Strategia PPC (płatność za kliknięcie) potrafi w znaczący sposób przybliżyć Twoją firmę do realizacji ustanowionych celów cyfrowego marketingu. Z całą pewnością korzystnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej, jednocześnie poszerzając horyzonty o wcześniej niedostrzegane możliwości.
PPC dla strategii marketingowej, jest aspektem mierzalnym, który kontrolować możemy z dużą łatwością. Sęk w tym, że w jego przypadku można równie łatwo popełnić błąd, który w rozrachunku prowadzi do niepotrzebnego uszczuplenia budżetu. Artykuł, który właśnie czytasz, wyjaśni Ci, dlaczego włączenie omawianego aspektu do strategii, może stać się trudnością na drodze rozwoju twojej marki.
Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana – problem stanowią jednak środki, które musisz uiścić, aby móc zaryzykować. Owszem, czasami możemy zdać się na ślepy los, jednak odradzamy hołdowania tego typu strategiom. Jasno nakreślone cele kampanii, umożliwią Ci obserwację miary skuteczności. Takim celem może być przygotowanie modelu klienta idealnego, wyznaczenie ilu takich klientów chciałbyś pozyskać na przestrzeni jednego miesiąca, jak również możesz pochylić się nad standaryzacją grupy docelowej lub kosztami, które byłbyś w stanie ponieść w przeliczeniu na klienta/transakcję.
Działania, które nie zmierzają do realizacji założeń/celów są chaotyczne, a chaos z kolei stroni od sukcesu. Zdezorganizowana i nieprzemyślana kampanii zredukuje Twój budżet, a jeśli przyniesie Ci nawet jakąś korzyść, to zaufaj nam – minimalną.
Marketing wtórny koncentruje się na osobach, które już raz zaufały naszej marce. Realizowany z charakterem niskiego ryzyka, wzmaga prawdopodobieństwo niepowodzenia, jeżeli kampania skoncentrowana jest wyłącznie na “stawce”. Remarketing wykazuje największe powodzenie, w przypadku stosowania na ujednoliconych grupach docelowych. Musimy mieć świadomość, że opieranie się tylko na “stawce”, informuje Google, że zakładamy pozyskanie wszystkich osób, wśród których moglibyśmy wzbudzić zainteresowanie wystosowaną reklamą. W teorii fantastyczne rozwiązanie jednak w praktyce ponosimy koszt każdego kliknięcia w naszą reklamę. Rozwiązanie to moglibyśmy w niektórych przypadkach określić mianem autodestrukcji, biorąc pod uwagę nieskoncentrowaną reklamę, która powoli wyniszcza nasz budżet. Znane są niestety przykłady, w których rozwiązanie to przyniosło fatalne wyniki pod postacią ilości klientów, a konsekwencje okazały się tragiczne.
Zasadniczą kwestię w przypadku kampanii PPC, stanowi jej dynamiczny charakter. Paliwem dla tej reklamy są środki składające się na budżet, a oparta jest ona na stawkach. Jej powodzenie zależy od stopnia twojego zaangażowania i narzuconej dyscypliny w kontrolowaniu uzyskanych wyników, następnie prowadzeniu ich analizy, a w ostateczności wprowadzanie poprawek.
Pierwsze skrzypce gra tutaj konwersja – z chwilą, gdy reklama wędrować będzie między słowami kluczowymi, z którymi nie jest w żaden sposób spokrewniona, będzie to zauważalnie rzutować na generowaną przez nią konwersję, przy czym ponownie przypominamy, że łączyć się to będzie z marnotrawstwem budżetu.
Poszlakami prowadzące do restrukturyzacji kampanii, mogą być różne, począwszy od “wypalenia” się dotychczasowych słów kluczowych, poprzez sezonową zmianę trendów obejmującą Twój sektor, na nowinkach, za którymi musimy podążać, skończywszy.
Poświęćmy chwilę bardzo ważnej kwestii – dopasowanie przybliżone dla słów kluczowych. Widoczny jest cień szansy, na tymczasowy wzrost konwersji kryjący się za tym działaniem, nie jest ono jednak popularne wśród osób zajmujących się PPC i traktowane bardziej jako rozwiązanie awaryjne.
Dopasowanie to bazuje na przypuszczalnie dobieranych słowach kluczowych, które odpowiadają produktowi tudzież usłudze, jednak traktują je jak coś zwykłego, nie zwracają uwagi na ich walory i elementy wyróżniające. Rozwiązanie to jest jednak nierentowne i prowadzi do marginalnej konwersji i niewiele większych zysków. To uściślone terminy sprawiają, że reklama staje się trwała i przez długi czas wykazuje aktywność w wynikach wyszukiwania dla pokrewnych terminów.
Użytkownik Google wpisując frazę, której za moment rozpocznie wyszukiwanie, tak naprawdę poszukuje odpowiedzi na pytanie. W tym miejscu rozpoczyna się rola reklamy, która powinna udzielić na takowe odpowiedzi, ale również przekazać informację, dzięki którym wpłynie na proces decyzyjny użytkownika.
Przedstawimy to na prostym przykładzie: pewna osoba w Warszawie wpisuje w Google frazę “gabinet dermatologiczny”. Mija chwila i otrzymuje ona reklamę: Dermatologia Nowakowie, Warszawa | darmowa konsultacja i wolne terminy wizyt, obsługujemy również w soboty | Zarezerwuj darmową konsultację – zadzwoń już teraz!
W reklamie stykamy się z propozycjami wartości, pod postacią darmowej konsultacji z dermatologiem, wolnych terminów, czy nawet możliwości sobotniej wizyty. W przypadku gdyby gabinet zamiast wartości zdecydował się na reklamę, w której prym wiodły subiektywne pochwały np. (zaufany specjalista, Twój lekarz #1), na decyzję wpływ miałby typ osobowości użytkownika oraz jej/jego osobiste preferencje.
Trzeba mieć jednak na uwadze, że nadużywanie wychwalających epitetów, negatywnie oddziałuje na wizerunek firmy, tworząc wrażenie desperacji, być może z braku klientów. Nasza propozycja skłania się ku wartości – udowodnij, że to właśnie Twoja firma jest tym jedynym słusznym wyborem.
Jaki w zasadzie może być powód stworzenia dobrej reklamy? Jeżeli podświadomość podpowiada Ci, że chodzi o łączności z odbiorcą, to jesteśmy w domu! Musisz sam siebie przekonać, do czegoś, z czego tak naprawdę zdajesz sobie sprawę. Nie wywołasz emocji u innej osoby, jeżeli sam dostrzegasz machinalność i sztuczność własnych treści.
Google reklamy z atrybutem PPC ocenia również, skupiając się przede wszystkim stopniu trafności wykorzystanych słów kluczowych. Na ocenę składa się również współczynnik klikalności (CTR) i te elementy służą określeniu wyniku jakości reklamy.
Dlaczego więc warto tworzyć kuszące i przyciągające reklamy? To proste, im więcej użytkowników kliknie naszą reklamę, tym wyższy wynik jakości uzyskamy, natomiast razem z niskim wynikiem klikalności, rosną koszty, które będziemy musieli ponieść. Za tym, co wyjątkowe i charakteryzujące się wysoką jakością, stoją klienci, którzy następnie wchodzą w interakcję – to jest właśnie pożądana konwersja i jednocześnie najważniejszy cel kampanii PPC.
Kampanie marketingowe PPC, oczywiście są opłacalne, jednak sens inwestowania w nie uwarunkowany powinien być przygotowaniem materiałów promocyjnych, które chwycą klientów za serca. Jak widzisz, nie ma nic gorszego niż fatalna reklama, która pozostawia piętno na wizerunku Twojej marki i dziurę w budżecie firmy.
Tekst zainspirował Cię do przeprowadzenia promocji swojej działalności? Skorzystaj z pomocy specjalistów od wyjątkowych strategii marketingowych. Nie czekaj, tylko już teraz zwróć się do nas! Sprawimy, że nasza wspólna kampania wzniesie Twój biznes na wyższy poziom!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.