Greta Hoffman/pexels.com
Podczas budowania rankingu SERP Google uwzględnia ponad 200 czynników. Dzielą się one na wiele kategorii i podkategorii, dzięki którym osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych są w stanie lepiej dobrać wykorzystywane środki marketingowe i stosowane metody optymalizacyjne.
Podczas gdy aktualizacje algorytmów Google w każdej chwili mogą zmienić sposób oceny wartości witryny, optymalizacja on-site stanowi podstawę każdej strategii SEO, która zawsze będzie przynosić zamierzone efekty.
Co zatem składa się na optymalizację strony? Na wstępie warto zaznaczyć, że elementów obejmowanych przez tę strategię jest naprawdę dużo. Każdy z nich odgrywa ponadto istotną rolę w pozycjonowaniu witryny w Google, dlatego holistyczne podejście do tego tematu jest najlepszym rozwiązaniem, jakie należy w tej sytuacji zastosować. Można powiedzieć, że optymalizacja on-site jest najważniejszym czynnikiem SEO. Bez tego aspektu, żadne inne działania nie przyniosą bowiem pożądanych efektów. Ważne jest zatem, aby kompleksowo zadbać o jakość witryny. Przyjrzyjmy się więc obszarom, na które należy zwrócić szczególną uwagę podczas optymalizacji on-site!
Im więcej treści, tym lepiej. Trzeba jednak pamiętać, aby nie stawiać ilości nad jakością wpisów. Zarówno wartość, jak i długość artykułów są niezwykle ważnym aspektem optymalizacji on-site. W swojej strategii należy więc uwzględnić oba te czynniki.
Treść o wysokiej jakości to taka, która dostarcza użytkownikom cennych informacji i obrazuje wyszukiwarkom wartość danej witryny. Odpowiednio napisane artykuły generują ruch na stronie, co z kolei poprawia współczynnik konwersji i korzystnie wpływa na pozycjonowanie w SERP.
Dbałość o właściwą długość treści na poszczególnych stronach w witrynie to kolejny czynnik wchodzący w skład optymalizacji on-site. Co oznacza jednak termin „właściwa długość”? Z badań wynika, że najlepszą praktyką jest tworzenie wpisów obejmujących 800–1500 słów. Analiza treści konkurencyjnych marek jest jednak świetnym sposobem na zidentyfikowanie najskuteczniejszej długości.
Kolejnym ważnym elementem optymalizacji strony internetowej jest dbałość o jakość meta opisów i tagów tytułu. Tytuły meta to fragmenty, które Google wyświetla w wynikach wyszukiwania. Opisy meta to natomiast krótkie streszczenie tego, co znajduje się w danej witrynie, prezentowane pod tagiem tytułu w SERP.
Źródło: Ketut Subiyanto/pexels.com
Aby maksymalnie wykorzystać dostępną liczbę znaków w tych tagach, warto użyć narzędzia, takiego jak Portent. Opis meta i meta tytuł, mimo iż są dość krótkie, powinny dokładnie opisywać zawartość strony internetowej tak, aby użytkownik zdecydował się na jej odwiedzenie. Wykorzystanie całej dostępnej przestrzeni na te dane stanowi zatem świetną okazję do przedstawiania wartości danej firmy. Google stwierdził, że optymalizacja tych elementów nie jest czynnikiem rankingowym. Mimo to warto zadbać o ten aspekt, gdyż ma bezpośredni wpływ na zaangażowanie użytkowników i współczynnik klikalności, co jest brane przez wyszukiwarkę pod uwagę podczas budowania SERP.
Najważniejsze praktyki SEO dotyczące optymalizacji tytułów stron polegają na dostosowaniu liczby znaków do dostępnej długości (do 560 pikseli, jednak nie więcej niż 30 znaków) i upewnieniu się, że wszystkie adresy URL posiadają tagi tytułu i żaden z nich nie jest duplikatem.
Tagi H1 różnią się nieco od meta tytułów. Mimo to wciąż są ważnym elementem SEO, który powinien zostać poddany optymalizacji. H1 to główny tytuł konkretnej strony w witrynie przekazywany Google i innym wyszukiwarkom. Pomaga on botom indeksującym lepiej zrozumieć temat zawartości, dzięki czemu algorytm jest w stanie umieścić ją na odpowiedniej pozycji w SERP.
Postaraj się zatem, aby każda strona posiadała oryginalny tag H1, który dokładnie opisuje jej treść, nie przekraczając jednocześnie limitu 70 znaków.
Istnieją trzy główne aspekty, na których warto skupić się podczas optymalizacji struktury linkowania wewnętrznego.
Pierwszym z nich jest tworzenie linków w sposób, dzięki któremu odwiedzający witrynę będą w stanie lepiej się po niej poruszać i uzyskają możliwość dotarcia do faktycznie interesujących ich treści. Trzeba też pamiętać o wyborze właściwego anchor text, który dokładnie przedstawia użytkownikom tematykę strony, do której odsyła link.
Drugim elementem jest wyżej wspomniany tekst zakotwiczenia. Dobrze dobrany anchor text powinien zawierać odpowiednie słowa kluczowe zgodne z tematyką strony, do której prowadzi link. Właściwe użycie tego elementu i dobór odpowiednich linków ma za zadanie pomóc odwiedzającemu dotrzeć do interesującej go zawartości oraz korzystnie wpłynąć na ranking w SERP.
Trzecim ważnym aspektem jest liczba linków wewnętrznych. Nadużywanie łączy w treści może skutkować efektem zupełnie przeciwnym do zamierzonego. Warto więc trzymać się zakresu 3–5 linków na 800–1000 słów.
Tekst alternatywny obrazu to swego rodzaju opis tego, co się na nim znajduje. Warto bowiem zaznaczyć, że grafika nie zawsze musi odzwierciedlać dokładnie to, co opisane jest w treści strony. Optymalizacja tekstu alternatywnego obrazu nie zapewni spektakularnych efektów, ale z pewnością pomoże wyszukiwarkom lepiej zrozumieć kontekst zdjęcia.
Aby zoptymalizować tekst alternatywny obrazu, warto przeprowadzić badanie słów kluczowych i użyć frazy odnoszącej się do treści, z którą grafika jest połączona.
Wyżej wymienione wskazówki to podstawowe aspekty optymalizacji on-site, które powinny wejść w skład każdej strategii SEO. Przeprowadź zatem dokładne badania i wykorzystaj podane porady, a z pewnością przyciągniesz nowych odbiorców i uzyskasz widoczność w wyszukiwarce!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.