Budowanie stałej bazy klientów w obrębie witryny internetowej jest skorelowane z jej ekspozycją w sieci internetowej. Za to działanie odpowiada pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek. W prowadzeniu sklepu SOTESHOP panel administracyjny, prawidłowo zoptymalizowany, odgrywa kluczową rolę.
Dla czytelników niezapoznanych z terminem SOTESHOP spieszymy z pomocą. To przynależący do polskiej firmy SOTE system specjalizujący się w zarządzaniu treścią (CMS) na danej platformie sprzedażowej. Z serwisu użytkownicy korzystają w postaci oprogramowania jako usługi (model SaaS) bądź skryptu zaimplementowanego na własnym serwerze, z dodatkową funkcją wdrożenia modyfikacji w kodzie źródłowym. Jest dostępny na rynku odpłatnie, a jego zasoby wykorzystują głównie mniejsze i średniej wielkości sklepy. Serwis nie udostępnia opcji integracji z hurtowniami, co jednocześnie powoduje, że sprzedaż realizowana w modelu B2B jest niemożliwa.
Platforma SOTE oferuje kompleksowe wsparcie techniczne w języku polskim, wersje demo udostępnioną na okres dwóch tygodni, intuicyjny w obsłudze SOTE panel administracyjny oraz gwarantuje realizację sprzedaży międzynarodowej. Korzyści można dopatrywać się także w możliwościach integracji sklepu SOTE z istotnymi dla e-commerce platformami zewnętrznymi, a także w estetycznym wyglądzie serwisu.
W przypadku wad platformy e-commerce do najbardziej podstawowych zaliczane są zawężone możliwości edytowania szablonów, niewielka liczba darmowych modułów oraz brak zautomatyzowanych opcji.
Chcąc zdobyć uwagę jak największej grupy konsumentów, istotne jest dostosowanie strony do zasad, którymi kieruje się wyszukiwarka Google. Witryna znajdzie się na samym szczycie listy SERP za pośrednictwem odpowiednio podjętych kroków, po wpisaniu przez internautów określonych fraz kluczowych powiązanych tematycznie z oferowanym asortymentem.
Właściwie wdrożone pozycjonowanie pozwala znaleźć się na samej górze wyników. Na SEO składają się nie tylko działania realizowane wewnątrz witryny, lecz także uwzględniane są czynności podejmowane poza nią. Na pierwsze rezultaty często trzeba poczekać nieco dłużej, dlatego też zaleca się uzbroić w cierpliwość.
Aby zrealizować standardową optymalizację e-sklepu, można pokusić się o wykorzystanie udostępnionego w sklepie SOTE panelu administracyjnego. Najbardziej kluczowe moduły są w zasięgu ręki każdego, a ich intuicyjność w obsłudze zachęca do skorzystania z zasobów. Niestety, często opcje istotne z perspektywy SEO okazują się wyłączone i niedostępne. Sztampowym przykładem jest brak możliwości korzystania z nagłówków H1. Użytkowanie bardziej rozwiniętych opcji pozycjonowania okazuje się dość wymagające i pochłania dużą część czasu.
Wszelkie praktyki dotyczące optymalizacji e-sklepu powinno rozpocząć się od ustawienia głównej domeny. Aby to zrobić, najpierw trzeba otworzyć panel administracyjny, a potem płynnie przejść do zakładki zatytułowanej “Aplikacje”. Kolejnymi krokami są “Wersje językowe” i “Lista domen”, po kliknięciu których pojawia się przycisk “Dodaj nową domenę”. W oknie, które się pojawi, należy wpisać nazwę wiodącej domeny e-sklepu, potem zaznaczyć wariant “Domyślna”, a finalnie zatwierdzić poprzez “Zapisz”.
Istnieje wachlarz czynników, na które należy zwrócić szczególną uwagę przy optymalizacji sklepu SOTE. Zaliczamy do nich:
Pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek nie ma racji bytu bez budowania profilu linkowania, wstępnie przeprowadzonego audytu SEO wraz ze sporządzeniem obszernego raportu.
Przy pozycjonowaniu sklepu SOTE na efekty trzeba będzie poczekać dłużej, choć z pewnością gra warta jest świeczki i uzbrojenie się w cierpliwość zaowocuje satysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi. Rezultaty, które najczęściej pojawiają się przy wdrażaniu odpowiednich strategii SEO, dotyczą wzrostu rangi witryny w rankingu wyszukiwarki, wygenerowania leadów sprzedażowych oraz kształtowania rozpoznawalnej, solidnej marki.
Optymalizacja to proces kompleksowy, który często wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedniego podejścia eksperta. Jeżeli nie znasz podstaw z zakresu pozycjonowania, warto pokusić się o podjęcie współpracy z agencją marketingową.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.