Perfekcyjny związek: SEO+content marketing

Perfekcyjny związek: SEO+content marketing

George Milton/pexels.com

Dla algorytmów Google liczy się naturalność i dopasowanie contentu do profilu potrzeb użytkownika sieci internetowej. To nakłada na twórców treści obowiązek kreowania oryginalnych i pożytecznych przekazów.

Posłużymy się ciekawą metaforą. Wyobraź sobie, że SEO to silnik. Napędza on ruch organiczny w witrynie oraz przyczynia się do zwiększenia jej rozpoznawalności. Znajomość podstaw mechaniki pozwala na śmiałe stwierdzenie. Każdy silnik, aby spełniał swoją funkcję, potrzebuje…paliwa. W wirtualnym świecie jest nim zasób treści. Źródło napędowe powinno być znakomitej jakości, tak jak kreowane teksty na Twojej stronie internetowej.

Zacznijmy od początku…

O tym, czym jest Search Engine Optimization słyszałeś prawdopodobnie wielokrotnie.To optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Praktyki mają prowadzić do zajęcia przez strony internetowe, jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki.

Wiedza dotycząca SEO dotyczy głównie technicznych zagadnień, takich jak kodowanie witryny czy monitoring fraz kluczowych. Pozycjonerzy posługują się rozmaitymi narzędziami, które umożliwiają im dogłębną analizę najczęściej wyszukiwanych haseł czy linków.

Content marketing, w najprostszym ujęciu, bazuje na kreowaniu i rozpowszechnianiu ważnych, przydatnych i koherentnych treści. Jego przeznaczeniem jest skupienie, w jak największym stopniu, uwagi internautów. Zainteresowanie użytkowników ma przełożyć się na ich aktywizację, pobudzenia do podjęcia działania na stronie internetowej. Przykładowymi treściami, znajdującymi się w centrum content marketingu są materiały audiowizualne, infografiki czy każdemu znane, artykuły blogowe.

Sprawdź: Przewaga agencji SEO nad programem optymalizacyjnym

Współpraca SEO z content marketingiem

Strategia marketingowa nie ma racji bytu bez dobrych jakościowo treści. Pojawienie się nowego gracza, SEO, wzmacnia ich rolę w budowaniu efektywnej witryny. Od niego zależy jak wykreowany przez twórców przekaz zostanie rozdystrybuowany.

Źródło: Zen Chung/pexels.com

Pewnie pamiętasz (a jeżeli nie, to lepiej dla Ciebie) czasy, w których ścisłe podążanie za kluczowymi frazami i implementowanie ich w tekst było jednym ze skuteczniejszych metod na uzyskanie pozycji lidera w wyszukiwaniach. Na szczęście te mroczne czasy dla kreatywności mamy za sobą. Nad wartościową treścią czuwają algorytmy Google, które sprytnie wychwytują niskiej jakości teksty.

Tutaj wkracza do gry wspomniana przez nas współpraca SEO z content marketingiem. Przedstawiamy kilka korzyści, których efektem jest owocne collabo.

Skuteczne indeksowanie treści

Za pośrednictwem content marketingu tworzone są dobrej jakości przekazy. W późniejszym etapie, zostają zaindeksowane, dzięki optymalizacji strony internetowej. Treści dopasowywane są pod kątem wyszukiwania fraz kluczowych, powstałych nagłówków czy meta znaczników.

Rozgłos za sprawą social mediów

Interesujące i angażujące treści zdobędą popularność w kanałach społecznościowych. To jednocześnie przyczyni się do zintensyfikowanej aktywności użytkowników na stronie internetowej.

Linki w innych witrynach

Słowa mają moc sprawczą. My w pełni zgadzamy się z tym stwierdzeniem. Jeżeli stworzony przez Ciebie content będzie odpowiadał potrzebom użytkownikom, inne witryny chętnie będą przekierowywać internautów do ciekawych zasobów na Twojej stronie.

Większy ruch organiczny

Znakomite jakościowo i odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO przekazy zapewnią Ci wysoką pozycję w wyszukiwaniach. Dzięki temu potencjalni klienci szybko znajdą Twoją ofertę w przestrzeniach sieci internetowej.

Jaki mamy plan?

Przejdźmy do opracowywania planu działania, który będzie zawierał praktyki SEO i content marketingu.

Krok 1: Twój target

Jeżeli dążysz do pozytywnych rezultatów współpracy dotyczącej pozycjonowania witryn z upowszechnianiem wartościowych przekazów, musisz przekierować je do odpowiednio określonego targetu. Jeżeli obszar marketingu nie jest Ci obcy, na pewno słyszałeś o stworzeniu persony. Jest to schematyczny, uproszczony obraz Twojego przyszłego klienta. Ten zarys powinien obejmować dane demograficzne, zainteresowania, a nawet uzyskiwane przychody.

Skoncentruj uwagę na tym, jakie pytania mogą pojawić się ze strony potencjalnego konsumenta, szukającego Twojej oferty.

Krok 2: Frazy kluczowe

Po stworzeniu persony, realizacja tego etapu z pewnością nie będzie stanowiła dla Ciebie większego problemu. Stwórz bazę fraz kluczowych, które pojawią się przy okazji researchu Twoich produktów i usług. Ten etap umożliwi Ci monitorowanie jakościowego ruchu organicznego na stronę, który w przyszłości będzie oddziaływać na rezultaty sprzedażowe.

Krok 3: Treści najwyższej jakości

Znasz już profil swoich potencjalnych klientów? Wspaniale. Dzięki znajomości słów kluczowych wpisywanych przez użytkowników, jesteś w stanie znaleźć punkt odniesienia do skutecznie odbieranej treści. Przede wszystkim komunikaty mają mieć praktyczne zastosowanie, rozwiązywać trudności internauty i dostarczać mu maksymalnie obszernej informacji.

Krok 4: Alert – update!

Aktualizowanie contentu ma duże znaczenie dla optymalizacji stron pod wyszukiwarkę. Zachowanie świeżości jest związane z umieszczaniem nowych fraz kluczowych, doprecyzowaniem pewnych wątków czy danych statystycznych, które naturalnie ulegają modyfikacjom. Ostrzeżeniem jest zachowanie pewnej roztropności w procesie ingerencji w tworzony content. Powód? Zbyt duże zmiany mogą przyczynić się do tego, że efektywnie wypozycjonowana witryna “spadnie” w rankingach Google.

Sprawdź: Niezbędne informacje SEO dla małych, lokalnych firm

Słów kilka na koniec

Jak zdążyłeś zapewne zauważyć, SEO i content marketing są jak dobre małżeństwo (to kolejna metafora, którą chętnie się posłużymy w tym zestawieniu). Bez zgody jednej ze stron, trudno mówić o zgodnej, owocnej relacji. Brak obecności jednego z elementów, nie doprowadzi Cię finalnie do sukcesu.

Pamiętaj, aby dobrze tworzonej treści zawsze towarzyszył proces optymalizacji pod kątem wyszukiwania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Szybko, szybciej, najszybciej – jak zwiększyć szybkość działania witryny internetowej

    Szybko, szybciej, najszybciej – jak zwiększyć szybkość działania witryny internetowej

    Współcześnie urządzenia mobilne wyprzedzają inne technologie. Każdy z nas oczekuje, że strona załaduje się niemalże od razu. Jak uporać się z problemem ładowania witryny internetowej?
    Czym jest konwersja? Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

    Czym jest konwersja? Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

    Efektywna sprzedaż ma kluczowe znaczenie dla sklepów internetowych. Jakie działania należy wdrożyć, aby móc uzyskać najlepsze możliwe wyniki konwersji?
    Strony niedostępnych produktów – jak sobie z nimi poradzić?

    Strony niedostępnych produktów – jak sobie z nimi poradzić?

    Z pewnością miałeś już do czynienia z niedostępnymi produktami. Czy wiesz jednak, co zrobić, aby nie stracić przez to swoich klientów? Wszystkiego dowiesz się w naszym artykule.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.