DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja WordPress – na co zwrócić uwagę?

Optymalizacja WordPress – na co zwrócić uwagę?

Pixabay / pexels.com

Jeszcze kilka lat temu WordPress był wykorzystywany jako narzędzie do tworzenia postów na blogu. Dziś platforma ta stanowi jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią, z którego korzystają tysiące twórców internetowych z całego świata. Mimo nieustannego rozwoju WordPress wciąż służy do budowania marki i nawiązywania kontaktu z grupą docelową poprzez prowadzenie i optymalizację bloga.

Jednym z najważniejszych aspektów generowania treści blogowych jest dostosowanie contentu zarówno do oczekiwań i potrzeb odbiorców, jak i wytycznych wyszukiwarek. Konieczne jest zatem nie tylko tworzenie wartościowych wpisów, ale też zorganizowanie intuicyjnej nawigacji czy układu zawartości.

Przyjrzyjmy się zatem kilku najistotniejszym obszarom, których optymalizacja powinna być na stałe wpisana do strategii SEO każdej współczesnej marki wykorzystującej w swoich działaniach WordPressa.

Czytelność treści

Czytelność treści jest kluczowym czynnikiem SEO każdej witryny blogowej. Podczas poszukiwania informacji odbiorcy chcą bowiem, aby były one łatwo dostępne i zrozumiałe. Jeśli więc Twoja witryna jest trudna w odbiorze, nawet najlepsze wpisy nie wygenerują pożądanych efektów. Oto kilka skutecznych porad związanych z optymalizacją treści w WordPress:

  • Publikuj zrozumiałą, czytelną i oryginalną treść.
  • Udostępniaj treści, które są wartościowe, odpowiadają na konkretne pytania i są wystarczająco przydatne, aby cieszyć się zainteresowaniem odbiorców przez długi czas.
  • Obierz jeden temat treści i stale się go trzymaj.
  • Upewnij się, że treść jest odpowiednio zorganizowana, czyli podzielona według kategorii czy tagów.
  • Używaj nagłówków i zadbaj, aby były dobrze rozmieszczone.
  • Twórz krótkie akapity zamiast długich bloków tekstu.
  • Używaj czarnej czcionki. Inne kolory są znacznie trudniejsze do odczytania, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
  • Unikaj tęczowych postów, które okazać się mogą nieczytelne. Postaw na ciemną czcionkę na jednolitym, jasnym tle.
  • Wykorzystaj czcionki o co najmniej jedenastu punktach wysokości.
  • Wyraźnie zaznaczaj listy z punktorami lub numerami.
Sprawdź: ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?

Charakter marki

Twoja marka powinna być jednym z najbardziej zapadających w pamięć aspektów podczas wizyty w witrynie. Użytkownicy muszą zapamiętać nazwę oraz logo firmy. Oto elementy, o które warto w tym celu zadbać:

  • Dopilnuj, aby wszystkie treści, w tym logo i obrazy, były niepowtarzalne i ściśle związane z Twoją marką. Kopiowanie cudzych pomysłów może bowiem doprowadzić do bardzo poważnych konsekwencji.
  • Upewnij się, że Twój blog ma taki sam cel, jak firma i marka.
  • Sprawdź, czy strategia marketingowa i wizerunek marki są spójne na każdej stronie witryny.
  • Zwróć uwagę na baner obrazujący markę – musi on być taki sam na każdej stronie w witrynie.
  • Zadbaj o skuteczność wezwań do działania i spraw, aby dokonanie konwersji nie zajmowało dłużej niż 3 kliknięcia.

Źródło: Mikael Blomkvist / pexels.com

Pliki multimedialne

Obrazy i filmy to bardzo ważne elementy każdej witryny. Pliki multimedialne czynią bowiem stronę bardziej atrakcyjną i są świetnym sposobem na zwrócenie uwagi użytkownika oraz wydłużenie czasu jego pobytu na stronie. Sama publikacja obrazu nie zapewni jednak doskonałych wyników. Oto co należy zrobić:

  • Upewnij się, że wszystkie obrazy pochodzą z legalnego źródła, są wyraźne i powiązane z marką. Ich zadaniem jest bowiem podniesienie wartości treści, a nie jej spadek.
  • Sprawdź, czy obrazy znajdują w odpowiednich miejscach w treści i są dobrze wyrównane z tekstem.
  • Zobacz, czy Twoje obrazy są odpowiedniej wielkości. Muszą być na tyle duże, aby były widoczne, ale nie zakrywały jednocześnie żadnego fragmentu treści.
  • Kompresuj pliki w taki sposób, aby były możliwe do szybkiego pobierania, ale nie ulegały jednocześnie żadnym zniekształceniom. Istnieje kilka świetnych wtyczek WordPress, dzięki którym nie będzie to stanowić żadnego problemu.
  • Wszystkie obrazy powinny być oznaczone tagiem alt. Jest to niezwykle ważne z punktu widzenia wyszukiwarek, gdyż korzystnie wpływa na indeksowanie witryny.
  • Nie dodawaj bezużytecznych obrazów tylko po to, by wypełniły miejsce na stronie. Każdy plik powinien być związany z marką, jak i ogólnym tematem treści.
  • Zadbaj o to, aby filmy i muzyka nie odtwarzały się automatycznie. Niekorzystnie wpływa to na wrażenia użytkowników i może skutkować wzrostem współczynnika odrzuceń.
  • Upewnij się, że żaden film nie zmusza odwiedzającego do przejścia na inną stronę. Może on bowiem już nie powrócić do witryny, zwłaszcza jeśli zostanie przekierowany do YouTube.
Sprawdź: Pozycjonowanie biura podróży

Organizacja treści

Atrakcyjna i odpowiednio zorganizowana witryna to klucz do sukcesu niejednej marki. Istnieje kilka skutecznych wskazówek, dzięki którym kompleksowo zadbasz o wygląd swojej strony oraz jej funkcjonalność. Oto kilka wartych wykorzystania metod:

  • Używaj znanych i czytelnych czcionek.
  • Nie wykorzystuj więcej niż 3 stylów czcionek na jednej stronie.
  • Zadbaj o spójność układu, struktury treści i grafiki.
  • Nie przesadzaj z liczbą kolorów na stronie. Wykorzystanie czterech stonowanych barw powinno w zupełności wystarczyć.

Podsumowanie

Zbudowanie skutecznej i atrakcyjnej witryny to cel każdego współczesnego przedsiębiorcy. Udostępnianie wartościowych treści, dbałość o strukturę, nawigację i układ zawartości oraz optymalizacja plików multimedialnych to najlepsze sposoby na zwiększenie zaangażowania odbiorców i osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz stronę internetową, dzięki której zdobędziesz wysoką pozycję w wyszukiwarce i pozyskasz nowych klientów!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy SEO pomoże ulepszyć Twoją stronę internetową?
    Czy SEO pomoże ulepszyć Twoją stronę internetową?
    Rozwiń skrzydła i wyróżnij się wśród konkurencji! Z naszego artykułu dowiesz się, co pomoże Ci osiągnąć sukces!
    Podstawy marketingu cyfrowego – w jaki sposób dotrzeć do potencjalnego klienta?
    Podstawy marketingu cyfrowego – w jaki sposób dotrzeć do potencjalnego klienta?
    Działania marketingu internetowego są niezbędne, jeśli przedsiębiorca chce uzyskać zamierzone cele biznesowe. Sprawdźmy, w jaki sposób zdobyć klientów.
    Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2
    Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2
    Czym są słowa kluczowe oraz jakie są ich rodzaje? W jaki sposób odkryć intencje użytkowników, aby móc świadomie zaplanować strategię pozycjonowania SEO?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę