Przede wszystkim musimy mieć na uwadze, że klient kieruje się pewnymi oczekiwaniami. Na ich szczycie, spotykamy się z potrzebą jak najłatwiejszej dostępności informacji, takich jak cena, czy godziny prowadzenia działalności. Nawet brak podstawowych danych, jest w stanie sprawić, że się od ciebie “odbiją” w stronę konkurencji.
Schemat działania jest bardzo przewidywalny, gdyż wszystko rozpoczyna się od wyszukiwania firmy w Internecie. Gdy zostajesz znaleziony, kontrolowane są opinie innych osób, dotyczące Twojej działalności. Następnie klient szuka głębiej, czy jesteś obecny w kanałach mediów społecznościowych, czy publikujesz newsy w ramach firmowej witryny, a może jest sprawnym użytkownikiem mediów społecznościowych i nawet tworzysz materiały audiowizualne? Każdy, kto pragnie odnieść sukces, jest prześwietlany przez potencjalnych klientów.
Patrząc bardziej ogólnie, podstawowe informacje, takie jak kontaktowe, zwyczajnie umożliwią nawiązanie interakcji. Rozmowa dotycząca oferty, działalności, zakresu cen – już na tym etapie jesteś w stanie pozyskać zainteresowanie, być może, przyszłego kontrahenta.
To wszystko, to zaledwie czubek góry lodowej, symbolizującej problemy dla działalności, która nie istnieje w przestrzenii wirtualnej, na współczesnym rynku.
Realizowanie tylko i wyłącznie klasycznej formy marketingu, rezygnując z Internetowego dobrodziejstwa, w perspektywie długoterminowej, nie dostarczy korzystnych rezultatów. Możesz jednak włączyć go w postaci suplementu, do lokalnego marketingu biznesowego online – zaufaj nam, takie połączenie, nie tylko zadziała, ale również zyskasz na tym dodatkowe benefity, oto kilka z nich:
Niech za przykład posłuży nam kampania reklamowa Pay Per Click, której najważniejszą cechą jest wysoki stopień kontroli kapitału, który przeznaczasz na promocję. Koszta ponoszone są tylko z chwilą interakcji odbiorcy, z Twoją reklamą – co oznacza, że nie musisz martwić się o to, że stracisz pieniądze na nieefektywną kampanię promocyjną.
Decydując się na zakup ulotek, zmuszony jesteś zapłacić za pożądany nakład, nie mając pewności, czy przyniesie pozytywny rezultat, w efekcie czego, trwać będziesz w silnej niepewności.
Kampania PPC, jak już wspomnieliśmy to działanie, które daje Ci kontrolę, przez co jest wysoko opłacane z perspektywy ekonomicznej. Dodatkowo pozwala Ci zachować spokój, gdyż zdajesz sobie sprawę, że mimo realizowanej kampanii promocyjnej, nie poniesiesz dodatkowych kosztów, co więcej, wiesz jaka nienaruszalna granica budżetu została ustalona.
Kontrola nie tylko nad finansami, ale również nad stopniem zaangażowania w przestrzenii medialnej. Wskaźniki pozwalają Ci analizować lub tylko monitorować skuteczność zapoczątkowanej kampanii promocyjnej.
Jesteś przecież w pełni świadomy, że fizyczna reklama, nie jest w stanie Ci powiedzieć, ile osób zwróciło na nią uwagę, a co więcej, ile z osób, które ją dostrzegły, cokolwiek z niej wyniosły. Bazując na niej, tracisz możliwość sprecyzowania, tak ważnej w marketingu grupy docelowej odbiorców. W dużym skrócie – dostrzeże ją wielu, ale zapamiętają nieliczni.
Wracając do grupy docelowej odbiorców – analizując dane pozyskane marketingu online, w oparciu o statystyki, będziesz w stanie ją pozyskać, a to z kolei może nadać kierunek Twojemu dalszemu działaniu, gdyż dowiesz się, kto wykazuje zainteresowanie Twoją ofertą.
To z pewnością największy pozytyw wynikający, z lokalnego marketingu online, a i dla lokalnego marketingu kluczowy, gdyż pozwoli Ci na zaadaptowanie Twojej oferty, do potrzeb lokalnej społeczności.
Nie ponosisz kosztów posiadania profili na platformach pokroju Google Moja Firma, a mimo to, Twoja działalność dzięki nim tylko zyskuje. Jak już mówiliśmy wcześniej, odnosząc się do Kampanii PPC, jest to tańsze, niż zlecanie przygotowania fizycznej reklamy. Kolejnym przykładem może być reklama za pośrednictwem serwisu Facebook, w którym najniższe stawki promocji, zaczynają się od kilkunastu złotych, a doskonale wiemy, że ta forma promocji dotrze do większego grona odbiorców.
Warto również wspomnieć, że praca nad wizerunkiem w mediach społecznościowych, wymaga od nas jedynie zaangażowania i kreatywności, nie zmuszając do ówczesnego zbierania pokaźnego kapitału. Śledzenie trendów i dostosowywanie do nich działalności lub charakteru swojej firmy, może okazać się bardzo rentowne, gdyż niezaprzeczalnie jest to sposób na sukces.
Marketing w tradycyjnym, nieinternetowym rozumieniu, jeszcze żyje, ale czy ma się dobrze? Jest to niewątpliwie kwestią sporną, gdyż rzeczywistość została, chcąc, nie chcąc zdominowana została przez media społecznościowe. Możesz podjąć próbę połączenia tych dwóch światów i może się to okazać rozwiązaniem, które jak najbardziej sprawdzi się w przypadku Twojej działalności. Nic nie jest niemożliwe, wszystko jest kwestią zaangażowania i ciężkiej pracy, jednak czy musi być ona aż tak ciężka?
Jeżeli potrzebujesz wsparcia na drodze promowania swojej działalności, chętnie wspomożemy Cię dobrym słowem, choć zdolni jesteśmy zrobić dla Ciebie dużo więcej. Nie czekaj, pozwól sobie na sukces! Skontaktuj się z nami już teraz!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.