DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja strony małej firmy – co musisz o niej wiedzieć?

Optymalizacja strony małej firmy – co musisz o niej wiedzieć?

Christina Morillo/pexels.com

SEO jest czymś, w co każda duża lub mała firma powinna inwestować. Google i inne wyszukiwarki stale aktualizują swoje algorytmy, aby zapewnić użytkownikom jak najbardziej trafne i wiarygodne wyniki. Aby Twoja mała firma mogła zaistnieć w swojej branży, musisz wykorzystać podstawowe strategie SEO optymalizacji treści.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to najważniejszy aspekt optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarki. Zapewniają dokładne wyniki i odpowiedzi na pytania użytkowników, a to na tym powinno zależeć najbardziej każdemu działaczowi internetowemu. Musisz więc użyć odpowiednich słów kluczowych w tagach nagłówka, metadanych i treściach na stronie. Duże, bardziej znane firmy zawsze będą Cię przewyższać, jeśli nie wypróbujesz tej strategii.

Znaczniki nagłówka

Treść nagłówka lub tytuł strony docelowej powinien pojawić się w witrynie jako nagłówek poziomu H1, a w kodzie źródłowym, powinieneś wykorzystać tag <h1>. Dzięki temu wyszukiwarki dokładnie wiedzą, o czym jest Twoja strona. Dodatkowo użyj tagów <h2>, które są kluczowymi podtytułami artykułu i innymi mniejszymi tagami nagłówków aż do <h6>. Wszystkie te znaczniki są używane, aby pokazać nie tylko odbiorcy, ale także wyszukiwarkom, takim jak Google, o czym jest Twój artykuł. Wykorzystanie słów kluczowych w treści nagłówka jest niezbędne, aby Twoje strony funkcjonowały prawidłowo i jak najwyżej pozycjonowały się w Google.

Meta tytuł i meta opis

MetaData to kolejny kluczowy czynnik w optymalizacji treści dla docelowych słów kluczowych. Tytuł meta powinien być podobny do treści nagłówka, stanowić jego skróconą wersję zawierającą słowa kluczowe, dla których chcesz pozycjonować swoją stronę. Unikalne meta tytuły dla wszystkich stron docelowych powinno być Twoim priorytetem, gdyż realnie wpływa na Twoją pozycję w sieci.

Opisy meta to kolejny ważny element SEO. Nie zawsze bezpośrednio pomogą Ci w pozycjonowaniu, ale znacznie zwiększą liczbę kliknięć Twojej strony. Dużym błędem jest to, że wiele witryn w ogóle nie korzysta z tej metody. Opis meta powinien być bardzo krótkim opisem zawartości strony, aby zarówno odbiorcy, jak i wyszukiwarki mogli dowiedzieć się, o czym jest artykuł zanim jeszcze go przeczytają. Call to action, takie jak „sprawdź teraz” lub „kup już dziś”, zdecydowanie zachęca użytkowników do interakcji z Twoją stroną, a Ty zyskasz przewagę nad konkurencją.

Słowa kluczowe w treści

Zawartość strony to kolejne miejsce, w którym powinieneś umieścić słowa kluczowe w celu poprawienia swojej pozycji w sieci. Treści w witrynie powinny uzupełniać słowa kluczowe użyte w metadanych i tagach nagłówka, wykorzystując te same frazy lub ich synonimy.

Dobrym sposobem na zwrócenie uwagi użytkowników i wyszukiwarek jest regularne publikowanie wysokiej jakości treści z dobrą strukturą linków wewnętrznych wysyłających odbiorcę z powrotem do strony głównej. Pamiętaj jednak o aktualizacji starszych treści, aby wciąż mogły zachwycać użytkowników i działać na Twoją korzyść. Musisz upewnić się, że to, o czym piszesz, jest tym, czego czytelnicy obecnie poszukują. Możesz w tym celu wykorzystać narzędzia typu SEMrush, aby znaleźć tematy o dużej liczbie wyszukiwań i mieć pewność, że to, o czym napiszesz, będzie interesowało Twoich odbiorców. Kolejnym krokiem będzie zadbanie o to, aby Twoje treści dokładnie odpowiadały na pytania użytkowników. Dzięki temu zwiększysz ich zadowolenie i zachęcisz do ponownych odwiedzin strony.

Sprawdź: Optymalizacja witryny internetowej pod kątem Google. Jak wyszukiwarka ocenia naszą jakość?

Dobrze zaprojektowana witryna to podstawa!

Musisz zadbać o to, aby Twoja firma zachwyciła użytkowników, już na etapie zetknięcia się ze stroną internetową. Wykorzystaj więc obrazy o wysokiej rozdzielczości i upewnij się, że są one skompresowane do odpowiedniego rozmiaru pliku, aby nie spowolnić strony. Układ i nawigacja w witrynie również wymagają Twojej uwagi. Użytkownicy muszą mieć możliwość łatwego poruszania się po stronie.

Ważnym elementem, o który powinieneś szczególnie zadbać jest bezpieczeństwo. Jeśli wcześniej nie przetwarzałeś poufnych danych użytkowników, takich jak karty kredytowe czy informacje osobowe, nie miało znaczenia, czy Twoja witryna jest bezpieczna czy nie. Jeżeli jednak obecnie prowadzisz sklep internetowy, musisz posiadać certyfikat SSL. Ponadto wszystkie linki wewnętrzne w Twojej witrynie powinny również wskazywać na bezpieczne strony. Zbudujesz dzięki temu zaufanie odbiorców i Google, który uwzględnia to w swoim algorytmie rankingowym. Mówiąc o certyfikacie SSL, oznacza to po prostu, że Twoja witryna jest pod protokołem HTTPS, a wszystkie niezabezpieczone protokoły (HTTP) przekierowują do bezpiecznej wersji.

Działaj lokalnie

Twoja firma koniecznie musi mieć skonfigurowany profil Google Moja Firma. Twoim zadaniem powinno być stworzenie lokalnej świadomości marki i zachęcenie klientów do pozostawienia opinii o Twoich usługach.

Źródło: Pixabay/pexels.com

Sprawdź: Wiosenne porządki? Sprawdź, jak odświeżyć swoją witrynę!

Google Moja Firma

Musisz upewnić się, że Profil Google Moja Firma jest prawidłowo skonfigurowany. Uwzględnij kluczowe informacje, takie jak aktualny adres i numer telefonu firmy, godziny pracy i opis usług. Google Moja Firma umożliwia także reklamowanie się bez żadnych dodatkowych kosztów.

Na Facebooku

Zadbaj też o obecność na różnych mediach społecznościowych. Ponownie musisz upewnić się, że masz wszystkie niezbędne informacje dostępne publicznie, takie jak adres, numer telefonu, godziny pracy itp. są aktualne. Marketing w mediach społecznościowych to świetny sposób na uzyskanie popularności marki na lokalnym rynku. Na przykład na Facebooku użytkownicy mogą polubić i udostępnić Twoją firmę, dzięki czemu ich znajomi się o niej dowiedzą.

Wykorzystaj HARO

HARO jest niesamowite i, co bardzo ważne, zupełnie darmowe. To wspaniałe narzędzie, dzięki któremu możesz uzyskać wysokiej jakości linki zwrotne do swojej witryny. HARO oznacza „Help A Reporter Out”. Wiele stron internetowych, serwisów informacyjnych, blogów itd. codziennie publikuje zapytania w poszukiwaniu informacji na wiele różnych tematów. To dobry sposób, aby wypromować swoją markę, jeśli podasz wysokiej jakości odpowiedzi, które usatysfakcjonują odbiorców.

HARO jest narzędziem, które może pomóc Ci w tworzeniu naturalnych linków zwrotnych. Im więcej linków kierujących z powrotem do Twojej strony Google oceni jako wartościowe, tym wyższą pozycję zajmiesz na liście wyników wyszukiwania. Niestety, budowanie linków staje się coraz bardziej złożone, ponieważ Google i inne wyszukiwarki stale zmieniają swoje algorytmy, aby wyeliminować spam i nieistotne treści. Zadbaj więc o wysokiej jakości łącza, które korzystnie wpłyną na pozycję Twojej marki w sieci.

Sprawdź: Optymalizacja on-site – na co zwrócić uwagę?

Zacznij już dziś!

SEO obejmuje znacznie więcej działań, niż te wymienione powyżej. Jeśli jednak doskonale opanujesz te metody, z pewnością zbliżysz się do sukcesu swojej małej firmy. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek nie tylko zapewni wysokiej jakości zawartość stron, która zachwyci Twoich odbiorców, ale też pokaże Google, że jesteś wiarygodny, dzięki czemu szybko znajdziesz się liderem w swojej branży. Nie czekaj – działaj!

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    BERT – co wiesz o najnowszym algorytmie Google?
    BERT – co wiesz o najnowszym algorytmie Google?
    BERT to precyzyjny program do przetwarzania języka naturalnego. Warto wiedzieć, jak wpływa na rozwój wyszukiwania i pozycjonowanie stron internetowych.
    Protokół HTTP i protokół HTTPS – czym się różnią?
    Protokół HTTP i protokół HTTPS – czym się różnią?
    Chcesz wiedzieć, czym są HTTP i HTTPS? Te dwa sieciowe protokoły są nieodłącznym elementem przeglądania internetu – dowiedz się o ich najważniejszych cechach, różnicach i podobieństwach.
    Jak prawidłowo zoptymalizować obraz na stronie internetowej pod kątem SEO?
    Jak prawidłowo zoptymalizować obraz na stronie internetowej pod kątem SEO?
    Optymalizacja witryny pod kątem obrazów jest ważna dla SEO. Dowiedz się, jak znaleźć się na wysokiej pozycji w rankingu SERP.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę