Najważniejsze algorytmy Google – co musisz wiedzieć?

Najważniejsze algorytmy Google – co musisz wiedzieć?

Benjamin Dada/unsplash.com

Na skuteczność działań marketingowych online wpływa wiele czynników. Do uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarce nie wystarczy jedynie zastosowanie odpowiednich technik i narzędzi optymalizacyjnych. Konieczne okazuje się dostosowanie działań do algorytmów Google. Przestrzeganie tych zasad gwarantuje lepszą widoczność strony w Internecie oraz stały napływ nowych klientów, na czym bez wątpienia zależy każdemu współczesnemu przedsiębiorcy. W tym artykule omówimy zatem najważniejsze algorytmy Google oraz podpowiemy, dlaczego warto mieć je na uwadze podczas pozycjonowania stron.

Czym jest algorytm Google?

Mimo że świat Internetu nieustannie się rozwija, a w sieci dostępnych jest coraz więcej narzędzi, wielu właścicieli stron internetowych wciąż zastanawia się, co to algorytm wyszukiwarki. Trudno się temu dziwić. Czynnik ten ma bezpośredni wpływ na popularność witryny w sieci, co z kolei przekłada się na konwersję i wyniki sprzedażowe.

Algorytm Google to zestaw złożonych procesów, zasad i założeń, na podstawie których formułowana jest kolejność wyników wyszukiwania oraz podejmowana jest decyzja dotycząca wyświetlania konkretnej strony dla danych słów kluczowych. Algorytm uwzględnia wówczas szereg czynników obejmujących zarówno aspekty związane z wydajnością, jak i użytecznością witryny. System rozumie ponadto intencje wyszukiwań przeprowadzanych przez odbiorców, gwarantując dzięki temu przedstawienie pożądanych przez nich wyników.

Trzeba zaznaczyć, że Google nie ma tylko jednego systemu weryfikującego jakość stron internetowych. Jako że oczekiwania konsumentów stale rosną, a postęp technologiczny znacznie wpływa na naszą rzeczywistość, powstało wiele algorytmów. Każdy z nich odpowiada za inną specyfikację witryny, oceniając jej wartość na podstawie odmiennych kryteriów.

Mimo że pełna lista czynników rankingowych nie jest nikomu znana, dostosowanie serwisu internetowego do poszczególnych wytycznych Google może bardzo korzystnie wpłynąć na jego pozycjonowanie. Warto więc znać każdy algorytm wyszukiwania oraz zoptymalizować witrynę pod kątem ich wytycznych.

Sprawdź: Reklama to podstawa handlu. Jak połączyć techniki SEO ze strategią marketingową?

Najważniejsze algorytmy Google

Na przestrzeni lat Google ogłaszał wiele algorytmów oraz ich modyfikacji, które coraz wnikliwiej oceniały zawartość stron internetowych. Warto więc znać najważniejsze z nich, gdyż dostosowanie witryny względem nich może okazać się kluczem do sukcesu każdego współczesnego przedsiębiorstwa.

Panda

Panda to jeden z najmłodszych algorytmów, którego założeniem jest weryfikacja jakości treści na stronie internetowej. System analizuje content publikowany w Internecie, identyfikuje wszelkie duplikaty oraz spam, przydzielając następnie witrynie odpowiednie miejsce na liście wyników wyszukiwania. Ten algorytm Google sprawił, że zjawisko upychania słów kluczowych zostało ograniczone do absolutnego minimum, w związku z czym satysfakcja użytkowników znacznie wzrosła.

Źródło: Brooke Cagle/unsplash.com

Pingwin

Pingwin to algorytm wyszukiwania, którego zadaniem jest ocena jednego z najważniejszych czynników rankingowych, czyli linków zwrotnych. Po wdrożeniu systemu wzrost w rankingu Google zanotowały witryny, do których prowadzą wartościowe i tematyczne łącza ze źródeł o wysokim autorytecie. Z poważnymi problemami spotkały się jednak serwisy posiadające niskiej jakości linki czy też stosujące wszelkie nieuczciwe metody ich pozyskiwania oraz te spamujące.

Pirat

Pirat to algorytm Google wprowadzony w celu likwidowania stron kopiujących treści objęte prawami autorskimi. Na wartości straciły domeny stosujące tego typu zagrania, zyskały natomiast strony z oryginalną, interesującą zawartością.

Koliber

Zadaniem algorytmu Koliber jest lepsze zrozumienie intencji użytkowników przeprowadzających wyszukiwania. Dzięki temu wysoko pozycjonują się nie tylko witryny z odpowiednimi słowami kluczowymi, ale też strony zawierające dokładne odpowiedzi na pytania internautów. Po wprowadzeniu tego systemu na wartości zyskał więc merytoryczny content, który porusza tematy ważne dla współczesnych odbiorców.

Opos

Wprowadzenie algorytmu Opos znacznie wpłynęło na pozycjonowanie pod kątem lokalnym. Wyszukiwarki zaczęły bowiem uwzględniać lokalizację geograficzną urządzenia, co ułatwiło użytkownikom wyszukiwanie konkretnych, stacjonarnych lokali. Ważne stało się także posiadanie wizytówki Google oraz optymalizacja treści pod kątem lokalnych słów kluczowych.

RankBrain

RankBrain to algorytm wyszukiwania wykorzystujący model uczenia maszynowego. Jego wprowadzenie ma na celu lepsze dostosowanie wyników wyszukiwania do standardów współczesnych użytkowników. W związku z tym wyższe pozycje w wyszukiwarce zaczęły uzyskiwać strony, które stawiają nie tylko na wartościowy content, ale też optymalizację pod kątem doświadczeń użytkowników. Z problemami spotkały się natomiast witryny z dość wysokim współczynnikiem odrzuceń.

BERT

Bidirectional Encoder Representation from Transformers (BERT) to algorytm Google dotyczący weryfikacji trafnych wyników wyszukiwania, szczególnie pod kątem fraz kluczowych long tail. Po wprowadzeniu tego systemu na wartości zyskał content opierający się na naturalnym języku oraz wykorzystywaniu najważniejszych terminów w odpowiednim kontekście.

Dlaczego algorytmy Google są ważne?

Wiedząc, czym jest algorytm Google, a także, na czym polegają poszczególne systemy weryfikacji jakości stron internetowych, znacznie łatwiej dostosować content do wytycznych wyszukiwarek. Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest optymalizacja treści pod kątem wytycznych Google. Nic więc dziwnego, że właściciele witryn na bieżąco śledzą modyfikacje algorytmów oraz wszelkie zmiany wprowadzane w modelach indeksowania. Pojawia się jednak pytanie: dlaczego algorytmy wyszukiwania są tak ważne?

Uwzględnienie wytycznych wyszukiwarki podczas projektowania stron niesie za sobą wiele korzyści, takich jak: wzrost ruchu, dynamicznie rosnące wyniki sprzedażowe, większe zaufanie do marki oraz stale rozszerzająca się świadomość jej oferty w Internecie. Warto więc zapoznać się z poszczególnymi algorytmami Google oraz zoptymalizować swój serwis pod kątem ich najważniejszych kryteriów.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Pozycjonowanie lekarzy

    Pozycjonowanie lekarzy

    Pozycjonowanie lekarzy to dość wymagające i czasochłonne zadanie. Warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby przyniosło oczekiwane rezultaty.
    Treść – czy ilość znaków ma znaczenie?

    Treść – czy ilość znaków ma znaczenie?

    Czytając o SEO, z pewnością dowiedziałeś się, że kluczową rolę odgrywa treść komunikatów. Jaka powinna być ich optymalna długość? Jaką strategię treści wybrać?
    Zoptymalizowane strony produktów kluczem do zwiększenia konwersji

    Zoptymalizowane strony produktów kluczem do zwiększenia konwersji

    Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz zwiększyć współczynnik konwersji? Zadbaj o optymalizację stron produktów!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę