W dzisiejszej odsłonie SEO Newsów powiemy sobie o zmianie wytycznych dla webmasterów, testach nowych snippetów i praktycznym zastosowaniu Multisearch, nowej funkcji w usłudze Google Lens.
Google zaktualizowało wskazówki dla webmasterów, dodając, że automatycznie generowana treść jest niezgodna z wytycznymi w sytuacji, gdy “służy do manipulowania rankingami wyszukiwania”. Wcześniej na czarnej liście zakazanych przez Google technik znajdowały się wszystkie automatycznie wygenerowane treści, teraz w sumie tylko te, których celem jest mącenie w rankingach.
Czy to coś zmienia? No właśnie niekoniecznie. Już od kilku lat Google przestrzegało w tym szczegółowym dokumencie przed praktykami, mającymi na celu manipulowanie rankingami wyszukiwania, a nie pomoc użytkownikom. Teraz zapis ten po prostu awansował na pierwszą pozycję szczegółowych zasad.
Źródło:
Google testuje nie jedną, ale aż dwie duże zmiany w snipettach! Pierwsza nazywa się “From the web”. O co dokładnie chodzi? Google wyświetla krótkie fragmenty z dwóch lub trzech różnych stron, odsyłając do każdego z tych źródeł osobno. Co więcej, Google uwzględnia przy tym również favicon witryny.
Druga zmiana to odmiana testu wyróżnionego fragmentu. Google prezentuje urywek tekstu ze strony, a następnie wyświetla nagłówek Inne witryny mówią, pod którym grupuje… no inne witryny. Na razie to tylko testy, więc ciężko powiedzieć czy i kiedy funkcje te staną się stałym elementem serp-ów.
Źródło:
https://searchengineland.com/google-featured-snnippet-test-from-the-web-other-sites-say-383702
Jednoczesne szukanie za pomocą tekstu i obrazu? Teraz to możliwe.
Google przedstawiło Multisearch, nową funkcję w usłudze Google Lens. Multisearch umożliwia znalezienie tego, czego szukamy, choć w bardziej eklektyczny sposób. Najpierw robimy zdjęcie albo przesyłamy zapisany obraz, a następnie używamy tekstu, aby zawęzić wyszukiwanie według koloru, marki albo atrybutu wizualnego.
Jak to wygląda w praktyce? Możemy na przykład zrobić zdjęcie koszuli, która nam się podoba, ale dopisać “zielona”, żeby znaleźć ją w innym kolorze. Albo pstrykamy fotkę jednej z naszych roślin i wpisujemy „podlewanie”, dzięki czemu Google podpowie nam, jak często powinniśmy to robić.
Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/google-multisearch/444987/
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.