DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja komunikatów prasowych – jak zwrócić uwagę dziennikarza?

Optymalizacja komunikatów prasowych – jak zwrócić uwagę dziennikarza?

Christina Morillo / pexels.com

Komunikat prasowy to krótki dokument zawierający warte opublikowania ogłoszenie lub oświadczenie, które jest punktem wyjścia każdego dziennikarza. Niezależnie od tego, jak duża jest dana firma, dobrze przygotowana i rozpowszechniona informacja prasowa może być doskonałym sposobem na zwiększenie popularności marki i znaczenia strony internetowej. Element ten nie tylko jest w stanie przyciągnąć wysokiej jakości linki zwrotne, które korzystnie wpłyną na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce, ale też wygenerować większy ruch w witrynie.

Niestety, zwrócenie uwagi dziennikarza może być bardzo trudne, a jeśli Twoja informacja prasowa nie zostanie napisana i opublikowana, nie będziesz mógł czerpać z niej żadnych korzyści.

Jak więc przyciągnąć uwagę dziennikarzy i przekonać ich, że Twoje treści są warte ich uwagi? Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc Ci stworzyć dobry komunikat prasowy i zgromadzić wartościowe linki.

Określ, czy Twoja historia jest warta uwagi

Zanim przystąpisz do pisania konkretnej treści, zadaj sobie następujące pytania:

  • Czy ten pomysł jest zabawny, pouczający, innowacyjny, oryginalny i przede wszystkim – czy warto go publikować?
  • Jaki problem porusza?
  • W jaki sposób ma to wpłynąć na odbiorców i zwrócić ich uwagę?

Musisz określić, dlaczego ktoś w ogóle miałby czytać Twoje treści.

Sprawdź: Jak zaplanować kampanię marketingową?

Nie opieraj wszystkiego na reklamie

Nikt nie lubi reklam, a reporterzy nie chcą, aby ich artykuły wyglądały jakby były wiecznie sponsorowane. Dziennikarze poszukują interesujących historii, a nie obszaru sprzedażowego, więc podczas tworzenia treści postaraj się nie koncentrować na promowaniu swojej firmy. Dostarczaj fakty w sposób krótki i zwięzły. Większość dziennikarzy poświęci mniej niż minutę na przeczytanie Twojej historii, więc musisz zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie.

Zaintryguj dziennikarza

Uzyskanie zainteresowania nie zawsze oznacza, że otrzymasz również link zwrotny. Dziennikarze zazwyczaj nie będą linkować do Twojej witryny, jeśli nie będą czerpać z tego żadnej korzyści. Nie pytaj więc tylko o link do swojej strony głównej, ale zaoferuj również coś w zamian. Upewnij się, że Twoja witryna zawiera wartościowe dane, badania, statystyki lub innowacje. Podaj do nich bezpośrednie linki i wyjaśnij, dlaczego są tak wartościowe. W ten sposób możesz uwzględnić więcej informacji bez zalewania dziennikarza morzem treści, ponieważ zalecana długość wpisu to około 400 słów.

Sprawdź: Jak działa pop-up?

Jaką strukturę informacji prasowych wybrać?

Standardową formą jest używanie odwróconej struktury piramidy, co oznacza, że najpierw musisz umieścić najważniejsze informacje, a dopiero później uzupełniać je o dodatkowe szczegóły, takie jak cytaty czy informacje kontaktowe.

Zadbaj o nagłówek

Zacznij od krótkiego, prostego nagłówka i kilku punktów, w których poinformujesz dziennikarza o głównym temacie Twojej treści. Wyjaśnij, dlaczego ta historia jest istotna dla ich docelowych odbiorców. Oznacza to, że musisz przeprowadzić badania, aby dowiedzieć się, o czym dokładnie pisze dany dziennikarz i kim jest jego grupa docelowa. Skoncentruj się na faktach i szczegółowych danych. To Twoja szansa na sprzedaż historii – wykorzystaj ją!

Uwzględnij lokalizację i datę

Informacje o lokalizacji i dacie są często kluczowe, zwłaszcza gdy Twoja informacja prasowa dotyczy jakiegoś wydarzenia. Dołącz je więc tuż za nagłówkiem.

Pamiętaj o 5W1H

Często wspominany w dziennikarstwie, badaniach lub dochodzeniach policyjnych, 5W1H (określany również jako Five Ws and How, Six Ws, 5Ws lub pytania reportera) jest doskonałą metodą zbierania i prezentowania informacji. Pisząc komunikat prasowy, musisz upewnić się, że w pierwszym akapicie precyzyjnie odpowiadasz na podstawowe pytania, typu kto?, kiedy?, gdzie?, po co?, jak?

Wykorzystaj cytaty

Dziennikarze uwielbiają cytaty. Komentarz przedstawiciela firmy może umożliwić wgląd w omawiany temat i w pewnym stopniu ożywić daną historię. Zarówno cytaty, jak i reszta komunikatu prasowego, powinny być łatwe do zrozumienia. Upewnij się więc, że brzmią naturalnie i nie zawierają trudnych, niezrozumiałych terminów. W przypadku, kiedy nie możesz uniknąć używania specjalistycznych słów lub skrótów, wyjaśnij je w nawiasach lub przypisach. Znacznie ułatwisz tym odbiór swojej treści.

Dodaj informacje kontaktowe

Nie zapomnij podać informacji kontaktowych. Dziennikarze nie mają dużo czasu, więc ułatw im kontakt ze sobą.

Co zrobić, aby informacje prasowe były popularne?

Około 90% dziennikarzy preferuje e-mail jako podstawowy środek kontaktu z twórcami treści. Jest to zatem świetny sposób na rozpowszechnianie informacji prasowej. Musisz więc dokładnie zbadać teren i stworzyć listę reporterów piszących o istotnych dla Ciebie tematach. Nie wysyłaj e-maili do wszystkich w swoim biurze, tylko znajdź odpowiednią osobę, aby w pełni wykorzystać swoje możliwości.

Pamiętaj, że dziennikarze często otrzymują ponad sto e-maili dziennie, więc musisz jakoś wyróżnić się z tłumu. Jeśli nie uda Ci się w ten sposób przyciągnąć ich uwagi, możesz zapomnieć o publikacji swojej historii.

Temat wiadomości e-mail powinien jasno określać, o czym jest Twoja treść, aby reporter mógł natychmiast sprawdzić, czy jest warta jego uwagi. Możesz także umieścić w temacie nazwisko dziennikarza, żeby pokazać mu, że przeprowadziłeś dokładne badania, zamiast po prostu wysłać wiadomość do każdego dziennikarza na swojej liście.

Sprawdź: Czy Twoja firma potrzebuje doradztwa cyfrowego?

Jak dodać informację prasową do wiadomości e-mail?

Zacznij od krótkiego wprowadzenia. Możesz odwołać się do poprzednich artykułów dziennikarza, ale nie zapomnij o zwróceniu się do niego po imieniu. Następnie wklej komunikat prasowy w treści wiadomości e-mail.

Postaraj się nie dołączać informacji prasowej jako pliku. Dziennikarze mogą bać się otworzyć załącznik od nieznanego nadawcy, ale często też oszczędzają w ten sposób swój czas. Upewnij się, że gramatyka i pisownia treści są poprawne. Nikt nie potraktuje Cię bowiem poważnie, jeśli Twoja informacja prasowa jest pełna błędów.

Poproś o kontynuację

Co jeśli Twoja historia nie została opublikowana? Dobrym pomysłem jest wówczas wysłanie wiadomości e-mail z prośbą o ponowne rozpatrzenie. Istnieje spora szansa, że reporter jest naprawdę zainteresowany opublikowaniem Twojej treści, ale po prostu nie zauważył Twojej wiadomości w skrzynce odbiorczej lub nie wyróżniłeś się za pierwszym razem. Warto więc spróbować jeszcze raz.

Sprawdź: Witamy w klubie, czyli czym jest Clubhouse

Nie zapomnij podziękować!

Nie zapomnij podziękować reporterowi za opublikowanie swojej historii. Chodzi przecież o budowanie dobrej relacji. Z pewnością pomoże Ci to w dalszych etapach swojej kariery. Jeśli sprawisz dobre wrażenie, możesz zyskać uznanie wielu dziennikarzy, którzy w przyszłości będą traktować priorytetowo e-maile od Ciebie i brać pod uwagę Twoje treści.

Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak tworzyć i do czego służy feed produktowy?
    Jak tworzyć i do czego służy feed produktowy?
    Feed produktowy jest niezbędny, jeśli zależy Ci na prowadzeniu skutecznych działań promocyjnych w e-commerce. Co to takiego? Podpowiadamy!
    Optymalizacja ruchu na stronie internetowej. Jak często publikować treści?
    Optymalizacja ruchu na stronie internetowej. Jak często publikować treści?
    Od czego zależy ruch organiczny w sieci? Od treści. Jak często publikować więc materiały na stronie, by postępować zgodnie ze strategią optymalizacji?
    Business Intelligence – co to jest?
    Business Intelligence – co to jest?
    Nie od dziś wiadomo, że przy podejmowaniu decyzji biznesowych pojawia się wiele pytań. W zanadrzu są jednak rozwiązania ułatwiające proces zarządzania.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę