Masz pomysł na biznes, ale nie do końca wiesz jak zacząć? Ostatnie lata obfitują w nowe formy działalności, a jedną z najgłośniejszych są startupy. Można je rozwijać w każdej dziedzinie, a ich celem jest przekształcenie w firmę osiągającą zyski o stałej rentowności. Pomyśl o tym, że w ten sam sposób zaczynał Google i Facebook – dwa największe przedsiębiorstwa działające w sieci. Dowiedz się, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie oraz o czym pamiętać, zaczynając.
Jest to określenie na młode organizacje, firmy, przedsiębiorstwa, których model biznesowy jest w toku rozwoju. Ulegają ciągłej optymalizacji, a środki finansowania są organizowane przy pomocy założycieli, darczyńców, funduszy kapitałowych oraz crowdfundingu. Ich popularność wiąże się z niskimi kosztami rozpoczęcia działalności, dzięki czemu dają możliwość młodym osobom, aby stworzyć innowacyjną przestrzeń.
Mówiąc o startupie, najważniejszy jest pomysł. Postaw na innowacyjność bądź ideę, którą zainteresujesz inwestorów oraz odbiorców jeszcze przed powstaniem produktu. Musisz z jednej strony stworzyć strategię brandingu, z drugiej zaś opowiedzieć historię, która stoi za Twoim pomysłem.
Pomysł to jedno, ale co dalej?
Pierwsze zadanie to dopasowanie pomysłu do potencjalnej grupy odbiorców. Zadaj sobie pytanie, kto będzie korzystać z Twojej oferty, w jaki sposób się komunikować z użytkownikami, a przede wszystkim jakich wrażeń im dostarczyć. Dobierając odpowiednią grupę odbiorców, ustal plan targetowania oparty o realne potrzeby. Pod tym kątem musisz sprawdzić:
Twoją wizytówką będzie witryna internetowa, to właśnie ona będzie wzmacniać wizerunek oraz stanie się platformą komunikacji. W tym celu musisz zadbać o oryginalny interfejs, który będzie z łatwością nawigować po elementach znajdujących się w obrębie witryny. W tym celu pomogą Ci:
Jeśli masz stronę dostępną na urządzeniach desktopowych, zacznij planować jej przeniesienie na urządzenia mobilne, które cechują się responsywnością. Dlaczego? Ponieważ 50% wszystkich odsłon stron na świecie i 64% ruchu organicznego pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Zadbaj więc o User Experience na małym ekranie – mobile first!
Dodatkowym narzędziem promocji i poszukiwania odbiorców są media społecznościowe. Ma je ponad 5 miliardów użytkowników internetu, którzy korzystają z nich każdego dnia. Wywierają one ogromny wpływ na treści umieszczane w sieci. Są również nieocenionym wsparciem w strategiach pozycjonowania pod kątem SEO.
Media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy Twitter, są narzędziem do szybkiej komunikacji z odbiorcami. Dodatkowo są ogromnym filarem promocji, o czym świadczy działalność influencerów. Pozwalają one na budowanie rozpoznawalności marki oraz jej wiarygodności. Są to platformy darmowe, które w przypadku startupów nie obciążają budżetu.
Jeśli jesteś nowy na rynku, to tym, co Cię wyróżni spośród konkurencji będzie treść. Powinna być wartościowa, oryginalna, spójna. Algorytmy wyszukiwarek internetowych przeszukują sieć, oceniając jakość publikowanych w niej tekstów – służą do tego Google Panda i Google Pingwin. Sam pomysł nie wystarczy, musisz go sprzedać – dzięki treści ugruntujesz swoją pozycję pośród konkurencji. Aby usprawnić pracę oraz zaoszczędzić czas, stwórz kalendarium publikacji. Będziesz w ten sposób prowadzić przemyślaną kampanię cyfrową, a także monitorować ruch w obrębie witryny.
Następnym krokiem jest odpowiednio dobrana reklama. Pozwala ona na pozyskanie ruchu na stronie, a także zwiększania zasięgów. W zależności od możliwości i budżetu możesz sięgnąć po:
Kiedy już stworzysz biznesplan, przełóż go na potrzeby wzmacniania pozycji w sieci. Sięgnij do narzędzi optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Celem jest znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwań, a współcześnie są podstawą działań marketingowych. O czym pamiętać w tym kontekście?
Dobry pilot samolotu zna cel swojej podróży i wie, jak go osiągnąć. Tworząc startup jesteś kapitanem nowej marki, musisz więc pozwolić rozwinąć jej skrzydła. Choć brzmi to jak proste zadanie, wymaga ono wielu nakładów pracy, które – jeśli będą przemyślaną strategią – pozwolą Ci na osiągniecie sukcesu. Wiesz już jakie są podstawy, na co nastawić swój kierunek. Pamiętaj, że to dopiero początek Twojej podróży, jednak na horyzoncie czeka najpiękniejszy widok!
1. Zacznij od pomysłu.
2. Przeprowadź badania rynkowe.
3. Ustal grupę docelową.
4. Poszukaj dotacji i współprac.
6. Bądź aktywny w internecie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.