Dzisiejsze wydanie SEO Newsów zaczniemy średnio udanym prezentem od Google.
Dzień przed mikołajkami Google postanowiło sprezentować nam aktualizację, tym razem usprawniającą system przydatnych treści. Na celowniku ponownie znalazły się treści pisane pod algorytmy kosztem zadowolenia realnych użytkowników, choć jak to przy aktualizacjach bywa, każda strona może oberwać rykoszetem.
Helpful Content Update ma charakter globalny, obejmuje wszystkie języki i potrwa około dwóch tygodni. Jest to pierwsza aktualizacja tego systemu od momentu jego wprowadzenia w sierpniu.
Źródło:
https://developers.google.com/search/updates/helpful-content-update
Przewodnik po zarządzaniu budżetem indeksowania doczekał się aktualizacji. Małej, bo małej i póki co wyłącznie po angielsku, ale jednak. W sekcji poświęconej faktom i mitom o skanowaniu i indeksowaniu znaleźć możemy dwa nowe punkty autorstwa Lizzi Sassman z Google.
Pierwszy odradza używania tagu noindex jako sposobu kontroli nad budżetem indeksowania; na crawl budżet wpływa każda skanowana strona, nawet taka z noindex. Drugi punkt dotyczy stron, które wyrzucają kod błędu aplikacji klienta. Wychodzi na to, że taka czterysta czwórka nie wpływa w żaden sposób negatywnie na budżet indeksowania. Jasne, Google próbowało przeskanować naszą stronę, ale poza kodem statusu nie uzyskało żadnej innej treści.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-noindex-404-codes-crawl-budget-34510.html
Jeśli macie nadzieję, że przejście na protokół HTTP/3 poprawi Wasze SEO, to na nadziejach się niestety skończy. Zdaniem Johna Muellera z Google protokół HTTP/3 jest co prawda wydajniejszy, ale nie ma on absolutnie żadnego przełożenia na pozycję strony w wyszukiwarce. Google nie uwzględnia “trójki” jako czynnika rankingowego, a do crawlowania stron nadal wykorzystuje głównie HTTP/1.
Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/google-http-3-doesnt-impact-seo/472660/
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.