Kilka słów o konferencji Marketing i Technologia 2019

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Przemysław Jankowski

CMO w Grupie iCEA. Antropolog kulturowy, dr nauk humanistycznych, wykładowca, dziennikarz technologiczny z ponad 10-lenim doświadczeniem, dawniej związany z największymi redakcjami technologicznymi... Więcej

27 listopada 2019

22.11.19 r. odbyło się z pewnością wiele eventów, ale głęboko wierzymy, że ten, w którym wtedy uczestniliśmy, był jednym z lepszych. Co to było, gdzie, o czym i dlaczego tak myślimy? Już wyjaśniamy.

W piątkowy poranek nasza marketingowa ekipa zawitała w Collegium Da Vinci, aby wziąć udział w 8. edycji Konferencji Marketing i Technologia. Tegoroczny motyw solidnie nas zachęcił – Beyond Boundaries. Za organizatorem, czyli CDV:

W tym roku porozmawiamy o granicach i o przekraczaniu tych granic! Specjalista ds. marketingu to wielozadaniowa maszyna do wszystkiego. Działa w social mediach, ma obowiązki PRowca, przygotowuje materiały reklamowe, robi zdjęcia, kręci filmy, opracowuje strategię marketingową. Można by długo wymieniać. Jakiś czas temu w marketingu zatarła się granica między obszarami w których działamy. A może nie? Może te trzeba na nowo zdefiniować? Pełna zgoda. Nie mogliśmy odpuścić takiego tematu!

Agenda podpowiedziała nam, że problematyka rozpatrywana będzie od różnych stron, ale co najważniejsze, przez praktyków. Nie zawiedliśmy się. Na scenie królowały case studies z branżowego życia wzięte, cięte riposty i cenne uwagi płynące z doświadczenia marketingowego.

Przedstawiamy Wam kilka wybranych przez nas zagadnień, które zostały z nami na długo po konferencji.

1. Jedna z granic w marketingu to granica postawiona podczas współpracy przez klienta, który “trochę chce, a trochę się boi”. Boi się utraty kontroli, zdradzenia tajemnicy firmy, mniejszego zaangażowania inhouse teamu. Lekarstwem na tę bolączkę może być… wspólny warsztat strategiczny. Warsztat z zakresu Design Thinking, bo o takim tu mowa, są świetnym narzędziem w budowaniu relacji. Klient nie będzie czuł się wyłączony i zostanie zaangażowany oraz – przede wszystkim – dobrze zrozumiany. Same plusy!

prelekcja: Monika Konarzewska, O zacieraniu granic przy użyciu Design Thinking.

2. Rozwój technologii jest na poziomie, którego większość ludzi nie jest nawet świadoma. Doba machine learning i sztucznej inteligencji zmienia oblicze pozyskiwania i wykorzystywania danych, a co za tym idzie – granica etyki i moralności jest i będzie coraz trudniejsza do ujęcia. Jako marketerzy jesteśmy odpowiedzialni za tego konsekwencje – te pozytywne, ale i negatywne.

prelekcja: Maciej Radziemski, Technologia, marketing i etyka. Jak odnajdziemy się w świecie bez granic?

3. Roman mówił do nas z perspektywy doświadczonego pracownika agencyjnego, który zaobserwował pewną dynamikę charakterystyczną dla tego świata. Podejście wizerunkowe jest dla marketera szczególnie sycące, ale ma też minusy. Tak długo, jak zajmujemy się sprzedażą, sprawa jest prosta. Sprzedaż jest, albo jej nie ma. To bardzo prosta wytyczna. Kiedy wkrada się pojęcie wizerunku, zaczyna się mieszać w głowie – czy nasza misja to właściwa misja, a może zmniejszyć logo, a może inne cele, a może inna grafika? Zaczynają się burze mózgów i dyskusje, a na końcu jest sprzedaż, która czeka na ruch marketingu. Czasem trudno złapać winnego kampanii, która nie wypaliła tak jak powinna, skoro to proces angażujący zazwyczaj wiele osób.

prelekcja: Roman Łoziński, Czy naprawdę mamy wpływ?

4. Co zrobić, gdy projektując kampanię zamiast puszczać wodze fantazji marketer spotyka się z granicami? Finansowymi, prawnymi, obyczajowymi, narzuconymi przez producenta – granice są rozmaite. Możemy wychodzić poza nie, korzystać kreatywnie z ograniczeń, uelastyczniać je, działać na granicy, albo… pozostać w nich. Biznes lubi myślenie “out of the box”, ale i sprytne działania w narzuconych ramach!

prelekcja: Kałużna&Misiukiewicz, Wierzymy, że – by znaleźć inspirację – musimy koniecznie wyjść poza granice, być ponad nimi. Tymczasem, szukając świeżości, kreatywności, granice można wykorzystywać na wiele innych sposobów.

Nasze podsumowanie jest jedynie namiastką odświeżających i interesujących przemówień, których wysłuchaliśmy, dlatego z czystym sumieniem polecamy Wam przekonanie się na własnej skórze jak jest na konferencji CDV Marketing i Technologia. Obowiązkowa pozycja w planerze evetów na przyszły rok!

Foto: Karolina Sikora

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Powiązane artykuły

5 Konwent Rozwoju CARE-ER: Przemysł 4.0 – Biznes w przyszłości

– Żyjemy w pędzącym pociągu, gdzie maszynistą jest postęp, a kolejną stacją nowoczesność – tymi słowami rozpoczął się piąty już Konwent […]