Narzędzia do crawlowania witryny

Narzędzia do crawlowania witryny

Sigmund/unsplash.com

Każdy przedsiębiorca stara się unikać błędów, które zniweczyłyby sukces zarządzanych witryn internetowych. Już na samym początku pragnie wyposażyć się w pulę narzędzi umożliwiających skuteczną eksploatację stron WWW. Samodzielne próby dostrzeżenia wadliwych obszarów okazują się nieefektywne. Decydując się na ręczne sprawdzanie platform pod kątem SEO, łatwo przeoczyć problemy techniczne. W zasięgu ręki pojawiają się jednak programy ułatwiające crawlowanie witryn internetowych.

Zebraliśmy garść informacji na temat narzędzi wspomagających proces indeksacji stron internetowych. Poznaj od kuchni crawlery SEO, postaw na skuteczne diagnozowanie błędów, by cieszyć się rezultatami swojej pracy!

Co w SEO piszczy? Poznaj crawlery od środka!

Czym są crawlery? Dlaczego warto się z nimi zaprzyjaźnić? Na samym wstępie należy zaznaczyć, że to nic innego, jak programy umożliwiające analizę niezwykle dużej liczby podstron z uwzględnieniem ważnych determinantów w procesie SEO. Dzięki zautomatyzowanej opcji cała procedura jest znacznie skrócona w porównaniu do samodzielnego, żmudnego przeglądu poszczególnych podstron.

Mimo że w zasięgu ręki pozycjonera znajduje się niezwykle duży zestaw instrumentów przeznaczonych do sprawdzania platformy pod kątem SEO, to wciąż mały odsetek stanowią bezpłatne rozwiązania. Barierę stanowią również regularnie zmieniające się algorytmy Google. Czym zatem powinno wyróżniać się oprogramowanie przeznaczone do crawlowania strony internetowej?

  • Po pierwsze: świetnie radzić sobie z weryfikacją statusu http konkretnych podstron, w tym przekierowań.
  • Po drugie: badać liczbę zamieszczonych nagłówków.
  • Po trzecie: diagnozować sekcję meta, szczególnie meta title.
  • Po czwarte: monitorować liczbę znaków konstruowanych tekstów oraz sprawdzać jego oryginalność.
  • Po piąte: poświęcać uwagę innym parametrom technicznym strony WWW.

Rezultatem funkcjonowania opisywanego programu jest raport zawierający podsumowanie zaistniałych problemów. Podczas audytu SEO należy zapoznać się z opracowanym dokumentem, uzasadnić wykryte błędy, a na końcu wyciągnąć wnioski.

Przeznaczeniem crawlerów jest przede wszystkim techniczna weryfikacja witryn pod kątem pojawiających się słów kluczowych, atrybutów alt czy w obszarze innych aktywności wdrażanych na dużą skalę dla wszystkich podstron platformy.

W dalszej części artykułu zwróciliśmy uwagę na funkcjonalność konkretnych narzędzi. O jakich oprogramowaniach mowa?

Screaming Frog – na samym szczycie listy popularności

“Wrzeszcząca żaba”, bo tak w przełożeniu na język polski brzmi najpowszechniej wykorzystywane oprogramowanie, wyposażona jest w naprawdę wiele parametrów konfiguracyjnych. Służy do generowania map XML podstron, pozwala doprecyzować, na ilu podstronach pojawiają się poszukiwane treści.

Po wykonanym audycie jesteś w stanie przejrzeć niemal każdy z sektorów zawierający listę witryn odpowiadających powziętym kryteriom. W ten sposób możesz błyskawicznie i skrupulatnie przeanalizować dostępne w nim dane.

Wygenerowane wnioski wyeksportujesz do pliku w formie listy podstron, którym towarzyszą dodatkowe informacje. Za skorzystaniem z potencjału opisywanego oprogramowania zdecydowanie przemawia możliwość crawlowania większych platform.

Dla DeepCrawl liczy się indywidualne podejście usług

To platforma, która, podobnie jak Screaming Frog, sprawdza się w przeprowadzaniu technicznego audytu pozycjonowania witryn internetowych. Wśród dostępnych opcji na szczególną uwagę zasługuje SEO Analytics Hub. Co w nim takiego niezwykłego?

Ten crawler gwarantuje wykrywanie wszelkich niedogodności badanego serwisu. Za jego pośrednictwem dokonasz dokładnego przeglądu strony z niezliczoną liczbą adresów URL oraz odnośników (zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych). Jesteś w stanie szczegółowo zaplanować proces indeksacji platform w określonych odstępach czasowych, a wszystko w celu uzyskania wiarygodnych raportów.

Nie musisz obawiać się nadmiaru informacji i chaosu wśród danych, ponieważ dzięki segmentacji strony koncentrujesz się wyłącznie na trudnościach pojawiających się w określonych segmentach tematycznych. Atutem okazuje się również integracja narzędzia z Google Search Console oraz Google Analytics.

Ryte, czyli silny konkurent rynkowy

DeepCrawl ma swojego rywala, którym jest Ryte. Autorzy oprogramowania wskazują, że pozwala ono na usunięcie większości poważnych problemów pojawiających się na stronie, zaledwie w ciągu pięciu crawlowań. Jeżeli chcesz sprawdzić, czy narzędzie spełni Twoje oczekiwania, rozpocznij pracę z bezpłatną wersją demo. W tym celu wystarczy, że podasz adres witryny internetowej, którą planujesz przeanalizować oraz wpiszesz swoje dane kontaktowe.

Jakie możliwości kryje w sobie darmowa opcja konta? Z pewnością plusem jest szansa na crawlowanie nawet 100 adresów URL. Nie sposób pominąć hierarchicznego przedstawienia błędów, dzięki czemu pozycjonujący wie, z którym problemem uporać się w pierwszej kolejności. Dodatkowo w procesie wnikliwej analizy stron WWW masz szansę na otrzymanie wskazówek pozwalających na naprawę powstałych szkód. Na samym końcu – zapoznasz się z frazami kluczowymi właściwymi dla konkretnej witryny internetowej.

Narzędzie, podobnie jak DeepCrawl, możesz zintegrować z Google Search Console oraz Google Analytics.

Sprawdź: Jak wykorzystać kanały internetowe w generowaniu leadów sprzedażowych?

Najlepszy z najlepszych, czyli które narzędzie do crawlowania stron wybrać?

Decydując się na większe inwestycje, tj. skorzystanie z płatnych licencji, na samym początku pokuś się o przetestowanie darmowych wersji. Podczas okresu próbnego przeanalizuj chociażby jedną witrynę internetową, a następnie porównaj uzyskane rezultaty.

Metoda prób i błędów okazuje się bardzo skuteczna, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi perspektywa wkładu finansowego w obsługę narzędzia.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na ilość kliknięć?

    Jak pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na ilość kliknięć?

    Wszyscy wiedzą, że wysoka pozycja strony jest ważna, jednak dziś piszemy o tym, co DOKŁADNIE może zrobić dla Twojego biznesu, na jakie czynniki wpływa i w jaki sposób możesz ją osiągnąć.
    Praktyka on-page SEO – jedna za wszystkie, wszystkie za jedną

    Praktyka on-page SEO – jedna za wszystkie, wszystkie za jedną

    Pobudź swoją wyobraźnię i spójrz na każdą ze swoich stron, zoptymalizowaną w sposób wzorowy! A co gdy powiemy, że to nie musi pozostać w sferze marzeń?
    Linkowanie wewnętrzne – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

    Linkowanie wewnętrzne – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

    Jaka jest wartość linkowania wewnętrznego? Co można dzięki tej strategii osiągnąć? Odpowiedzi na te pytania poznasz w naszym artykule. Czytaj dalej!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę