Nie wszystko jest ponadczasowe – aktualizacja starszych treści

Nie wszystko jest ponadczasowe – aktualizacja starszych treści

Markus Winkler/pexels.com

Gromadzenie starszych treści może okazać się szczególnie zachęcające, jeśli nie chcesz poświęcać czasu na budowanie nowej bazy informacji. Wiele firm korzysta z blogów i innych powiązanych stron w celu przedstawienia swojej oferty potencjalnym klientom i algorytmom Google. Treść jest doskonała zarówno do trafiania w docelowe słowa kluczowe, jak i zaangażowania odbiorców w tworzenie własnej marki. To najważniejszy powód, dla którego jest ona tak istotna. Czy to oznacza, że zbyt duża ilość tekstu w Twoich zbiorach może się okazać dla CIebie niekorzystna? Czy jakiekolwiek starsze treści można uznać za ponadczasowe? Poniżej przedstawiono rozważania dotyczące tego, ile informacji powinna mieć Twoja witryna, kiedy powinna zostać zaktualizowana, a kiedy nadszedł czas, aby po prostu odpuścić! Oto kilka elementów, które należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, co zachować, a z czego zrezygnować, aby jak najlepiej wykorzystać swój potencjał i znaleźć się wysoko w wynikach Google.

Więcej nie znaczy lepiej

Jeśli Twoi twórcy publikują regularnie, historia zamieszczanych przez nich treści stanie się nieskończonym zbiorem informacji, które były gromadzone przez lata. Może to ukazać wiele na temat historii marki. Gdy posty zaczynają się nawarstwiać, a pomysły się wyczerpują, myśli mogą zacząć się powtarzać, stwarzając poważne problemy zarówno w kwestii pozycjonowania strony, jak i postrzegania jej przez użytkowników. Co więcej, kiedy nagromadzone treści zaczynają przekraczać statystyczny poziom, można szybko stracić pozycję w wyszukiwarce i łatwo zniechęcić odbiorców do marki. Zbyt duża ilość treści na stronie może powodować problemy w odróżnieniu nieistotnych informacji od tych naprawdę ważnych, styl publikacji okazać się może nudny dla czytelnika, a Ty zaobserwujesz spadek konwersji.

Zainteresowanie odbiorców to priorytet

Najważniejszym celem treści powinno być zwiększenie ruchu w witrynie. Gdy strona jest przepełniona nadprogramowymi wpisami, odbiorcy rozpraszają się i gubią w morzu treści. Czytelnicy z pewnością woleliby obcować z istotnymi informacjami. Tworzenie trafnych, pouczających i interesujących treści jest ważniejsze dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) niż masowa produkcja w celu zapełnienia stron. Jeśli witryna sprawia wrażenie zatłoczonej, najwyższa pora, aby dogłębnie przemyśleć podejście zespołu do tworzenia contentu. Zlikwiduj nagromadzony bałagan i zaktualizuj strategię treści, aby zaspokoić potrzeby docelowych odbiorców i pozyskać nowych.

Przed usunięciem wykonaj audyt treści!

Strategia publikacji będzie znacznie bardziej skuteczna, jeśli odświeżysz ją za pomocą corocznego audytu zawartości witryny. Wartościowe treści są kluczem do sukcesu jeśli chodzi o Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania, a gromadzenie informacji, które nie są już istotne, może spowodować zwiększenie współczynnika odrzuceń, co zaszkodzi pozycji Twojej strony w Google. Audyt treści może być bardzo wymagający, jednak zdecydowanie jest to działanie warte wysiłku. Odpowiednie podejście polega na zbadaniu witryny strona po stronie. Liczy się dokładna ocena słabych i mocnych elementów marketingowych, słów kluczowych, wsparcia marki i skuteczności treści w procesie pozyskiwania nowych odbiorców. Ogólnym celem audytu jest jasne określenie i zdefiniowanie treści, które przynoszą korzyści Twojej witrynie, tematów, które przyciągają odbiorców i, co równie istotne, aktualności i zasadności starszych wpisów. Być może warto będzie jest je usunąć.


Źródło: Pavel Danilyuk/pexels.com

Aktualizacje mogą być korzystne!

Evergreen content to treść w witrynie, która może być ciągle wartościowa i nie jest podatna na upływ czasu. Chociaż wpisy, które nie pomagają Ci znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, powinny być zazwyczaj usuwane, czasami możesz zaktualizować część z nich, aby lepiej pasowały do aktualnych działań marketingowych. Ponadczasowe treści powinny być jak najbardziej aktualne dla czytelników, żeby nie zniechęcić ich do odwiedzania witryny. Nie oznacza to jednak, że nie możesz od czasu do czasu dostarczyć im odrobiny świeżej porcji najnowszych informacji. Jest to jak najbardziej wskazane. Jeśli masz starsze lub nadal aktualne treści, które chcesz zachować w swojej bazie, możesz wykonać kilka prostych kroków, aby je uaktualnić i sprawić, by wciąż były atrakcyjne dla Twoich użytkowników.

Śledź działania konkurencji

Nie, to nie żart! Przeprowadź analizę konkurencji i dowiedz się, co robią Twoi najwięksi rywale, jakimi strategiami się posługują, na co zwracają szczególną uwagę, a co niekoniecznie jest dla nich ważne. Może się to okazać jednym z najprostszych sposobów na naprowadzenie starszych treści na odpowiednie tory podczas aktualizacji. W czasie analizy należy zbadać:

  • długość strony;
  • wykorzystane obrazy;
  • strukturę strony;
  • kluczowe słowa;

Posiadając te istotne informacje, Twój zespół może wziąć sprawy w swoje ręce i odświeżyć starsze treści, aby dorównać powszechnie panującym standardom, które pozwoliły Twoim konkurentom znaleźć się na szczycie. Od skracania długości stron po zmianę słów kluczowych – aktualizowanie treści to prosty sposób na dostosowanie starszych wpisów do wymagań docelowych odbiorców.

Komentarze i recenzje są bardzo ważne!

Jeśli zarządzasz recenzjami lub jesteś aktywny w mediach społecznościowych, zwróć szczególną uwagę na to, co mówią i o co pytają Twoi odbiorcy. Komentarze i uwagi dotyczące Twojej marki mogą dać Ci szereg pomysłów i wiele istotnych informacji na temat tego, w jaki sposób możesz udoskonalić swoje treści. Po takiej analizie będziesz w stanie odpowiednio zaktualizować swoje strony, by zachęcały odbiorców do częstszych odwiedzin.

Regularnie aktualizuj swoje treści dzięki agencji SEO

Indywidualne podejście do każdej sytuacji to najważniejszy aspekt działalności w każdej branży. Jeśli posiadasz w swojej bazie bogaty zasób starszych treści, chciałbyś je odświeżyć, aby z powodzeniem angażowały współczesnych odbiorców, ale zupełnie nie wiesz, jakie kroki poczynić w tym kierunku, koniecznie skontaktuj się z nami – agencją SEO. Wspólnie stworzymy strategię, dzięki której Twoja marka stanie się ważnym elementem internetowego rynku, a Ty osiągniesz wyznaczone cele!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Niewidzialność, której nie chcemy – czy strona spełnia standardy SEO?

    Niewidzialność, której nie chcemy – czy strona spełnia standardy SEO?

    Optymalizacja strony pod SEO nie jest taka straszna! Dowiedz się, jak zrobić pierwszy krok!
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń? TOP 11 porad

    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń? TOP 11 porad

    Wysoki współczynnik odrzuceń może zrujnować Twoje dotychczasowe osiągnięcia. Podpowiemy Ci, jak skutecznie pozbyć się tego problemu.
    Co to jest adres IP?

    Co to jest adres IP?

    Każdy z nas przynajmniej raz w życiu spotkał się z terminem adres IP. Czy jednak wiemy, czym dokładnie on jest? Odpowiedzi szukajcie w naszym artykule.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.