Nowa funkcja w Google Lens

Nowa funkcja w Google Lens

W dzisiejszej odsłonie SEO Newsów powiemy sobie o zmianie wytycznych dla webmasterów, testach nowych snippetów i praktycznym zastosowaniu Multisearch, nowej funkcji w usłudze Google Lens.

Treści generowane przez AI niezgodne z wytycznymi

Google zaktualizowało wskazówki dla webmasterów, dodając, że automatycznie generowana treść jest niezgodna z wytycznymi w sytuacji, gdy “służy do manipulowania rankingami wyszukiwania”. Wcześniej na czarnej liście zakazanych przez Google technik znajdowały się wszystkie automatycznie wygenerowane treści, teraz w sumie tylko te, których celem jest mącenie w rankingach.

Czy to coś zmienia? No właśnie niekoniecznie. Już od kilku lat Google przestrzegało w tym szczegółowym dokumencie przed praktykami, mającymi na celu manipulowanie rankingami wyszukiwania, a nie pomoc użytkownikom. Teraz zapis ten po prostu awansował na pierwszą pozycję szczegółowych zasad.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-automatically-generated-content-against-guidelines-when-intended-to-manipulate-search-rankings-33243.html

Testy w SERP-ach

Google testuje nie jedną, ale aż dwie duże zmiany w snipettach! Pierwsza nazywa się “From the web”. O co dokładnie chodzi? Google wyświetla krótkie fragmenty z dwóch lub trzech różnych stron, odsyłając do każdego z tych źródeł osobno. Co więcej, Google uwzględnia przy tym również favicon witryny.

Druga zmiana to odmiana testu wyróżnionego fragmentu. Google prezentuje urywek tekstu ze strony, a następnie wyświetla nagłówek Inne witryny mówią, pod którym grupuje… no inne witryny. Na razie to tylko testy, więc ciężko powiedzieć czy i kiedy funkcje te staną się stałym elementem serp-ów.

Źródło:

https://searchengineland.com/google-featured-snnippet-test-from-the-web-other-sites-say-383702

Nowa funkcja w Google Lens

Jednoczesne szukanie za pomocą tekstu i obrazu? Teraz to możliwe.

Google przedstawiło Multisearch, nową funkcję w usłudze Google Lens. Multisearch umożliwia znalezienie tego, czego szukamy, choć w bardziej eklektyczny sposób. Najpierw robimy zdjęcie albo przesyłamy zapisany obraz, a następnie używamy tekstu, aby zawęzić wyszukiwanie według koloru, marki albo atrybutu wizualnego.

Jak to wygląda w praktyce? Możemy na przykład zrobić zdjęcie koszuli, która nam się podoba, ale dopisać “zielona”, żeby znaleźć ją w innym kolorze. Albo pstrykamy fotkę jednej z naszych roślin i wpisujemy „podlewanie”, dzięki czemu Google podpowie nam, jak często powinniśmy to robić.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-multisearch/444987/

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jakie cechy ma wysokiej jakości zawartość stron internetowych?

    Jakie cechy ma wysokiej jakości zawartość stron internetowych?

    Czy wiesz, czym jest wysokiej jakości treść? Potrafisz takie stworzyć? W naszym artykule poznasz odpowiedzi na te z pozoru trudne pytania!
    Wielki świat wtyczek – które warto znać?

    Wielki świat wtyczek – które warto znać?

    Wiesz, z czego wynika popularność WordPressa? Z jego niekończących się funkcji! Wykorzystaj moc wtyczek SEO, aby wpływać na jakość swojej strony w sieci.
    Dlaczego warto zainteresować się polecanymi fragmentami w Google?

    Dlaczego warto zainteresować się polecanymi fragmentami w Google?

    Znalezienie się w polecanych fragmentach Google to wielka nagroda dla firm, dlatego wszyscy chcą się tam dostać. Jednak w jaki sposób to osiągnąć?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.