DARMOWY AUDYT SEO

Nauka latania – o czym pamiętać, tworząc startup?

Nauka latania – o czym pamiętać, tworząc startup?

Kampus Production / pexels.com

Masz pomysł na biznes, ale nie do końca wiesz jak zacząć? Ostatnie lata obfitują w nowe formy działalności, a jedną z najgłośniejszych są startupy. Można je rozwijać w każdej dziedzinie, a ich celem jest przekształcenie w firmę osiągającą zyski o stałej rentowności. Pomyśl o tym, że w ten sam sposób zaczynał Google i Facebook – dwa największe przedsiębiorstwa działające w sieci. Dowiedz się, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie oraz o czym pamiętać, zaczynając.

Czas start – czym jest i jak działa startup?

Jest to określenie na młode organizacje, firmy, przedsiębiorstwa, których model biznesowy jest w toku rozwoju. Ulegają ciągłej optymalizacji, a środki finansowania są organizowane przy pomocy założycieli, darczyńców, funduszy kapitałowych oraz crowdfundingu. Ich popularność wiąże się z niskimi kosztami rozpoczęcia działalności, dzięki czemu dają możliwość młodym osobom, aby stworzyć innowacyjną przestrzeń.

Sprawdź: Emocje konsumenta w obliczu marketingu: co wpływa na decyzję o zakupie produktu?

Wyznacz swój kierunek – postaw na pomysł!

Mówiąc o startupie, najważniejszy jest pomysł. Postaw na innowacyjność bądź ideę, którą zainteresujesz inwestorów oraz odbiorców jeszcze przed powstaniem produktu. Musisz z jednej strony stworzyć strategię brandingu, z drugiej zaś opowiedzieć historię, która stoi za Twoim pomysłem.

Odpal swoje silniki – jak planować działania marketingowe dla startupu?

Pomysł to jedno, ale co dalej?

Krok 1: Określ swoją niszę

Pierwsze zadanie to dopasowanie pomysłu do potencjalnej grupy odbiorców. Zadaj sobie pytanie, kto będzie korzystać z Twojej oferty, w jaki sposób się komunikować z użytkownikami, a przede wszystkim jakich wrażeń im dostarczyć. Dobierając odpowiednią grupę odbiorców, ustal plan targetowania oparty o realne potrzeby. Pod tym kątem musisz sprawdzić:

  • płeć,
  • wiek,
  • miejsce zamieszkania,
  • problemami danej grupy,
  • formę spędzania czasu online i offline.

Krok 2: Stwórz stronę internetową

Twoją wizytówką będzie witryna internetowa, to właśnie ona będzie wzmacniać wizerunek oraz stanie się platformą komunikacji. W tym celu musisz zadbać o oryginalny interfejs, który będzie z łatwością nawigować po elementach znajdujących się w obrębie witryny. W tym celu pomogą Ci:

  • intuicyjne menu (menu okruszkowe),
  • widoczne dane kontaktowe,
  • odpowiednia, czytelna czcionka,
  • multimedia,
  • wezwanie do działania (call to action),
  • dobry układ treści.

Jeśli masz stronę dostępną na urządzeniach desktopowych, zacznij planować jej przeniesienie na urządzenia mobilne, które cechują się responsywnością. Dlaczego? Ponieważ 50% wszystkich odsłon stron na świecie i 64% ruchu organicznego pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Zadbaj więc o User Experience na małym ekranie – mobile first!

Krok 3: Wykorzystaj potencjał social mediów

Dodatkowym narzędziem promocji i poszukiwania odbiorców są media społecznościowe. Ma je ponad 5 miliardów użytkowników internetu, którzy korzystają z nich każdego dnia. Wywierają one ogromny wpływ na treści umieszczane w sieci. Są również nieocenionym wsparciem w strategiach pozycjonowania pod kątem SEO.

Media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy Twitter, są narzędziem do szybkiej komunikacji z odbiorcami. Dodatkowo są ogromnym filarem promocji, o czym świadczy działalność influencerów. Pozwalają one na budowanie rozpoznawalności marki oraz jej wiarygodności. Są to platformy darmowe, które w przypadku startupów nie obciążają budżetu.

Krok 4: Zadbaj o content

Jeśli jesteś nowy na rynku, to tym, co Cię wyróżni spośród konkurencji będzie treść. Powinna być wartościowa, oryginalna, spójna. Algorytmy wyszukiwarek internetowych przeszukują sieć, oceniając jakość publikowanych w niej tekstów – służą do tego Google Panda i Google Pingwin. Sam pomysł nie wystarczy, musisz go sprzedać – dzięki treści ugruntujesz swoją pozycję pośród konkurencji. Aby usprawnić pracę oraz zaoszczędzić czas, stwórz kalendarium publikacji. Będziesz w ten sposób prowadzić przemyślaną kampanię cyfrową, a także monitorować ruch w obrębie witryny.

Krok 5: Reklama

Następnym krokiem jest odpowiednio dobrana reklama. Pozwala ona na pozyskanie ruchu na stronie, a także zwiększania zasięgów. W zależności od możliwości i budżetu możesz sięgnąć po:

  • Google Ads,
  • artykuły sponsorowane,
  • banery reklamowe,
  • newslettery,
  • reklamy w social mediach, np. Facebook Ads.
Sprawdź: Influencer marketing od A do Z

Wzleć ponad innych – wykorzystaj moc SEO

Kiedy już stworzysz biznesplan, przełóż go na potrzeby wzmacniania pozycji w sieci. Sięgnij do narzędzi optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Celem jest znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwań, a współcześnie są podstawą działań marketingowych. O czym pamiętać w tym kontekście?

  • słowa i frazy kluczowe,
  • tag tytułowy,
  • opisy meta,
  • treść,
  • link building: linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • multimedia,
  • Core Web Vitals.

Wznieś się w przestworza – podsumowanie

Dobry pilot samolotu zna cel swojej podróży i wie, jak go osiągnąć. Tworząc startup jesteś kapitanem nowej marki, musisz więc pozwolić rozwinąć jej skrzydła. Choć brzmi to jak proste zadanie, wymaga ono wielu nakładów pracy, które – jeśli będą przemyślaną strategią – pozwolą Ci na osiągniecie sukcesu. Wiesz już jakie są podstawy, na co nastawić swój kierunek. Pamiętaj, że to dopiero początek Twojej podróży, jednak na horyzoncie czeka najpiękniejszy widok!

Sprawdź: Jakie płatności do sklepu internetowego?

W pigułce:

1. Zacznij od pomysłu.

2. Przeprowadź badania rynkowe.

3. Ustal grupę docelową.

4. Poszukaj dotacji i współprac.

6. Bądź aktywny w internecie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Top 10 sposobów na reklamę w internecie – część I
    Top 10 sposobów na reklamę w internecie – część I
    Chcesz zacząć promować swój biznes w sieci? Nie wiesz od czego zacząć? Przygotowaliśmy listę 20 sposobów na reklamę online. Przedstawiamy pierwszą dziesiątkę.
    Jak założyć dobrą agencję marketingową?
    Jak założyć dobrą agencję marketingową?
    Agencje marketingowe znacznie ułatwiają promocję w sieci, dlatego stają się coraz popularniejsze. Jednak czy jest to dobry pomysł na biznes? Sprawdźmy!
    Shock advertising – po co stosuje się takie reklamy?
    Shock advertising – po co stosuje się takie reklamy?
    Im bardziej coś nas intryguje, tym większa szansa, że utrwali się w pamięci. Twórcy reklam chętnie implikują więc elementy wywołujące dreszczyk emocji.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę