Budowanie obecności w sieci to podstawowa strategia każdego współczesnego sprzedawcy. Aby jednak dotrzeć do odpowiednich klientów i zaprezentować im wysokiej jakości treści, konieczne jest stworzenie zoptymalizowanej strony docelowej. Musisz znaleźć się tam, gdzie odbiorcy będą Cię szukać.
Warto bowiem podkreślić, że prawie 80% lokalnych wyszukiwań skutkuje faktyczną sprzedażą. Jeśli więc nie pojawisz się w tych wynikach, stracisz szansę na zdobycie klientów.
Jak zatem zwiększyć swoje szanse na pojawienie się w lokalnej liście SERP? Jak zoptymalizować stronę docelową? Przyjrzymy się temu bliżej i omówimy kilka skutecznych wskazówek, dzięki którym SEO nie będzie Ci już straszne.
Lokalne strony docelowe stworzone są specjalnie dla ściśle określonych lokalizacji, które firma tworzy z myślą o obsłudze klientów z najbliższego otoczenia. Ich celem jest informowanie użytkowników przez firmy o miejscach, w których mogą skorzystać z danych usług czy zakupić konkretny produkt.
Okazuje się, że ponad 45% wyszukiwań w Google ma charakter lokalny. Optymalizacja strony docelowej pod kątem tego typu wyników ma więc kluczowe znaczenie w budowaniu obecności marki w sieci i zwiększaniu sprzedaży.
Dzięki konfiguracji strony docelowej istnieje spora szansa na przyciągnięcie nowych klientów, co z reguły prowadzi do lepszych wyników konwersji. Odbiorcy wiedzą bowiem, jak się z Tobą skontaktować, gdzie Cię szukać i co masz w swojej ofercie.
Google podkreśla obecnie wiele lokalnych czynników rankingowych, które mogą sprawić, że Twoja strona docelowa pojawi się na wysokich pozycjach na liście wyników wyszukiwania. Warto więc wykorzystać je w swojej strategii, dzięki czemu marka zyska widoczność w sieci, a wieść o niej dotrze do szerszego grona odbiorców.
Stworzyliśmy listę przydatnych wskazówek, dzięki którym kompleksowo zoptymalizujesz swoją stronę docelową i osiągniesz najlepsze wyniki!
Musisz mieć pewność, że Twoje adresy URL stron docelowych są przejrzyste i uporządkowane. Użytkownicy muszą mieć do nich łatwy dostęp i dokładnie rozumieć, dokąd zostaną przeniesieni po kliknięciu linku.
Oto przykład dobrze zbudowanego adresu URL:
www.strona_internetowa.com./lokalizacja/usługi fryzjerskie/
Tag tytułu to niebieski link, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Upewnij się więc, że posiadasz w nim docelowe słowa kluczowe i lokalizację swojej firmy, dbając jednocześnie o zrozumiałość znacznika dla użytkowników.
Dodaj mapę na swojej lokalnej stronie docelowej, na której zaznaczysz obszary, w których działasz. Dzięki temu umożliwisz użytkownikom łatwy dostęp do swoich usług.
Silne wezwanie do działania to nierzadko klucz do sukcesu. Upewnij się więc, że ten element jest obecny na Twojej stronie docelowej i skutecznie zachęca odbiorcę do podjęcia określonych kroków.
Łatwym sposobem na przyciągnięcie użytkowników i zachęcenie ich do skorzystania z danych usług jest zaprezentowanie im specjalnych ofert. Tego typu promocje nierzadko gwarantują zwiększony ruch w witrynie oraz większą konwersję.
Uwzględnij na stronie docelowej swoje najważniejsze dane, takie jak nazwa firmy, adres, numer telefonu czy godziny otwarcia. Dzięki temu umożliwisz użytkownikom łatwy kontakt ze swoją marką. Upewnij się też, że prezentowane informacje są takie same we wszystkich miejscach w sieci.
Tagi lokalne to często pomijany element, który może przynieść wiele korzyści. Okazuje się bowiem, że dzięki ich użyciu możliwe jest wyświetlanie np. recenzji czy godzin otwarcia w wynikach wyszukiwania, co znacznie poprawia świadomość klientów.
Jeśli Twoja firma oferuje usługi w wielu lokalizacjach, warto stworzyć stronę dla każdej z nich. W ten sposób możliwe stanie się ich pozycjonowanie dla określonych słów kluczowych, związanych z danym obszarem.
Linki wewnętrzne są istotnym elementem każdej witryny, w tym także strony docelowej. Łącza te pomagają bowiem klientom łatwo nawigować pomiędzy poszczególnymi elementami, co korzystnie wpływa na ich wrażenia i zachęca do skorzystania z oferowanych usług.
Ostatnim, ale równie ważnym elementem optymalizacji strony docelowej jest poprawa jej szybkości. To szczególnie istotny czynnik, zwłaszcza po najnowszych aktualizacjach Google, dotyczących indeksowania mobilnego. Upewnij się więc, że Twoja strona ładuje się wystarczająco szybko, dzięki czemu poprawisz doświadczenia użytkowników i osiągniesz wyższą pozycję w SERP.
Optymalizacja lokalnej strony docelowej to niezwykle ważny proces, który powinien być elementem każdej strategii sprzedażowej. Budowanie obecności marki w sieci i generowanie ruchu w witrynie może zapewnić doskonałe wyniki nawet niewielkim przedsiębiorstwom. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i zadbaj o jakość swojej strony, a z pewnością osiągniesz sukces. W razie jakichkolwiek problemów zgłoś się do nas! Z chęcią zadbamy o Twoje SEO i pomożemy Ci zyskać miano lidera w swojej branży.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.