Newsletter – jak powinien wyglądać?

Newsletter – jak powinien wyglądać?

Maxim Ilyahov/unsplash.com

Trudno zwrócić uwagę odbiorcy, którego zewsząd otaczają reklamy nakłaniające do zakupu produktu bądź skorzystania z usługi. W świecie e-marketingu nie ma jednak rzeczy niemożliwych, nie tylko dla większych, ale i mniejszych firm. Strategie mailingowe wciąż należą do TOP sprawdzonych metod w promocji danej marki.

W artykule podpowiemy Ci, jak napisać newsletter. Nie strać szansy nawiązania solidnej relacji ze współczesnym konsumentem, popraw konwersję i wyróżnij się na tle konkurencji!

Zacznijmy od podstaw – czym jest newsletter?

Zanim przejdziemy do konkretów, czyli newsletter jak zrobić, aby stać się zapamiętanym przez odbiorców?, przypomnijmy, czym on jest. W zasadzie to nic innego jak wiadomość e-mail, której zadaniem jest nawiązanie relacji, ale też podtrzymanie więzi z konsumentem. Tworzone treści koncentrują się na propagowaniu wiedzy wśród klientów, przekazywaniu kluczowych informacji na temat funkcjonalności oferowanych produktów czy aktualnych promocji.

Zakłada się, że newsletter będzie spójny z wartościami reprezentowanymi przez przedsiębiorstwo oraz zakładanymi celami. Z tego względu nie zaleca się wprowadzania gruntownych zmian w wizualnej oprawie wiadomości mailingowej, ponieważ nie wpłynie to na proces zapamiętywania brandu, a tym samym na nawiązanie relacji z grupą odbiorców.

Sprawdź: Jak dodatkowe aplikacje wpływają na SEO Twojego sklepu internetowego?

Jak zaintrygować konsumenta poprzez newsletter?

Na finalne rezultaty newslettera ma wpływ wiele czynników, m.in. interakcyjny nagłówek, bezpośrednie zwroty do adresata, angażująca treść i grafika, dopasowanie względem ekranów różnych urządzeń mobilnych, a nawet “Call To Action” (w skrócie CTA). Niezwykle ważne jest to, aby zdefiniować target, sprecyzować czas kampanii mailingowej oraz częstotliwość wysyłania wiadomości mailingowej. Wejdź w przysłowiowe buty swojego odbiorcy i zastanów się, kiedy można zarzucić Ci spamowanie skrzynki.

Źródło: Joseph Frank/unsplash.com

Co chcesz osiągnąć i do kogo kierujesz przekaz?

Aby mówić o efektywnie stworzonym newsletterze, warto zastanowić się nad celowością kierowanej wiadomości. Przemyśl, czy w ogóle jest szansa, aby zrealizować kilka założeń za sprawą wiadomości e-mailowej. Pamiętaj o tym, aby Twoje plany były możliwe do realizacji. Jeżeli zatem chcesz zbudować większą rozpoznawalność, wyróżnić się na tle konkurencji, a tym samym zwiększyć liczbę odwiedzających stronę internetową, to śmiało, skorzystaj z potencjału jednego newslettera.

Nie bagatelizuj jednak dbałości o spójność w odbiorze. Unikaj łączenia kilku celów, ponieważ może to zaburzyć prawidłową percepcję komunikatu i wprowadzić chaos informacyjny. W pierwszej kolejności należałoby skupić się na:

  1. Zwerbowaniu klientów, którzy pojawili się na zarządzanej stronie, lecz bez jakiejkolwiek dalszej interakcji.
  2. Propagowaniu pozytywnego wizerunku firmy.
  3. Zadbaniu o poczucie przynależności dotychczasowych konsumentów.
  4. Wzroście wyników sprzedażowych i generowaniu ruchu wewnątrz witryny internetowej.

Kolejnym aspektem poruszanym w ramach procesu kreacyjnego newslettera jest Twoja grupa docelowa. Scharakteryzuj swój target, odpowiedz na pytania: kim są odbiorcy oraz w jakim przedziale wiekowym się znajdują? Zdefiniuj oczekiwania oraz opracuj prawdopodobne scenariusze rozwiązania problemów konsumenckich. Dzięki obraniu odpowiedniej taktyki marketingowej będziesz w stanie osiągnąć biznesowy sukces.

Zweryfikuj, co trafi w gust Twojego targetu

Atrakcyjny tytuł to pojęcie subiektywne i choć może wydawać się, że stworzony nagłówek intryguje, to dla adresatów może być zupełnie niezrozumiały. Zanim więc postawisz “kropkę nad i” stwórz kilka opcji, przetestuj, a na samym końcu zdecyduj, która jest najlepsza.

Grafiki versus wiadomości tekstowe

Kierowany komunikat może przybierać nieszablonową formę i to wyłącznie od Ciebie zależy, czy postawisz wyłącznie na tekst, czy raczej opatrzysz newsletter ciekawą oprawą graficzną. Nie ma jednak wątpliwości, że elementy wizualne przykuwają wzrok, zapadają w pamięć znacznie lepiej niż w przypadku treści.

Responsywność to must have w komunikacji XXI wieku

Przekazy powinny charakteryzować się dużym stopniem responsywności, co z kolei wiąże się z dopasowaniem ich względem parametrów ekranów urządzeń mobilnych, na których będą odtwarzane. Jeżeli pominiesz ten aspekt przy tworzeniu wiadomości e-mailowej, możesz spodziewać się błędów w wyświetlaniu wiadomości.

Newsletter złożony z samych obrazów – dobry pomysł?

Choć zdjęcia mogą okazać się znacznie bardziej atrakcyjne od treści, to jednak wiążą się z nimi pewne problemy. O jakich mowa? Polscy dostawcy poczty elektronicznej wyposażeni są w blokadę wczytywania grafik. Dzięki tej właściwości internauci mają możliwość wyboru, czy chcą zobaczyć załączony obraz, czy nie. Stąd nasza uwaga, a zarazem wskazówka – nie opieraj się wyłącznie na grafikach przy tworzonym newsletterze. Załącz atrybut ALT, który z kolei będzie dodatkowym opisem tego, co znajduje się na fotografii.

Czy odbiorcy lubią być witani swoim imieniem?

Wisienką na torcie jest personalizacja wiadomości tekstowych, nie tylko pod kątem danych typu imię, ale też preferencji czy zainteresowań. Wielu użytkowników przyzwyczaiło się do praktyki umieszczania bezpośrednich zwrotów do adresata. To jednak nie wywołuje niechęci czy rezygnacji wśród twórców newsletterów.

Najważniejszy jest klient, dlatego też zgromadź wszelkie niezbędne dane o swoim targecie i manewruj wiadomością mailingową tak, aby nie tylko zainteresować odbiorcę, lecz finalnie skłonić go do założonej aktywności – nie za sprawą staromodnych haseł “Promocja” czy “Okazja”, lecz bieżących trendów i wyrażeń interakcyjnych!

Zainteresował Cię ten temat? Zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami SEO z grupa-icea.pl. Chętnie odpowiedzą na wszystkie nurtujące Cię pytania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wskazówki, jak dobrze zarządzać strategią marketingu internetowego

    Wskazówki, jak dobrze zarządzać strategią marketingu internetowego

    Zastanawiasz się, co robisz źle w swojej strategii marketingu internetowego? Odbiorcy są dla Ciebie zbyt trudni do zrozumienia i nie wiesz, czego oczekują? Przeczytaj!
    Marketing mix – czym jest?

    Marketing mix – czym jest?

    Zastanawiasz się, od czego zacząć przy planowaniu kampanii marketingowej? Na pojęcie marketing mix składa się kilka koncepcji, które mogą skutecznie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy. Czytaj dalej.
    Jak reklamować się na Facebooku?

    Jak reklamować się na Facebooku?

    Pomysłów na dobrą promocję na Facebooku nie brakuje. Nieco trudniej dopasować reklamę do celów biznesowych i rodzaju formatu. Jak sobie z tym poradzić?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę