Przykazania Facebooka dla biznesu, czyli dlaczego warto stawiać na social media?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Autor: Przemysław Jankowski

CMO w Grupie iCEA. Antropolog kulturowy, dr nauk humanistycznych, wykładowca, dziennikarz technologiczny z ponad 10-lenim doświadczeniem, dawniej związany z największymi redakcjami technologicznymi... Więcej

18 września 2019

12.09.2019 roku Marta Chłodnicka, nasza copywriterka i Facebook managerka przeprowadziła ciekawą prelekcję na temat 7 zasad skutecznej budowy marki osobistej i firmowej na Facebooku. Została zaproszona przez naszego klienta, pioniera branży meblarskiej, dla którego wykonujemy usługę pozycjonowania strony WWW. Był on jednym z wystawców na Międzynarodowych Targach Komponentów Do Produkcji Mebli FURNICA, które odbywały się w Poznaniu.
Pragniemy uchylić rąbka tajemnicy na temat tego, o czym mówiła Marta, z nadzieją, że przyda się to Wam w Waszych działaniach na social media.
Marta z Grupy iCEA

Zacznij od silnego kręgosłupa

Co jest dla Ciebie najważniejsze w biznesie? Współpraca, zaufanie, integralność, odpowiedzialność, profesjonalizm, pasja, jakość, etyka, uczciwość? Czy może wyłącznie pieniądze?
Wartości w firmie to podstawa – tak przynajmniej sądzi 80% amerykańskich przedsiębiorstw, które z dumą wywieszają ramki z misjami i wartościami w kluczowych miejscach w biurze.
W Polsce procent ten reprezentuje z kolei liczbę firm, które nigdy się nad tym nie pochyliły… A szkoda.
Wartości i misja są potrzebne, żeby móc wokół nich prowadzić konsekwentną narrację zarówno w rozmowach z klientami, jak i w social media. Odpowiadają na pytanie DLACZEGO robimy to, co robimy.
Dla przykładu, misją firmy Coca-Cola jest:

  • Chcemy dawać światu orzeźwienie,
  • Chcemy inspirować i wywoływać uśmiech szczęścia,
  • Chcemy się wyróżniać poprzez budowanie trwałych wartości.

Wartości są też przydatne w czasach kryzysu

Kiedy jedną z wartości Twojej  firmy jest wytrwałość i otrzymujesz niepochlebny komentarz na social media, nie rusza Cię on. Kiedy masz zaplanowane utworzenie wpisu, ale nie masz na niego siły, robisz to, ponieważ taka właśnie jest Twoja wartość, a przestrzeganie jej sprawia, że ze spokojem patrzysz w lustro.

Jak Cię widzą, tak Ci płacą

Niektóre przedsiębiorstwa promujące się na Facebooku nie przykładają zbyt dużej wagi do oprawy wizualnej – grafik oraz zdjęć, na których występują produkty, a nawet pracownicy firmy. Jakość tych zdjęć, otoczenie, a także ubiór są niezwykle ważne. 70% ludzi w Polsce to wzrokowcy. Oznacza to, że przodować będą Ci, dla których szczegóły są ważne.
Jako przykład dobrze prowadzonego fanpage’a, Marta podała stronę Grupy iCEA:
Zdjęcie profilowe (logo), zdjęcie w tle a także grafika postu są ze sobą spójne i przemyślane.
Strona WWW Grupy iCEA
Pozostałe zagadnienia, które poruszała Marta to:

  • Chcesz zarabiać w Internecie? Zapomnij o prywatności,
  • Wykorzystuj narzędzia, jakie daje Facebook (np. profil osobowy),
  • Twórz tylko treści, które wspierają Ciebie i Twój biznes,
  • Facts tell, but stories sell. – parę słów o sile storytellingu w mediach społecznościowych,
  • Wykorzystuj tylko swoje mocne strony,
  • Jak prowadzić fanpage firmowy?

Marta dzieliła się swoim doświadczeniem w skutecznym prowadzeniu fanpage’ów firmowych. Wspominała o wartości publikacji różnorodnych postów: od postów edukacyjnych, przez posty wizerunkowe po posty sprzedażowe. Powiedziała, że dla algorytmów Facebooka, podobnie jak w przypadku Google, regularne wpisy mają ogromne znaczenie. Dzięki niej, Facebook ocenia wartość fanpage’a znacznie lepiej i kolejne komunikaty pokazuje większej grupie fanów.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *