Najważniejsze jest pierwsze wrażenie – tworząc stronę, której priorytetowym celem jest sprzedaż usług, oczywistą jest konieczność należytego jej zoptymalizowania pod kątem wyszukiwarek. Przemyślana struktura informacji zwróci nam się w postaci zadowalającego współczynnika konwersji.
Marka, w której rozwój wkładasz całe swoje serce, nie osiągnie sukcesu, mając “kulę u nogi”, w postaci strony internetowej odbijającej potencjalnych klientów. Nie bacząc na wymogi i standardy SEO, wydajemy na siebie wyrok, ostatecznie stając się niezauważalnymi w morzu konkurencji, która swoim serwisom poświęciła zwyczajnie więcej troski.
Wystarczy krótka chwila w rzeczywistości SEO, aby zrozumieć, jak wielkie znaczenie dla pozycjonowania stron mają słowa kluczowe. Miejsce na nie znajdziemy zarówno w litym tekście, jak i nagłówkach, przy czym te drugie stanowią podstawę wykorzystywaną przez Google do określenia wartości zawartego na stronie contentu. Musimy brać pod uwagę spójność wykorzystywanych nagłówków w odniesieniu do kryjących się pod nimi treści. Prawidłowo przygotowany nagłówek posiadać będzie słowo kluczowe, tak samo zresztą, jak zaopatrzony w nie lub w jego pochodne tekst – nie należy jednak traktować tej sugestii, jako nawoływania do nadmiernego pakowania kluczowych fraz w każde zdanie. Wystarczy znaleźć kompromis. Dla Google jak i użytkowników, z chwilą, gdy “mówisz” na swoich stronach o tym, czego odbiorcy chcą słuchać, stajesz się bardziej wartościowy.
Oczywiście jest to pytanie retoryczne – nawet mając na uwadze, że Google kocha treść, nie powinniśmy interpretować tego jako zachęty do publikowania jej zbyt dużej ilości. W teorii możemy przyjąć, że ilość jest wyznacznikiem wartości, jednak w praktyce w pierwszej kolejności pod uwagę brana jest jakość treści i jej użyteczność dla odbiorcy. Staraj się udzielić odpowiedzi na wszystkie prawdopodobne wątpliwości Twoich klientów, ale również sam sobie odpowiedz na pytanie – Czy to nie aby za dużo/mało? Z lekkim piórem i w tej kwestii odnajdziesz złoty środek, my jednak podkreślamy, że determinantem jakości jest wartość merytoryczna i pozostawienie klienta w świadomości, że uzyskał wszelkie niezbędne informacje.
Zasadniczo oferowane usługi powinny determinować grupę odbiorców; nie jest tak jednak zawsze. Wykorzystywanie specjalistycznego żargonu zauważalnie zredukuje grupę docelową odbiorców i tu przychodzi pora na kolejne pytanie – Komu chcesz oferować usługi? Internet to zróżnicowane środowisko, konwersja budowana jest zarówno przez pasjonatów, amatorów oraz specjalistów. Nawet mając na uwadzę sektor handlu, w którym specjalizuje się Twój biznes, staraj się mieć na uwadzę kwestię dostępności. Serwis przyjazny dla każdego to clue konwersji!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.