Optymalizacja on-site – na co zwrócić uwagę?

Optymalizacja on-site – na co zwrócić uwagę?

Greta Hoffman/pexels.com

Podczas budowania rankingu SERP Google uwzględnia ponad 200 czynników. Dzielą się one na wiele kategorii i podkategorii, dzięki którym osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych są w stanie lepiej dobrać wykorzystywane środki marketingowe i stosowane metody optymalizacyjne.

Podczas gdy aktualizacje algorytmów Google w każdej chwili mogą zmienić sposób oceny wartości witryny, optymalizacja on-site stanowi podstawę każdej strategii SEO, która zawsze będzie przynosić zamierzone efekty.

Co zatem składa się na optymalizację strony? Na wstępie warto zaznaczyć, że elementów obejmowanych przez tę strategię jest naprawdę dużo. Każdy z nich odgrywa ponadto istotną rolę w pozycjonowaniu witryny w Google, dlatego holistyczne podejście do tego tematu jest najlepszym rozwiązaniem, jakie należy w tej sytuacji zastosować. Można powiedzieć, że optymalizacja on-site jest najważniejszym czynnikiem SEO. Bez tego aspektu, żadne inne działania nie przyniosą bowiem pożądanych efektów. Ważne jest zatem, aby kompleksowo zadbać o jakość witryny. Przyjrzyjmy się więc obszarom, na które należy zwrócić szczególną uwagę podczas optymalizacji on-site!

Długość i jakość treści

Im więcej treści, tym lepiej. Trzeba jednak pamiętać, aby nie stawiać ilości nad jakością wpisów. Zarówno wartość, jak i długość artykułów są niezwykle ważnym aspektem optymalizacji on-site. W swojej strategii należy więc uwzględnić oba te czynniki.

Treść o wysokiej jakości to taka, która dostarcza użytkownikom cennych informacji i obrazuje wyszukiwarkom wartość danej witryny. Odpowiednio napisane artykuły generują ruch na stronie, co z kolei poprawia współczynnik konwersji i korzystnie wpływa na pozycjonowanie w SERP.

Dbałość o właściwą długość treści na poszczególnych stronach w witrynie to kolejny czynnik wchodzący w skład optymalizacji on-site. Co oznacza jednak termin „właściwa długość”? Z badań wynika, że najlepszą praktyką jest tworzenie wpisów obejmujących 800–1500 słów. Analiza treści konkurencyjnych marek jest jednak świetnym sposobem na zidentyfikowanie najskuteczniejszej długości.

Sprawdź: Techniczna optymalizacja witryny – na co zwrócić uwagę?

Meta tytuły i opisy meta

Kolejnym ważnym elementem optymalizacji strony internetowej jest dbałość o jakość meta opisów i tagów tytułu. Tytuły meta to fragmenty, które Google wyświetla w wynikach wyszukiwania. Opisy meta to natomiast krótkie streszczenie tego, co znajduje się w danej witrynie, prezentowane pod tagiem tytułu w SERP.

Źródło: Ketut Subiyanto/pexels.com

Aby maksymalnie wykorzystać dostępną liczbę znaków w tych tagach, warto użyć narzędzia, takiego jak Portent. Opis meta i meta tytuł, mimo iż są dość krótkie, powinny dokładnie opisywać zawartość strony internetowej tak, aby użytkownik zdecydował się na jej odwiedzenie. Wykorzystanie całej dostępnej przestrzeni na te dane stanowi zatem świetną okazję do przedstawiania wartości danej firmy. Google stwierdził, że optymalizacja tych elementów nie jest czynnikiem rankingowym. Mimo to warto zadbać o ten aspekt, gdyż ma bezpośredni wpływ na zaangażowanie użytkowników i współczynnik klikalności, co jest brane przez wyszukiwarkę pod uwagę podczas budowania SERP.

Najważniejsze praktyki SEO dotyczące optymalizacji tytułów stron polegają na dostosowaniu liczby znaków do dostępnej długości (do 560 pikseli, jednak nie więcej niż 30 znaków) i upewnieniu się, że wszystkie adresy URL posiadają tagi tytułu i żaden z nich nie jest duplikatem.

Tagi H1

Tagi H1 różnią się nieco od meta tytułów. Mimo to wciąż są ważnym elementem SEO, który powinien zostać poddany optymalizacji. H1 to główny tytuł konkretnej strony w witrynie przekazywany Google i innym wyszukiwarkom. Pomaga on botom indeksującym lepiej zrozumieć temat zawartości, dzięki czemu algorytm jest w stanie umieścić ją na odpowiedniej pozycji w SERP.

Postaraj się zatem, aby każda strona posiadała oryginalny tag H1, który dokładnie opisuje jej treść, nie przekraczając jednocześnie limitu 70 znaków.

Sprawdź: Optymalizacja strony małej firmy – co musisz o niej wiedzieć?

Linkowanie wewnętrzne

Istnieją trzy główne aspekty, na których warto skupić się podczas optymalizacji struktury linkowania wewnętrznego.

Pierwszym z nich jest tworzenie linków w sposób, dzięki któremu odwiedzający witrynę będą w stanie lepiej się po niej poruszać i uzyskają możliwość dotarcia do faktycznie interesujących ich treści. Trzeba też pamiętać o wyborze właściwego anchor text, który dokładnie przedstawia użytkownikom tematykę strony, do której odsyła link.

Drugim elementem jest wyżej wspomniany tekst zakotwiczenia. Dobrze dobrany anchor text powinien zawierać odpowiednie słowa kluczowe zgodne z tematyką strony, do której prowadzi link. Właściwe użycie tego elementu i dobór odpowiednich linków ma za zadanie pomóc odwiedzającemu dotrzeć do interesującej go zawartości oraz korzystnie wpłynąć na ranking w SERP.

Trzecim ważnym aspektem jest liczba linków wewnętrznych. Nadużywanie łączy w treści może skutkować efektem zupełnie przeciwnym do zamierzonego. Warto więc trzymać się zakresu 3–5 linków na 800–1000 słów.

Tekst alternatywny obrazu

Tekst alternatywny obrazu to swego rodzaju opis tego, co się na nim znajduje. Warto bowiem zaznaczyć, że grafika nie zawsze musi odzwierciedlać dokładnie to, co opisane jest w treści strony. Optymalizacja tekstu alternatywnego obrazu nie zapewni spektakularnych efektów, ale z pewnością pomoże wyszukiwarkom lepiej zrozumieć kontekst zdjęcia.

Aby zoptymalizować tekst alternatywny obrazu, warto przeprowadzić badanie słów kluczowych i użyć frazy odnoszącej się do treści, z którą grafika jest połączona.

Sprawdź: Wiosenne porządki? Sprawdź, jak odświeżyć swoją witrynę!

Podsumowanie

Wyżej wymienione wskazówki to podstawowe aspekty optymalizacji on-site, które powinny wejść w skład każdej strategii SEO. Przeprowadź zatem dokładne badania i wykorzystaj podane porady, a z pewnością przyciągniesz nowych odbiorców i uzyskasz widoczność w wyszukiwarce!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Anchor Text – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Anchor Text – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Czym jest anchor text? Jak wpływa na wartość treści? Jak go zoptymalizować? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.
    Szybkość ładowania strony – jak sprawdzić?

    Szybkość ładowania strony – jak sprawdzić?

    Szybkość strony to parametr, który ma wpływ zarówno na pozycję w wynikach wyszukiwania, jak i odbiór witryny przez internautów. Optymalizacja strony powinna obejmować również zwiększenie prędkości wczytywania.
    Prowadzisz serwis informacyjny? Dowiedz się, czym jest Google News i jakich technik SEO potrzebuje!

    Prowadzisz serwis informacyjny? Dowiedz się, czym jest Google News i jakich technik SEO potrzebuje!

    Optymalizacja i pozycjonowanie serwisów informacyjnych. Czym jest Google News? Jak wykorzystać SEO, aby znaleźć się na wysokiej pozycji rankingowej?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.