DARMOWY AUDYT SEO

Nie rezygnuj z SEO. Zobacz, co możesz stracić!

8 min czytania
Nie rezygnuj z SEO. Zobacz, co możesz stracić!
Kategoria Pozycjonowanie

Zbudowanie stabilnej pozycji marki w sieci to nie lada wyzwanie. Na tej długiej drodze z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, czy proces ten jest w ogóle opłacalny. Czy nie da się dojść do sukcesu drogą na skróty? Czy SEO ma sens? Prawda jest taka, że jeśli zrezygnujesz z pozycjonowania, możesz wiele stracić. O tych właśnie stratach piszę w niniejszym artykule. Sprawdź, dlaczego warto postawić na SEO!

Spis treści:

Pozycjonowanie – przepis na zwycięstwo

Jeśli działasz w obszarze marketingu online, wiesz pewnie, czym jest pozycjonowanie stron internetowych. W ramach krótkiego przypomnienia wspomnę tylko, że pozycjonowanie to zbiór działań optymalizacyjnych mających na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Dlaczego specjaliści przypisują temu procesowi nadzwyczajne moce? Wysoka pozycja w wyszukiwarce to najlepszy sposób na promowanie biznesu w sieci, przyciąganie nowych klientów i zwiększanie sprzedaży. Jeżeli chcesz budować autorytet swojej marki w sieci, nie ma lepszego rozwiązania niż SEO.

Pozycjonowanie obejmuje trzy kluczowe aspekty: on-page SEO, off-page oraz optymalizację techniczną. Dotyczą one kolejno działań na stronie związanych głównie z tworzeniem treści, promocją oferty poza obszarem witryny oraz procesów mających na celu zwiększenie użyteczności serwisu i poprawienie doświadczeń odbiorców.

Jeśli działasz w tej branży od jakiegoś czasu, zgodzisz się pewnie, że pozycjonowanie to trudna sztuka. Być może pomyślałeś nawet kiedyś o zaprzestaniu działań optymalizacyjnych. Mimo że SEO jest dość czasochłonne i wymagające, nie warto rezygnować z efektów, jakie może zapewnić. Dlaczego? Już wyjaśniam.

Sprawdź: Inteligentna kampania produktowa

Dlaczego nie powinieneś rezygnować z SEO?

Jak już wspomniałam, SEO to jeden z najlepszych sposobów na skuteczną promocję marki w sieci. Rezygnacja z pozycjonowania może być więc katastrofą dla Twojego biznesu. Nie tylko nie zwiększysz wówczas bazy klientów i nie pomnożysz zysków, ale też stracisz efekty, na które tak ciężko pracowałeś. Przedstawiam kilka kluczowych powodów, dla których nie powinieneś porzucać pozycjonowania swojej strony lub sklepu internetowego.

Utrata efektów

Pozycjonowanie to proces niezwykle długotrwały. Owszem, w mało konkurencyjnych branżach pierwsze efekty mogą pojawić się już po kilku tygodniach. Jeśli jednak działasz w zatłoczonym obszarze, w którym każda firma walczy o najwyższą pozycję w Google, na pożądane wyniki czekałeś pewnie nawet kilkanaście miesięcy. Rezygnując z SEO, stracisz te efekty.

Prawda jest taka, że pozycjonowanie przynosi pożądane rezultaty tylko wtedy, gdy jest realizowane w sposób ciągły. Oznacza to, że aby utrzymać swoją pozycję w Google, musisz trzymać rękę na pulsie, stale monitorować efektywność podejmowanych działań oraz wdrażać nowe rozwiązania. Rezygnacja z SEO jest wówczas najgorszym, co możesz zrobić.

Plus dla konkurencji

Pewnie wiesz, że konkurencja nigdy nie śpi. Jeśli choć na chwilę porzucisz pozycjonowanie swojej strony, branżowi rywale z pewnością wykorzystają okazję do wyprzedzenia Cię w wyścigu o pierwsze miejsce na liście wyników wyszukiwania. Pamiętaj, że w kolejce do zajęcia Twojego miejsca w Google stoi wiele stron i sklepów internetowych. Rezygnując z SEO, ułatwisz im drogę do sukcesu, pozbawiając się jednocześnie szansy na uzyskanie miana lidera w swojej branży.

Utrata przewagi

Zdobycie wysokiej pozycji w Google jest trudne, ale utrzymanie jej przez dłuższy czas to jeszcze większe wyzwanie, któremu podołać uda się niewielu. Jeśli chcesz cieszyć się stałym napływem nowych klientów oraz zwiększaniem przychodów, nie możesz rezygnować z SEO. W ten sposób firmy, które bez przerwy optymalizowały swoje serwisy, budowały profil linków i działały pod kątem UX, zdobędą nad Tobą przewagę. Nietrudno zgadnąć, że odzyskanie pozycji w wynikach wyszukiwania będzie znacznie trudniejsze, niż jej utrzymanie, dlatego nie ryzykuj i stale pozycjonuj swoją witrynę.

Brak szans na rozwój

Pozycjonowanie oznacza przede wszystkim dynamiczny rozwój Twojej firmy, zarówno online, jak i offline, jeżeli prowadzisz stacjonarny biznes. Wysoka pozycja w Google generuje ruch w witrynie, który z reguły przekłada się na zwiększenie przychodów. Dzięki temu masz znacznie więcej środków na inwestycje, rozszerzanie oferty, otwieranie się na nowe rynki i wdrażanie innowacyjnych technik z zakresu promocji i sprzedaży. Jeśli zrezygnujesz z SEO, wszystko będziesz musiał zacząć od nowa.

Gorsze relacje z odbiorcami

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że wysoka pozycja w Google budzi zaufanie odbiorców i podkreśla profesjonalizm firmy. Klienci, którzy regularnie odwiedzają Twój sklep, z pewnością wiedzą, jak wysoko pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania. Jeśli nagle utracisz swoją widoczność, prawdopodobnie wytworzy to w świadomości użytkowników niemałe wątpliwości. Szanse, że wysilą się na dalsze poszukiwania są dość niskie. Osoba, która nie znajdzie Cię na pierwszej stronie w Google, najpewniej wybierze ofertę konkurencyjnej marki, przez co stracisz nie tylko szansę na zysk, ale też zerwiesz relację z klientem, która w obecnych realiach jest największą wartością.

wyniki badań CTR dla pierwszych trzech pozycji w wynikach wyszukiwania przeprowadzone przez agencję Optifywyniki badań CTR dla pierwszych trzech pozycji w wynikach wyszukiwania przeprowadzone przez agencję Optify

Utrata autorytetu w branży

Rezygnując z SEO, stracisz dobry wizerunek nie tylko w oczach klientów, ale też wszystkich innych podmiotów działających w branży. Pamiętaj, że e-commerce to nie tylko relacje z faktycznymi nabywcami, ale też producentami, hurtowniami, dostawcami i partnerami biznesowymi. Jeśli nagle znikniesz z listy wyników wyszukiwania, stracisz możliwość rozwoju firmy, pomnożenia zysków i pozyskania nowych klientów. Autorytet i pozytywny wizerunek marki to coś, o co powinieneś nieustannie dbać, dlatego nie rezygnuj z SEO.

Zmniejszenie zysków

Jeżeli dopiero raczkujesz w SEO, pewnie ciekawi Cię, dlaczego wysoka pozycja w Google jest tak ważna. Prawda jest taka, że dobra widoczność w wyszukiwarce zwykle oznacza większe zyski. Mimo że klienci mogą dotrzeć do Ciebie z różnych źródeł, takich jak media społecznościowe czy linki na stronach zewnętrznych, zwykle odbywa się to za pośrednictwem wyników wyszukiwania. Ścieżka wygląda wówczas następująco: klient znajduje Twoją stronę na pierwszej karcie Google, decyduje się na kliknięcie linku, przechodzi do witryny, a jeśli jej zawartość go zainteresuje, decyduje się na konwersję. Jeśli z tego łańcucha usuniesz pierwsze ogniwo, czyli nie pojawisz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, proces nie zostanie zrealizowany. Jedynym sposobem na stałe zwiększanie zysków ze sprzedaży online jest więc bieżąca optymalizacja pod kątem SEO.

Stagnacja

Sprzedaż online to przyszłość niemal wszystkich biznesów. Aby nie zostać w tyle, musisz nadążać za nawet najszybszymi zmianami. W przeciwnym razie Twoja marka przestanie się rozwijać, a klienci zrezygnują z korzystania z jej oferty. Jak uchronić się przed tymi trudnościami? Wystarczy, że będziesz stale optymalizował swoje strony i realizował procesy z zakresu pozycjonowania. W ten sposób nie tylko unikniesz stagnacji, ale też przyspieszysz rozwój swojego biznesu, co przyniesie wymierne korzyści w przyszłości.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Czy pozycjonowanie to jedyna droga do sukcesu?

Uwzględniając wszystkie problemy, z jakimi możesz się spotkać, rezygnując z SEO, pewnie głowisz się, dlaczego ktoś miałby decydować się na ten krok. Powodów może być wiele:

  • niechęć wynikająca z braku efektywności spowodowanej niewłaściwą strategią,
  • przeświadczenie, że wysoka pozycja w wyszukiwarce utrzyma się samoczynnie,
  • brak świadomości, że pozycjonowanie nie jest procesem jednorazowym,
  • niecierpliwość,
  • przeświadczenie, że inne techniki marketingowe przyniosą lepsze efekty.

Odwołując się do ostatniego punktu, warto rozważyć, czy pozycjonowanie jest jedynym sposobem na budowanie stabilnej marki w Internecie. Odpowiedź brzmi: nie.

Jest wiele innych technik marketingowych, które możesz wdrożyć, aby uzyskać świetne wyniki i przyciągnąć nowych klientów. Niemniej jednak SEO gwarantuje długotrwałe efekty, które przekładają się na realne zyski. Nie warto więc rezygnować z pozycjonowania, nawet gdy na początku nie przynosi ono satysfakcjonujących rezultatów.

Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że pokusa, aby zrezygnować z dość wymagających działań, które w pierwszych etapach realizacji są bezowocne, jest ogromna. Rozwiązaniem tego problemu jest współpraca z profesjonalną agencją interaktywną. Specjaliści zadbają o stałą efektywność kampanii i w pełni wykorzystają potencjał Twojej marki. Kiedy zobaczysz pierwsze efekty, już nigdy nie pomyślisz o rezygnacji z SEO.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 3

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak pisać i czy opisy produktów powinny być unikalne?
Jak pisać i czy opisy produktów powinny być unikalne?
Opisy produktów mogą zadecydować o sukcesie Twojego sklepu online. Zobacz, jak tworzyć angażujące treści, które przekonają klientów do zakupu.
Czym jest przekierowanie 301? Kiedy warto z niego korzystać?
Czym jest przekierowanie 301? Kiedy warto z niego korzystać?
Chcesz zadbać o dobre doświadczenia użytkowników Twojej witryny mimo zachodzących na niej zmian? Dowiedz się więcej na temat przekierowania 301.
Mapowanie słów kluczowych jako skuteczna strategia SEO
Mapowanie słów kluczowych jako skuteczna strategia SEO
Chciałbyś wpłynąć na konwersję swojej witryny, ale nie wiesz, jak to zrobić? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak działa mapowanie słów kluczowych!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie