Optymalizacja SEO dla sklepów internetowych: Shopify

Optymalizacja SEO dla sklepów internetowych: Shopify

Pavel Danilyuk/pexels.com

Posiadasz witrynę e-commerce bądź planujesz założenie platformy sprzedażowej? Pierwszym krokiem jest wybór odpowiedniego miejsca do prowadzenia biznesu, drugim zaś jego optymalizacja pod kątem pozycjonowania. Dziś dowiesz się, czym jest Shopify oraz jakie są zalety i wady tej platformy. Ponadto sprawdzimy, jakimi metodami możesz uzyskać wyższe miejsce rankingowe w organicznych wynikach wyszukiwania.

Czym jest platforma Shopify?

Jest to jedna z najpopularniejszych witryn typu e-commerce założona w 2004 roku, aby wspierać handlowców na całym świecie. Za pośrednictwem Shopify można sprzedawać, wysyłać i zbierać płatności za produkty oferowane w sieci. Zgodnie z danymi, platforma ta zajmuje ponad 20% udziałów rynkowych, co stawia ją na trzecim miejscu na świecie pod względem oferowanych usług transakcyjnych. Obecnie ponad 1,2 miliona kupców korzysta właśnie z Shopify. Na przestrzeni ostatnich lat wygenerowano za ich pośrednictwem ponad miliard zamówień, a liczba ta wciąż rośnie.

Kto korzysta z Shopify?

Ze strony konsumenckiej może to być dosłownie każdy. Również z poziomu sprzedawcy jest to na tyle intuicyjna platforma, która nie wymaga wiedzy technicznej, aby prowadzić biznes za jej pośrednictwem. W związku z tym korzystają z niej najchętniej małe i średnie firmy,

Jakie usługi oferuje?

  • produkty fizyczne,
  • produkty cyfrowe,
  • usługi i konsultacje,
  • członkostwa na innych platformach (np. Netflix),
  • sprzedaż biletów na wydarzenia,
  • sprzedaż tutoriali, zajęć, warsztatów,
  • wypożyczanie usług transportowych i komunikacyjnych.

Zalety korzystania z Shopify

Platforma ta z uwagi na przejrzystość oraz przystępny układ posiada wiele zalet z poziomu sprzedawcy. Mowa przede wszystkim o:

  • łatwości konstruowania strony internetowej z możliwością dodawania produktów, zbierania płatności oraz wysyłki,
  • możliwości bezpośredniego kontaktu z klientem,
  • zapewnieniu ochrony usług,
  • możliwości łatwego importowania oraz eksportowania plików,
  • udostępnianiu analizy sprzedażowej,
  • łączeniu z mediami społecznościowymi,
  • udostępnianiu możliwość śledzenia wysyłki,
  • obsłudze konta 24/7,
  • szerokim wachlarzu motywów skorelowanych z interfejsem,
  • udostępnianiu licznych narzędzi marketingowych (reklamy, mailing, analizy),
  • dostępności wielu walut,
  • możliwości odzyskania porzuconego koszyka konsumenckiego.

Wady Shopify

  • platforma nie oferuje planu freemium,
  • pomoc telefoniczna jest dostępna w określonych krajach,
  • modyfikacja zdjęć odbywa się ręcznie,
  • aplikacja Ping nie jest dostępna na Androida,
  • nie posiada ocen etycznych dla dostawców,
  • rozbudowane raportowanie jest dostępne jedynie w przypadku płatnych planów.
Sprawdź: Czym jest platforma Shoper? Czy warto ją wybrać?

Optymalizacja strony na Shopify pod kątem SEO

Platforma ta oferuje wiele narzędzi SEO, które pozwalają na modyfikacje tytułów stron, opisów meta, przekierowań 301, optymalizacje adresu URL, ponadto zawiera certyfikaty SSL i HTTPS, aby zapewnić większe bezpieczeństwo pozyskanym danym. Dodatkowo zarządzanie kontem na platformie za pomocą urządzeń mobilnych jest dużo łatwiejsze dzięki dedykowanym aplikacjom: Shopify oraz Shopify POS. Za ich pośrednictwem możesz skorzystać dodatkowo z aplikacji Ping, która pozwala na osobisty kontakt z klientem. Kolejnym atutem konta na Shopify jest możliwość optymalizacji czasu ładowania się strony.

Pozycjonowanie strony sprawia, że zyskujesz większą możliwość utrzymania wysokiego ruchu na stronie, zmniejszasz współczynnik odrzuceń, a tym samym poprawiasz konwersję. W połączeniu z SEM, czyli Search Engine Marketing, masz szansę zabłysnąć. Najpierw jednak zadbaj o podstawy, aby móc korzystać płatnych usług.

Checklista

  1. Sprawdź, czy witryna została zaindeksowana przez wyszukiwarkę.
  2. Wykonaj analizę konkurencji.
  3. Określ grupę docelowych klientów.
  4. Wykonaj analizę słów i fraz kluczowych.
  5. Stwórz karty produktów uzupełnione o treści w postaci opisów.
  6. Zoptymalizuj meta tagi oraz nagłówki.
  7. Dodaj atrybuty grafik.
  8. Stwórz mapę witryny.
  9. Wygeneruj plik robots.txt.
  10. Stwórz przyjazny adres URL.
  11. Pozyskuj linki zewnętrzne na blogach oraz w mediach społecznościowych.
  12. Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych.

Przydatne wtyczki

Źródło:Cup of Couple/pexels.com

  1. SEO Image Optimizer Pro – narzędzie pozwalające zoptymalizować grafiki na Shopify, edytuje ich rozmiar, a także umożliwia dodanie tekstu alternatywnego.
  2. SEO Products Optimizer – umożliwia dostęp do danych na temat pozycjonowania poszczególnych produktów/
  3. All-in-one SEO – pełnowymiarowa wtyczka optymalizacyjna pozwalająca na pracę nad meta tagami, treścią oraz prędkością ładowania się witryny.

Słowo na koniec

Sukces Twojego biznesu zależy przede wszystkim od widoczności strony oraz jej dostępności dla konsumentów. Nie możesz pozwolić, aby wyprzedziła Cię konkurencja, stąd konieczna jest optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek. Znasz już zalety korzystania z platformy Shopify – jeśli prowadzić małą bądź średnią firmę, jest to rozwiązanie idealne dla Ciebie. Łatwość korzystania ze strony, jej modyfikacji i aktualizacji oraz liczne narzędzia pozwolą Ci plasować się jak najwyżej w rankingu i zaoszczędzić czas.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak pozycjonować sklep internetowy na platformie Shoper?

    Jak pozycjonować sklep internetowy na platformie Shoper?

    Shoper daje Ci możliwość prowadzenia sklepu WWW, który możesz optymalizować pod SEO. Sprawdź, jakie możliwości oferuje Shoper pod tym względem.
    Wtyczka Jetpack do WordPressa – do czego służy?

    Wtyczka Jetpack do WordPressa – do czego służy?

    Specjaliści zarządzający blogiem poszukują sposobów usprawniających tworzenie i reklamowanie zamieszczonych na nim treści. Warto wiedzieć więcej.
    Ile kosztuje sklep Shoper?

    Ile kosztuje sklep Shoper?

    Co wiesz o platformie Shoper? Jeśli niewiele zapraszamy Cię do wpisu, który przybliży Ci specyfikę tego rozwiązania oraz jego miesięczne koszty.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę