O czym jest strona? – optymalizacja meta tagów

O czym jest strona? – optymalizacja meta tagów

Tranmautritam/pexels.com

Optymalizacja meta tagów stanowi jedną z najlepszych strategii SEO. Nie jest to tylko wypełnianie opisów słowami kluczowymi. Poprawnie skonstruowane meta tagi informują użytkowników i boty wyszukiwarek o czym jest Twoja strona. Dzięki temu Google wie, jak ją indeksować. Możemy wyróżnić kilka typów meta tagów, które są elementem optymalizacji strony internetowej:

  • Meta description
  • Viewport
  • Meta content type
  • Title tag
  • Robots
  • Header tags
  • Canonical tag
  • Alt image tag
  • Keywords tag
  • Language
  • i wiele, wiele innych

Większość powyższych znaczników to drobnostki i używanie każdego z nich nie jest konieczne, a czasami nawet dostępne w niektórych typach przeglądarek. Dla przykładu, “geotag” nie znajdzie zastosowania w Google, ale w Bing już tak. Google pozwoli nam przejść do oznaczenia kraju, natomiast Bing udostępnia znacznie bardziej rozbudowany pakiet działań optymalizacyjnych.

Title tag

Znacznik tytułu to element HTML, który określa tytuł strony internetowej i najbardziej odpowiednią dla niej zawartość. Tagi są wyświetlane jako tytuł posta na karcie przeglądarki, w mediach społecznościowych i bardzo często na stronach wyników wyszukiwania, jako nagłówek określonej treści zawierający dane słowo kluczowe. Cenną wskazówką może być to, aby title tagi nie przekraczały 60 znaków.

Sprawdź: Czy meta keywords mają wpływ na SEO?

Robots

Ten tag w branży SEO zawsze określany był jako “robots.txt”. Choć niektórzy kwestionują jego ogólną aranżację, jest niezwykle ważny, jeśli chcesz, aby bot nie indeksował określonej zawartość strony, ponieważ np. nie jest ona szczególnie istotna.

Canonical tag

Ten tag jest zwykle używany w celu uniknięcia kary za duplikowanie treści. Zwróć uwagę, że niezależnie od tego, czy pracujesz z podobnymi do innych treściami, czy z takimi, które przypominają te z innych witryn, warto używać tego właśnie tagu. Informuje on bowiem Google i inne wyszukiwarki, która strona lub jej część jest najważniejszym elementem Twoich publikacji.

Sprawdź: Czy metadane są ważne dla SEO?

Meta Content – Type

Ten tag określa zestaw i typ kodowania znaków dla Twojej witryny, czym pomaga wyszukiwarkom w rozpoznawaniu jej treści.

Header tags

Tagi te mają związek z treścią i określają układ lub strukturę strony. Wpływają nie tylko na wrażenie, jakie Twoja witryna robi na użytkowniku, ale też pozwalają określić znacznie nagłówka. Łatwo jest jednak przesadzić, dlatego staraj się nie nadużywać tego typu znaczników. Postaw na jeden, a zdecydowanie zwiększysz swoją wartość w oczach wyszukiwarki.

Sprawdź: Jak prawidłowo napisać meta opis na stronie internetowej?

Alt image tag

W miarę upływu czasu znaczenie optymalizacji obrazu stale wzrasta. Odpowiednio opracowane grafiki są niezwykle ważne z punktu widzenia SEO.
Skierowane jest to głównie w kierunku niedowidzących użytkowników, którzy korzystają z opcji “czytania”, by móc poznać wszystkie aspekty stron internetowych. Odbiorca jest wówczas w stanie przyswoić tylko tekst, więc obrazy muszą być opisane za pomocą kodów i przycisków, takich jak “Dowiedz się więcej” czy “Kliknij tutaj”.
Pamiętaj, aby nie nadużywać słów kluczowych, chyba że mają one realny związek z prezentowanym obrazem i sensownie go opisują.

Language

Tag języka jest bardzo ważny, jeśli zakładasz, że użytkownicy z innych państw będą korzystać z Twojej witryny. Znacznik ten służy do określania głównego języka w jakim napisana jest treść strony.

Sprawdź: Czym są tagi tytułu i jak je optymalizować?

Meta Description – część optymalizacji metatagów

Każdy, kto optymalizuje treści wie, że najważniejsze są słowa kluczowe, gdyż bezpośrednio wpływają na osiągane wyniki. Sprostanie oczekiwaniom użytkowników jest równie ważne, dlatego optymalne będzie zrównoważenie tych dwóch elementów. Twój meta description, mimo że istnieje tylko w kodzie strony, jest pierwszym wglądem w jej treść. Stanowi naczelną informację, jaką użytkownik otrzymuje o Twojej witrynie po wyświetleniu wyników wyszukiwania. Musi być więc zachęcający i odpowiednio skonstruowany.

Ten tag to Twoja szansa, aby skłonić użytkownika do kliknięcia w artykuł i pokazania mu, dlaczego to właśnie Twoja strona jest idealną odpowiedzią na jego pytanie.

Przyjmuje się, że opisy meta nie powinny być dłuższe niż 160 znaków, choć Google czasami skłania się ku dłuższym formom.

Większość platform CMS ma dziś możliwość zamieszczania meta opisów wraz z tagiem tytułu podczas tworzenia strony. Zwykle działa to na zasadzie wypełniania pustych miejsc. Inne portale wymagają od użytkownika instalacji strony typu Yoast lub zakodowania jej ręcznie. Tak czy inaczej, meta description to doskonała technika optymalizacyjna i warta stosowania przez każdego internetowego twórcę.

Jeśli chcesz sprawdzić metainformacje o stronie, kliknij prawym przyciskiem myszy na jej obszar i wybierz “wyświetl źródło strony”. Uzyskasz w ten sposób wgląd do kodu źródłowego, który zawiera interesujące Cię meta tagi.

Jak optymalizować metatagi?

Co zatem powinno znaleźć się w meta opisie? Przede wszystkim musisz odpowiednio dobrać słowa kluczowe. Dokładnie zbadaj obecne trendy i dostosuj frazy do każdej strony swojej witryny. Stwórz treści wokół tego słowa i jego odmian, a z pewnością zauważysz pożądane efekty.

Kolejnym krokiem będzie opisanie strony w dwóch krótkich zdaniach. Wyposaż je w słowo kluczowe, czym zachęcisz użytkownika do odwiedzenia Twojej witryny. W ten sposób powstanie Twój meta description! Zastosuj te działania dla każdej swojej strony. To trudny i czasochłonny proces, ale przyniesie efekty, na które zdecydowanie warto poczekać. Zacznij więc już dziś!

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co to jest RLSA?

    Co to jest RLSA?

    Prowadzisz sklep internetowy i chcesz przypomnieć o nim swoim klientom? Kampania RLSA jest idealną propozycją, którą zdecydowanie warto wdrożyć. Dowiedz się więcej na ten temat.
    Co oznacza pozycjonowanie szerokie?

    Co oznacza pozycjonowanie szerokie?

    Coraz więcej przedsiębiorców jest świadomych działań marketingowych. Systematycznie wzrasta więc potrzeba pozycjonowania witryn pod kątem wyszukiwarek.
    Co to jest CMS?

    Co to jest CMS?

    Aby stworzyć profesjonalną stronę internetową i zarządzać nią w dowolny sposób, nie musisz znać języków programowania – wystarczy odpowiedni CMS. Sprawdź, co to takiego!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę