Oleg Magni / pexels.com
1,88 miliarda stron internetowych. Niemal 5 miliardów internautów na świecie. Wszyscy poszukują treści, i to jak najbardziej aktualnych. Kogo interesuje news sprzed tygodnia? Tutaj wkracza całe zaplecze content marketingu, który głosi hasło „Content is King” (wołając za Billem Gatesem). Dowiedz się więc, jak często należy publikować treści na swojej stronie internetowej, aby utrzymać wysoki poziom ruchu. Keep it fresh!
Marketing treści polega na tworzeniu i dystrybuowaniu oryginalnych i atrakcyjnych treści, które mają wpływ na działania potencjalnego użytkownika. Jest to jedna z najbardziej popularnych form promocji w sieci, która pozwala zdobyć zaufanie, przyciąga uwagę, tworzy fundament świadomości marki. Badania pokazują, że odpowiednio zoptymalizowany content pozwala uzyskać nawet trzykrotnie większą liczbę ledaów w porównaniu do tradycyjnych strategii.
Czym są treści? Wbrew pozorom nie chodzi jedynie o teksty czy artykuły, choć są one najpopularniejszym materiałem. Mowa jednak również o webinarach, wideo, podcastach, ebookach, infografikach. Jest to więc w zasadzie wszystko, z czym ma kontakt odbiorca. Mowa więc o takich kanałach jak media społecznościowe (Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, YouTube), blogi, portale specjalistyczne.
Wyszukiwarka Google stworzyła szereg algorytmów, które mają za zadanie pomagać jej w utrzymaniu wysokiego poziomu informacji w sieci. W tym przypadku warto więc znać: algorytm Panda, który ocenia treść pod względem jej autentyczności i autorstwa, algorytm Koliber analizujący zawartość internetu pod kątem intencji odbiorców oraz algorytm Pirat dbający o nienaruszanie praw autorskich. Wszystkie one biorą pod uwagę:
Wiadomo, że pozycja na liście rankingowej nie jest pisana raz na zawsze. Często zdarza się, że strona plasowała się na wysokiej pozycji, a po czasie drastycznie spadła. W wielu przypadkach jest to zagadnienie związane z dezaktualizacją treści. Nie jest ono czynnikiem rankingowym, jednak doskonale wiemy, że z czasem pewne informacje tracą na wartości. W takiej sytuacji możemy sięgnąć do przekierowań 301, poprawić dany wpis bądź całkowicie go usunąć. Wielu webmasterów sięga po możliwość dodawania komentarzy pod artykułem, aby móc go rozbudować.
Wyszukiwarka Google dba o to, aby wrażenia użytkowników nie uległy obniżeniu. Z tego powodu wprowadzono szereg algorytmów zapewniających wysoką jakość sieci oraz poprawne dopasowanie stron do intencji wyszukiwania. Jednym z nich jest Freshness, który pomaga odbiorcom odnajdywać najbardziej aktualne treści, przede wszystkim wydarzenia z kraju i ze świata. Jego działanie można było zaobserwować podczas pandemii, kiedy każdy z nas wciąż poszukiwał coraz to bardziej aktualnych informacji. Informacja – ona jest pożądanym towarem. Google często aktualizuje treści, co ma silny wpływ na współczynnik klikalności (CTR) oraz ruch organiczny. Sieć rządzi się więc zasadą „kto pierwszy, ten lepszy”.
Mowa tutaj o liczbie użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę internetową w danym czasie. Jest to zagadnienie niezwykle ważne pod kątem optymalizacji i pozycjonowania, które:
Google umożliwia wgląd w statystki ruchu za pośrednictwem panelu Google Analytics. Jest to najbardziej kompleksowe narzędzie, które pozwala określić poziom ruchu oraz zachowania użytkowników w witrynie. Dostępne są za jego pośrednictwem różne raporty dotyczące:
Drugim niezwykle przydatnym narzędziem jest Google Search Console. W tym kontekście najbardziej interesująca jest dla nas zakładka „Skuteczność”, która informuje nas o liczbie kliknięć w link, urządzeniach, frazach i słowach kluczowych oraz lokalizacji odbiorców.
W przypadku próby przeanalizowania ruchu na stronach konkurencji przydatne okażą się narzędzia płatne takie jak: Senuto, Semstorm, Ahrefs.
Warto pamiętać: Narzędzia dedykowane od Google jako jedyne prezentują ruch w czasie rzeczywistym. Wszystkie pozostałe są orientacyjne i szacunkowe.
W takim razie nasuwa nam się pytanie: Jak często publikować treści, aby nie stracić ruchu na stronie internetowej? Jak to w wielu przypadkach dotyczących zagadnień SEO, odpowiedź na to pytanie zmienia się w zależności od celu biznesowego, marketingowego, sprzedażowego.
Google lubi aktualizować swoją bazę, tak więc, celując w poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, warto ustalić harmonogram publikacji. Poza tym, że liczy się ich częstotliwość, nie możemy zapominać, że muszą one cechować się wysoką jakością – nie może to być cokolwiek. Grunt to być regularnym. Nie można zalewać odbiorców codziennie nowym materiałem, ponieważ nie będą mieć oni czasu na jego nadrobienie. W takim układzie należy wziąć pod uwagę również długość publikacji.
Analiza ruchu na stronie pozwala na ocenę skuteczności działań promocyjnych. Jeśli liczba rośnie, oznacza to, że jesteśmy na dobrej drodze do wzrostu konwersji i zysków. Dodatkowo mamy wgląd w szczegółowe informacje dotyczące użytkowników, dzięki czemu możemy lepiej się przygotować do długoterminowej optymalizacji SEO.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.