DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych – dlaczego jest tak ważna?

Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych – dlaczego jest tak ważna?

Andrea Piacquadio/pexels.com

Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych to jeden z najważniejszych aspektów każdej współczesnej strategii marketingowej. Czy wiesz jednak dlaczego?

Dostosowanie zawartości do urządzeń mobilnych to podstawowy element każdej strategii optymalizacyjnej. Sprawdź zatem, jakie wynikają z tego korzyści!

Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych to najlepszy sposób na zwiększenie widoczności w Google i pozyskanie nowych odbiorców. Chociaż niektóre firmy wciąż uznają ten aspekt za zbędny, stanowić on powinien podstawę każdej odpowiednio opracowanej strategii marketingowej. Dostosowanie funkcjonalności strony do wymiarów nawet najmniejszych ekranów smartfonów czy tabletów poprawia wrażenia odbiorców i gwarantuje wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania, co ma bezpośredni wpływ na osiągane efekty. Jeśli zatem zależy Ci na sukcesie swojej marki, powinieneś koniecznie zadbać o ten aspekt.

Posiadanie witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych bezpośrednio przekłada się na zwiększenie współczynnika klikalności i widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Wynika to z faktu, iż Google zwraca na ten aspekt szczególną uwagę. Powszechnie bowiem wiadomo, że większość współczesnych użytkowników przeszukuje internet z poziomu smartfonów. Ważne jest zatem, aby uwzględnić ten aspekt w swojej strategii optymalizacyjnej.

Dlaczego warto zoptymalizować stronę pod kątem mobilnym?

Konieczność optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych wynika w głównej mierze z faktu, iż algorytmy wyszukiwarki zwracają na ten aspekt szczególną uwagę podczas budowania rankingu SERP. Przełom nastąpił w 2015 roku, kiedy Google ogłosił, że element ten jest istotnym czynnikiem rankingowym. Krótko mówiąc, wyszukiwarka docenia i nagradza witryny, które są dostosowane do funkcji urządzeń mobilnych.

Sprawdź: Jak sprawdzić, czy strona jest responsywna?

Przyjazność mobilna a wyższa pozycja w SERP

Jeśli wciąż nie jesteś pewny co do istoty responsywnego projektu swojej witryny, przedstawiamy trzy najważniejsze powody, dla których warto zadbać o przyjazność pod kątem urządzeń mobilnych.

Źródło: Dennis Leinarts/pexels.com

Wyższa pozycja w SERP

Jednym z najważniejszych powodów dostosowania witryny do urządzeń mobilnych jest to, że Google umieszcza tego typu strony na wyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania. Celem wyszukiwarki jest bowiem zapewnienie lepszych wrażeń użytkownikom, a większość z nich korzysta ze smartfonów czy tabletów. System ten dewaluuje więc strony, które nie stosują praktyk optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych.

Wyższy współczynnik klikalności

Podczas przeprowadzania wyszukiwania za pośrednictwem urządzeń mobilnych, na samym szczycie SERP prezentowane są użytkownikom witryny w wersji mobilnej. Strony, które nie wyglądają dobrze na małych ekranach telefonów czy tabletów, mogą zanotować spadek pozycji w Google, a co za tym idzie – niższy współczynników klikalności. Prawdopodobieństwo kliknięcia w dany wyniki będzie zatem znacznie wyższe w przypadku witryn dostosowanych do urządzeń mobilnych.

Wyższe zyski sprzedażowe

Brak responsywnego projektu witryny może prowadzić do znacznego spadku przychodów. W obecnych czasach, w których większość użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do wyszukiwania interesujących ich produktów i usług, optymalizacja pod tym kątem okazać się może kluczem do sukcesu.

Jeśli pojawia się trudność z użytkowaniem witryny na swoich telefonach komórkowych lub tabletach, potencjalni klienci zwykle opuszczają stronę i przechodzą do ofert konkurencyjnych marek. Niezadowolenie związane ze złymi doświadczeniami użytkowników urządzeń mobilnych zwykle powoduje spadek zainteresowania ofertą firmy, co ma niekorzystny wpływ na wyniki sprzedażowe.

Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych

Warto zaznaczyć, że mimo iż Google nie docenia witryn nieprzyjaznych dla urządzeń mobilnych, oferuje wiele przydatnych narzędzi do testowania responsywnego projektu strony. Programy te umożliwiają analizę witryny pod kątem wydajności na mniejszych ekranach, co pozwala wykryć ewentualne błędy i zidentyfikować obszary wymagające szczególnej uwagi. Gdy Twoja witryna pomyślnie przejdzie ten test, wyszukiwarka przyzna jej tag przyjazności dla urządzeń mobilnych.

Zdaniem Google stosowanie responsywnych projektów witryn ma zapewnić wszystkim użytkownikom mobilnym lepsze wrażenia podczas korzystania z wyszukiwarki. Warto więc zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę podczas optymalizacji swojej strony internetowej, gdyż okazać się to może kluczem do sukcesu każdego biznesu.

Sprawdź: Urządzenia mobilne – jak dostosować stronę do małego ekranu?

Podsumowanie

Wymienione wyżej wskazówki z pewnością pomogą Ci stworzyć responsywny projekt witryny, dzięki któremu zyskasz zaufanie odbiorców i osiągniesz wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania. Coraz więcej konsumentów korzysta z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Każda strategia marketingowa powinna zatem uwzględniać ten aspekt, koncentrując się na szczegółach istotnych dla użytkowników telefonów czy tabletów.

Warto jednak zaznaczyć, że optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych to dość czasochłonne i wymagające zadanie. Warto więc skorzystać z pomocy specjalistów, dzięki którym proces ten przebiegnie sprawnie i skutecznie. Zatem jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości odnośnie do tej strategii, skontaktuj się z doświadczoną agencją SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Najważniejsze techniki SEO, które przydadzą się w każdej strategii
    Najważniejsze techniki SEO, które przydadzą się w każdej strategii
    Okazuje się, że większa część przedsiębiorców nadal nie wie, jak rozwinąć swoją stronę internetową, jednak my mamy na to sposób. Sprawdź jaki!
    Przepis na udaną relację z klientem SEO
    Przepis na udaną relację z klientem SEO
    W tym artykule znajdziesz najważniejsze informacje dotyczące budowania kontaktu z klientami SEO. Sprawdźmy zatem, co wyróżnia agencje wśród konkurencji.
    Sposoby weryfikacji witryny w Google Search Console
    Sposoby weryfikacji witryny w Google Search Console
    Aby móc śledzić ruch i widoczność dotyczące strony w internecie za pośrednictwem Google Search Console niezbędna jest weryfikacja potwierdzająca prawa do danej witryny. Z tego artykułu dowiesz się, jakie korzyści zapewnia oraz jak ją przeprowadzić.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę