DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja SEO dla sklepów internetowych: Shopify

4 min czytania
Optymalizacja SEO dla sklepów internetowych: Shopify
Kategoria E-Commerce

Posiadasz witrynę e-commerce bądź planujesz założenie platformy sprzedażowej? Pierwszym krokiem jest wybór odpowiedniego miejsca do prowadzenia biznesu, drugim zaś jego optymalizacja pod kątem pozycjonowania. Dziś dowiesz się, czym jest Shopify oraz jakie są zalety i wady tej platformy. Ponadto sprawdzimy, jakimi metodami możesz uzyskać wyższe miejsce rankingowe w organicznych wynikach wyszukiwania.

Spis treści:

Czym jest platforma Shopify?

Jest to jedna z najpopularniejszych witryn typu e-commerce założona w 2004 roku, aby wspierać handlowców na całym świecie. Za pośrednictwem Shopify można sprzedawać, wysyłać i zbierać płatności za produkty oferowane w sieci. Zgodnie z danymi, platforma ta zajmuje ponad 20% udziałów rynkowych, co stawia ją na trzecim miejscu na świecie pod względem oferowanych usług transakcyjnych. Obecnie ponad 1,2 miliona kupców korzysta właśnie z Shopify. Na przestrzeni ostatnich lat wygenerowano za ich pośrednictwem ponad miliard zamówień, a liczba ta wciąż rośnie.

Kto korzysta z Shopify?

Ze strony konsumenckiej może to być dosłownie każdy. Również z poziomu sprzedawcy jest to na tyle intuicyjna platforma, która nie wymaga wiedzy technicznej, aby prowadzić biznes za jej pośrednictwem. W związku z tym korzystają z niej najchętniej małe i średnie firmy,

Jakie usługi oferuje?

  • produkty fizyczne,
  • produkty cyfrowe,
  • usługi i konsultacje,
  • członkostwa na innych platformach (np. Netflix),
  • sprzedaż biletów na wydarzenia,
  • sprzedaż tutoriali, zajęć, warsztatów,
  • wypożyczanie usług transportowych i komunikacyjnych.

Zalety korzystania z Shopify

Platforma ta z uwagi na przejrzystość oraz przystępny układ posiada wiele zalet z poziomu sprzedawcy. Mowa przede wszystkim o:

  • łatwości konstruowania strony internetowej z możliwością dodawania produktów, zbierania płatności oraz wysyłki,
  • możliwości bezpośredniego kontaktu z klientem,
  • zapewnieniu ochrony usług,
  • możliwości łatwego importowania oraz eksportowania plików,
  • udostępnianiu analizy sprzedażowej,
  • łączeniu z mediami społecznościowymi,
  • udostępnianiu możliwość śledzenia wysyłki,
  • obsłudze konta 24/7,
  • szerokim wachlarzu motywów skorelowanych z interfejsem,
  • udostępnianiu licznych narzędzi marketingowych (reklamy, mailing, analizy),
  • dostępności wielu walut,
  • możliwości odzyskania porzuconego koszyka konsumenckiego.

Wady Shopify

  • platforma nie oferuje planu freemium,
  • pomoc telefoniczna jest dostępna w określonych krajach,
  • modyfikacja zdjęć odbywa się ręcznie,
  • aplikacja Ping nie jest dostępna na Androida,
  • nie posiada ocen etycznych dla dostawców,
  • rozbudowane raportowanie jest dostępne jedynie w przypadku płatnych planów.
Sprawdź: 5 polecanych modułów do Adobe Commerce (Magento)

Optymalizacja strony na Shopify pod kątem SEO

Platforma ta oferuje wiele narzędzi SEO, które pozwalają na modyfikacje tytułów stron, opisów meta, przekierowań 301, optymalizacje adresu URL, ponadto zawiera certyfikaty SSL i HTTPS, aby zapewnić większe bezpieczeństwo pozyskanym danym. Dodatkowo zarządzanie kontem na platformie za pomocą urządzeń mobilnych jest dużo łatwiejsze dzięki dedykowanym aplikacjom: Shopify oraz Shopify POS. Za ich pośrednictwem możesz skorzystać dodatkowo z aplikacji Ping, która pozwala na osobisty kontakt z klientem. Kolejnym atutem konta na Shopify jest możliwość optymalizacji czasu ładowania się strony.

Pozycjonowanie strony sprawia, że zyskujesz większą możliwość utrzymania wysokiego ruchu na stronie, zmniejszasz współczynnik odrzuceń, a tym samym poprawiasz konwersję. W połączeniu z SEM, czyli Search Engine Marketing, masz szansę zabłysnąć. Najpierw jednak zadbaj o podstawy, aby móc korzystać płatnych usług.

Checklista

  1. Sprawdź, czy witryna została zaindeksowana przez wyszukiwarkę.
  2. Wykonaj analizę konkurencji.
  3. Określ grupę docelowych klientów.
  4. Wykonaj analizę słów i fraz kluczowych.
  5. Stwórz karty produktów uzupełnione o treści w postaci opisów.
  6. Zoptymalizuj meta tagi oraz nagłówki.
  7. Dodaj atrybuty grafik.
  8. Stwórz mapę witryny.
  9. Wygeneruj plik robots.txt.
  10. Stwórz przyjazny adres URL.
  11. Pozyskuj linki zewnętrzne na blogach oraz w mediach społecznościowych.
  12. Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych.

Przydatne wtyczki

  1. SEO Image Optimizer Pro – narzędzie pozwalające zoptymalizować grafiki na Shopify, edytuje ich rozmiar, a także umożliwia dodanie tekstu alternatywnego.
  2. SEO Products Optimizer – umożliwia dostęp do danych na temat pozycjonowania poszczególnych produktów/
  3. All-in-one SEO – pełnowymiarowa wtyczka optymalizacyjna pozwalająca na pracę nad meta tagami, treścią oraz prędkością ładowania się witryny.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Słowo na koniec

Sukces Twojego biznesu zależy przede wszystkim od widoczności strony oraz jej dostępności dla konsumentów. Nie możesz pozwolić, aby wyprzedziła Cię konkurencja, stąd konieczna jest optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek. Znasz już zalety korzystania z platformy Shopify – jeśli prowadzić małą bądź średnią firmę, jest to rozwiązanie idealne dla Ciebie. Łatwość korzystania ze strony, jej modyfikacji i aktualizacji oraz liczne narzędzia pozwolą Ci plasować się jak najwyżej w rankingu i zaoszczędzić czas.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Dropshipping jako pomysł na dochodowy sklep internetowy
Dropshipping jako pomysł na dochodowy sklep internetowy
Na czym polega dropshipping? Od czego zacząć sprzedaż w tym modelu? Czy jest to opłacalne? W tym artykule znajdziesz kompleksowe odpowiedzi!
User Generated Content w sklepie internetowym – czym jest i skąd go brać?
User Generated Content w sklepie internetowym – czym jest i skąd go brać?
User Generated Content to treści umieszczane na stronie przez użytkowników. Z artykułu dowiesz, gdzie mogą być umieszczone takie treści i dlaczego warto je wykorzystywać.
Co powinieneś wiedzieć o rynku e-commerce?
Co powinieneś wiedzieć o rynku e-commerce?
Rynek e-commerce rozwija się prężnie, o czym świadczy odsetek zakupów realizowanych przez Internet. To szansa dla przedsiębiorstw, aby zaistnieć w branży.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie