Na sukces firmy składa się wiele procesów, które mogą stanowić wyzwanie nawet dla doświadczonego pracownika. Co więcej, stają się one coraz trudniejsze wraz z postępem technologicznym i rozwojem konkurencji. Jeśli jednak skorzystasz z usług SEO, a w szczególności organicznych technik, możesz szybko dogonić rywali, a nawet pokonać ich w tej niełatwej grze.
Ale czym dokładnie są organiczne usługi SEO i dlaczego są tak ważne?
Na początku trzeba wyjaśnić, czym jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). W największym skrócie możemy określić w ten sposób proces poprawiania jakości witryny w celu zwiększenia jej widoczności dla odpowiednich wyszukiwań. Natomiast SEO organiczne to, jak sama nazwa mówi, organiczne metody stosowane w celu uzyskania wysokich pozycji w wyszukiwarkach.
Kluczową różnicą jest słowo “organiczny”. Ogólnie mówiąc, oznacza to, że metody optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, z których korzystasz, nie są płatne – w przeciwieństwie do reklam pay-per-click (PPC).
Pozycjonowanie organiczne to techniki i strategie, które pomagają zwiększyć ruch i widoczność. Najpopularniejsze z nich to:
Analiza słów kluczowych, które są istotne w branży, w której działa Twoja marka, zwiększa szansę na wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Tworzenie wysokiej jakości treści angażuje użytkowników, zwiększa ruch i zachęca odbiorców do dzielenia się Twoimi wpisami z innymi.
Witryna, która jest łatwiejsza i przyjemniejsza w użyciu to czynnik, który zatrzyma Twoich odbiorców na dłużej.
Najlepsze agencje SEO wykorzystują te i wiele innych technik, aby osiągnąć pożądane przez klientów wyniki. Powodów, dla których każdy powinien skorzystać ze strategii organicznego SEO, jest wiele. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę, czy jesteś właścicielem dużej, doświadczonej marki, powinieneś znać 4 podstawowe korzyści wynikające z organicznych metod optymalizacji treści.
Powszechnym stało się już, że większość kupujących (prawie 90%!) rozpoczyna zakupy za pomocą wyszukiwarki. Jest to powód, dla którego powinieneś zwiększyć swoją widoczność w Google i stanąć na wysokich pozycjach listy wyników wyszukiwania.
Organiczne SEO może Ci w tym pomóc! Pozwolisz w ten sposób użytkownikom dotrzeć do Twojej strony i znacznie zwiększysz swoją sprzedaż. Jeśli jednak nie zadbasz o ten aspekt, możesz być pewien, że Twoje wyniki spadną, a Ty zostaniesz daleko w tyle za branżową konkurencją.
Jeśli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż, musisz wciąż pozyskiwać nowych klientów, którzy będą świadomi tego, kim jesteś, w jakiej branży działasz i co oferujesz. Większość konsumentów woli obcować z markami, które już znają i którym ufają. Zadbaj więc o swoją wiarygodność. Organiczne metody SEO są w tym niezwykle pomocne, gdyż pomagają budować świadomość marki i promować jej usługi coraz szerszemu gronu odbiorców.
Jeszcze kilka lat temu małe firmy nie były w stanie konkurować z tymi większymi, które posiadały ogromny budżet reklamowy. Obecnie organiczne SEO jest w stanie wyrównać szanse na sukces. Dobrze dobrana strategia optymalizacyjna może dać Twojej firmie możliwość swobodnego wejścia na rynek, dzięki czemu osiągniesz swoje wymarzone sprzedażowe efekty.
Jeśli zadbasz o wprowadzenie technik SEO on-site i off-site, możesz być pewien, że zanotujesz znaczny wzrost liczby odwiedzających Twoją stronę. W ten sposób, niewielkim kosztem możesz stać się cenionym uczestnikiem internetowego rynku.
Największą zaletą organicznego SEO jest to, że im dłużej stosujesz te optymalizacyjne techniki, tym większe efekty będziesz zauważać. Tworząc wartościowe treści, możesz utrzymać się na wysokiej pozycji listy wyników wyszukiwania przez bardzo długi czas, który możesz dodatkowo wydłużyć, jeśli stale będziesz aktualizować swoje wpisy i uwzględniać popularne tematy. Zadbaj o to, gdyż poprawa ruchu na stronie będzie skutkować poprawą miejsca w rankingu SERP.
Nie ulega wątpliwościom, że każdy przedsiębiorca chce jak najszybszych wyników, szybkiego rozwoju i szybkich rozwiązań. Trudno się temu dziwić. Warto jednak podkreślić, że cierpliwość i rozsądne podejście do działania dadzą znacznie lepsze efekty. Reklamy PPC obok wielu zalet, mają też kilka wad:
Największą wadą tego typu reklam są koszty ich stosowania. Odpowiednio dostosowany do panujących warunków plan może rzeczywiście przynieść pewne korzyści, jest to jednak dobre rozwiązanie tylko na krótką metę. W dłuższej perspektywie znacznie lepiej sprawdzą się organiczne metody.
Wraz z zaprzestaniem finansowania reklam PPC, ruch, który generowały, znacznie spadnie. Organiczne metody są w stanie przynosić zyski nawet wtedy, kiedy ograniczysz budżet przeznaczony na marketing cyfrowy.
Użytkowników niezwykle odpycha widok słowa “sponsorowany” dołączonego do linku. Odbiorcy czują się wówczas w pewnym stopniu zmuszani do pewnych działań. Wyższa pozycja w rankingu SERP pokazuje natomiast, że jesteś wiarygodny i wart zaufania, a są to cechy, z którymi z pewnością chcesz, aby Twoja marka była kojarzona.
Najważniejszym wnioskiem z powyższych rozważań powinno być to, że organiczne SEO gwarantuje Ci naturalny wzrost ruchu na stronie w bardzo opłacalny sposób. Ponadto możesz spodziewać się zwiększonej świadomości marki, wyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania, lepszych zysków w odniesieniu do poniesionych kosztów i znacznie zwiększonej sprzedaży.
Na co więc czekasz? Rozpocznij swoje działania optymalizacyjne już dziś, a z pewnością osiągniesz efekty, o których nawet Ci się nie śniło!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.