Off-site SEO – poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania poza stroną

Off-site SEO – poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania poza stroną

Ivan Samkov / pexels.com

Wiele osób koncentruje się na szlifowaniu zawartości strony internetowej. Być może to będzie dla Ciebie duże zaskoczenie…Google przyjmuje nieco inną perspektywę. Jego uwagę przyciągają również działania zewnętrzne.

Off-site SEO to coś więcej

Działania off-site SEO to wszystkie działania prowadzone poza stroną. Pojęcie SEO poza witryną kojarzy się najczęściej z tworzeniem linków, ale to coś znacznie więcej. Lepszemu zapoznaniu się z lekturą tego marketingowego zagadnienia, posłuży przedstawienie kilku najlepszych technik.

Linki jako cenne narzędzie

Nic tak nie działa na wyobraźnię i dobrą rekomendację jak linki. Zamieszczane w artykułach blogowych u innych osób stanowią istotne narzędzie pozyskiwania uwagi użytkowników i potencjalnych klientów. To jeden ze sposób poinformowania wyszukiwarki o tym, że treści umieszczane na Twojej stronie są rzetelne i merytoryczne.

Dobrze zbudowane linki mogą stać się kluczem do sukcesu w osiągnięciu wysokiej pozycji w rankingu. Co więcej, za ich sprawą Twoja strona internetowa zyska status lidera w dziedzinie, którą się zajmujesz.

Pamiętaj jednak, że liczba linków nie jest równoznaczna z ich jakością. Zadbaj o to, aby źródło, w którym zostaną zamieszczone wzmianki o Twojej witrynie były możliwie jak najwyższej rangi.

Zapomniany potencjał zakładek

Jeśli zależy Ci na uzyskaniu dużego ruchu na stronie, warto wziąć pod uwagę potencjał zakładek. Jaki jest ich cel? To sposób na łączenie i udostępnianie użytkownikom witryn internetowych, które przypadły im do gustu, za pomocą stron, które posiadają wspomniane zakładki.

Social media – budulec podnoszenia pozycji w rankingu

Budowaniu rozpoznawalności oraz widoczności Twojej witryny sprzyjają kanały w mediach społecznościowych. Przedstawiamy krótki instruktaż dotyczący tego, jak wykorzystać ich zasoby.

Pierwszym krokiem jest założenie konta na Facebooku, Instagramie czy Twitterze (możesz zdecydować się na inne platformy). Następnie zamieszczenie w tych serwisach linków, które będą przekierowywać obserwatorów na Twoją witrynę. To prosty sposób na promocję strony internetowej wraz z zamieszczeniem wszelkich aktualizacji, które jej dotyczą.

Odnośniki do strony załączone w serwisach społecznościowych stają się budulcem w pozyskiwaniu rozgłosu, w związku z prowadzoną przez Ciebie aktywnością w witrynie. Twoje treści są regularnie upowszechniane w kanałach społecznościowych? Tym lepiej dla Ciebie. Jest większe prawdopodobieństwo, że boty wyszukiwania dostrzegą Cię w otchłani Internetu.

Zostań blogerem

Zamieszczanie postów o unikatowym charakterze to kolejny sposób na promocję Twojej strony w sieci internetowej. Kieruj się skrupulatnością w tworzeniu treści, tak, aby odbiorcy zrozumieli Twoje przesłanie.

Jeżeli nie jesteś fanem tworzenia obszernych treści, a kreatywność nie jest Twoją mocną stroną, rozważ zatrudnienie blogera. Proste rozwiązania przynoszą pożądane rezultaty. Zwerbowanie w szeregi swojej firmy osoby, która zna się na rzeczy i przygotuje dla Ciebie tekst, ułatwi Ci mozolny proces twórczy.

Współlinkowanie

Mamy tu na myśli crosslinking, który polega na łączeniu dwóch odrębnych witryn za pomocą klikalnych linków. Łączenie krzyżowe ma jednak swój warunek. Muszą pojawić się minimum dwie domeny. Ta taktyka umożliwi Ci uzyskanie linku z innych stron lub blogów, które tematycznie są związane z Twoją.

Cytując Cię

Cytowanie to nic innego, jak umieszczenie w witrynach wizytówki NAP. To forma wpisu, która po rozwinięciu akronimu przedstawia swoją zawartość (mamy tu na myśli nazwę, adres i numer telefonu). To narzędzie, które pomaga wyszukiwarkom w ocenie Twojej obecności i pozycji, jaką osiągasz w sieci.

Pamiętaj: NAP w zasadzie powinien być zgodny z informacjami, które znajdują się na Twojej witrynie internetowej.

Sprawdź: Linkowanie z zapleczy a wpływ na rozwój strony

Potknięcia przy off-site SEO

Najpopularniejsze błędy wynikają z niedostatecznej wiedzy odnośnie do pozycjonowania strony. Unikaj jak ognia generowania linków z miejsc, które uznawane są za spamerskie. Kolejną wtopą, którą możesz popełnić jest brak wizytówki Google.

Profity

Efektywnie przeprowadzana strategia off-site dostarczy Ci wiele profitów, m.in. wyższą pozycję w rankingu wyszukiwania, wzmożony ruch w witrynie czy lepszą ekspozycję Twojej strony. Możesz uzyskać też wyższy wskaźnik PR (PageRank), który odnosi się do oceny rangi Twojej strony wśród innych konkurentów.

Jak widzisz, nie tylko działania podejmowanie na stronie przyczyniają się do zdobywania czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania. SEO poza witryną to ważny element w całej układance związanej z pozycjonowaniem stron.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na ilość kliknięć?
    Jak pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na ilość kliknięć?
    Wszyscy wiedzą, że wysoka pozycja strony jest ważna, jednak dziś piszemy o tym, co DOKŁADNIE może zrobić dla Twojego biznesu, na jakie czynniki wpływa i w jaki sposób możesz ją osiągnąć.
    Trudność słów kluczowych – jak ją wykorzystać?
    Trudność słów kluczowych – jak ją wykorzystać?
    Co składa się na trudność słów kluczowych? Czy pozycjonowanie się dla tych terminów jest w ogóle możliwe? Nasz artykuł rozwieje Twoje wątpliwości!
    Content marketing bez tajemnic. Czym jest treść w świecie online?
    Content marketing bez tajemnic. Czym jest treść w świecie online?
    Marketing treści to bardzo szerokie pojęcie. Z jakich materiałów korzystają internauci? O czym pamiętać, wybierając różne rodzaje treści?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę