Jack Sparrow/peels.com
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, najważniejszym wskaźnikiem, który powinieneś nieustannie obserwować, jest współczynnik konwersji. Aby jednak był on rzeczywiście satysfakcjonujący, należy kompleksowo zoptymalizować witrynę e-commerce pod jego kątem.
Świat zakupów internetowych każdego dnia staje się coraz bardziej konkurencyjny. Korzystanie z ofert sklepów online przyciąga bowiem znacznie większe zainteresowanie niż jeszcze kilka lat wcześniej. Warto więc zastosować kilka skutecznych technik optymalizacyjnych, dzięki którym sprzedaż wzrośnie, a marka zyska popularność w sieci. Przyjrzyjmy się zatem sposobom na poprawę współczynnika konwersji.
W przypadku klientów detalicznych średni współczynnik konwersji wynosi od 2 do 5%. Ze względu na to, iż wskaźnik ten jest mierzony liczbą sesji, a nie liczbą użytkowników odwiedzających witrynę, warto przyjrzeć się mu również przez pryzmat liczby odwiedzin, który z reguły jest nieco wyższy niż standardowy miernik. Prostą zasadą jest więc to, że im skuteczniej będziesz zachęcać odbiorców do powrotu do swojej witryny, tym większą szansę na zwiększenie konwersji zyskasz.
Warto wziąć pod uwagę fakt, iż większość użytkowników dokonuje zakupów poprzez telefony komórkowe. Głównym źródłem zysków sklepu online są więc przychody z urządzeń mobilnych. Elementem każdej strategii marketingowej powinno być zatem dostosowanie funkcjonalności witryny e-commerce do mniejszych ekranów. Poprawa wrażeń użytkowników jest bowiem najlepszym sposobem na zwiększenie zysków ze sprzedaży i uzyskanie miana lidera w swojej branży.
Źródło: Kritsada Seekham/pexels.com
Konsumenci oczekują płynnych zakupów mobilnych. Optymalizacja sklepu pod tym kątem zwiększa zatem popularność marki, a wzrost konwersji następuje jeszcze szybciej, niż można by się tego spodziewać. Warto też dodać, że wyszukiwanie, zakupy i płatności za pomocą smartfonów stanowi większość wszystkich tego typu działań online. Co więcej, wraz z rozwojem technologii, wskaźnik ten z pewnością będzie stale wzrastał. Warto więc zadbać o wersję mobilną swojej witryny, gdyż może to pozytywnie wpłynąć na osiągane przez nią wyniki.
Strony produktów to swego rodzaju wirtualne półki sklepowe, na których można zaprezentować każdy produkt danej marki. Z badań wynika, że ponad połowa wszystkich użytkowników spędza na stronie nie więcej niż 15 sekund. Ważna jest zatem kompleksowa optymalizacja witryny, której celem będzie zwrócenie uwagi odbiorcy i zachęcenie go do dokonania konwersji. Oto elementy, na których warto wówczas się skupić:
Nie ma wątpliwości, że wysoka jakość obrazów jest kluczowym elementem każdej strategii marketingowej. Czynnik ten najskuteczniej przyciąga bowiem uwagę użytkowników, w wyniku czego ich pobyt na stronie się wydłuża, a szanse na dokonanie konwersji znacznie wzrastają.
Publikowane w witrynie e-commerce obrazy powinny zatem charakteryzować się wysoką jakością, niezależnie od rozdzielczości ekranu. Muszą ponadto przedstawiać dany produkt pod wieloma kątami, a także obrazować jego funkcjonalność w danym otoczeniu. Użytkownicy często wyobrażają sobie bowiem siebie korzystających z przedmiotu, który zamierzają kupić. Dokładne zobrazowanie im jego zastosowania jest zatem najlepszym sposobem na zachęcenie potencjalnych klientów do dokonania zakupu.
Warto również zadbać o prezentację produktu na urządzeniach mobilnych. Użytkownik powinien mieć możliwość powiększania, a nawet obracania konkretnych przedmiotów. Zdjęcia muszą ponadto zapewniać konsumentom zobaczenie każdego, nawet najmniejszego szczegółu produktu, którym są faktycznie zainteresowani.
Odpowiednio zoptymalizowane obrazy mogą sprawić, że Twoje produkty cieszyć się będą większym zainteresowaniem wśród grupy docelowych odbiorców. Aby jednak zwiększyć konwersję, należy zadbać o nieco więcej szczegółów.
Jednym z nich jest bez wątpienia opis produktu, który powinien skupiać się na dokładnym przedstawieniu jego głównej wartości jako największej zalety wyróżniającej go spośród ofert konkurencyjnych marek.
Opis produktu powinien być zatem połączeniem krótkiego, zrozumiałego podsumowania i dokładnej informacji dla bardziej zainteresowanych klientów.
Tworząc dłuższe opisy produktów, musisz dodać jak najwięcej szczegółów, aby odpowiedzieć w ten sposób na wszystkie pytania użytkowników. Najgorszą praktyką jest kopiowanie treści producentów danych przedmiotów. Nie tylko nie zapewnia to użytkownikom szczególnej wartości, ale też ma niekorzystny wpływ na pozycjonowanie witryny w SERP, dlatego należy unikać tej techniki.
Rekomendacje pozwalają budować zaufanie konsumentów i zwiększać wiarygodność marki, co ma bezpośredni wpływ na współczynnik konwersji. Z badań wynika bowiem, że większość użytkowników ufa internetowym opiniom tak samo jak ocenom swoich znajomych.
Warto więc uwzględnić w swoim sklepie internetowym choćby klasyczne oceny w postaci gwiazdek. Należy się jednak upewnić, że recenzje pochodzą od realnych konsumentów. Klienci szybko bowiem wykryją fałszywe opinie, w wyniku czego z pewnością zrezygnują z dokonywania zakupów z Twoim sklepie. Nie ryzykuj więc utratą reputacji i zadbaj o wiarygodne opinie, a współczynnik konwersji z pewnością wzrośnie.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.