DARMOWY AUDYT SEO

Pisanie bloga – na co zwrócić uwagę, aby przyciągnąć odbiorców?

Pisanie bloga – na co zwrócić uwagę, aby przyciągnąć odbiorców?

Jessica Lewis Creative / pexels.com

Prowadzenie bloga może okazać się naprawdę trudnym zadaniem. Odpowiednie ubieranie w słowa tego, co siedzi nam w głowie to nie bułka z masłem. Nie możesz również oczekiwać, że prawie 8 miliardów ludzi będzie chciało czytać to, co stworzyłeś, jednak nie oznacza to, że nie powinieneś dążyć do poprawienia jakości swoich treści. Ciekawa i angażująca zawartość uzupełniona o atrakcyjne obrazy jest tym, co rzeczywiście przyciągnie do Ciebie nowych odbiorców.

Pewnie zastanawiasz się, czym jest “dobrze napisany blog”, który nie tylko bawi i dostarcza informacje czytelnikom, ale także zachęca ich do interakcji z Tobą? Co powinieneś pisać? Czego nie powinieneś? Co ludzie rzeczywiście chcą czytać? Takich pytań istnieje mnóstwo i, zaufaj nam, trudno jest odpowiedzieć na każde z nich. Niemniej jednak, im więcej znasz odpowiedzi, tym bliżej sukcesu swojego bloga się znajdujesz.

Chociaż konieczne zainwestowanie czasu i wysiłku w każdy etap tworzenia treści na blogu, musisz opracować również dobrą strategię, która pozwoli Ci osiągnąć pożądane wyniki.

Czy blog jest Ci naprawdę potrzebny?

W dzisiejszych czasach niemal każdy twórca ma bloga. Chodzi w tym o to, że fakt, że każdy może zostać blogerem, sprawia, że blogi bez najwyższej jakości treści nie mają możliwości zaistnieć na arenie internetowej.

Nie zmienia to faktu, że jakikolwiek blog jest ważny dla Twojej firmy. Jednakże te ze znaczącymi i interesującymi treściami są bardziej wartościowe, niezależnie od tego, czy jesteś znaną marką, firmą eCommerce, czy początkującym przedsiębiorcą. Mówiąc najprościej, prowadzenie bloga może dać Ci same korzyści.

Skuteczny blog to nie tylko forma docierania i interakcji z klientami i potencjalnymi kupującymi, ale też sposób na pokazanie, że jesteś najlepszy i to właśnie Twoje produkty lub usługi najpełniej spełnią oczekiwania odbiorców. Nie wspominając o tym, że dobre prowadzenie bloga może pozwolić Ci również rozwinąć skrzydła i z małej firmy przekształcić Cię w branżowego lidera. Jak zapewne jednak wiesz, łatwiej to powiedzieć niż zrobić.

Sprawdź: Czy content marketing jest opłacalny?

Strategia tworzenia bloga

Niezależnie od tego, czy chcesz ulepszyć bloga swojej firmy, czy dopiero planujesz go założyć, skorzystaj z poniższych wskazówek, które zdecydowanie pomogą Ci rozwiązać Twoje problemy.

Opracuj sposób tworzenia treści

Zanim podejmiesz się tworzenia jakichkolwiek treści, powinieneś najpierw opracować odpowiedni plan. Pomoże Ci on lepiej skoordynować funkcjonowanie bloga i określić rodzaj treści, które chcesz publikować. Zdecyduj na początku, jak często chcesz udostępniać posty. Codziennie? Co miesiąc? Raz w tygodniu? Ustal też, czy chcesz zajmować się pisaniem poradników, historii, instrukcji itp. Kluczem jest tutaj stworzenie dobrej strategii, dzięki której będziesz mógł maksymalnie wykorzystywać swój potencjał.

Źródło: Jopwell / pexels.com

Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia

Chociaż nie jest to bezpośrednio związane z treścią, może okazać się niezwykle ważne dla Twojego bloga. Bez względu na to, jak perfekcyjnie napisane są Twoje posty, jeśli użyjesz niskiej jakości zdjęcia lub nie wykorzystasz ich w ogóle, możesz zapomnieć o sukcesie. Grafiki bowiem najbardziej interesują użytkowników i jako pierwsze przyciągają ich wzrok. Umiejętne ich zastosowanie może więc bardzo korzystnie wpłynąć na osiągane przez Ciebie wyniki.

Określ swój styl

Styl Twojego bloga to coś, co odróżni Cię od pozostałych twórców. Określenie go jest szczególnie ważne, jeśli Twoje treści są tworzone przez kilka osób, aby ogólny sposób prowadzenia bloga był jednolity. Aby zdefiniować swój “głos”, możesz przejrzeć strony poruszające podobne tematy. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób przekazują konkretne informacje i zdecyduj, jak sam chcesz brzmieć. Czy zależy Ci, aby Twoja firma była postrzegana jako formalna? Luźna? Profesjonalna? Upewnij się, że każdy członek Twojego zespołu dokładnie wie, w jakim stylu będzie pisany Twój blog, aby skutecznie działać na korzyść Twojej marki.

Prowadź dyskusje

Przyciągnięcie odbiorców do bloga to jedno. Twoim kolejnym zadaniem jest sprawienie, aby jak najdłużej tam pozostali. Zachęć do tego swoich czytelników, poprzez rozpoczęcie rozmowy. Korzystaj z bieżących wydarzeń oraz popularnych pytań, zapytaj użytkowników o to, co sami sądzą na dany temat. Pamiętaj, aby zakończyć post, prosząc o komentarze lub sugestie. W ten sposób utrzymasz kontakt z odbiorcami, dowiesz się, co najbardziej się im podoba, a co wymaga poprawy i będziesz w stanie wprowadzić konieczne zmiany.

Zoptymalizuj swoje posty

Edytory treści, takie jak WordPress, pozwalają na dodawanie tagów do blogów, z czego koniecznie powinieneś skorzystać! Umieszczając najważniejsze znaczniki ułatwiasz innym użytkownikom znalezienie Twojego posta i wygenerujesz większy ruch na Twojej stronie.

Odpowiadaj na komentarze

Publikowanie wysokiej jakości treści to nie wszystko. Musisz również zachęcić użytkowników do angażowania się w to, co piszesz. Tak więc, pokaż swojemu odbiorcy, że jest dla Ciebie ważny i odpowiadaj na jego komentarze. Podejmowanie rozmowy na temat postów, które udostępniasz, nie tylko korzystnie wpływa na wizerunek Twojej firmy, ale także sprawia, że wydajesz się być wiarygodny.

Bądź systematyczny

Spójność contentu to podstawa. Określ harmonogram udostępniania postów i przestrzegaj jego terminów. Korzystnie wpłyniesz również na wrażenie użytkownika, jeśli wybierzesz określony dzień i godzinę dodawania nowych treści.

Zadbaj o nagłówki

Nagłówki są bardzo ważne, gdyż czytelnicy często podejmują decyzję dotyczącą czytania Twoich wpisów właśnie na podstawie ich tytułów. Dobry nagłówek powinien być oryginalny, zwracający uwagę i być wystarczająco krótki, aby móc przeczytać go, gdy tylko się na niego spojrzy. Jest to swego rodzaju przynęta, którą musisz umiejętnie wykorzystać, aby pozyskać nowych odbiorców.

Kontroluj swoje wyniki

Gdy już napiszesz daną treść, zawsze przeczytaj ją jeszcze raz i zastanów się, czy zawarłeś w niej wszystko to, co chciałeś. Chociaż może się to wydawać oczywiste, kontrola jakości wpisu przed jego publikacją to podstawa udanego contentu. Dobrym pomysłem jest również skorzystanie z narzędzi do sprawdzania gramatyki, takich jak Grammarly, w celu poprawienia ewentualnych błędów. Niepoprawne treści bardzo niekorzystnie wpłyną bowiem na obraz Twojej firmy i sprawią, że stanie się mniej profesjonalna w oczach jej klientów.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak wybrać najlepszą agencję SEO? – kompleksowy przewodnik
    Jak wybrać najlepszą agencję SEO? – kompleksowy przewodnik
    Optymalizacja treści to dla Ciebie zbyt wymagające i czasochłonne zadanie? Agencja SEO może Ci w tym pomóc!
    Jakie znaczenie dla marki ma event marketing?
    Jakie znaczenie dla marki ma event marketing?
    Event marketing to bardzo skuteczny rodzaj reklamy oraz budowania zaufania klientów. Co warto wiedzieć o marketingu wydarzeniowym?
    Czym jest reklama społeczna a reklama komercyjna?
    Czym jest reklama społeczna a reklama komercyjna?
    W kontekście marketingu możemy spotkać się z dwoma głównymi typami reklam: społecznymi i komercyjnymi. Czym charakteryzują się te rodzaje i w jakim celu się je wykorzystuje?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę