Prawdopodobnie jesteś przedsiębiorcą i planujesz zwiększyć widoczność swojej marki w Internecie. Dlatego wpisana fraza „jak zrobić stronę internetową Google”, doprowadziła Cię do tego artykułu. W obecnych czasach prowadzenie biznesu bez obecności w Internecie nie jest efektywne i negatywnie wpływa na przyszły rozwój firmy. Tworzenie profesjonalnej strony internetowej wymaga zaangażowania wielu specjalistów z marketingu internetowego, aby finalna wersja była w pełni przyjazna dla potencjalnego klienta. Przed rozpoczęciem pracy nad stroną internetową, warto się zastanowić nad tym, czego oczekujesz i jaki cel powinna spełniać witryna? Zatem, jak zrobić własną stronę internetową, która pozwoli rozwinąć Twoje przedsiębiorstwo? Cóż, nie ma na to jednej odpowiedzi, wszystko zależy od roli jaką ma pełnić.
Aby strona mogła swobodnie funkcjonować w Internecie, będziesz potrzebował następujących elementów:
Posiadając powyższe elementy można rozpocząć kolejny krok, czyli wybór CMS lub napisanie strony internetowej w HTML i CSS. Jednak wymaga to programistycznej wiedzy. CMS to system zarządzania treścią, który w prosty i intuicyjny sposób pozwoli Ci na zbudowanie wymarzonej strony internetowej. Dostępne są gotowe szablony wymagające personalizacji pod własne potrzeby. Do najpopularniejszych CMS zaliczymy:
WordPress – najczęściej używany system zarządzania treścią, napisany został w PHP oraz wykorzystuje bazę danych MySQL. Początkowo był używany przez blogerów, gdyż zaprojektowano go z myślą o pisaniu bloga. Jednak prostota i intuicyjność systemu została dostrzeżona przez specjalistów i obecnie często służy jako strona firmowa lub sklep internetowy, do którego wystarczy wtyczka Woocomerce. Warto zaznaczyć, że WordPress to darmowy CMS;
Joomla – open source CMS, wykorzystywany przez różnej wielkości przedsiębiorstwa. Głównym atutem jest elastyczność i łatwa obsługa panelu administracyjnego. Dodatkowo Joomla została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, dzięki czemu przyszła promocja w organicznych wynikach wyszukiwania będzie prostsza;
Drupal – darmowa aplikacja, posiadająca ponad 17 tysięcy modułów możliwych do edycji. CMS jest praktycznie odporny na ataki hakerskie, co czyni go bardzo bezpiecznym. Obsługa panelu administracyjnego jest prosta, jednak nieco trudniejsza, niż w WordPress. W tym systemie zbudujesz nieskomplikowane, jak i bardziej zaawansowane strony internetowe;
Prestashop – jest to darmowa platforma do sklepów internetowych, która umożliwia prowadzenie sprzedaży internetowej w prosty i intuicyjny sposób, dodatkowo jest ciągle aktualizowana i rozwijana. Ten darmowy system dostosowany jest do urządzeń mobilnych, a dodatkowo jest przyjazny wyszukiwarkom, dzięki czemu nie wystąpią problemy z pozycjonowaniem witryny.
Powyżej zostały opisane jedynie kilka systemów zarządzania treścią. Oprócz nich istnieje również możliwość stworzenia autorskiego CMS, co będzie się oczywiście wiązało z wyższymi kosztami. Jednakże takie rozwiązanie niesie ze sobą wiele wad m.in.:
Wybór CMS warto dokładnie przemyśleć, ponieważ zmiana na późniejszym etapie nie będzie prosta i może spowodować wiele szkód i problemów.
Bardzo często zdarzają się sytuacje, w których właściciele stron internetowych przykuwają dużą uwagę do graficznego projektu strony, natomiast zapominają o treści w witrynie. To właśnie jej zadaniem jest przyciąganie i zainteresowanie potencjalnych klientów. Przygotowanie wartościowych, merytorycznych i unikalnych opisów w witrynie przełoży się na budowę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, dodatkowo zwiększając konwersję w serwisie. Podczas budowy treści używaj nagłówków, pogrubień, interlinii i wypunktowanych list. Znacząco poprawi to czytelność tekstu i zachęci użytkownika do dalszego czytania.
Ciężko znaleźć stronę internetową, która nie posiada ani jednego zdjęcia. Dlatego strona internetowa powinna posiadać szereg zdjęć w wysokiej jakości. Należy jednak pamiętać, aby waga zdjęcia nie przekraczała 300 kb. Warto zadbać o to, aby obrazy zostały opisane tekstem alternatywnym ALT, gdyż poprawia to widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Ponadto jest to przydatne dla osób niepełnosprawnych.
Podczas projektowania strony upewnij się, że czcionki użyte w serwisie będą czytelne dla użytkownika i w pełni oddadzą charakter firmy. Trzeba pamiętać, że każdy font wzbudza inne emocje i odczucia. Nie powinien on również rozpraszać użytkownika podczas przeglądania strony, gdyż może to skutkować brakiem wykonania wyznaczonych przez firmę celów. Obecnie na rynku istnieją strony, które pomagają dobrać i przetestować czcionkę. Warto sprawdzić Canve, Font Pair oraz Wordmark.
Głównym zadaniem strony internetowej przedsiębiorstwa jest pozyskiwanie klientów, chętnych do zakupu produktu lub skorzystania z usług. Dlatego od początku warto zwrócić uwagę na stronę pod kątem marketingowym. Wdrożenie elementów przyjaznych dla wyszukiwarek internetowych i użytkowników przynosi wymierne korzyści w przyszłości, ograniczając tym samym koszty wdrożeń. O czym należy pamiętać?
Organiczne wyniki wyszukiwania cieszą się dużą popularnością na całym świecie. Idealnie sprawdzają się do promocji witryny i pozyskiwania nowych klientów. Budowa strony pod okiem specjalisty SEO przygotuje ją do dalszych prac w procesie pozycjonowania. W przypadku, gdy ten element został pominięty podczas projektowania strony internetowej i zostaną rozpoczęte prace optymalizacyjne, potrzebne będzie wykonanie szeregu zmian, które niepotrzebnie pochłoną budżet marketingowy i wygenerują stratę czasu. Jakie elementy należy uwzględnić podczas zakładania strony internetowej?
W centrum wyszukiwarki Google znajdują się wskazówki na temat tworzenia wysokiej jakości stron internetowych. Częste zmiany algorytmów Google wymagają, aby podczas budowy strony internetowej zaprosić doświadczonego specjalistę SEO, dzięki czemu strona internetowa będzie miała szansę osiągnąć lepsze wyniki w organicznych wynikach wyszukiwania.
Dynamiczny rozwój internetu podnosi również poziom skomplikowania stron internetowych. Pierwsze strony nie posiadały dużych elementów i głównie pełniły funkcję informacyjną. Obecnie strony internetowe posiadają szereg funkcjonalności, które mogą rozpraszać użytkownika przy wykonywaniu założonego przez właściciela celu np. kontaktu z formularza lub zakupu produktów. Dlatego projekt strony internetowej powinien zostać wykonany pod okiem UX Designera, który zadba o to, aby strona była przyjazna dla użytkownika, natomiast realizacja celów prosta i intuicyjna.
Najnowsze badania Digital 2021 wskazują, że 59,5% populacji korzysta z Internetu na urządzeniu mobilnym. Ten odsetek nowych użytkowników wzrasta z roku na rok. Podczas budowy nowej strony internetowej, należy zwrócić szczególną uwagę na mobilną wersję strony, gdyż brak wdrożenia tej funkcjonalności będzie miał negatywne skutki dla właściciela witryny. Podczas budowy strony internetowej zwróć uwagę na funkcjonalność serwisu na kilku urządzeniach. Dzięki temu będziesz miał pewność, że użytkownicy mobilni nie będą mieli problemu z przeglądaniem strony.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.