DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja SEO poprzez panel administracyjny SOTE

4 min czytania
Optymalizacja SEO poprzez panel administracyjny SOTE
Kategoria Pozycjonowanie

Budowanie stałej bazy klientów w obrębie witryny internetowej jest skorelowane z jej ekspozycją w sieci internetowej. Za to działanie odpowiada pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek. W prowadzeniu sklepu SOTESHOP panel administracyjny, prawidłowo zoptymalizowany, odgrywa kluczową rolę.

Spis treści:

Poznaj od kuchni SOTESHOP

Dla czytelników niezapoznanych z terminem SOTESHOP spieszymy z pomocą. To przynależący do polskiej firmy SOTE system specjalizujący się w zarządzaniu treścią (CMS) na danej platformie sprzedażowej. Z serwisu użytkownicy korzystają w postaci oprogramowania jako usługi (model SaaS) bądź skryptu zaimplementowanego na własnym serwerze, z dodatkową funkcją wdrożenia modyfikacji w kodzie źródłowym. Jest dostępny na rynku odpłatnie, a jego zasoby wykorzystują głównie mniejsze i średniej wielkości sklepy. Serwis nie udostępnia opcji integracji z hurtowniami, co jednocześnie powoduje, że sprzedaż realizowana w modelu B2B jest niemożliwa.

Plusy i minusy serwisu SOTE

Platforma SOTE oferuje kompleksowe wsparcie techniczne w języku polskim, wersje demo udostępnioną na okres dwóch tygodni, intuicyjny w obsłudze SOTE panel administracyjny oraz gwarantuje realizację sprzedaży międzynarodowej. Korzyści można dopatrywać się także w możliwościach integracji sklepu SOTE z istotnymi dla e-commerce platformami zewnętrznymi, a także w estetycznym wyglądzie serwisu.

W przypadku wad platformy e-commerce do najbardziej podstawowych zaliczane są zawężone możliwości edytowania szablonów, niewielka liczba darmowych modułów oraz brak zautomatyzowanych opcji.

Sprawdź: Frazy pomocnicze – czy warto je stosować?

Dostosowanie witryny do wymogów Google – optymalizacja w sklepie internetowym SOTE

Chcąc zdobyć uwagę jak największej grupy konsumentów, istotne jest dostosowanie strony do zasad, którymi kieruje się wyszukiwarka Google. Witryna znajdzie się na samym szczycie listy SERP za pośrednictwem odpowiednio podjętych kroków, po wpisaniu przez internautów określonych fraz kluczowych powiązanych tematycznie z oferowanym asortymentem.

Właściwie wdrożone pozycjonowanie pozwala znaleźć się na samej górze wyników. Na SEO składają się nie tylko działania realizowane wewnątrz witryny, lecz także uwzględniane są czynności podejmowane poza nią. Na pierwsze rezultaty często trzeba poczekać nieco dłużej, dlatego też zaleca się uzbroić w cierpliwość.

Panel administracyjny sklepu SOTE, a efektywne pozycjonowanie

Aby zrealizować standardową optymalizację e-sklepu, można pokusić się o wykorzystanie udostępnionego w sklepie SOTE panelu administracyjnego. Najbardziej kluczowe moduły są w zasięgu ręki każdego, a ich intuicyjność w obsłudze zachęca do skorzystania z zasobów. Niestety, często opcje istotne z perspektywy SEO okazują się wyłączone i niedostępne. Sztampowym przykładem jest brak możliwości korzystania z nagłówków H1. Użytkowanie bardziej rozwiniętych opcji pozycjonowania okazuje się dość wymagające i pochłania dużą część czasu.

Akcja – konfiguracja

Wszelkie praktyki dotyczące optymalizacji e-sklepu powinno rozpocząć się od ustawienia głównej domeny. Aby to zrobić, najpierw trzeba otworzyć panel administracyjny, a potem płynnie przejść do zakładki zatytułowanej “Aplikacje”. Kolejnymi krokami są “Wersje językowe” i “Lista domen”, po kliknięciu których pojawia się przycisk “Dodaj nową domenę”. W oknie, które się pojawi, należy wpisać nazwę wiodącej domeny e-sklepu, potem zaznaczyć wariant “Domyślna”, a finalnie zatwierdzić poprzez “Zapisz”.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

O czym warto pamiętać przy optymalizacji e-sklepu?

Istnieje wachlarz czynników, na które należy zwrócić szczególną uwagę przy optymalizacji sklepu SOTE. Zaliczamy do nich:

  • wykorzystywanie fraz kluczowych,
  • ustawienie prawidłowych tytułów witryny,
  • dbałość o właściwe meta opisy oraz meta tytuły towarzyszące każdej podstronie platformy sprzedażowej,
  • skonstruowanie przejrzystej i czytelnej mapy witryn,
  • niepomijanie znaczenia przyjaznych odnośników z perspektywy wyszukiwarki,
  • weryfikację prawidłowości funkcjonowania pliku robots.txt,
  • dbałość o sprawne funkcjonowanie witryny.

Pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek nie ma racji bytu bez budowania profilu linkowania, wstępnie przeprowadzonego audytu SEO wraz ze sporządzeniem obszernego raportu.

Sprawdź: Jak zaplanować kampanię marketingową?

Jakich rezultatów można się spodziewać?

Przy pozycjonowaniu sklepu SOTE na efekty trzeba będzie poczekać dłużej, choć z pewnością gra warta jest świeczki i uzbrojenie się w cierpliwość zaowocuje satysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi. Rezultaty, które najczęściej pojawiają się przy wdrażaniu odpowiednich strategii SEO, dotyczą wzrostu rangi witryny w rankingu wyszukiwarki, wygenerowania leadów sprzedażowych oraz kształtowania rozpoznawalnej, solidnej marki.

Optymalizacja to proces kompleksowy, który często wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedniego podejścia eksperta. Jeżeli nie znasz podstaw z zakresu pozycjonowania, warto pokusić się o podjęcie współpracy z agencją marketingową.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Techniczne SEO – jak poprawić wydajność witryny?
Techniczne SEO – jak poprawić wydajność witryny?
Optymalizacja prędkości ładowania, budowanie sieci linków i strategia słów kluczowych to tylko niektóre z taktyk technicznego SEO. Poznaj je wszystkie!
On-page vs. off-page SEO 2023
On-page vs. off-page SEO 2023
Czym różni się on-page SEO od off-page SEO? Co jest ważniejsze w 2023 roku? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swoją stronę!
Atrybuty linków – sprawdź, co oznacza: UGC, SPONSORED i NOFOLLOW
Atrybuty linków – sprawdź, co oznacza: UGC, SPONSORED i NOFOLLOW
Wprowadzenie atrybutów zmieniło oblicze postrzegania spamerskich treści i pozwoliło na lepsze wydawanie werdyktów związanych z pozycją stron w rankingu.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie