Dlaczego warto współpracować z odpowiednimi partnerami na rynku e-commerce?

Wyobraźmy sobie, że chcemy nabyć nowy telefon. Ma służyć do dzwonienia, wysyłania SMS-ów, obsługi kont w social media, wykonywania wysokiej jakości zdjęć. Ma być łącznikiem z klientami, kalendarzem, budzikiem, trenerem, przypominaczem. Praktycznie każdy smartfon, którego cena przekracza 500 zł spełni te wymagania. Ustalmy więc, na potrzeby tekstu, że mamy jednak budżet w wysokości 2000 zł.

partnerstwo w biznesie

Warto szukać najlepszych rozwiązań

Mając określony budżet, zabieramy się za poszukiwania możliwie najlepszego modelu. W danym przedziale, bez względu na to, jaki telefon wybierzemy i tak nasze oczekiwania zostaną spełnione. Firmy, które konkurują o naszą uwagę prześcigają się designem, jakością zdjęć, żywotnością baterii.

Innymi słowy, konkurują. Oznacza to, że w tej ogromnej różnorodności będziemy musieli wreszcie wybrać którąś ze znanych firm. Rynek e-commerce różni się znacznie od powyższej sytuacji, ale wykorzystany motyw trafnie pokazuję skale tych różnic. Segment handlu internetowego zawiera w sobie wiele uzupełniających się usług. Jest to wyjątkowe miejsce, w którym firmy i agencje zamiast konkurować, mogą być swoimi sojusznikami, działając wspólnie dla dobra jednego klienta. Tworzą wtedy efekt win-win-win – 3 strony (klient – agencja 1 – agencja 2) wygrywają. Współpracujące ze sobą i wzajemnie polecające się przedsiębiorstwa mogą dawać wzmożoną wartość dla swoich klientów i wzajemnie wspierać swoje działania.

Branżę e-commerce stanowią dwie główne odnogi

Agencja SEO, jak przykładowo Grupa iCEA, może bratać się ze wszystkimi innymi agencjami marketingowymi. Będzie szczęśliwa, gdy dla konkretnego klienta będą prowadzone działania w social media. Oznacza to, że “obstawione” będą dwa najsilniejsze na ten moment źródła, które mogą przyciągać nowych kontrahentów: Google oraz Facebook. Można wtedy wytworzyć synergię w postaci remarketingu: internautom, którzy odwiedzili sklep, mogą wyświetlać się jego produkty jako reklamy na Facebooku czy YouTube.

SEO jest jednym z działań dla firmy, które można traktować, jako inwestycję

Ogromną korzyścią dla firmy byłoby równolegle skorzystanie z usług marketing automation, agencji SEO i takiej, która zadba o marketplace. Wiele jednak zależy od wielkości firmy, jej celów, budżetu i podobnych zmiennych. Ten ostatni czynnik bardzo często jest decydującym i przeważającym szalę w stronę konkretnej strategii. Na pierwsze efekty związane z pozycjonerskimi działaniami on-site i off-site możemy czekać co prawda parę miesięcy, natomiast są one długotrwałe. Nawet jeśli z jakiegoś powodu klient nie może przedłużyć umowy, wcześniejsze efekty działań pozycjonerskich aktywne będą jeszcze przez parę miesięcy.

Istnieją niezwykle konkurencyjne branże, w których pozycjonowanie może kosztować ogromną kwotę, na którą przedsiębiorstwo nie będzie mogło sobie pozwolić. Jest nią na przykład branża finansowa. Jeśli przedsiębiorca jest doradcą finansowym i swoją promocję w Internecie zaczyna od małych kroków, o wiele lepiej jest, aby zdecydował się w pierwszym kroku na marketing w social media lub Google Ads. Dlaczego? Otóż bardzo trudno będzie mu przy niskim budżecie wybić się na ważne frazy kluczowe np. kredyt hipoteczny, leasing, kredyt obrotowy dla firmy itp., z których korzystają ogromne instytucje finansowe, zatrudniające największe agencje SEO. Może jednak, ze wsparciem kompetentnej agencji pozyskiwać ruch z fraz bardziej rozbudowanych, precyzyjnych, a co za tym idzie tańszych i pozwalających na szybsze osiągnięcie wysokiego wyniku w Google.

Mam 1000 zł na marketing miesięcznie. W co zainwestować te środki?

Gdy firma zastanawia się na co przeznaczyć budżet w wysokości ok 1000 zł miesięcznie, dobrym rozwiązaniem będą dla niej dwa kierunki: Google Ads i/lub reklamy na Facebooku. Jest to najszybszy sposób pokazania się klientom, którzy po wejściu na stronę mogą dokonać zakupu.

Warto jednak pamiętać, że gdy zniknie reklama, firma znika z pamięci internautów. Aby temu zapobiec ważna jest długoterminowa strategia zarówno poprzez pozycjonowanie, jak i poprzez budowanie silnej, pozytywnej marki w mediach społecznościowych.

Dodaj komentarz