Posiadasz witrynę e-commerce bądź planujesz założenie platformy sprzedażowej? Pierwszym krokiem jest wybór odpowiedniego miejsca do prowadzenia biznesu, drugim zaś jego optymalizacja pod kątem pozycjonowania. Dziś dowiesz się, czym jest Shopify oraz jakie są zalety i wady tej platformy. Ponadto sprawdzimy, jakimi metodami możesz uzyskać wyższe miejsce rankingowe w organicznych wynikach wyszukiwania.
Jest to jedna z najpopularniejszych witryn typu e-commerce założona w 2004 roku, aby wspierać handlowców na całym świecie. Za pośrednictwem Shopify można sprzedawać, wysyłać i zbierać płatności za produkty oferowane w sieci. Zgodnie z danymi, platforma ta zajmuje ponad 20% udziałów rynkowych, co stawia ją na trzecim miejscu na świecie pod względem oferowanych usług transakcyjnych. Obecnie ponad 1,2 miliona kupców korzysta właśnie z Shopify. Na przestrzeni ostatnich lat wygenerowano za ich pośrednictwem ponad miliard zamówień, a liczba ta wciąż rośnie.
Ze strony konsumenckiej może to być dosłownie każdy. Również z poziomu sprzedawcy jest to na tyle intuicyjna platforma, która nie wymaga wiedzy technicznej, aby prowadzić biznes za jej pośrednictwem. W związku z tym korzystają z niej najchętniej małe i średnie firmy,
Platforma ta z uwagi na przejrzystość oraz przystępny układ posiada wiele zalet z poziomu sprzedawcy. Mowa przede wszystkim o:
Platforma ta oferuje wiele narzędzi SEO, które pozwalają na modyfikacje tytułów stron, opisów meta, przekierowań 301, optymalizacje adresu URL, ponadto zawiera certyfikaty SSL i HTTPS, aby zapewnić większe bezpieczeństwo pozyskanym danym. Dodatkowo zarządzanie kontem na platformie za pomocą urządzeń mobilnych jest dużo łatwiejsze dzięki dedykowanym aplikacjom: Shopify oraz Shopify POS. Za ich pośrednictwem możesz skorzystać dodatkowo z aplikacji Ping, która pozwala na osobisty kontakt z klientem. Kolejnym atutem konta na Shopify jest możliwość optymalizacji czasu ładowania się strony.
Pozycjonowanie strony sprawia, że zyskujesz większą możliwość utrzymania wysokiego ruchu na stronie, zmniejszasz współczynnik odrzuceń, a tym samym poprawiasz konwersję. W połączeniu z SEM, czyli Search Engine Marketing, masz szansę zabłysnąć. Najpierw jednak zadbaj o podstawy, aby móc korzystać płatnych usług.
Sukces Twojego biznesu zależy przede wszystkim od widoczności strony oraz jej dostępności dla konsumentów. Nie możesz pozwolić, aby wyprzedziła Cię konkurencja, stąd konieczna jest optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek. Znasz już zalety korzystania z platformy Shopify – jeśli prowadzić małą bądź średnią firmę, jest to rozwiązanie idealne dla Ciebie. Łatwość korzystania ze strony, jej modyfikacji i aktualizacji oraz liczne narzędzia pozwolą Ci plasować się jak najwyżej w rankingu i zaoszczędzić czas.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.