Dziś między innymi przybliżymy Wam pewną szerzej nieznaną funkcję w opiniach Google i zdradzimy, jak uniknąć zawirowań w rankingu przy zmianach w projekcie strony. Miłej lektury i/lub przyjemnego oglądania!
Gary Illyes z Google podzielił się kilkoma przemyśleniami odnośnie przerabiania witryn internetowych. Jego zdaniem każda, nawet pozornie niewielka zmiana w kodzie HTML może oznaczać spore kłopoty i spadek pozycji. Co zatem radzi osobom, które muszą przeprojektować swoją stronę? Dwie rzeczy: używajcie semantycznie zbliżonego HTMLa i unikajcie dodawania znaczników tam, gdzie ich nie potrzebujecie.
Źródła:
https://www.seroundtable.com/google-redesign-seo-nuts-34818.html
Dwa lata temu amerykańscy dealerzy samochodowi zyskali możliwość zamieszczania ofert sprzedażowych na Profilu firmy. Google postanowiło w końcu rozszerzyć tę funkcjonalność na inne środki transportu. Motory, kampery, od teraz dealerzy samochodowi ze Stanów Zjednoczonych mogą wystawiać na profilu firmy wszystkie dostępne na sprzedaż pojazdy: tak długo jak posiadają numer VIN.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/auto-inventory-on-google-business-profiles-open-34812.html
Kazali nam czekać 18 długich miesięcy, ale w końcu jest: nowe case study od Google. Tym razem poświęcone Vimeo i zmianom, jakie wprowadził ten serwis, aby ułatwić użytkownikom pozycjonowanie materiałów wideo. Warto rzucić okiem, bo jest tam kilka ciekawych informacji o osadzaniu filmów i optymalizacji odtwarzaczy wideo.
Źródła:
https://www.seroundtable.com/google-seo-case-study-vimeo-on-video-seo-34805.html
https://developers.google.com/search/case-studies/vimeo-case-study
Czy wiecie, że pisząc opinię w Mapach Google, możecie dodać do niej film? Funkcja dostępna jest już od jakiegoś czasu, ale wyłącznie w aplikacji Google Maps na telefony, więc nie wszyscy jeszcze o niej słyszeli. Niestety, jeśli wolicie skrobać opinie na PC, muszą Wam wystarczyć same zdjęcia.
Źródło:
https://localu.org/did-you-know-you-can-post-videos-in-google-reviews/
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.