DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja pod kątem organicznych pozycji w zakupach Google

4 min czytania
Optymalizacja pod kątem organicznych pozycji w zakupach Google
Kategoria Pozycjonowanie

Pandemia koronawirusa spowodowała wiele zmian na całym świecie. Google otworzył teraz swoje wyniki zakupów na bezpłatne, organiczne oferty.

Wyszukiwarka wskazuje też, że intencją nowej aktualizacji jest wsparcie zarówno borykających się z problemami sprzedawców detalicznych, jak i konsumentów, którzy coraz częściej robią zakupy online.

Wielu użytkowników twierdzi, że ruch wywołany tą zmianą wzmocni ofertę Google, ponieważ wyszukiwarka stanie do rywalizacji z Amazonem, który negatywnie wpływa na reklamy w Google. Prognozowano, że udział Amazona w rynku płatnych wyszukiwań w USA wzrośnie z 12,9% w 2019 r. do 15,9% w 2021 r., podczas gdy Google miał stracić te 3 punkty procentowe w tym samym okresie, spadając z 73,1% w 2019 r. do 70,5% w 2021 r.

Innym powodem, dla którego Google zdecydował się na takie zagranie, jest chęć zadowolenia europejskich komisji regulacyjnych, które nadal walczą z gigantami technologicznymi w dochodzeniach antymonopolowych. Komisja Europejska – potężny unijny organ regulacyjny ds. antymonopolowych, nie chce tłumić żadnych innowacji, ale jej celem jest ograniczenie zakłócania rynku przez przedsiębiorstwa za pomocą praktyk antykonkurencyjnych.

Niezależnie od motywacji Google, sprzedawcy internetowi muszą zadbać o widoczność w nowych wynikach wyszukiwań organicznych.

Spis treści:

Od czego zacząć?

Obecni użytkownicy Merchant Center i reklam produktów, mogą od razu rozpocząć korzystanie z nowych bezpłatnych ofert. Osoby, które są nowymi użytkownikami tego serwisu, będą musiały założyć konto i wyrazić zgodę na zamieszczanie ofert zakupów za pośrednictwem „powierzchni w Google” w swoim Merchant Center, aby rozpocząć tworzenie pliku danych o produktach i mieć możliwość uzyskania bezpłatnej widoczności. Niektóre portale e-commerce, takie jak Shopify, współpracują z Google i mają już automatycznie tworzony plik danych o produktach.

Sprawdź: Organiczne SEO – czym jest i jakie przynosi korzyści?

Optymalizacja witryny pod kątem nowej aktualizacji Google

Google wdrożył kilka konkretnych aktualizacji dotyczących czynników rankingowych organicznych ofert zakupów. Należy się więc do nich dostosować, aby mieć szansę na darmową publikację swojej reklamy.

  1. Zaktualizuj informacje o produktach w sklepie internetowym – karta Zakupy Google jest wypełniona danymi z pliku danych XML. Oznacza to, że konieczne jest aktualizowanie list produktów na stronie. Niezbędnym krokiem będzie wypełnienie jak największą ilością dokładnych danych, w tym recenzji, obrazów w wysokiej rozdzielczości, a także dokładnych cen i dostępności konkretnych produktów. Google współpracuje z wieloma głównymi platformami e-commerce, w tym WooCommerce, Big Commerce i Shopify, co znacznie ułatwia firmom zarządzanie swoimi działaniami.
  2. Uzupełnij kategorię Zakupów Google – zdecydowanie warto dodać kategorię Zakupów Google dla każdego z oferowanych przez Ciebie produktów.
  3. Zadbaj o tytuły i opisy produktów – jeśli Twoja witryna oferuje tysiące produktów, nieopłacalna będzie ręczna optymalizacja tytułu i opisu każdego z nich. Warto więc zadbać o skonfigurowanie szablonów w systemie CMS. Jednym z takich rozwiązań dla sprzedawcy detalicznego, takiego jak na przykład Auchan, może być szablon, który wygląda następująco: [Nazwa produktu] – [Tytuł produktu] | Nazwa Twojej strony internetowej lub RAST – czekolada z pistacjami | AUCHAN.
  4. Link building – zewnętrzne hiperłącza lub linki zwrotne to jeden z trzech najważniejszych czynników rankingowych dla SEO. Uzyskiwanie linków do stron kategorii i produktów zwiększy autorytet Twojej marki w sieci, spotęguje sprzedaż i przyciągnie nowych klientów.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Wady i zalety

Nowa aktualizacja Google wiąże się z wieloma korzyściami, ale też posiada kilka istotnych dla sprzedawców wad. Oto niektóre z nich:

 

Plusy

  • możliwość rozszerzenia zasięgu dla właścicieli sklepów każdej wielkości
  • zakupy bezpośrednio od sprzedawców internetowych (bez żadnych pośredników)
  • bezpośrednie zakupy od sprzedawców detalicznych oznaczają, że konsumenci nie napotkają problemów dystrybucyjnych
  • nowe możliwości Google PayPal

Minusy

  • konieczny proces weryfikacji Google
  • User experience nadal jest w fazie testów i zdecydowanie nie zrównuje się z innymi czynnikami zakupowymi
  • Płatność jest nadal indywidualnym procesem na stronie, który jest doskonały dla sprzedawców detalicznych, ale trochę kłopotliwym dla konsumentów
Sprawdź: Jak zwiększyć ruch w witrynie – 3 proste sposoby

Podsumowanie

Zadaniem sprzedawców internetowych jest zapewnienie widoczności swoich ofert w wynikach wyszukiwania zakupów organicznych. Dzięki temu zyskają uwagę milionów klientów poszukujących konkretnych produktów w Google. Czynniki, które wpływają na pozycję nowych list są nadal niepotwierdzone. Sklepy mogą jednak skorzystać ze sprawdzonych metod optymalizacyjnych, aby zwiększyć swoje szanse na pozyskanie nowych klientów.

Jeśli uważasz, że wszystkie te działania mogą być dla Ciebie problemem, skontaktuj się z nami(Agencja SEO Poznań Grupa iCEA). Z chęcią pomożemy Ci stać się istotnym uczestnikiem internetowego rynku, dzięki czemu zwiększysz swoją sprzedaż i zmaksymalizujesz zyski. Nie czekaj, zadbaj o swój sukces już dziś!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

FAQ GA4: odpowiedzi na pytania dotyczące aktualizacji Google Analytics
FAQ GA4: odpowiedzi na pytania dotyczące aktualizacji Google Analytics
Już niedługo aktualna wersja Google Analytics przestanie działać. Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i dowiedz się więcej o GA4!
Jak poprawić swój autorytet w sieci za pomocą SEO?
Jak poprawić swój autorytet w sieci za pomocą SEO?
Optymalizacja i pozycjonowanie jako metoda zdobywania klientów. Jak śledzić swój autorytet w sieci? Czym jest SERM i jakie ma znaczenie dla biznesu?
Zwiększ ruch na swojej stronie dzięki SEO
Zwiększ ruch na swojej stronie dzięki SEO
Prowadzisz stronę internetową i chcesz zwiększyć liczbę jej odbiorców, ale nie wiesz jak? Sprawdź jak wykorzystać w tym celu optymalizację treści!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę