Organiczne SEO – czym jest i jakie przynosi korzyści?

Organiczne SEO – czym jest i jakie przynosi korzyści?

Pavel Danilyuk/pexels.com

Na sukces firmy składa się wiele procesów, które mogą stanowić wyzwanie nawet dla doświadczonego pracownika. Co więcej, stają się one coraz trudniejsze wraz z postępem technologicznym i rozwojem konkurencji. Jeśli jednak skorzystasz z usług SEO, a w szczególności organicznych technik, możesz szybko dogonić rywali, a nawet pokonać ich w tej niełatwej grze.

Ale czym dokładnie są organiczne usługi SEO i dlaczego są tak ważne?

Organiczne SEO - co to takiego?

Na początku trzeba wyjaśnić, czym jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). W największym skrócie możemy określić w ten sposób proces poprawiania jakości witryny w celu zwiększenia jej widoczności dla odpowiednich wyszukiwań. Natomiast SEO organiczne to, jak sama nazwa mówi, organiczne metody stosowane w celu uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarkach.

Kluczową różnicą jest słowo “organiczny”. Ogólnie mówiąc, oznacza to, że metody optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, z których korzystasz, nie są płatne – w przeciwieństwie do reklam pay-per-click (PPC).

Na czym polega?


Źródło: Diva Plavalaguna/pexels.com

Pozycjonowanie organiczne to techniki i strategie, które pomagają zwiększyć ruch i widoczność. Najpopularniejsze z nich to:

  • Analiza słów kluczowych

Analiza słów kluczowych, które są istotne w branży, w której działa Twoja marka, zwiększa szansę na wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.

  • Tworzenie wysokiej jakości treści

Tworzenie wysokiej jakości treści angażuje użytkowników, zwiększa ruch i zachęca odbiorców do dzielenia się Twoimi wpisami z innymi.

  • Optymalizacja strony internetowej

Witryna, która jest łatwiejsza i przyjemniejsza w użyciu to czynnik, który zatrzyma Twoich odbiorców na dłużej.

Najlepsze agencje SEO wykorzystują te i wiele innych technik, aby osiągnąć pożądane przez klientów wyniki. Powodów, dla których każdy powinien skorzystać ze strategii organicznego SEO, jest wiele. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę, czy jesteś właścicielem dużej, doświadczonej marki, powinieneś znać 4 podstawowe korzyści wynikające z organicznych metod optymalizacji treści.

  1. Dobra pozycja w wyszukiwarce
  2. Powszechnym stało się już, że większość kupujących (prawie 90%!) rozpoczyna zakupy za pomocą wyszukiwarki. Jest to powód, dla którego powinieneś zwiększyć swoją widoczność w Google i stanąć na wysokich pozycjach listy wyników wyszukiwania.

    Organiczne SEO może Ci w tym pomóc! Pozwolisz w ten sposób użytkownikom dotrzeć do Twojej strony i znacznie zwiększysz swoją sprzedaż. Jeśli jednak nie zadbasz o ten aspekt, możesz być pewien, że Twoje wyniki spadną, a Ty zostaniesz daleko w tyle za branżową konkurencją.

  3. Budowanie świadomości marki
  4. Jeśli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż, musisz wciąż pozyskiwać nowych klientów, którzy będą świadomi tego, kim jesteś, w jakiej branży działasz i co oferujesz. Większość konsumentów woli obcować z markami, które już znają i którym ufają. Zadbaj więc o swoją wiarygodność. Organiczne metody SEO są w tym niezwykle pomocne, gdyż pomagają budować świadomość marki i promować jej usługi coraz szerszemu gronu odbiorców.

  5. Dobra inwestycja
  6. Jeszcze kilka lat temu małe firmy nie były w stanie konkurować z tymi większymi, które posiadały ogromny budżet reklamowy. Obecnie organiczne SEO jest w stanie wyrównać szanse na sukces. Dobrze dobrana strategia optymalizacyjna może dać Twojej firmie możliwość swobodnego wejścia na rynek, dzięki czemu osiągniesz swoje wymarzone sprzedażowe efekty.

    Jeśli zadbasz o wprowadzenie technik SEO on-site i off-site, możesz być pewien, że zanotujesz znaczny wzrost liczby odwiedzających Twoją stronę. W ten sposób, niewielkim kosztem możesz stać się cenionym uczestnikiem internetowego rynku.

  7. Ciągłe zyski
  8. Największą zaletą organicznego SEO jest to, że im dłużej stosujesz te optymalizacyjne techniki, tym większe efekty będziesz zauważać. Tworząc wartościowe treści, możesz utrzymać się na wysokiej pozycji listy wyników wyszukiwania przez bardzo długi czas, który możesz dodatkowo wydłużyć, jeśli stale będziesz aktualizować swoje wpisy i uwzględniać popularne tematy. Zadbaj o to, gdyż poprawa ruchu na stronie będzie skutkować poprawą miejsca w rankingu SERP.

Reklamy PPC - czy nie są już potrzebne?

Nie ulega wątpliwościom, że każdy przedsiębiorca chce jak najszybszych wyników, szybkiego rozwoju i szybkich rozwiązań. Trudno się temu dziwić. Warto jednak podkreślić, że cierpliwość i rozsądne podejście do działania dadzą znacznie lepsze efekty. Reklamy PPC obok wielu zalet, mają też kilka wad:

  • Koszty

Największą wadą tego typu reklam są koszty ich stosowania. Odpowiednio dostosowany do panujących warunków plan może rzeczywiście przynieść pewne korzyści, jest to jednak dobre rozwiązanie tylko na krótką metę. W dłuższej perspektywie znacznie lepiej sprawdzą się organiczne metody.

  • Krótkotrwałość wyników

Wraz z zaprzestaniem finansowania reklam PPC, ruch, który generowały, znacznie spadnie. Organiczne metody są w stanie przynosić zyski nawet wtedy, kiedy ograniczysz budżet przeznaczony na marketing cyfrowy.

  • Utrata wiarygodności

Użytkowników niezwykle odpycha widok słowa “sponsorowany” dołączonego do linku. Odbiorcy czują się wówczas w pewnym stopniu zmuszani do pewnych działań. Wyższa pozycja w rankingu SERP pokazuje natomiast, że jesteś wiarygodny i wart zaufania, a są to cechy, z którymi z pewnością chcesz, aby Twoja marka była kojarzona.

Podsumowanie

Najważniejszym wnioskiem z powyższych rozważań powinno być to, że organiczne SEO gwarantuje Ci naturalny wzrost ruchu na stronie w bardzo opłacalny sposób. Ponadto możesz spodziewać się zwiększonej świadomości marki, wyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania, lepszych zysków w odniesieniu do poniesionych kosztów i znacznie zwiększonej sprzedaży.

Na co więc czekasz? Rozpocznij swoje działania optymalizacyjne już dziś, a z pewnością osiągniesz efekty, o których nawet Ci się nie śniło!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co to jest fraza?

    Co to jest fraza?

    Skuteczna reklama w Internecie to pozycjonowanie, a jego podstawą jest odpowiednia fraza czy raczej „długi ogon”. Wszystko wyjaśnia lektura tego artykułu.
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń? TOP 11 porad

    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń? TOP 11 porad

    Wysoki współczynnik odrzuceń może zrujnować Twoje dotychczasowe osiągnięcia. Podpowiemy Ci, jak skutecznie pozbyć się tego problemu.
    Czy warto dodawać emoji w meta title i meta description

    Czy warto dodawać emoji w meta title i meta description

    Ten jeden mały trik sprawi, że Twoją stronę internetową odwiedzi więcej osób. Zobacz, czym są emoji i w jaki sposób mogą rozwinąć Twój biznes.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.