Magento to niezastąpiona platforma e-commerce sprzyjająca zarządzaniu sklepem internetowym. Z jej potencjału korzystają nie tylko duże organizacje, lecz także mniejsze firmy. Do zbioru zalet oprogramowania zaliczane jest jego występowanie w postaci Open, Source oraz Cloud, a także efektywna integracja z instrumentami Google (np. Google Analytics). Co więcej, pozycjonowanie Magento przebiega niemal bezbłędnie przy postępowaniu z konkretnymi wymogami wyszukiwarki. Jak krok po kroku rozpocząć pracę nad SEO i odpowiednio zoptymalizować sklep na Magento? Sprawdź już teraz za sprawą opracowanego przez nas artykułu.
Oprócz prostej obsługi użytkowania i braku konieczności dysponowania obszerną wiedzą z sektora IT zaletą oprogramowania jest jego bezpłatny charakter. Tak naprawdę, sklepy na Magento kryją w sobie duży potencjał analityczny. System oferuje możliwość sporządzania kompleksowych raportów, a także pozwala na obsługę kilku stron za pośrednictwem jednego panelu. To cenne narzędzie zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców w świecie online.
Poświęciliśmy nieco więcej uwagi tematowi pozycjonowania sklepu Magento. Co powinieneś zrobić, aby zyskać sympatię złożonych algorytmów Google?
Audyt SEO to niezbędny element wnikliwie opracowanej strategii pozycjonowania. Pomaga zweryfikować częstotliwość ekspozycji witryny w wynikach SERP. Jednocześnie wskazuje na niewłaściwe działania oraz konsekwencje wdrożonych czynności. Co więcej, dzięki analizie pozycjoner jest w stanie dopasować funkcjonalność strony do bieżących trendów i uzyskać satysfakcjonującą widoczność e-sklepu.
Co jeszcze warto prześledzić? Konkurencja nie śpi, dlatego należy zadbać o to, aby wyprzedzić rywali. Jest to możliwe dzięki zapoznaniu się z podejmowanymi przez nich praktykami. Trudno jednak wskazać, co dokładnie należy zbadać, aby znaleźć się na TOP liście wyszukiwania. Wynika to z podstępnego działania algorytmów, które często podlegają zmianom.
Dla Magento SEO odgrywa dużą rolę. Chodzi m.in. o wybór właściwych słów kluczowych. W tym zakresie priorytetowe staje się przeprowadzenie wnikliwego przeglądu fraz użytych przez konkurencyjne branże, a także zweryfikowanie najczęściej wyszukiwanych haseł przez internautów. Możesz sięgnąć po takie narzędzia, jak Keyword Tool czy Ahrefs, choć dostępnych jest o wiele więcej opcji. Skoncentruj się na tym, jakie są oczekiwania użytkowników wpisujących konkretne zapytanie, a także, na jakie pytania chcą znaleźć odpowiedź. W ten sposób będziesz w stanie stworzyć angażującą treść i zaintrygować potencjalnego konsumenta.
Platforma Magento gwarantuje zmianę adresów URL, dzięki czemu możliwe jest pozyskanie ich przyjaznych odpowiedników (zarówno względem użytkownika, jak i robotów indeksujących). Nie bez znaczenia pozostają meta title i description, które możesz ustawić przy skorzystaniu z opcji panelu administracyjnego. Pamiętaj o tym, że tworzony tytuł i opis muszą być maksymalnie atrakcyjne dla odbiorcy. Z tego względu warto zadbać o użycie zwrotów aktywizujących (tj. CTA) konsumentów do podjęcia czynności zakupowych. Prawidłowej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek powinna towarzyszyć właściwa kolejność stosowanych nagłówków (H1 użyte wyłącznie raz).
W celu zapewnienia bezpieczeństwa odwiedzającym stronę powinieneś zainstalować protokół sieciowy SSL. Obecnie bez niego ani rusz, zwłaszcza w przypadku platform, w których internauci przekazują osobiste dane (kontaktowe oraz numer karty kredytowej).
Nie można pominąć dbałości o szybkość wyświetlania elementów na stronie internetowej czy konfiguracji przekierowań 301. To wszystko oddziałuje na finalne rezultaty zarządzanej platformy i niweluje ryzyko odrzuceń witryny internetowej.
SEO nie istnieje bez wysokiej jakości contentu. Aby więc zyskać sympatię odbiorcy, nie możesz pominąć procesu kreacyjnego treści. Postaw na oryginalne teksty, którym odpowiadać będzie obszerny opis asortymentu. Pamiętaj, że powielanie cudzego contentu może skutkować nałożonymi karami. Nie pozwól sobie na tak nieetyczne praktyki!
Dobrym sposobem na rozwój w obrębie danej dziedziny jest skoncentrowanie uwagi na prowadzeniu tematycznego bloga. Mimo że zarządzanie sklepem w serwisie Magento nie wiąże się bezpośrednio z opcją bloggingu, to w Internecie znajdziesz kilka sprawdzonych patentów na rozpoczęcie przygody z tworzeniem artykułów branżowych. Obecnie rynek proponuje rozszerzenia dedykowane Magento 2, pozwalające na zarządzanie treścią.
Z pewnością niejednokrotnie miałeś styczność z pojęciem link buildingu. Wobec tego, jaką rolę odgrywa proces pozyskiwania dobrej jakości odnośników? Strona, której linki zamieszczane są na wysokiej rangi witrynach, zyskuje miano eksperckiej i wiarygodnej.
…a z pewnością nie pomaga w procesie pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek. Nie jest możliwy wgląd w uzyskane rezultaty w błyskawicznym tempie, a pierwszych efektów nie możesz spodziewać się “na już”. Dążenie do wzrostu ekspozycji witryny to zazwyczaj zadanie wymagające cierpliwości, systematyczności oraz dużych nakładów pracy. Brak regularnych aktualizacji i pominięcie monitoringu mogą przyczynić się do strat. Zacznij optymalizować sklep na Magento, skoncentruj się na aspektach technicznych i kreacyjnych!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.