Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne

Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne

Ahmed Aqtai/pexels.com

Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne jest niezwykle ważna nie tylko dla wygody użytkownika, ale również pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarki. W dzisiejszych czasach, kiedy to internet przegląda się częściej z wykorzystaniem smartfonów i tabletów, niż komputerów jest ona niezwykle istotna. Dowiedz się, jakie korzyści zapewnia responsywna strona internetowa oraz jak ją zrobić tak, aby była ona funkcjonalna i użyteczna.

Czym jest responsywna strona?

Z roku na rok coraz bardziej szala użytkowników internetu przechyla się na rzecz tych korzystających z urządzeń mobilnych, niż stacjonarnych. W związku z tym coraz bardziej istotne stało się zapotrzebowanie na witryny, które będą wyświetlały się prawidłowo nie tylko na komputerach, ale również smartfonach czy tabletach. Właśnie dlatego niezwykle istotna jest optymalizacja strony pod urządzenia mobilne. Jeszcze kilka lat temu bardzo popularnym rozwiązaniem było tworzenie osobnych stron dopasowanych do urządzeń mobilnych. Były one okrojone pod względem wizualnym oraz merytorycznym, przez co na dziś dzień rozwiązanie to jest już zupełnie niewystarczające. Alternatywą dla tego rozwiązania są strony responsywne.

Czym one są? Są to strony, które wyświetlają się prawidłowo na wszystkich urządzeniach. Responsywna strona dostosowuje się do wielkości ekranu, nie przycina ilustracji, tylko zmienia ich rozdzielczość oraz przenosi tekst w sposób czytelny i poprawny. To samo tyczy się mapowania po stronie oraz podstronach. Strony responsywne nazwać można elastycznymi i dopasowującymi się do panujących warunków. Z tego powodu są one tak pożądane przez wszystkich użytkowników sieci.

Sprawdź: Optymalizacja strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych

Dlaczego responsywność strony jest tak ważna?

Każdy właściciel strony, któremu zależy na jej widoczności, powinien zadbać o responsywność swojej witryny. Wynika to z faktu powszechnego od 6 lat dostosowywania stron pod urządzenia mobilne. Google w 2016 określiło tworzenie przyjaznych mobilnym stron jako jeden z głównych czynników mających wpływ na ranking strony w wyszukiwarce. Nic nie zapowiada, żeby trend ten miał się odwrócić, ponieważ liczba mobilnych użytkowników sieci stale rośnie.

Jeśli skupimy się na pozycjonowaniu, responsywność strony jest jednym z głównych parametrów, które mają na nie wpływ. Algorytmy wyszukiwarek, takich jak Google czy Yahoo zdecydowanie chętniej promują strony atrakcyjne i przydatne dla odbiorcy, a za takie uważane są właśnie strony dostosowane do każdego rodzaju urządzeń. Z tego powodu każdy, komu zależy na wysokiej pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwarek, powinien dostosować swoją witrynę do wymagań urządzeń przenośnych. Niezwykle istotne dla całego procesu jest również to, aby zadbać o prawidłową szybkość ładowania strony. Nawet kilka sekund za długo może powodować znaczne zmniejszenie ruchu na stronie i jej konwersję. Już po kilku sekundach od włączenia strony i rozpoczęcia jej ładowania użytkownik zaczyna się niecierpliwić. Każda kolejna sekunda ładowania to utrata sporej liczby zadowolonych klientów lub ich całkowitą rezygnację z przeglądania zawartości witryny.

Strona responsywnajak zrobić?

Aby tworzyć dostosowane do wymagań urządzeń mobilnych strony WWW, warto na początek przeprowadzić test zgodności witryny z wymaganiami smartfonów czy tabletów. W tym celu wykorzystać można narzędzie Mobile Friendly Test przygotowane przez firmę Google. Korzystanie z niego jest niezwykle łatwe. Wystarczy w odpowiednim miejscu wkleić link do strony lub umieścić na naszej witrynie kod do przetestowania, a narzędzie poinformuje nas o tym, czy dana strona spełnia wymagania pod względem responsywności. Jeśli wynik będzie negatywny, należy poprawić stronę w celu uzyskania oczekiwanych rezultatów.

Aby stworzyć responsywną stronę internetową, niezbędna jest kompresja zdjęć oraz innych elementów wizualnych strony. Dzięki temu witryna będzie ładowała się szybciej, co wpłynie na jej responsywność. Istnieje również możliwość zastosowania blokady, która uniemożliwia wczytywanie filmików na urządzeniach mobilnych. Niezbędne jest także pozbycie się wszystkich zbędnych elementów, takich jak wtyczki czy niewykorzystywane kody. Pamiętajmy, że w przypadku kodu strony responsywnej mniej znaczy więcej, dlatego warto ograniczyć go do minimum i uprościć tak bardzo, jak się da.

Inną cechą negatywnie wpływającą na wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych są reklamy typu pop-up. Te wyskakujące okienka mogą przysłaniać treść podczas przeglądania stron. Jednocześnie, jeśli nie będą dostosowane do przenośnych sprzętów ich zamknięcie może okazać się niemożliwe. Takie reklamy wpływają niekorzystnie na pozycję w wynikach wyszukiwarki, dlatego dobrym pomysłem może okazać się całkowita rezygnacja z tego typu reklam. Pamiętajmy również, żeby zoptymalizować również pozostałe reklamy pod kątem urządzeń mobilnych.

Źródło: freestocks.org/pexels.com

Równie ważna, co kompresja plików audio i wideo jest optymalizacja objętości tekstów. Strona responsywna to taka, która jest szybka w odbiorze. Właśnie z tego powodu ogromne bloki tekstów nie wchodzą w grę. Dodatkowo niezwykle ważne jest także stworzenie dostosowanych pod względem wizualnych treści. Dotyczy to również nagłówków. Muszą być one krótkie, tak samo jak akapity i podpunkty. Pamiętajmy także o zastosowaniu odpowiedniej czcionki, która będzie widoczna bez potrzeby przybliżania ekranu. Dzięki temu strona będzie przyjemna w obsłudze i czytelna dla użytkownika, a co za tym idzie atrakcyjna dla algorytmów wyszukiwarki. Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne to bardzo ważny aspekt, jeśli zależy nam na wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej, takiej jak Google czy Yahoo.

Najważniejsze są doświadczenia użytkownika

Warto pamiętać, że wszystkie te czynności mają na celu stworzenie strony przyjaznej dla użytkownika. Tworząc stronę responsywną, wykonaj ją tak, jak sam chciałbyś z niej korzystać. Niech będzie dla Ciebie czytelna i nie ogranicza Cię przez wzgląd na niewielką rozdzielczość ekranu. Najlepiej sprawdzić to samodzielnie już po utworzeniu strony, co powoli na wdrożenie ewentualnych poprawek.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: beasmetics.pl, teamuto.pl

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak dobrać skuteczne słowa kluczowe?

    Jak dobrać skuteczne słowa kluczowe?

    Wybór odpowiednich słów kluczowych może przysporzyć sporo problemów. Wyjaśniamy więc, jak zrobić to skutecznie i jakich błędów unikać.
    Zwiększ ruch na swojej stronie dzięki SEO

    Zwiększ ruch na swojej stronie dzięki SEO

    Prowadzisz stronę internetową i chcesz zwiększyć liczbę jej odbiorców, ale nie wiesz jak? Sprawdź jak wykorzystać w tym celu optymalizację treści!
    Droga na skróty prowadzi donikąd! Jakich technik SEO unikać?

    Droga na skróty prowadzi donikąd! Jakich technik SEO unikać?

    Duplikowanie treści czy kupowane linków to tylko niektóre z technik, które mogą zrujnować Twój biznes. Sprawdź, czego jeszcze warto unikać.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.