PPC w Google Ads może okazać się świetnym sposobem na wypromowanie i zwiększenie świadomości Twojej marki. Może okazać się, że samemu nie dajesz rady stworzyć dobrej kampanii marketingowej lub zwyczajnie nie przynosi ona zysków, ponieważ popełniasz błędy, o których nie miałeś pojęcia.
Z pewnością kampanie, które są niepowodzeniem, mogą mieć wiele przyczyn. Większość osób powie, że to przez niskiej jakości treści i się nie mylą. Wszystko to, co bierze pod uwagę algorytm Google, określane jest na podstawie danych z wyników jakości strony WWW. Na wyniki jakości mogą wpłynąć takie czynniki jak: trafność doboru słów kluczowych, współczynnik klikalności, czy sukces firmy w trafności reklam internetowych.
Jednak niska jakość to nie jedyne wyjaśnienie słabej skuteczności Twojej kampanii w Google Ads. Poniżej przedstawiamy 7 największych błędów, które robią właściciele stron internetowych w Google Ads.
Wiele przedsiębiorców, którzy prowadzą swój biznes online, skupia się na tworzeniu samych treści, natomiast nie widzi, że błąd leży w samej strukturze witryny. Przyjemność w poruszaniu się po stronie internetowej jest najważniejszym czynnikiem zadowolenia klientów. Sprawdź, czy Twoja witryna ma szybki czas ładowania, ponieważ nikt nie lubi stron, które ładują się zbyt wolno. Kompatybilność z urządzeniami mobilnymi jest również ważna, ponieważ obecnie największa część użytkowników korzysta z wyszukiwarek mobilnych. Jeżeli strona nie będzie przejrzysta i przyjemna w przeglądaniu, to z pewnością odbiorca nie będzie chciał na nią tracić swojego cennego czasu.
Dobrze wyglądająca treść na stronie WWW również ma znaczenie. Może ona znacznie wpłynąć na decyzje podejmowane przez potencjalnych klientów. Pamiętaj także o CTA, czyli zamieszczeniu wezwania do działania!
Musisz stale sprawdzać, czy linki przekierowują odbiorcę do konkretnej strony, którą chciałeś podlinkować. Może okazać się, że zamiast na stronę z kubkami ceramicznymi w Twoim sklepie, przenosi użytkownika do ceramicznych, ale talerzy!
Może to dla Ciebie nie jest zbyt wielki błąd, ale nie zauważony i nienaprawiony może wyrządzić poważne szkody Twojej stronie internetowej. Z pewnością mocno wpłynie to na wynik jakości Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.
Wystarczy, że zaczniesz od umieszczenia powiązanych słów kluczowych w kategorii reklamy. Następnie utwórz strony docelowe po kliknięciu, a na sam koniec połącz strony docelowe z reklamami w tej samej grupie reklam i gotowe!
Innym poważnym błędem podczas tworzenia kampanii w Google Ads jest kierowanie użytkowników na stronę główną, a nie na konkretny reklamowany produkt na stronie internetowej. Musisz wiedzieć, że obniży to Twoją jakość w witrynie. Z pewnością jest to irytujące dla osób, którym spodobał się konkretny reklamowany produkt, a później nie mogą go znaleźć. Zawsze kieruj użytkowników bezpośrednio na stronę powiązaną z Twoją reklamą w Internecie.
Musisz wiedzieć, że słowa kluczowe, które mają małą liczbę wyszukiwań i są po prostu nietrafne, negatywnie wpływają na jakość Twojej strony internetowej. Jeżeli widzisz, że Twoja witryna stoi w miejscu i nie generuje ruchu, to musisz zmienić to jak najszybciej!
Może okazać się, że dużo słów kluczowych, których używasz, nie są ze sobą powiązane. Dlatego spróbuj stale analizować dobór słów kluczowych i wybierać te najbardziej trafne, które oferuje Ci Google Ads.
Jeżeli już znajdziesz takie słowa, to wprowadź je do swoich tekstów na stronie i zapewnij dobrą liczbę wyszukiwań witryny. Możesz używać również synonimów słów kluczowych, ponieważ przybliżenia również dobrze się pozycjonują!
Pamiętaj, że Google nie jest pozbawiony wad, on też nie wie wszystkiego. Kiedy myślisz, że masz odpowiednie słowa kluczowe, a jednak okazuje się, że jesteś wyświetlany w wynikach wyszukiwania na inne zapytania. Przykładem może być tutaj termin “marketing”, jest to zbyt ogólne i możesz wyświetlać się np. również pośród zwykłych sklepów internetowych, które nie są związane z Twoją branżą. Wykluczające słowa kluczowe pomogą Ci uniknąć płacenia za nietrafne wyszukiwania.
Spróbuj dodać do swojej kampanii Google Ads wykluczające słowa kluczowe, na przykład, jeśli chcesz użyć słowa “marketing”, to umieść wykluczające słowa kluczowe, takie jak: “kosmetyki”, “artykuły spożywcze”, czy “warzywa”.
Musisz pamiętać, aby odpowiednio dopasować wielkość reklamy do stron, na których mają być one wyświetlane. Kiedy reklama jest odpowiednio duża i widoczna, to z pewnością potencjalny klient ją zobaczy i postanowi w nią wejść, jeśli go zainteresuje.
Poznaj różne typy rozszerzeń reklamy i stosuj je odpowiednio zgodnie ze swoją firmą i celem.
Jest to najczęstszy powód negatywnego wpływu reklamy i braku zysków z niej. Nieutworzenie różnych wersji dobrej reklamy i nieprzetestowanie ich w celu ustalenia, która przynosi najlepsze wyniki, jest ogromnym błędem. Spróbuj bawić się reklamami i zacznij tworzyć kilka odmian idealnego tekstu, który wpłynie na Twoich potencjalnych klientów. Możesz również przetestować pozycje reklam, aż znajdziesz idealne miejsce dla Twojej kampanii, które zarówno zwiększy skuteczność kampanii, jak i zaoszczędzi Twoje pieniądze.
Wszystko zależy od tego, co jest Twoim celem podczas tworzenia reklamy w Google Ads. Często bywa tak, że przemyślana i dobrze stworzona reklama jest skuteczniejsza tańsza niż droższa.
Z pewnością prowadzenie kampanii Google Ads jest trudne i czasochłonne. Wiele osób, przez to, że nie wie, jak je tworzyć są rozczarowani wynikami. Jednak przy wystarczającej praktyce możesz być na dobrej drodze do opanowania potężnego narzędzia marketingu internetowego.
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.