Marketing automation w najlepszej odsłonie, czyli CRM dla e-commerce od edrone

Osoby obserwujące świat e-commerce z daleka, widzieć go mogą jako transparentną platformę do wygodnego zawierania transakcji. Prosto, szybko, łatwo – przedsiębiorca syty i klientela cała. Ta perspektywa pozwala na uwzględnienie jedynie wybranych cech e-commerce. Jest też druga strona medalu, bowiem kraina sprzedaży internetowej to świat bardzo skomplikowany. Uzależniony od kapryśnych klientów, zmiennych trendów, sezonu, konkurencji, która nigdy nie śpi i wciąż obarczony ograniczonym zaufaniem polskiego klienta do zakupów niestacjonarnych.

Trudnością jest nie tylko sprawienie, by internauta dotarł do Twojego sklepu, ale również to, by na nim pozostał, dokonał zakupu i w scenariuszu idealnym – wrócił w najbliższej przyszłości. Realizację tego karkołomnego zadania wspiera strategiczny partner Grupy iCEA – edrone, oferując nowatorskie narzędzia usprawniające procesy marketingowe w przedsiębiorstwach z segmentu e-commerce.

CRM dedykowany branży e-commerce

System CRM, który stworzył edrone, to rozwiązanie zaprojektowane specjalnie z myślą o sprzedaży internetowej. W przypadku tego oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami (CRM) mamy do czynienia z funkcjonalnościami, które idą krok dalej niż konkurencyjne platformy, pozwalając na zbieranie wartościowych informacji o klientach nie tylko z sektora B2B, ale przede wszystkim B2C. System uwzględnia to, że sprzedaż detaliczna to złożony proces, na który składa się wiele elementów i który rozgrywa się na wielu etapach. Co ważne, każdy element może być tym kluczowym, a każdy etap zakończyć się może sukcesem lub porażką.

Doskonale zdając sobie sprawę z potrzeb sklepów internetowych, zespół edrone postawił na rozwiązanie dające możliwość dogłębnego poznania klienta. Dlatego narzędzie zbudowano w oparciu o dwa filary: poznawaj i angażuj. Dzięki temu system CRM naszego partnera jest w stanie dostarczyć e-sklepom narzędzia umożliwiające poznanie preferencji zakupowych potencjalnych klientów, ich zachowań na stronie – tego, które produkty ich zainteresowały, jakim produktom się przyglądali, a nawet, na którym etapie postanowili opuścić sklep.

Zbiór tak szczegółowych danych to prawdziwy skarbiec wiedzy. Po rzetelnym przeanalizowaniu wniosków wypracowanych na podstawie zebranych informacji, można budować komunikację dostosowaną do zachowań klientów. Innymi słowy, dzięki edrone możesz poznać swoją grupę odbiorców i dopasować strategię działań do swojego targetu. Dobra strategia marketingowa uszyta na miarę potrzeb w oparciu o twarde dane to klucz, który otwiera drzwi do rynkowego sukcesu marki.

Jak działa system CRM edrone?

Kiedy użytkownik wchodzi na Twoją stronę, utworzony zostaje jego profil, który monitoruje zachowanie i magazynuje dane behawioralne wynikające z tego, co i jak robi (przeglądane produkty, zapisanie się do newslettera, porzucenie koszyka). Każda taka interakcja pomiędzy klientem a Twoim sklepem jest zapisywana. Edrone idzie o krok dalej i w oparciu o pozyskane dane segmentuje klientów uwzględniając wartość i częstotliwość zakupów, ulubione kategorie czy aktywność. Aby CRM mógł stworzyć taki profil wystarczy, że klient zaloguje się lub zarejestruje lub otworzy e-mail od Ciebie, jeśli jest zapisany do newslettera. System uwzględnia również klientów, którzy kiedyś byli na Twojej stronie i przeglądali ofertę.

Ponieważ edrone świetnie integruje swoje narzędzie z niemal wszystkimi platformami sprzedażowymi, uruchomienie automatyzacji nie stanowi żadnego problemu. Skoro zaś mowa o marketing automation, to warto podkreślić genialny proces automatyzacji, ułatwiający docieranie do wszystkich segmentów klientów poprzez dostosowanie treści komunikatu do etapu zakupowego, na którym się oni obecnie znajdują. Co za tym idzie, możliwe jest zaproszenie do podjęcia konkretnych działań łapiąc docierając do danego klienta, choćby podczas porzucania koszyka.

Formę “kontaktu” z klientem, zatrzymania go na stronie lub zwrócenia uwagi na przeglądane produkty bądź usługi, wybierasz Ty. Może to być e-mail z przypomnieniem o dokończeniu zakupów, podsunięcie listy rekomendowanych przedmiotów, stworzonej w oparciu o ostatnio wyszukiwane produkty albo podpowiedź, co oglądają inni kupujący. Wszystkie działania realizowane są w oparciu o spersonalizowane metadane, które system agreguje w profilu klienta, a do których Ty masz łatwy dostęp w wygodnym, intuicyjnym w obsłudze panelu.

Edrone zrewolucjonizowało rynek e-commerce, nadając nową jakość analityce, a co za tym idzie – marketingowi w branży zakupów online. Daje możliwości maksymalnego targetowania i zautomatyzowania procesów zakupowych, dzięki czemu możesz w pełni zrealizować potencjał swojego e-biznesu. Dlatego właśnie jesteśmy dumni, że edrone jest naszym partnerem strategicznym. Cieszymy się, że możemy wzajemnie wspierać się doświadczeniem i najnowszymi technologiami, dzięki którym edrone i Grupa iCEA skutecznie wspierają rozwój przedsiębiorstw nie tylko w kraju, ale i na świecie.

Dodaj komentarz