DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja WordPress – na co zwrócić uwagę?

5 min czytania
Optymalizacja WordPress – na co zwrócić uwagę?
Kategoria Pozycjonowanie

Jeszcze kilka lat temu WordPress był wykorzystywany jako narzędzie do tworzenia postów na blogu. Dziś platforma ta stanowi jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią, z którego korzystają tysiące twórców internetowych z całego świata. Mimo nieustannego rozwoju WordPress wciąż służy do budowania marki i nawiązywania kontaktu z grupą docelową poprzez prowadzenie i optymalizację bloga.

Jednym z najważniejszych aspektów generowania treści blogowych jest dostosowanie contentu zarówno do oczekiwań i potrzeb odbiorców, jak i wytycznych wyszukiwarek. Konieczne jest zatem nie tylko tworzenie wartościowych wpisów, ale też zorganizowanie intuicyjnej nawigacji czy układu zawartości.

Przyjrzyjmy się zatem kilku najistotniejszym obszarom, których optymalizacja powinna być na stałe wpisana do strategii SEO każdej współczesnej marki wykorzystującej w swoich działaniach WordPressa.

Spis treści:

Czytelność treści

Czytelność treści jest kluczowym czynnikiem SEO każdej witryny blogowej. Podczas poszukiwania informacji odbiorcy chcą bowiem, aby były one łatwo dostępne i zrozumiałe. Jeśli więc Twoja witryna jest trudna w odbiorze, nawet najlepsze wpisy nie wygenerują pożądanych efektów. Oto kilka skutecznych porad związanych z optymalizacją treści w WordPress:

  • Publikuj zrozumiałą, czytelną i oryginalną treść.
  • Udostępniaj treści, które są wartościowe, odpowiadają na konkretne pytania i są wystarczająco przydatne, aby cieszyć się zainteresowaniem odbiorców przez długi czas.
  • Obierz jeden temat treści i stale się go trzymaj.
  • Upewnij się, że treść jest odpowiednio zorganizowana, czyli podzielona według kategorii czy tagów.
  • Używaj nagłówków i zadbaj, aby były dobrze rozmieszczone.
  • Twórz krótkie akapity zamiast długich bloków tekstu.
  • Używaj czarnej czcionki. Inne kolory są znacznie trudniejsze do odczytania, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
  • Unikaj tęczowych postów, które okazać się mogą nieczytelne. Postaw na ciemną czcionkę na jednolitym, jasnym tle.
  • Wykorzystaj czcionki o co najmniej jedenastu punktach wysokości.
  • Wyraźnie zaznaczaj listy z punktorami lub numerami.
Sprawdź: Reverse SEO – czym jest i jak wykorzystać je w swojej strategii?

Charakter marki

Twoja marka powinna być jednym z najbardziej zapadających w pamięć aspektów podczas wizyty w witrynie. Użytkownicy muszą zapamiętać nazwę oraz logo firmy. Oto elementy, o które warto w tym celu zadbać:

  • Dopilnuj, aby wszystkie treści, w tym logo i obrazy, były niepowtarzalne i ściśle związane z Twoją marką. Kopiowanie cudzych pomysłów może bowiem doprowadzić do bardzo poważnych konsekwencji.
  • Upewnij się, że Twój blog ma taki sam cel, jak firma i marka.
  • Sprawdź, czy strategia marketingowa i wizerunek marki są spójne na każdej stronie witryny.
  • Zwróć uwagę na baner obrazujący markę – musi on być taki sam na każdej stronie w witrynie.
  • Zadbaj o skuteczność wezwań do działania i spraw, aby dokonanie konwersji nie zajmowało dłużej niż 3 kliknięcia.

 

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Pliki multimedialne

Obrazy i filmy to bardzo ważne elementy każdej witryny. Pliki multimedialne czynią bowiem stronę bardziej atrakcyjną i są świetnym sposobem na zwrócenie uwagi użytkownika oraz wydłużenie czasu jego pobytu na stronie. Sama publikacja obrazu nie zapewni jednak doskonałych wyników. Oto co należy zrobić:

  • Upewnij się, że wszystkie obrazy pochodzą z legalnego źródła, są wyraźne i powiązane z marką. Ich zadaniem jest bowiem podniesienie wartości treści, a nie jej spadek.
  • Sprawdź, czy obrazy znajdują w odpowiednich miejscach w treści i są dobrze wyrównane z tekstem.
  • Zobacz, czy Twoje obrazy są odpowiedniej wielkości. Muszą być na tyle duże, aby były widoczne, ale nie zakrywały jednocześnie żadnego fragmentu treści.
  • Kompresuj pliki w taki sposób, aby były możliwe do szybkiego pobierania, ale nie ulegały jednocześnie żadnym zniekształceniom. Istnieje kilka świetnych wtyczek WordPress, dzięki którym nie będzie to stanowić żadnego problemu.
  • Wszystkie obrazy powinny być oznaczone tagiem alt. Jest to niezwykle ważne z punktu widzenia wyszukiwarek, gdyż korzystnie wpływa na indeksowanie witryny.
  • Nie dodawaj bezużytecznych obrazów tylko po to, by wypełniły miejsce na stronie. Każdy plik powinien być związany z marką, jak i ogólnym tematem treści.
  • Zadbaj o to, aby filmy i muzyka nie odtwarzały się automatycznie. Niekorzystnie wpływa to na wrażenia użytkowników i może skutkować wzrostem współczynnika odrzuceń.
  • Upewnij się, że żaden film nie zmusza odwiedzającego do przejścia na inną stronę. Może on bowiem już nie powrócić do witryny, zwłaszcza jeśli zostanie przekierowany do YouTube.
Sprawdź: Najważniejsze techniki SEO, które przydadzą się w każdej strategii

Organizacja treści

Atrakcyjna i odpowiednio zorganizowana witryna to klucz do sukcesu niejednej marki. Istnieje kilka skutecznych wskazówek, dzięki którym kompleksowo zadbasz o wygląd swojej strony oraz jej funkcjonalność. Oto kilka wartych wykorzystania metod:

  • Używaj znanych i czytelnych czcionek.
  • Nie wykorzystuj więcej niż 3 stylów czcionek na jednej stronie.
  • Zadbaj o spójność układu, struktury treści i grafiki.
  • Nie przesadzaj z liczbą kolorów na stronie. Wykorzystanie czterech stonowanych barw powinno w zupełności wystarczyć.

Podsumowanie

Zbudowanie skutecznej i atrakcyjnej witryny to cel każdego współczesnego przedsiębiorcy. Udostępnianie wartościowych treści, dbałość o strukturę, nawigację i układ zawartości oraz optymalizacja plików multimedialnych to najlepsze sposoby na zwiększenie zaangażowania odbiorców i osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz stronę internetową, dzięki której zdobędziesz wysoką pozycję w wyszukiwarce i pozyskasz nowych klientów!

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak linkowanie zewnętrzne wpływa na stronę internetową?
Jak linkowanie zewnętrzne wpływa na stronę internetową?
Linkowanie zewnętrzne jest ważnym czynnikiem rankingowym wyszukiwarek, dlatego należy wiedzieć, jak poprawnie stosować linki w treściach na stronie.
Tworzenie zaplecza SEO – na czym to polega?
Tworzenie zaplecza SEO – na czym to polega?
Linki zwrotne są jednym z ważniejszych czynników rankingowych dla Google. Nie funkcjonują jednak w pełni samodzielnie. Ważne jest zaplecze SEO.
Czym jest Page Rank strony? Jak możemy go sprawdzić?
Czym jest Page Rank strony? Jak możemy go sprawdzić?
Page Rank wpływa na ocenę strony WWW, co warunkuje jej odpowiednią widoczność w wyszukiwarce. Zapoznaj się ze sposobami weryfikacji tego algorytmu.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę