Jessica Lewis Creative / pexels.com
Prowadzenie bloga może okazać się naprawdę trudnym zadaniem. Odpowiednie ubieranie w słowa tego, co siedzi nam w głowie to nie bułka z masłem. Nie możesz również oczekiwać, że prawie 8 miliardów ludzi będzie chciało czytać to, co stworzyłeś, jednak nie oznacza to, że nie powinieneś dążyć do poprawienia jakości swoich treści. Ciekawa i angażująca zawartość uzupełniona o atrakcyjne obrazy jest tym, co rzeczywiście przyciągnie do Ciebie nowych odbiorców.
Pewnie zastanawiasz się, czym jest “dobrze napisany blog”, który nie tylko bawi i dostarcza informacje czytelnikom, ale także zachęca ich do interakcji z Tobą? Co powinieneś pisać? Czego nie powinieneś? Co ludzie rzeczywiście chcą czytać? Takich pytań istnieje mnóstwo i, zaufaj nam, trudno jest odpowiedzieć na każde z nich. Niemniej jednak, im więcej znasz odpowiedzi, tym bliżej sukcesu swojego bloga się znajdujesz.
Chociaż konieczne zainwestowanie czasu i wysiłku w każdy etap tworzenia treści na blogu, musisz opracować również dobrą strategię, która pozwoli Ci osiągnąć pożądane wyniki.
W dzisiejszych czasach niemal każdy twórca ma bloga. Chodzi w tym o to, że fakt, że każdy może zostać blogerem, sprawia, że blogi bez najwyższej jakości treści nie mają możliwości zaistnieć na arenie internetowej.
Nie zmienia to faktu, że jakikolwiek blog jest ważny dla Twojej firmy. Jednakże te ze znaczącymi i interesującymi treściami są bardziej wartościowe, niezależnie od tego, czy jesteś znaną marką, firmą eCommerce, czy początkującym przedsiębiorcą. Mówiąc najprościej, prowadzenie bloga może dać Ci same korzyści.
Skuteczny blog to nie tylko forma docierania i interakcji z klientami i potencjalnymi kupującymi, ale też sposób na pokazanie, że jesteś najlepszy i to właśnie Twoje produkty lub usługi najpełniej spełnią oczekiwania odbiorców. Nie wspominając o tym, że dobre prowadzenie bloga może pozwolić Ci również rozwinąć skrzydła i z małej firmy przekształcić Cię w branżowego lidera. Jak zapewne jednak wiesz, łatwiej to powiedzieć niż zrobić.
Niezależnie od tego, czy chcesz ulepszyć bloga swojej firmy, czy dopiero planujesz go założyć, skorzystaj z poniższych wskazówek, które zdecydowanie pomogą Ci rozwiązać Twoje problemy.
Zanim podejmiesz się tworzenia jakichkolwiek treści, powinieneś najpierw opracować odpowiedni plan. Pomoże Ci on lepiej skoordynować funkcjonowanie bloga i określić rodzaj treści, które chcesz publikować. Zdecyduj na początku, jak często chcesz udostępniać posty. Codziennie? Co miesiąc? Raz w tygodniu? Ustal też, czy chcesz zajmować się pisaniem poradników, historii, instrukcji itp. Kluczem jest tutaj stworzenie dobrej strategii, dzięki której będziesz mógł maksymalnie wykorzystywać swój potencjał.
Źródło: Jopwell / pexels.com
Chociaż nie jest to bezpośrednio związane z treścią, może okazać się niezwykle ważne dla Twojego bloga. Bez względu na to, jak perfekcyjnie napisane są Twoje posty, jeśli użyjesz niskiej jakości zdjęcia lub nie wykorzystasz ich w ogóle, możesz zapomnieć o sukcesie. Grafiki bowiem najbardziej interesują użytkowników i jako pierwsze przyciągają ich wzrok. Umiejętne ich zastosowanie może więc bardzo korzystnie wpłynąć na osiągane przez Ciebie wyniki.
Styl Twojego bloga to coś, co odróżni Cię od pozostałych twórców. Określenie go jest szczególnie ważne, jeśli Twoje treści są tworzone przez kilka osób, aby ogólny sposób prowadzenia bloga był jednolity. Aby zdefiniować swój “głos”, możesz przejrzeć strony poruszające podobne tematy. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób przekazują konkretne informacje i zdecyduj, jak sam chcesz brzmieć. Czy zależy Ci, aby Twoja firma była postrzegana jako formalna? Luźna? Profesjonalna? Upewnij się, że każdy członek Twojego zespołu dokładnie wie, w jakim stylu będzie pisany Twój blog, aby skutecznie działać na korzyść Twojej marki.
Przyciągnięcie odbiorców do bloga to jedno. Twoim kolejnym zadaniem jest sprawienie, aby jak najdłużej tam pozostali. Zachęć do tego swoich czytelników, poprzez rozpoczęcie rozmowy. Korzystaj z bieżących wydarzeń oraz popularnych pytań, zapytaj użytkowników o to, co sami sądzą na dany temat. Pamiętaj, aby zakończyć post, prosząc o komentarze lub sugestie. W ten sposób utrzymasz kontakt z odbiorcami, dowiesz się, co najbardziej się im podoba, a co wymaga poprawy i będziesz w stanie wprowadzić konieczne zmiany.
Edytory treści, takie jak WordPress, pozwalają na dodawanie tagów do blogów, z czego koniecznie powinieneś skorzystać! Umieszczając najważniejsze znaczniki ułatwiasz innym użytkownikom znalezienie Twojego posta i wygenerujesz większy ruch na Twojej stronie.
Publikowanie wysokiej jakości treści to nie wszystko. Musisz również zachęcić użytkowników do angażowania się w to, co piszesz. Tak więc, pokaż swojemu odbiorcy, że jest dla Ciebie ważny i odpowiadaj na jego komentarze. Podejmowanie rozmowy na temat postów, które udostępniasz, nie tylko korzystnie wpływa na wizerunek Twojej firmy, ale także sprawia, że wydajesz się być wiarygodny.
Spójność contentu to podstawa. Określ harmonogram udostępniania postów i przestrzegaj jego terminów. Korzystnie wpłyniesz również na wrażenie użytkownika, jeśli wybierzesz określony dzień i godzinę dodawania nowych treści.
Nagłówki są bardzo ważne, gdyż czytelnicy często podejmują decyzję dotyczącą czytania Twoich wpisów właśnie na podstawie ich tytułów. Dobry nagłówek powinien być oryginalny, zwracający uwagę i być wystarczająco krótki, aby móc przeczytać go, gdy tylko się na niego spojrzy. Jest to swego rodzaju przynęta, którą musisz umiejętnie wykorzystać, aby pozyskać nowych odbiorców.
Gdy już napiszesz daną treść, zawsze przeczytaj ją jeszcze raz i zastanów się, czy zawarłeś w niej wszystko to, co chciałeś. Chociaż może się to wydawać oczywiste, kontrola jakości wpisu przed jego publikacją to podstawa udanego contentu. Dobrym pomysłem jest również skorzystanie z narzędzi do sprawdzania gramatyki, takich jak Grammarly, w celu poprawienia ewentualnych błędów. Niepoprawne treści bardzo niekorzystnie wpłyną bowiem na obraz Twojej firmy i sprawią, że stanie się mniej profesjonalna w oczach jej klientów.
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.