DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja stron internetowych małych firm

Optymalizacja stron internetowych małych firm

EKATERINA BOLOVTSOVA/pexels.com

Małe firmy odgrywają ważną rolę w gospodarce każdego kraju. Niestety, często mają trudności z pozyskaniem środków finansowych na stworzenie idealnej kampanii marketingowej. Przed erą Internetu duże firmy zyskiwały przewagę, przyciągając klientów reklamami w gazetach, czy rozdając ulotki na ulicy. Wraz z pojawieniem się digital marketingu sposób osiągania najlepszych wyników znacznie się zmienił, gdyż Internet sprawił, że każda firma, niezależnie od wielkości i budżetu, ma takie same szanse na zdobycie klientów. Google i Facebook stały się głównymi ośrodkami marketingowymi, dostarczając zarówno narzędzia, jak i platformy umożliwiające małym firmom tanie promowanie swojej oferty.

Dostępnych jest wiele bezpłatnych ofert, takich jak Google Moja Firma czy narzędzia SEO, które pomagają budować markę w sieci, a tym samym zyskiwać popularność. Nawiązanie relacji z klientami jest bowiem najważniejszym zadaniem, gdyż ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe. Dostępność agencji SEO dodatkowo ułatwia rozpowszechnianie działalności firmy w sieci, gdyż gwarantuje zastosowanie najnowszych technik optymalizacyjnych, prowadzących do uzyskania wysokiej pozycji strony internetowej na liście wyników wyszukiwania.

Dlaczego warto optymalizować treści?

SEO to niezwykle opłacalna technika marketingu internetowego, którą powinny wykorzystać w szczególności małe firmy w celu budowania swojej obecności w sieci. Warto bowiem zauważyć, że większość początkujących firm nie może pozwolić sobie na duże wydatki związane z utrzymaniem kampanii reklamowych, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z bezpłatnych narzędzi dostarczanych przez Google, takich jak Google Moja Firma, Mapy Google czy Google Search Console. SEO może zapewnić wysoki zwrot z inwestycji, zależny od zastosowanych środków optymalizacyjnych. Okazuje się bowiem, że nawet jeśli firma nie ma własnej strony internetowej, nadal ma szansę na pojawienie się na liście wyników wyszukiwania i zdobywanie nowych klientów.

Omówmy więc kilka podstawowych strategii SEO, które korzystnie wpływają na budowanie obecności w Internecie przez małe firmy.

Sprawdź: 18 błędów optymalizacyjnych – jak ich uniknąć?

Najlepsze strategie SEO dla małych firm

Optymalizacja strony internetowej

Posiadanie strony internetowej jest warunkiem koniecznym, jeśli zależy Ci na osiągnięciu najlepszych efektów. Działalność w sieci nie tylko pozwala budować bazę lojalnych klientów, ale też rozpowszechnia informacje o marce, dzięki czemu jesteś w stanie przyciągnąć nowych odbiorców. Najważniejsze w SEO jest generowanie zaufanie klientów, a dobrze zoptymalizowana strona internetowa okazać się może środkiem, który pozwoli Ci to osiągnąć.

Wysokiej jakości, oryginalne treści

Tworzenie wysokiej jakości treści, które są dostosowane do preferencji i potrzeb grupy docelowych odbiorców, jest kluczem do osiągnięcia najlepszych wyników sprzedażowych. Skoncentruj się więc na publikowaniu angażujących artykułów, których rzeczywiście szukają Twoi klienci. Dzięki temu nie tylko korzystnie wpłyniesz na ich wrażenia, ale też zyskasz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, co dodatkowo rozpowszechni działalność marki w sieci. Ponadto zachęcisz innych twórców do linkowania do Twojej witryny, wskutek czego udział na rynku internetowym znacznie wzrośnie, a sukces stanie się na wyciągnięcie ręki.

Słowa kluczowe long tail

Z pewnością zbędne jest tłumaczenie, że upychanie słów kluczowych w treści to fatalne rozwiązanie i może doprowadzić do porażki Twojego biznesu. Nowoczesne algorytmy wyszukiwarek są bowiem odporne na tego typu podstępne zagrania, dlatego szybko je identyfikują i pomijają daną witrynę podczas budowania rankingu SERP. Z jakiej taktyki powinny więc korzystać małe firmy? Najlepszym rozwiązaniem okazuje się strategia słów kluczowych long tail, gdyż frazy te są znacznie mniej konkurencyjne i dużo łatwiejsze do pozycjonowania, co jest szczególnie ważne, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z SEO. Warto też wspomnieć, że terminy te przyciągają zdecydowanych klientów, przez co konwersja wzrasta, a strona internetowa pnie się w górę rankingu Google.

Optymalizacja metadanych

Metadane to elementy witryny widoczne dla robotów indeksujących, które przedstawiają im jej temat i wartość. Warto więc zadbać o optymalizację czynników, takich jak tag tytułu czy meta opis, aby przedstawić Google jakość swojej strony internetowej i zyskać szansę na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Ważne jest też umieszczenie odpowiednich słów kluczowych, gdyż dzięki temu Twoje treści trafią do użytkowników, którzy rzeczywiście poszukują danego produktu czy usługi. Spowoduje wzrost konwersji i lepsze pozycjonowanie w Google.

Źródło: Vlada Karpovich/pexels.com

Kompatybilność z urządzeniami mobilnymi

Nie ulega wątpliwościom, że większość użytkowników korzysta w obecnych czasach ze smartfonów w celu poszukiwania informacji w sieci. Warto wziąć to pod uwagę podczas projektowania strony internetowej i zadbać o jej responsywność, czyli zdolność dostosowania się do wymiarów różnych ekranów. Dzięki temu korzystnie wpłyniesz na wrażenia użytkownika i zaangażujesz go w swoje treści, co przełoży się na Twoją pozycję w Google.

Podsumowanie

Wyżej wymienione praktyki to tylko część zestawu technik SEO, których zastosowanie pozwoli Ci pokonać branżowych rywali i zdobyć popularność w sieci. Wykorzystaj więc podane wskazówki i zajmij się optymalizacją swoich treści, a na efekty tych działań z pewnością nie będziesz musiał długo czekać. Jeśli jednak uznasz, że potrzebujesz pomocy, koniecznie skontaktuj się z nami, a opracujemy strategię, dzięki której znacznie przybliżysz się do zamierzonych celów.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstrona, która sprzedaje – landing page
    Podstrona, która sprzedaje – landing page
    Landing Page to podstrona serwisu internetowego, która ma zachęcić użytkownika do konkretnego działania. Przeczytaj jak pozycjonować taką stronę.
    Jak usunąć wizytówkę Google?
    Jak usunąć wizytówkę Google?
    Usuwanie wizytówki firmy w Google wymaga spełnienia określonych procedur. Poznaj różne metody. Dlaczego przedsiębiorcy się na to decydują? Sprawdźmy.
    Jak zoptymalizować witrynę pod kątem technicznego SEO?
    Jak zoptymalizować witrynę pod kątem technicznego SEO?
    Istnieje wiele technicznych elementów witryny, które wpływają na sukces biznesu online. Podpowiemy Ci, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę