Optymalizacja pod kątem organicznych pozycji w zakupach Google

Optymalizacja pod kątem organicznych pozycji w zakupach Google

PhotoMIX Company/pexels.com

Pandemia koronawirusa spowodowała wiele zmian na całym świecie. Google otworzył teraz swoje wyniki zakupów na bezpłatne, organiczne oferty.

Wyszukiwarka wskazuje też, że intencją nowej aktualizacji jest wsparcie zarówno borykających się z problemami sprzedawców detalicznych, jak i konsumentów, którzy coraz częściej robią zakupy online.

Wielu użytkowników twierdzi, że ruch wywołany tą zmianą wzmocni ofertę Google, ponieważ wyszukiwarka stanie do rywalizacji z Amazonem, który negatywnie wpływa na reklamy w Google. Prognozowano, że udział Amazona w rynku płatnych wyszukiwań w USA wzrośnie z 12,9% w 2019 r. do 15,9% w 2021 r., podczas gdy Google miał stracić te 3 punkty procentowe w tym samym okresie, spadając z 73,1% w 2019 r. do 70,5% w 2021 r.

Innym powodem, dla którego Google zdecydował się na takie zagranie, jest chęć zadowolenia europejskich komisji regulacyjnych, które nadal walczą z gigantami technologicznymi w dochodzeniach antymonopolowych. Komisja Europejska – potężny unijny organ regulacyjny ds. antymonopolowych, nie chce tłumić żadnych innowacji, ale jej celem jest ograniczenie zakłócania rynku przez przedsiębiorstwa za pomocą praktyk antykonkurencyjnych.

Niezależnie od motywacji Google, sprzedawcy internetowi muszą zadbać o widoczność w nowych wynikach wyszukiwań organicznych.

Od czego zacząć?

Obecni użytkownicy Merchant Center i reklam produktów, mogą od razu rozpocząć korzystanie z nowych bezpłatnych ofert. Osoby, które są nowymi użytkownikami tego serwisu, będą musiały założyć konto i wyrazić zgodę na zamieszczanie ofert zakupów za pośrednictwem „powierzchni w Google” w swoim Merchant Center, aby rozpocząć tworzenie pliku danych o produktach i mieć możliwość uzyskania bezpłatnej widoczności. Niektóre portale e-commerce, takie jak Shopify, współpracują z Google i mają już automatycznie tworzony plik danych o produktach.

Sprawdź: Kompendium wiedzy o ruchu organicznym

Optymalizacja witryny pod kątem nowej aktualizacji Google

Google wdrożył kilka konkretnych aktualizacji dotyczących czynników rankingowych organicznych ofert zakupów. Należy się więc do nich dostosować, aby mieć szansę na darmową publikację swojej reklamy.

  1. Zaktualizuj informacje o produktach w sklepie internetowym – karta Zakupy Google jest wypełniona danymi z pliku danych XML. Oznacza to, że konieczne jest aktualizowanie list produktów na stronie. Niezbędnym krokiem będzie wypełnienie jak największą ilością dokładnych danych, w tym recenzji, obrazów w wysokiej rozdzielczości, a także dokładnych cen i dostępności konkretnych produktów. Google współpracuje z wieloma głównymi platformami e-commerce, w tym WooCommerce, Big Commerce i Shopify, co znacznie ułatwia firmom zarządzanie swoimi działaniami.
  2. Uzupełnij kategorię Zakupów Google – zdecydowanie warto dodać kategorię Zakupów Google dla każdego z oferowanych przez Ciebie produktów.
  3. Zadbaj o tytuły i opisy produktów – jeśli Twoja witryna oferuje tysiące produktów, nieopłacalna będzie ręczna optymalizacja tytułu i opisu każdego z nich. Warto więc zadbać o skonfigurowanie szablonów w systemie CMS. Jednym z takich rozwiązań dla sprzedawcy detalicznego, takiego jak na przykład Auchan, może być szablon, który wygląda następująco: [Nazwa produktu] – [Tytuł produktu] | Nazwa Twojej strony internetowej lub RAST – czekolada z pistacjami | AUCHAN.
  4. Link building – zewnętrzne hiperłącza lub linki zwrotne to jeden z trzech najważniejszych czynników rankingowych dla SEO. Uzyskiwanie linków do stron kategorii i produktów zwiększy autorytet Twojej marki w sieci, spotęguje sprzedaż i przyciągnie nowych klientów.

Wady i zalety

Nowa aktualizacja Google wiąże się z wieloma korzyściami, ale też posiada kilka istotnych dla sprzedawców wad. Oto niektóre z nich:

Źródło: Tumisu/pixabay.com

Plusy

  • możliwość rozszerzenia zasięgu dla właścicieli sklepów każdej wielkości
  • zakupy bezpośrednio od sprzedawców internetowych (bez żadnych pośredników)
  • bezpośrednie zakupy od sprzedawców detalicznych oznaczają, że konsumenci nie napotkają problemów dystrybucyjnych
  • nowe możliwości Google PayPal

Minusy

  • konieczny proces weryfikacji Google
  • User experience nadal jest w fazie testów i zdecydowanie nie zrównuje się z innymi czynnikami zakupowymi
  • Płatność jest nadal indywidualnym procesem na stronie, który jest doskonały dla sprzedawców detalicznych, ale trochę kłopotliwym dla konsumentów
Sprawdź: Jak zwiększyć ruch organiczny? TOP 6 wskazówek

Podsumowanie

Zadaniem sprzedawców internetowych jest zapewnienie widoczności swoich ofert w wynikach wyszukiwania zakupów organicznych. Dzięki temu zyskają uwagę milionów klientów poszukujących konkretnych produktów w Google. Czynniki, które wpływają na pozycję nowych list są nadal niepotwierdzone. Sklepy mogą jednak skorzystać ze sprawdzonych metod optymalizacyjnych, aby zwiększyć swoje szanse na pozyskanie nowych klientów.

Jeśli uważasz, że wszystkie te działania mogą być dla Ciebie problemem, skontaktuj się z nami(Agencja SEO Poznań Grupa iCEA). Z chęcią pomożemy Ci stać się istotnym uczestnikiem internetowego rynku, dzięki czemu zwiększysz swoją sprzedaż i zmaksymalizujesz zyski. Nie czekaj, zadbaj o swój sukces już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wielkie rozstrzygnięcie: czy każdy może zaprojektować stronę internetową?

    Wielkie rozstrzygnięcie: czy każdy może zaprojektować stronę internetową?

    Powszechność stron internetowych sprawia wrażenie, że nie ma nic trudnego w ich projektowaniu. Czy rzeczywiście projektowanie witryn jest takie proste?
    Jak zaindeksować stronę w Google?

    Jak zaindeksować stronę w Google?

    W poszukiwaniu patentu na uzyskanie naturalnego ruchu w witrynie WWW można doszukać się wielu rozwiązań. Jednym z nich jest indeksowanie stron w Google.
    Jak i po co monitorować działania konkurencji?

    Jak i po co monitorować działania konkurencji?

    Jednym z elementów strategii pozycjonowania strony powinno być monitorowanie aktywności konkurencji w sieci. Pozwala ono zarówno uczyć się na błędach firm z branży, jaki i identyfikować działania, które przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę