Czy kompleksowe usługi i specjalizacja mogą iść ze sobą w parze?

Specjalizacja jest kluczem do profesjonalnego świadczenia usług w danym zakresie. Skupienie się na jednym konkretnym zagadnieniu nie idzie jednak w parze ze świadczeniem usług kompleksowych i o szerokim zakresie. Czy jedną i drugą kwestię da się jakoś ze sobą pogodzić? W agencji SEO iCEA udowadniamy, że jest to możliwe. Dla naszych klientów oferujemy kompleksowe usługi z zakresu marketingu internetowego, które świadczymy wspólnie z naszymi sprawdzonymi partnerami.

iCEA działania z partnerami

Współczesne pozycjonowanie stron internetowych

Słowo “pozycjonowanie”, w kontekście usługi świadczonej przez firmy SEO, jest dziś różnie definiowane i niestety bardzo często znajduje negatywny oddźwięk. Wynika to z faktu, że metodyka działania agencji SEO zawsze stanowiła swego rodzaju zagadkę i Klient często nie wiedział o tym, jakie działania są wykonywane. Wyszukiwarka Google ustala zawartość i kolejność w wynikach wyszukiwania na podstawie złożonego, zaawansowanego algorytmu, który stale doskonali.

W związku z powyższym tworzenie strategii pozycjonowania powinno być rozpoczynane od przeprowadzenia szczegółowych audytów stron znajdujących się na topowych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Działanie to ma na celu znalezienie wspólnych mianowników decydujących o tym, że strona zajmuje tak wysoką pozycję, czyli tak naprawdę wyszczególnienie tych kwestii, które algorytm bierze pod uwagę.

Algorytm, jakim posługuje się Google, stale ewoluuje, zwracając uwagę na coraz większą liczbę czynników, dodatkowo zmieniając kryteria (często znacznie je zaostrzając) w stosunku do elementów, jakie były uwzględniane wcześniej. Powoduje to, że firmy pozycjonerskie, chcąc utrzymać skuteczność swoich działań na dotychczasowym poziomie, stale muszą trzymać rękę na pulsie i monitorować oraz dostosowywać swoje działania i swoje struktury do obecnych realiów. Dziś algorytm Google jest na tyle rozwinięty, że usługa, jaką jest pozycjonowanie, stała się wyjątkowo wymagająca i w procesie obsługi każdego projektu bierze udział od kilku do kilkunastu osób.

iCEA partnerzy

Pozycjonowanie zgodne z filozofią Grupy iCEA

Odcinając się od panujących na rynku stereotypów, u nas pozycjonowanie oznacza pełną, stałą optymalizację techniczną, tworzenie i rozwój treści, link building wykorzystujący m. in. działania z zakresu content marketingu. To także, a właściwie przede wszystkim, działania analityczne polegające na analizie ilości i jakości pozyskiwanego ruchu, włącznie z analizą zachowań użytkowników, by mieć pewność, że sklep naszego Klienta zyskuje coraz większą sprzedaż oraz rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów.

Reasumując, dla nas pozycjonowanie to całokształt działań mających na celu podniesie i stały wzrost sprzedaży w sklepach internetowych naszych Klientów. Nie ograniczamy się do jednego aspektu i nie brniemy ślepo z podjętymi działaniami, tylko regularnie sprawdzamy i analizujemy, czy mają one rzeczywiście sens. Jeśli nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, to staramy się je na bieżąco modyfikować, aby w miarę możliwości jak najlepiej wykonywać swoje zadania. Od samego początku naszym core business było pozycjonowanie stron internetowych, w tym kierunku się rozwijamy i z tym wiążemy swoją przyszłość, jednak w dzisiejszej dobie – patrząc chociażby na przyzwyczajenia użytkowników i ścieżkę, jaką pokonuje internauta, zanim dokona zakupu – samo pozycjonowanie to za mało.

Funkcjonowanie e-commerce oraz to, że sklep stale zwiększa swoją sprzedaż, wiąże się nie tylko z generowaniem ruchu. Analiza ścieżek wielokanałowych dostępna w Google Analytics dowodzi, że działania takie jak pozycjonowanie, kampanie Google Ads, content marketing oraz e-mail marketing wzajemnie się wspierają. Chcąc stale zwiększać sprzedaż swoim Klientom, ale też maksymalnie wykorzystywać wypracowany przez nas ruch, musimy swoją strategię poszerzać o wskazane wyżej usługi, poszerzając grono specjalistów w naszej firmie oraz nawiązując współpracę z rzetelnymi firmami partnerskimi.

Adminotaur - iCEA

 

Adminotaur – profesjonalne wsparcie w administracji serwerami

Czynnikami, jakie Google bierze pod uwagę ustalając rankingi, są m.in. czas ładowania strony, szybkość odpowiedzi serwera, ale też jej stabilność. Strony, które systematycznie wykazują niedostępność, nie są pozytywnie oceniane przez Google i mnogość takich sytuacji, może doprowadzić do obniżenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Każda strona, sklep internetowy, portal, forum itd. znajduje się na serwerze o określonych parametrach, np. o określonej wydajności i dopuszczalnym obciążeniu.

Serwisy charakteryzujące się dużym ruchem (np. znane marki, które reklamują się w telewizji) muszą mieć serwery przygotowane na tak duże obciążenie, by nie dopuścić do sytuacji, w której strona nie będzie dostępna dla odbiorców. Pomijając już kwestie biznesowe takie jak nieuzyskany przychód (w black friday na Zalando było składanych 4000 zamówień na minutę, niedyspozycyjność serwisu przez godzinę byłaby katastrofalna w skutkach) – będzie to mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie domeny.

Jednym z naszych Partnerów jest spółka Adminotaur z Krakowa. Jej zadaniem jest wspieranie naszych największych Klientów swoimi działami, m.in. kontrolując i ewentualnie reagując na problemy związane z dostępnością strony, problemy wydajnościowe czy ataki hakerskie, które mogłyby mieć negatywny wpływ na biznes naszego Klienta. Jest to usługa należąca do segmentu usług IT, która wymaga specjalizacji w zupełnie innej dziedzinie niż pozycjonowanie. Są to działania, których nasi Klienci potrzebują, a których samodzielnie nie jesteśmy im w stanie dostarczyć. Dlatego właśnie znaleźliśmy wybitnych specjalistów w tej dziedzinie i powierzyliśmy im tę kwestię.

edrone - iCEA

Edrone, czyli pierwszy CRM dla e-commerce

“Pozyskanie nowego klienta jest dużo droższe, niż utrzymanie obecnego”, “dziś w ciągu jednego dnia człowiek otrzymuje więcej komunikatów reklamowych, niż jeszcze kilka lat temu otrzymywał przez całe życie” – lojalizacja klientów, stosowanie spersonalizowanych komunikatów reklamowych na podstawie segmentacji użytkowników, to tylko niektóre z narzędzi marketingowych, jakie są już stosowane w innych krajach od dawna, a które coraz większą popularność zyskują też w Polsce. Dużo mówi się dziś o UX, czyli o tym, aby sklep był możliwie jak najbardziej przyjazny dla użytkownika. Nie da się też ukryć, że żyjemy dziś “szybko”, to znaczy stale się spieszymy i na nic nie mamy czasu, więc tym bardziej zależy nam na tym, by łatwo i szybko znajdować w sklepach internetowych interesujące nas produkty.

Firma edrone to przedsiębiorstwo, które swoimi rozwiązaniami o kilka lat wyprzedza obecne polskie realia. Oferowane przez ich możliwości pozwalają odzyskać część porzuconych koszyków (zwiększyć konwersję), tworzyć wysoce spersonalizowane newslettery w oparciu o dane na temat czasu, jaki upłynął od ostatniego zakupu oraz tego, ile klient wydaje i jak często kupuje, wyświetlać rekomendowane produkty na podstawie wcześniejszych zachowań klientów itd. Wszystko po to, by sklep był maksymalnie przyjazny dla odbiorców i firma mogła budować z odbiorcami długoterminowe relacje, co w konsekwencji sprawi, że często i chętnie będą oni korzystać z ofertą sklepu.

Edrone jest przeznaczony wyłącznie dla sklepów internetowych. Wachlarz dostępnych funkcjonalności wciąż się poszerza, jednak nie wszystkie z nich sprawdzą się w każdej branży. Przykładem jest analiza RFM, czyli wspomniana wcześniej segmentacja użytkowników – must have sklepów mających do czynienia z klientem powracającym, ale niekoniecznie pomocna np. dla sklepu internetowego z akumulatorami samochodowymi, które kupuje się raz na kilka lat.

Z edrone poznaliśmy się przypadkiem. Nawiązali oni współpracę z jednym z naszych Klientów, dzięki czemu mieliśmy szansę przekonać się o skuteczności ich działań. Rozmiary tego sukcesu były wręcz spektakularne, więc zdecydowaliśmy się polecić edrone jeszcze kilku swoim Klientom. Gdy i tam się powiodło nie było już innej opcji, jak tylko nawiązać współpracę partnerską, z której jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno my, jak i nasi Klienci, którzy korzystając z naszego polecenia, decydują się na wypróbowanie oferty edrone.

up blue - iCEA

 

UpBlue – jedna z czołowych polskich agencji Google Ads

Możliwości systemu Google Ads (dawniej AdWords) znacząco się rozwinęły od momentu powstania. Umiejętne wykorzystywanie wszelkich dostępnych opcji pozwala stale optymalizować wyniki kampanii, to znaczy uzyskiwać coraz lepszy ruch i – w przypadku sklepów internetowych – sprzedaż utrzymując ten sam budżet reklamowy.
Jeszcze do niedawna sami zajmowaliśmy się prowadzeniem dla naszych Klientów kampanii Google Ads. Obecnie posiadamy w swoich strukturach najwyższej klasy specjalistów do spraw Google Ads, Google Analytics i Google Tag Manager, jednak w związku z planami rozwoju jakościowego, a dokładniej rozszerzenia zakresu działań analitycznych prowadzonych dla naszych Klientów związanych z optymalizacją pozyskiwanego ruchu, zdecydowaliśmy się przesunąć te osoby do innych zadań.

Google Ads to bardzo ważny kanał pozyskiwania ruchu dla naszych Klientów, który uzupełnia się z naszymi działaniami. SEO i Google Ads wzajemnie się wspierają, więc chcieliśmy znaleźć alternatywę, by wciąż móc dostarczać swoim Klientom rozwiązań, jakich potrzebują. Naturalnym wyborem wydawały się kampanie zwane niegdyś “adwords express” czy też wprowadzone niedawno kampanie inteligentne. Jednakże ze względu na to, że ogromną wagę przywiązujemy do najwyższej jakości usług, to byliśmy wykluczyć wyżej wymienione opcje i poszukać innego rozwiązania.

Wykonaliśmy research i wytypowaliśmy agencję Google Ads, która należy do ścisłej czołówki w Polsce – firmę UpBlue z Poznania – i zdecydowaliśmy się podjąć z nimi współpracę w tym zakresie. Wielokrotnie nagradzana agencja, stosująca ceniony przez Klientów model współpracy, bardzo elastyczna w podejściu do Klienta, okazała zapewniła nam nie tylko to, że dalej możemy być komplementarnym dla swoich Klientów. Dzięki wykorzystywanymi przez innowacyjnymi technologiami, jakich żadna inna polska agencja nie posiada, udało nam się zrobić progres jakościowy.

RPMS - iCEA

RPMS – bezpieczeństwo i wsparcie rozwoju e-commerce

Każdy wie, że żaden serwis internetowy – niezależnie od jego zawartości – nie ma prawa funkcjonować, jeśli nie spełni podstawowych wymogów prawnych. Nie każdy natomiast jest świadomy, że istnieją mechanizmy, które zabezpieczą prowadzony biznes przed działaniami z zewnątrz, a których wdrożenie wraz z rozwojem zawsze okazuje się niezbędne. Budując własny biznes, poświęcasz czas i niejednokrotnie znaczne środki na rozwój marki i serwisu, inwestujesz w jego budowę, wzmacniasz świadomość i wartość samej domeny. Wraz z postępującym rozwojem spostrzegasz, że inni w sposób nieuczciwy korzystają z efektów Twojej pracy, podszywają się pod markę czy nawet są skłonni żądać opłat za kolokwialne „pozostawienie w spokoju”.

Wpisując własną domenę w wyszukiwarkę, wyświetla się konkurencja w Google Ads? ? Ktoś zaczął podszywać się pod markę czy może wykorzystuje Twój know-how i budowę serwisu ? Większość naszych Klientów ma problemy z podobnymi działaniami i mało kto tak naprawdę potrafił im zaradzić. Widząc potrzeby Klientów, na stałe współpracujemy z RPMS, czyli Kancelarią Prawną Staniszewski & Wspólnicy, która przez wiele lat wyspecjalizowała się w obsłudze partnerów z branży e-commerce, internetowej i programistycznej oraz marketingu internetowego (w tym SEO). Dzięki temu jak mało kto rozumieją specyfikę i problemy branży, terminologię oraz posiadają wiedzę merytoryczną i doświadczenie, którą wykorzystują po to, aby dopasować efekty usług do oczekiwań Klientów. Sprawdzona w boju kadra RPMS na stałe dba o obsługę wizerunkową naszych Klientów, wspiera w procesie budowania relacji z klientami i kontrahentami, zapewnia należyte spływy, jak również skutecznie reaguje w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości czy zagrożeń.

Co dalej z naszą ofertą?

W agencji SEO iCEA nie osiadamy na laurach i nie zwalniamy tempa. Mimo iż możemy pochwalić się naprawdę szerokim gronem prestiżowych partnerów, z którymi wspólnie realizujemy kompleksowe działania z zakresu marketingu internetowego, to wciąż nawiązujemy nowe współprace, aby jak najlepiej dopasowywać się do naszych Klientów i ich potrzeb. Wciąż trwają poszukiwania i rozmowy z potencjalnymi Partnerami, którzy mogliby uzupełnić nasze portfolio o brakujące w nim usługi, jak np. oprogramowanie sklepowe (platforma sklepowa).

My sami skupiamy się na SEO i to się nie zmieni. Chcemy być fachowcami w swojej dziedzinie i oferować możliwie najlepsze usługi z tego zakresu. W myśl zasady, że specjaliści do wszystkiego, to tak naprawdę specjaliści do niczego, skupiamy się na jednej gałęzi bardzo szerokiego pojęcia, jakim jest marketing internetowy. Na szczęście nie oznacza to, że nie jesteśmy kompetentni również w innych dziedzinach, bowiem dzięki naszym strategicznym Partnerom wciąż możemy w sposób komplementarny obsługiwać swoich Klientów.

Agencje 360

Klienci bardzo często kierują się tym, że chcą mieć “wszystko w jednym miejscu”, to znaczy chcą podjąć współpracę z agencją, która zajmie się wszystkimi interesującymi ich usługami. Są agencje, które określają się mianem agencji 360, czyli agencji zajmujących się wszystkim – tworzenie stron, pozycjonowanie, Google Ads, Social Media, LinkedIn, reklama na billboardach itd. Warto jednak wiedzieć, że w praktyce takie agencje są kimś w rodzaju brokera, który bazuje na podwykonawcach. Owszem, Klient ma wszystko w jednym miejscu, natomiast gdy potrzebuje informacji na temat jednej usług, musi poczekać, aż agencja pobierze dane od podwykonawcy, a sama komunikacja odbywa się na zasadach “głuchego telefonu”, przez to traci na jakości.

Agencje 360 nie pracują za darmo, więc oprócz kosztów związanych z realizacją każdej z usług Klient ponosi też koszta związane z obsługą / pośrednictwem agencji, przez co finalnie Klient musi zapłacić więcej, a niekoniecznie niesie to za sobą wygodę, na której mu zależało. Zakładając, że faktycznie jedna agencja świadczy samodzielnie wszystkie usługi, jakimi Klient jest zainteresowany – Klient i tak będzie zmuszony kontaktować się z więcej niż jedną osobą, ponieważ ktoś inny będzie się zajmować SEO, ktoś inny będzie prowadzić kampanię Google Ads, a jeszcze ktoś inny będzie projektować grafiki na banery i billboardy.

W agencji SEO iCEA staramy się być dla naszych Klientów jak agencja 360, ale stawiamy na transparentność i maksymalny profesjonalizm w podejściu do każdej z usług. Gwarantujemy doskonałą komunikację oraz transparentne warunki współpracy.

Dodaj komentarz