Pandemia koronawirusa spowodowała wiele zmian na całym świecie. Google otworzył teraz swoje wyniki zakupów na bezpłatne, organiczne oferty.
Wyszukiwarka wskazuje też, że intencją nowej aktualizacji jest wsparcie zarówno borykających się z problemami sprzedawców detalicznych, jak i konsumentów, którzy coraz częściej robią zakupy online.
Wielu użytkowników twierdzi, że ruch wywołany tą zmianą wzmocni ofertę Google, ponieważ wyszukiwarka stanie do rywalizacji z Amazonem, który negatywnie wpływa na reklamy w Google. Prognozowano, że udział Amazona w rynku płatnych wyszukiwań w USA wzrośnie z 12,9% w 2019 r. do 15,9% w 2021 r., podczas gdy Google miał stracić te 3 punkty procentowe w tym samym okresie, spadając z 73,1% w 2019 r. do 70,5% w 2021 r.
Innym powodem, dla którego Google zdecydował się na takie zagranie, jest chęć zadowolenia europejskich komisji regulacyjnych, które nadal walczą z gigantami technologicznymi w dochodzeniach antymonopolowych. Komisja Europejska – potężny unijny organ regulacyjny ds. antymonopolowych, nie chce tłumić żadnych innowacji, ale jej celem jest ograniczenie zakłócania rynku przez przedsiębiorstwa za pomocą praktyk antykonkurencyjnych.
Niezależnie od motywacji Google, sprzedawcy internetowi muszą zadbać o widoczność w nowych wynikach wyszukiwań organicznych.
Obecni użytkownicy Merchant Center i reklam produktów, mogą od razu rozpocząć korzystanie z nowych bezpłatnych ofert. Osoby, które są nowymi użytkownikami tego serwisu, będą musiały założyć konto i wyrazić zgodę na zamieszczanie ofert zakupów za pośrednictwem „powierzchni w Google” w swoim Merchant Center, aby rozpocząć tworzenie pliku danych o produktach i mieć możliwość uzyskania bezpłatnej widoczności. Niektóre portale e-commerce, takie jak Shopify, współpracują z Google i mają już automatycznie tworzony plik danych o produktach.
Google wdrożył kilka konkretnych aktualizacji dotyczących czynników rankingowych organicznych ofert zakupów. Należy się więc do nich dostosować, aby mieć szansę na darmową publikację swojej reklamy.
Nowa aktualizacja Google wiąże się z wieloma korzyściami, ale też posiada kilka istotnych dla sprzedawców wad. Oto niektóre z nich:
Zadaniem sprzedawców internetowych jest zapewnienie widoczności swoich ofert w wynikach wyszukiwania zakupów organicznych. Dzięki temu zyskają uwagę milionów klientów poszukujących konkretnych produktów w Google. Czynniki, które wpływają na pozycję nowych list są nadal niepotwierdzone. Sklepy mogą jednak skorzystać ze sprawdzonych metod optymalizacyjnych, aby zwiększyć swoje szanse na pozyskanie nowych klientów.
Jeśli uważasz, że wszystkie te działania mogą być dla Ciebie problemem, skontaktuj się z nami(Agencja SEO Poznań Grupa iCEA). Z chęcią pomożemy Ci stać się istotnym uczestnikiem internetowego rynku, dzięki czemu zwiększysz swoją sprzedaż i zmaksymalizujesz zyski. Nie czekaj, zadbaj o swój sukces już dziś!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.