DARMOWY AUDYT SEO

Nauka latania – o czym pamiętać, tworząc startup?

5 min czytania
Nauka latania – o czym pamiętać, tworząc startup?
Kategoria Marketing

Masz pomysł na biznes, ale nie do końca wiesz jak zacząć? Ostatnie lata obfitują w nowe formy działalności, a jedną z najgłośniejszych są startupy. Można je rozwijać w każdej dziedzinie, a ich celem jest przekształcenie w firmę osiągającą zyski o stałej rentowności. Pomyśl o tym, że w ten sam sposób zaczynał Google i Facebook – dwa największe przedsiębiorstwa działające w sieci. Dowiedz się, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie oraz o czym pamiętać, zaczynając.

Spis treści:

Czas start – czym jest i jak działa startup?

Jest to określenie na młode organizacje, firmy, przedsiębiorstwa, których model biznesowy jest w toku rozwoju. Ulegają ciągłej optymalizacji, a środki finansowania są organizowane przy pomocy założycieli, darczyńców, funduszy kapitałowych oraz crowdfundingu. Ich popularność wiąże się z niskimi kosztami rozpoczęcia działalności, dzięki czemu dają możliwość młodym osobom, aby stworzyć innowacyjną przestrzeń.

Sprawdź: Co to jest FAQ schema i jak wdrożyć je na stronę?

Wyznacz swój kierunek – postaw na pomysł!

Mówiąc o startupie, najważniejszy jest pomysł. Postaw na innowacyjność bądź ideę, którą zainteresujesz inwestorów oraz odbiorców jeszcze przed powstaniem produktu. Musisz z jednej strony stworzyć strategię brandingu, z drugiej zaś opowiedzieć historię, która stoi za Twoim pomysłem.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Odpal swoje silniki – jak planować działania marketingowe dla startupu?

Pomysł to jedno, ale co dalej?

Krok 1: Określ swoją niszę

Pierwsze zadanie to dopasowanie pomysłu do potencjalnej grupy odbiorców. Zadaj sobie pytanie, kto będzie korzystać z Twojej oferty, w jaki sposób się komunikować z użytkownikami, a przede wszystkim jakich wrażeń im dostarczyć. Dobierając odpowiednią grupę odbiorców, ustal plan targetowania oparty o realne potrzeby. Pod tym kątem musisz sprawdzić:

  • płeć,
  • wiek,
  • miejsce zamieszkania,
  • problemami danej grupy,
  • formę spędzania czasu online i offline.

Krok 2: Stwórz stronę internetową

Twoją wizytówką będzie witryna internetowa, to właśnie ona będzie wzmacniać wizerunek oraz stanie się platformą komunikacji. W tym celu musisz zadbać o oryginalny interfejs, który będzie z łatwością nawigować po elementach znajdujących się w obrębie witryny. W tym celu pomogą Ci:

  • intuicyjne menu (menu okruszkowe),
  • widoczne dane kontaktowe,
  • odpowiednia, czytelna czcionka,
  • multimedia,
  • wezwanie do działania (call to action),
  • dobry układ treści.

Jeśli masz stronę dostępną na urządzeniach desktopowych, zacznij planować jej przeniesienie na urządzenia mobilne, które cechują się responsywnością. Dlaczego? Ponieważ 50% wszystkich odsłon stron na świecie i 64% ruchu organicznego pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Zadbaj więc o User Experience na małym ekranie – mobile first!

Krok 3: Wykorzystaj potencjał social mediów

Dodatkowym narzędziem promocji i poszukiwania odbiorców są media społecznościowe. Ma je ponad 5 miliardów użytkowników internetu, którzy korzystają z nich każdego dnia. Wywierają one ogromny wpływ na treści umieszczane w sieci. Są również nieocenionym wsparciem w strategiach pozycjonowania pod kątem SEO.

Media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy Twitter, są narzędziem do szybkiej komunikacji z odbiorcami. Dodatkowo są ogromnym filarem promocji, o czym świadczy działalność influencerów. Pozwalają one na budowanie rozpoznawalności marki oraz jej wiarygodności. Są to platformy darmowe, które w przypadku startupów nie obciążają budżetu.

Krok 4: Zadbaj o content

Jeśli jesteś nowy na rynku, to tym, co Cię wyróżni spośród konkurencji będzie treść. Powinna być wartościowa, oryginalna, spójna. Algorytmy wyszukiwarek internetowych przeszukują sieć, oceniając jakość publikowanych w niej tekstów – służą do tego Google Panda i Google Pingwin. Sam pomysł nie wystarczy, musisz go sprzedać – dzięki treści ugruntujesz swoją pozycję pośród konkurencji. Aby usprawnić pracę oraz zaoszczędzić czas, stwórz kalendarium publikacji. Będziesz w ten sposób prowadzić przemyślaną kampanię cyfrową, a także monitorować ruch w obrębie witryny.

Krok 5: Reklama

Następnym krokiem jest odpowiednio dobrana reklama. Pozwala ona na pozyskanie ruchu na stronie, a także zwiększania zasięgów. W zależności od możliwości i budżetu możesz sięgnąć po:

  • Google Ads,
  • artykuły sponsorowane,
  • banery reklamowe,
  • newslettery,
  • reklamy w social mediach, np. Facebook Ads.
Sprawdź: 4 sprawdzone sposoby na informację prasową

Wzleć ponad innych – wykorzystaj moc SEO

Kiedy już stworzysz biznesplan, przełóż go na potrzeby wzmacniania pozycji w sieci. Sięgnij do narzędzi optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Celem jest znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwań, a współcześnie są podstawą działań marketingowych. O czym pamiętać w tym kontekście?

  • słowa i frazy kluczowe,
  • tag tytułowy,
  • opisy meta,
  • treść,
  • link building: linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • multimedia,
  • Core Web Vitals.

Wznieś się w przestworza – podsumowanie

Dobry pilot samolotu zna cel swojej podróży i wie, jak go osiągnąć. Tworząc startup jesteś kapitanem nowej marki, musisz więc pozwolić rozwinąć jej skrzydła. Choć brzmi to jak proste zadanie, wymaga ono wielu nakładów pracy, które – jeśli będą przemyślaną strategią – pozwolą Ci na osiągniecie sukcesu. Wiesz już jakie są podstawy, na co nastawić swój kierunek. Pamiętaj, że to dopiero początek Twojej podróży, jednak na horyzoncie czeka najpiękniejszy widok!

Sprawdź: Reklama natywna jako innowacyjna forma reklamy internetowej!

W pigułce:

1. Zacznij od pomysłu.

2. Przeprowadź badania rynkowe.

3. Ustal grupę docelową.

4. Poszukaj dotacji i współprac.

6. Bądź aktywny w internecie.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Real-time marketing. Czym jest RTM w 2023 roku?
Real-time marketing. Czym jest RTM w 2023 roku?
Czym jest real time marketing? Dlaczego warto wykorzystać go w swojej strategii? Jak wygląda udana kampania? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi!
PLA – co to jest?
PLA – co to jest?
W Twojej strategii marketingowej nie powinno zabraknąć Product Listing Ads (PLA). Dzięki nim możesz skutecznie zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie online.
Marketing franczyzowy: Wyzwania skalowania SEO
Marketing franczyzowy: Wyzwania skalowania SEO
Istnieje wiele wyzwań związanych ze skalowaniem biznesu w kontekście marketingu franczyzowego i SEO. W tym artykule poznasz ich rozwiązania!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie