klientów firmy oraz zwiększaniu sprzedaży online na rynki zagraniczne. Na podstawie analizy np. wyników wyszukiwania konkretnych artykułów czy wysokości produktu krajowego brutto w danym państwie, GMF przygotowuje listę krajów, w których Twój biznes ma największe szanse na odniesienie sukcesu.

Google Market FinderGoogle Market Finder

Narzędzia Google do pozycjonowania

Pozycjonowanie stron to także istotny element marketingu sieciowego. Choć nie jest to reklama sensu stricto, proces ten pomaga w zwiększaniu ruchu organicznego na stronie, a w efekcie również samej sprzedaży usług czy produktów.

Jak to działa? Jeśli witryna jest dobrze wypozycjonowana, pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. O samej pozycji strony decyduje wiele czynników, dlatego warto uzbroić się w pomocne narzędzia Google.

Google Search Console

Google Search Console pozwoli Ci sprawdzić m.in. status indeksowania Twojej strony (czyli dodania jej do wyszukiwarki przez roboty Google), a także na bieżąco monitorować jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Poinformuje Cię również o ewentualnych błędach w obrębie witryny oraz dostarczy dość szczegółowych informacji o całym ruchu organicznym, m.in. o średnich pozycjach słów kluczowych i linkach przychodzących.

Google Search ConsoleGoogle Search Console

Google Analytics

Jeśli chcesz wiedzieć, jakie podstrony Twojej witryny użytkownicy odwiedzają najczęściej, w jakich godzinach Twoja strona przeżywa szturm czytelników lub w jakim wieku są Twoi obserwatorzy, trudno będzie Ci znaleźć narzędzie lepsze od Google Analytics.

Dzięki niemu dowiesz się wszystkiego o zachowaniu użytkowników, a na podstawie tych informacji dużo łatwiej będzie Ci wprowadzić nowe funkcjonalności na stronie lub planować treści.

Google AnalyticGoogle Analytic

Google Trends

Google Trends jest jak połączenie bardzo dobrej lornetki i kuli do przepowiadania przyszłości. Pozwoli Ci przyjrzeć się temu, czego szuka świat w najpopularniejszej z wyszukiwarek, a także z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć, w jakich miesiącach popularność danej frazy może gwałtownie wzrosnąć (lub spaść).

Ogromnym plusem tego narzędzia jest także intuicyjna obsługa i prostota. Google Trends zdecydowanie udowadnia, że less is more.

Google TrendsGoogle Trends

Page Speed Insight

Z tym bezpłatnym narzędziem sprawdzisz, jak szybko ładuje się Twoja witryna (nie tylko w wersji przeglądarkowej, ale także mobilnej), na ile jest wydajna i przyjazna dla użytkownika. Są to czynniki nie bez znaczenia, ponieważ np. zbyt długi czas ładowania strony często skutkuje opuszczeniem jej przez użytkownika.

Page Speed Insight nie pozostawi Cię jednak z tymi informacjami w samotności: podpowie Ci również, co możesz poprawić, aby usprawnić działanie witryny.

Page Speed InsightsPage Speed Insights

Google Keyword Planner

To narzędzie, które zajmuje się jedną z najważniejszych kwestii dla SEO, czyli słowami kluczowymi. To absolutna podstawa strategii optymalizacji. Planer pomaga szukać odpowiednich słów i fraz kluczowych. W tym celu wystarczy jedynie połączyć adres URL z panelem administratora, a następnie przeglądać sugestie. Pamiętaj jednak, że są to sugestie. Wskazują popularność określonych haseł, ale nie prezentują danych w czasie rzeczywistym.

Google Optimize

W przypadku Google Optimize pojawia się ukłon przede wszystkim w stronę administratorów witryn e-commerce, ponieważ narzędzie to pozwala zwiększyć współczynnik konwersji oraz wpływa na User Experience. Program ten testuje kombinacje danych z prostych testów A/B, jednak należy pamiętać, że wyniki nie są dostępne od ręki. Trzeba w tym przypadku uzbroić się w cierpliwość.

Answer The Public

Kim jest mój odbiorca? To jedno z pytań, które z pewnością zdałeś sobie, planując strategię optymalizacji strony. Twoim zadaniem jest dopasowanie się do intencji użytkowników, tylko wtedy na stronie pojawi się ruch oraz konwersja. ATP od Google pomaga analizować wyszukiwania odbiorców, wykorzystując sugerowane wyszukiwania z przeglądarki, a następnie prezentując dane w postaci wykresu. Masz tam wgląd w słowa kluczowe oraz język używany przez internautów.

Answer The PublicAnswer The Public

Pełna integracja – fenomen narzędzi Google

Na czym polega fenomen narzędzi Google? Są one nie tylko darmowe i łatwo dostępne, ale też podlegają silnej integracji. Planując spotkanie w Google Meet, automatycznie zostanie ono przeniesione do Google Calendar. Na uwagę zasługuje także synergia Google Analytics i Google Merchant Centre, która sprawia, że analityka internetowa jest jeszcze prostsza. Dzięki kompatybilności narzędzi Google realizacja działań online może być o wiele łatwiejsza, niż korzystanie z programów różnych firm.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?
    Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?
    Dużym wyzwaniem jest stworzenie strony internetowej, która będzie spełniała potrzeby użytkownika. Za pomocą jakich narzędzi wkraść się w łaski internauty?
    Narzędzia marketingowe, dzięki którym zwiększysz sprzedaż
    Narzędzia marketingowe, dzięki którym zwiększysz sprzedaż
    Narzędzia marketingowe mogą znacznie ułatwić Twoją działalność w Internecie. W tym artykule dowiesz się, z jakich programów warto skorzystać!
    Narzędzie Disavow – co to jest?
    Narzędzie Disavow – co to jest?
    Proces indeksacji witryny internetowej wymaga skrupulatnej analizy profilu linkowego. Z pomocą przychodzi narzędzie wyłączające moc niektórych odnośników.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.